Guest louisecasper

Fra frk. til fru. d. 26. juni 2010

188 posts in this topic

Jeg skal giftes d. 26. juni 2010 med min forlovet som jeg har været sammen med i 6 år nu. Jeg vil prøve at samle alle mine forberedelser herinde samt selvfølgelig... blive inspireret af alle jer som har så mange fantastiske ideer. Temaet for brylluppet er antik/romantik/sommer med et touch af luksus :-)

* Det der er ordnet

* Det der ikke er ordnet

Så hurtigt som muligt

* Kirken HER

* Vielsesdato D. 26. juni 2010

* Møde med præst D. 27. Maj kl. 12. Se om mødet og valgte salmer HER

* Ægteskabserklæring Er modtaget

* Budget Er lagt, men ændret lidt undervejs

* Lokaler til fest/reception Feststedet HER Festsalen HER

* Fotograf Vi har to fætre der er fotografer som tager sig af det

* Transport HER

* Gæsteliste 50 inviteret, 46 kommer (vi valgte en dyr kuvertpris og kun de gæster vi ikke ville undvære på sådan en dag)

* Forlover Er valgt

* Musikken Justfrank til receptionen HER og Starpeople til dansegulvetHER

* Brudekjoler Inspiration HER

* Bryllupsrejse Vi skal til Rom i en uge - tager afsted 3 dage efter brylluppet

3-5 måneder før

* Ønskeseddel HER

* Holde møde med præst: Husk: Pyntning af kirken, Fotografering under vielsen og Salmer

* Blomsterhandleren Jeg har en veninde der laver min brudebuket og pynter kirken. Feststedet arrangerer blomsterne på stedet. Dem skal vi snake med d. 26. Maj 2010. Blomster på feststedet (vi skal dog have pæoner)HER og HERog HER

* Vielsesringe Vi bruger forlovelsesringene

* Bryllupskage Inspiration HER og HER, den endelige HER

* Bryllupsnatten Vi skal sove sammen med alle gæsterne på feststedet. De to dage efter har vi lånt et sommerhus og så er det bryllupsrejse

2 måneder før

* Invitationer, InspirationHER, 1. udkast HER, Færdigt resultat HER

* Menukort 1. udkast HER, 2. udkast HER Alle rammer er købt

* Bordkort Inspiration (lavendel) HER, Inspiration (frugter) HER, Inspiration (blomster) HER, 1. udkast HER, 2. udkast HER

* Balkort Inspiration HER IDE DROPPET

* Drinkskort Rammer er købt

* Bryllupskagefyld Der skal også stå en ramme ved bryllupskagen, så folk kan se hvad der er i. Rammen er købt

* Chokolade til kaffen Ligesom ved bryllupskagen, skal der stå en ramme ved chokoladen til kaffen. Rammen er købt

* Sende invitationer Er sendt

* Brudebuket Anderledes brudebuket HER

* Toastmaster Er valgt

* Gavekoordinator Er valgt

* Køb brudekjole Model-billeder HER, 2. kjoleprøvning HER og HER, 3. kjoleprøvningHER

* Brudesko Inspiration HER, Bestilte brudesko HER og HER og HER

* Slør

* Tøj til gommen Inspiration HER Har lejet et morning suit eller jacket om man vil

* Købe morgengave

1 måned før

* Bordplan

* Kontrollere tøjet

* Købe gaver til hjælpere Gaver til brudepigerne HER

* Besøge frisøren/make-up Inspiration HER og HER og HER Aftale om prøvesætning og klip d. 28. maj 2010 DEN ENDELIGE FRISURE HER

* Kontrollere transport

* Bestille valuta

* Give besked om navneændring

* Endelige antal gæster til køkkenet

* Øve på brudevalsen

* Hente vielsesringe

* Skrive tale

* Købe drikkevarer i Tyskland D. 25. maj 2010. Se hvad vi har købt HER

* Købe chips og snacks D. 25. maj 2010

* Købe chokolade til kaffen Summerbird miniflødeboller HER Flødebollerne er bestilt!

* Gæstebog Inspiration HER

* Brev til værelserne Se udkast HER

* Oversigt over værelser Udleveres med værelsesnøglen, så gæsterne kan finde deres værelser

* Prøvesmagning Se menuen HER

* Købe sko til gommen

* Købe boxershorts og strømper til gommen

* Købe undertøj og strømper til bruden Er købt (corsage m. hofteholdere og g-string)

1 uge før

* Kontrollere om alt er parat til bryllupsrejsen

* Pakke kufferter og købe det sidste

* Holde generalprøve på selve bryllupsceremonien

* Tage en sidste kontrol af tøjet

* Gå skoene til derhjemme så de ikke klemmer for meget

* Check, at familien sørger for: At der er nogle der henter jeres bryllupstøj, og hvis det er lejet, får det sendt retur OG at bryllupsgaverne bliver pakket ned og transporteret hjem til jer

* Købe jordbær Helt friske jordbær der bliver bragt

* Købe pærer og limefrugter

* Aflevere drikkevarer og drinkstilbehør

* Isterninger

* Aflevere Chips

Dagen før

* Aflevere ting til feststedet/i]

Bordplan

Bordkort

Menukort, drinkskort, bryllupskageindholdskort

Blomster til oppyntning + vaser

Blomster, seddel og postkort til værelser

Musikudstyr

* Gennemgå morgendagens plan

* Gå tidligt i seng - hver for sig

Edited by louisecasper
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Feststedet

Vi har fundet stedet hvor brylluppet skal holdes.. Valget faldt på Fuglsang Herregaard på Lolland, da det rummer alle de ting vi ønsker os.

For det første ville vi helst holde festen på Lolland, da det er her vi begge er vokset op. Derudover var det vigtigt for os, at alle gæster kunne overnatte på stedet til billige penge. Morgenen efter er der brunch på stedet.

Lokalerne og omgivelserne er også fulstændig fantastiske. Vi lejer stedet hele weekenden, så vi har det helt for os selv og kan feste til den lyse morgern.

Selve arrangementet står Restaurant Babette for, som har købt rettighederne til festlokalerne... De sørger for forplejningen af os fra vi kommer til vi går hjem.

post-38629-1254590697.jpg

post-38629-1254590705.jpg

post-38629-1254590713.jpg

post-38629-1254590722.jpg

post-38629-1254590917.jpg

Edited by louisecasper
0

Kirken

Selvom jeg ikke er specielt religiøs betyder den kirkelige vielse utrolig meget for mig. Vi skal giftes i en lille-bitte landsby kirke i Torslunde på Lolland. Det er en kirke min kæreste (eller nåh.. nej.. forlovede) har et særligt tilhørsforhold til.

Først var jeg lidt ked af ikke at skulle vies i en stor kirke med et langt kirkegulv. Men nu er jeg rigtig glad for vi skal giftes i en lille charmerende kirke som bliver fyldt og dermed bliver mere intim og personlig.

post-38629-1254160694.jpg

Edited by louisecasper
0

I forhold til drikkevarer bliver det sådan, at drikkevarer under middag indgår ad libitum til den festpakke vi har valgt. Det betyder, at vi selv kan handle drikkevarerne til inden og efter middag uden at der bliver pålagt proppenge. Derfor skal vi inden brylluppet et smut til tyskland og købe øl, vin, spiritus og vand. Det er vi super glade for, da vi på den måde kan spare en hel del penge.

Vi har valgt at holde reception om eftermiddagen hvor bryllupskagen bliver serveret sammen med kaffe, Cava og ellers øl og vin - hvad nu folk ønsker. Og så regner jeg med der vil blive en masse frisk frugt.

Til selve middagen har vi bestilt en menu på 4 retter med dertilhørende vinmenu. Hvad den kommer til at indeholde endnu ved vi ikke, da vi først skal til prøvesmagning i april. Vi har dog hørt hvad mulighederne er og det lyder alt sammen utrolig lækkert.

Efter middagen og inden brudevalsen vil der være kaffe m. likør m.m. og så vil jeg bede min moster og veninde om at bage nogle af deres skønne småkager.

Når vi har danset brudevals bliver baren åbnet, hvor folk kan drikke det vi selv har købt ind. Vi regner med der bliver øl, vin og så 4-6 forskellige drinks at vælge imellem.

Til natmad kommer der en pølsevogn

Billederne er bare nogle af de retter vi kan vælge

post-38629-1254160938.jpeg

post-38629-1254160947.jpeg

post-38629-1254160955.jpeg

post-38629-1254160964.jpeg

post-38629-1254160972.jpeg

post-38629-1254160982.jpg

post-38629-1254160991.jpg

Edited by louisecasper
0

Annonce ♥

Velkommen til herinde og tillykke med brylluppet.

Og sikke et dejligt sted hvor I skal holde jeres bryllup :)

Glæder mig til at følge med i din planlægning

Vh

Mona

0

Musikken til dans

Musikken er stadig ikke helt på plads. Vi mangler at finde nogle til at komme og spille under receptionen. Hvis vejret tillader det, bliver receptionen holdt i den smukke park der omkranser Fuglsang Herregaard. Derfor kræver det, at vi finder noget musik der både kan spilles ude og inde.

Til middagen har vi booket en pianist som skal spille på det flygel der er til rådighed i festsalen.

Vi har ledt længe efter et band der kunne få folk ud på dansegulvet... Pludselig fandt vi bandet Starpeople som vi kun har hørt godt om. De kommer fire mand og spiller 2 x 45 min, indtil natmaden bliver serveret kl. 2.30.

post-38629-1254161084.jpg

Edited by louisecasper
0

Ønskeliste

Vi har sådan set allerede lavet vore ønskeliste:

Bankers Clock vægur af Arne Jacobsen 29cm

Popcornmaskine – en gammeldags model som et møbel i stuen

Spisebordsstole – Syveren fra Fritz Hansen

Gryder og pander – Le Creuset i creme *

Vinglasserie – Holmegaard Fontaine *

Knive – Global GS9, G9, G5 og GSF-24 *

Espressomaskine *

Blender – Kitchenaid *

El-vandkeddel – Alessi i blå *

Tallerkenrække – i hvid med min. 4 rækker

Pillivuyt fade

Kamera

Oplevelser

Vase – Iittala Aalto i hvid *

Moccamaster

Scandyna højtalere

* Kan købes hos Inspiration

Edited by louisecasper
0

Annonce ♥

Natmad

Natmaden bliver en pølsevogn der kommer forbi. Vi kunne begge lige forestille os at vi efter en lang dag og flere timers dans ville synes det ville være fantastisk med en hotdog, så det valg var ikke så svært.

post-38629-1254191041.jpg

Edited by louisecasper
0

Brudebuketten

Brudebuketten bliver ikke en færdig buket købt nede hos blomsterdamen.

Vi vil i indbydelsen bede hver kvinde der er inviteret medbringe 1 blomst i kirken. En af mine veninder vil så stå og binde den sammen i våbenhuset lige inden vielsen. Grunden til jeg synes det e en god ide er, at på den måde vil brudebuketten komme til at betyde noget specielt. Og så repræsentere min brudebuket alle de kvindelige gæster på dagen.

Edited by louisecasper
0

Gommens tøj

Min kæreste arbejder i en bank og går derfor med jakkesæt til hverdag. Derfor vil han gerne have noget lidt ekstra på til brylluppet. Til min store glæde snakker han om et morning suit. Vi har fundet det her på nettet som vi begge synes er utrolig flot, så jeg håber det bliver noget i den stil. :)

post-38629-1254191684.jpg

Edited by louisecasper
0

Annonce ♥

Jeg er inspireret af nogle invitationer jeg har set på Pretty Chic Blog

Det skal være designet til invitationer, festprogram, bordkort, drinkskort m.m. Jeg har fået forbindelse med en trykker, som vil trykke det hele i hånden på gammeldags manér.

Papiret skal jeg selv købe. Det skal være noget natur-papir i tyk kvalitet, og så skal det brændes rundt i kanten. Til slut skal der sættes en "antik" knap på.

post-38629-1254192351.jpg

0