Frøken-Endnu

Overnatnings stedet.....

15 posts in this topic

Jeg har tænkt længe over det.....

Hvor har i valgt at overnatte efter Jeres fest? Og hvordan kommer I dertil hvis det er et andet sted end I holder festen?

Jeg tænker lidt om det er "forkert" at sove hjemme..... :)

-Og om det ikke vil se lidt spøjst ud at tage en taxa hjem i brudekjole :) Det er jo ikke sikkert nogen i selskabet er i stand til at køre efter festen, og hvis man ikke lige har overnatningsmuligheder der hvor man holder festen..... ??

0

Annonce ♥

For os har det været et must med sovemuligheder for eller nær feststedet - helst på.

Vi er så så heldige, hvor vi har valgt at holde festen, for der får vi overnatning gratis. Jeg kunne ikke drømme om at sove hjemme på bryllupsnatten - det synes jeg ikke er "rigtigt" - men det er jo smag og behag :)

0

Vi skal vies allerede kl 10.30, og holder fest fra kl 13.00.... (fordi vi har mange børn med til festen)

omkring kl 20-21 tager vi en taxa og ind til byen (Esbjerg) hvor vi overnatter på et hotel...

0

Annonce ♥

For os var det meget vigtigt at der var overnatningsmuligheder på feststedet eller meget tæt på da flere af vores gæster kommer MEGET langt fra. Vi besluttede os derfor til at vi betaler for alle gæsternes overnatning så vi også kan hygge med brunch dagen derpå :)

0

Jeg kan ikke se hvordan det kan være "forkert" at sove hjemme. Hvis man skal se traditionelt på det, er det vel det man gjorde -altså den første nat i det nye fælles hjem :)

Sådan er det vel næppe for jer, men hvis det er det der passer bedst, så er det da bare om at få det bedste ud af det; første nat sammen som ægtepar i jeres hjem. Det er da super romantisk.

Vi skal ikke selv sove hjemme, da vi bor i København og holder bryllup på fyn...

Held og lykke med det :)

0

Der er ikke overnatningsmuligheder i forbindels med vores feststed og vi har derfor valgt at tage en taxa hjem og sove der. Vi vil ikke bruge en masse penge på en hotelværelse, som vi alligevel kun bruger i 6 timer - vi regner nemlig med, at festen stopper tidligst ved 3-tiden og vi skal mødes med familen til brunch dagen efter kl. 10.

0

Annonce ♥

uha det er lige de overvejelser jeg også har:

vi bor ikke tæt på feststedet men der er mulighed for overnatning tæt på her vil gæsterne overnatte. Vi har dog overvejet at booke et værelse et andet sted fordi gæsterne har booket næsten alle værelserne :) .

så nu må vi se. Men det bliver en taxa. Alternativt har jeg overvejet at finde en ung M/K som kan kører frem og tilbage med gæsterne og os men det ved jeg ikke endnu om det kan lade sig gøre.

0

Vi sover også hjemme - dels fordi feststedet ligger tæt på vores bopæl (og hvis vi nu fortsætter festen i vores fælleshus når lokalerne skal være tomme) og dels fordi vi har nogle dyr at tage hensyn til mht. fodring, luftning o.l.

Ikke kun på bryllupsdagen, men lige så meget næste morgen, hvor de nok gerne vil ud.

Desuden har vi inviteret til brunch i fælleshuset om søndagen kl. 10 - bare lige for de nærmeste 18, så vi kan sige "tak for i går" og takke for hjælpen med al ting.

Så jo, det bliver dejligt at komme hjem i sin egen seng efter den store dag. :)

0

Annonce ♥

Vi holder vores bryllup 300 km fra vores hjem, men kunne vi tage hjem at sove ville jeg da foretrække det.

Når det nu ikke kan være sådan, og vi højst sandsynligt ikke får råd til en bryllupsrejse, prioriterer vi en dejlig nat på et hotelværelse. Der ligger ikke noget tæt på feststedet, så vi hopper i en taxa.

0

Vi sov på feststedet det var med i prisen for os som brudepar da vi holdt festen på et hotel. Hvis det ikke havde været sådan ville vi være taget hjem i en taxa, vi bor nemlig kun 3 km fra hotellet. Jeg mener ikke der er noget som helst forkert i at sove hjemme, så hvis det er mest praktisk og rigtigt for jer er det da det i skal gøre. - Og med hensyn til om det ser underligt ud at komme anstigende i brudekjole i en taxa er det da ikke noget du skal bekymre dig om, det er set mange gange før. Held og lykke med brylluppet.

0

Vi får brudesuiten på det hotel, der er tilknyttet vores feststed. Jeg ville aldrig selv betale 3000 for overnatning på bryllupsnatten, for så meget får man jo ikke ud af det, men nu hvor det er med i prisen, glæder jeg mig til det. Under alle omstændigheder havde vi nok valgt at sove ude, men sådan har vi det bare, synes da ikke, det er et must :balloons:

Der er intet til hinder for at I snupper en taxa...

0