Sign in to follow this  
Followers 0
Guest BlueHearts

Vin - hvilken og hvor meget?

11 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg har neglet denne her fra forummet på et tidspunkt

http://www.evite.com/pages/party/drink-calculator.jsp

Jeg regner med at vi tager noget billigt (men stadig ok) enten australsk eller spansk tror jeg. De plejer at falde i god jord hos de fleste af vores bekendte. Der er ingen vinkendere i familien - og hvis der er, må de nøjes med det der bliver serveret, eller tage noget med selv ;-) Jeg vil ikke bruge en formue på drikkelse. Det skal bare være så alle kan drikke det.

0

Vi serverer italiensk vin. Hvilken det bliver, er ikke fastlagt endnu da vi ikke har lagt os helt fast på menuen, men rødvinen bliver nok en ripasso.

Min far (som er vinmand og har arbejdet med vin i 20 år) siger at vi skal regne med cirka en flaske vin per person (rød og hvid tilsammen). Men fordi det bliver en lang middag, lægger vi nok lidt ekstra til.

Hvis I er i tvivl, så prøv at høre om der ikke er nogen der kender en god vinmand i nærheden - han vil kunne guide jer til den rigtige vin og den rigtige mængde :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi serverer italiensk vin. Hvilken det bliver, er ikke fastlagt endnu da vi ikke har lagt os helt fast på menuen, men rødvinen bliver nok en ripasso.

Min far (som er vinmand og har arbejdet med vin i 20 år) siger at vi skal regne med cirka en flaske vin per person (rød og hvid tilsammen). Men fordi det bliver en lang middag, lægger vi nok lidt ekstra til.

Hvis I er i tvivl, så prøv at høre om der ikke er nogen der kender en god vinmand i nærheden - han vil kunne guide jer til den rigtige vin og den rigtige mængde :thumbsupsmileyanim:

Hej du

Jeg kender heller ikke til vin da jeg ikke selv drikker rødvin, min kommende er glad for Italiensk vin, men vi har svært ved at finde nogle der ikke er for kraftige. For den skal gerne kunne drikkes af alle. Den Ripasso, er den kraftig eller?

Kh. Camilla

0

Hej du

Jeg kender heller ikke til vin da jeg ikke selv drikker rødvin, min kommende er glad for Italiensk vin, men vi har svært ved at finde nogle der ikke er for kraftige. For den skal gerne kunne drikkes af alle. Den Ripasso, er den kraftig eller?

Kh. Camilla

Ja, en god Ripasso er rimelig kraftig. Den er lidt hen af Amarone, hvis det siger dig noget :bearhug:

Hvis I vil have italiensk der ikke er så kraftig, kunne I måske prøve at kigge efter en Chianti.. Men igen vil jeg foreslå at I hører en professionel - det kan sagtens bare være nede i det lokale supermarked. De vil også kunne hjælpe jer med at finde noget der passer til maden osv.

0

Vi har gjort meget ud af at vælge den rette vin, da det ville være synd at ødelægge god mad med noget knap så godt at drikke.

Vi har valgt en rosé til forretten: Eminens Rosado fra 2007 Til hovedretten har vi valgt en rødvin (selvfølgelig): Barbera D'alba Govone fra 1999 (ligger også nær Barolo og er rimelig kraftig, men druen er ikke den samme)

Vi regner med at der er nok hvis vi beregner 3 personer pr. flaske til forretten og 1 person pr. flaske til hovedretten.

0

Annonce ♥

Hej du

Kh. Camilla

Ja, en god Ripasso er rimelig kraftig. Den er lidt hen af Amarone, hvis det siger dig noget :bearhug:

Hvis I vil have italiensk der ikke er så kraftig, kunne I måske prøve at kigge efter en Chianti.. Men igen vil jeg foreslå at I hører en professionel - det kan sagtens bare være nede i det lokale supermarked. De vil også kunne hjælpe jer med at finde noget der passer til maden osv.

Hej Jeg er også meget til Italienske vine. Jeg kan rigtig godt lide en primitivo. Den smager af noget men jeg synes den er rund og frugtig, hvilket lige passer til mig. Primitivo kan i øvrigt fås til meget rimelige priser.

Vi regner med at entrere med et lokalt vinudsalg, som vi kender rigtig godt. Der får vi mulighed for at få rigelig med vin med og så komme med det overskydende bagefter. Det ville da være ærgerligt hvis man løb tør i løbet af festen. :smolf:

KH Kristina

0