Felixia

Tema: Den Fortryllede Skov

667 posts in this topic

Øv, hvor er det bare træls at I skal have så mange problemer med det. Jeg ville også foreslå, at lade manden ringe og så sige at det er til en familie-fest. Det kan da ikke være rigtigt at man SKAL holde festen samme sted, for at få lov til at få rabat - det lyder virkelig som en dårlig forretningsmodel..

Jeg håber det snart løser sig - det må være rigtig træls at skulle bruge så meget energi på det.

0

Annonce ♥

Øv, hvor er det bare træls at I skal have så mange problemer med det. Jeg ville også foreslå, at lade manden ringe og så sige at det er til en familie-fest. Det kan da ikke være rigtigt at man SKAL holde festen samme sted, for at få lov til at få rabat - det lyder virkelig som en dårlig forretningsmodel..

Jeg håber det snart løser sig - det må være rigtig træls at skulle bruge så meget energi på det.

Jeg synes det mærkeligste er at de 2 af stederne ikke engang vil have os boende til normal pris fordi vi ikke holder festen der - synes det er en underlig måde at føre forretning på!

0

Åh hvor er det bare rigtig surt :)

Jeg håber virkelig at i finder en løsning. Vi valgte lidt af samme årsag at finde et sted til bryllupet, hvor der var overnatningsmuligheder, men jeg syntes bare det lyder virkelig underligt at de slet ikke vil tage jeres gæster, hvis ikke i lægger alle pengene fra festen der :thumbsupsmileyanim:

Håber virkelig i finder en løsning i er glade ved!

:)

0

Annonce ♥

Jeg synes det mærkeligste er at de 2 af stederne ikke engang vil have os boende til normal pris fordi vi ikke holder festen der - synes det er en underlig måde at føre forretning på!

Enig men måske beror det på at de fleste af deres arrangementer laves med overnatning og at de derfor ved at udleje til jer afskærer sig fra at tage et arrangement m/overnatning ind. Man skulle tro at der var en del vandrerhjem i området. Vandrer hjem har ikke de allerbedste faciliteter men der er også grænser for hvor meget de fleste får sovet ved en bryllupsfest som varer det halve af natten.

0

Enig men måske beror det på at de fleste af deres arrangementer laves med overnatning og at de derfor ved at udleje til jer afskærer sig fra at tage et arrangement m/overnatning ind. Man skulle tro at der var en del vandrerhjem i området. Vandrer hjem har ikke de allerbedste faciliteter men der er også grænser for hvor meget de fleste får sovet ved en bryllupsfest som varer det halve af natten.

Vi skrev bl.a. til kongskilde vandrehjem, men der var vi ikke velkommen uden fest!

Nu har vi heldigvis fundet løsning, men det betyder så at gæsterne ikke bare lige kan gå til hotellet da det ligger 15 minutters kørsel væk.

Jeg kan godt se hvad du mener med at de måske ikke selv kan holde en fest med overnatnig den dag, men det ene sted havde over 100 værelser - det skal godt nok være noget af en fest med overnattende gæster før vi ikke også skulle kunne være der!

0

Lyder godt at i har fundet en løsning så der kan komme ro på de store ting. Vi kunne heller ikke få overnatnig der hvor jeg gerne ville så vi har også lige 5-10 min i bil for gæsterne det er lige lidt under to km men syntes bare ikke de skal gå.

Vi regner med at en af tjernen som vi selv sørge for også skal agere chauffør så der ikke skal skaffes taxi med mere og gæsterne kan blive kørt unden at skulle tænke på transport med mere. regner med vi skriver det i invitationen.

0

Annonce ♥

Så begynder der endelig at komme lidt mere styr på det :thumbsupsmileyanim:

Vi har nu bestilt 21 dobbeltværelser, 2 enkelt og en suite på Scandic i Ringsted - de har simpelthen bare været så søde og hjælpsomme :)

Feststedet bliver stadig i Sorø hvor vi skal står for det hele selv :ilovebryllupsklar:

Så har en god ven af familien sagt ja til at lave maden og hun skal bare have en kuvertspris i betaling - det er godt nok billigt, men vi giver hende nok noget mere :)

0

Glædelig bagjul il alle og godt nytår!! :cheerleader3:

Nu begynder der rigtig at komme styr på tingene.

Vi har underskrevet lejekontrakten og indbetalt depositummet så nu er der ikke nogen der skal tage vores feststed fra os.. så bliver jeg edder-badulme tosset ;)

Så har vi som sagt lejet værelser til overnatningen og om ikke så mange dage skal jeg igen kontakte kirken i håb om at de da har fået den nye kalender.

Men nu kan jeg slet ikke finde ud af hvad det næste er vi skal gøre?! Det har været så besværligt med det her feststed og overnatning at jeg bare er gået fuldstændig i stå.

Hvad har i andre ordnet når feststed og sådan noget er på plads?

0

Hvor er det godt, I har fået dét på plads! Det er så vigtigt med den gode fornemmelse omkring ens feststed :cheerleader3:

Da det var på plads for os, gik vi i gang med at lave STD-kort, undersøge (og selvfølgelig booke) musikken og fik også bestilt fotograf... Måske var det noget af det, I også skal have?

0

Annonce ♥

Glædelig bagjul il alle og godt nytår!! :cheerleader3:

Nu begynder der rigtig at komme styr på tingene.

Vi har underskrevet lejekontrakten og indbetalt depositummet så nu er der ikke nogen der skal tage vores feststed fra os.. så bliver jeg edder-badulme tosset ;)

Så har vi som sagt lejet værelser til overnatningen og om ikke så mange dage skal jeg igen kontakte kirken i håb om at de da har fået den nye kalender.

Men nu kan jeg slet ikke finde ud af hvad det næste er vi skal gøre?! Det har været så besværligt med det her feststed og overnatning at jeg bare er gået fuldstændig i stå.

Hvad har i andre ordnet når feststed og sådan noget er på plads?

det samme som pilgrim...

men så også brainstorm på oppyntnings ideer, bordækning m.m.

også finde ud af hvor vi kunne skaffe de forskellige ting, når jeg vidste hvad vi skulle bruge

0

Hejsa, så kom jeg igennem din tråd og sikken en masse problemer med bookingen, godt at I har fundet et nyt sted og at Scandic ville have jeres gæster boende.

Skønt frieri, det var meget romantisk :cheerleader3:

Mht videre planlægning, så ville jeg også gå i gang med bordene, pynten, farver, dekorationer og derefter sætte igang med design af datokort, invitationer, skrifttyper, menukort, bordkort osv. Det kan tage rigtig lang tid at lave og du har jo masser af tid til finde tingene billigt

Rigtig god fornøjelse

Kh Mille

0

Så kom jeg igennem hele din tråd. Sikke et romantisk frieri :)

Jeg er helt vild med ideerne til oppyntning.. Lige sådan noget jeg er ude efter, så den ide nupper jeg lige :thumbsupsmileyanim:

Og god to-do-liste :cheerleader3:

Mvh Pernille, der (højst sandsynligt) skal giftes samme dag som jer

0

Annonce ♥

Så kom jeg igennem hele din tråd. Sikke et romantisk frieri :thumbsupsmileyanim:

Jeg er helt vild med ideerne til oppyntning.. Lige sådan noget jeg er ude efter, så den ide nupper jeg lige :)

Og god to-do-liste :cheerleader3:

Mvh Pernille, der (højst sandsynligt) skal giftes samme dag som jer

Jeg er glad for at du er blevet inspireret af min tråd - det kan være vi kan hjælpe hinanden men at finde på gode ideer og løsninger :)

Og så ville det da være hyggeligt med en dato-søster :)

0

Annonce ♥