Sign in to follow this  
Followers 0
rehhansen

Hvad koster det at få designet en kjole?Er der nogen der har erfaringer med dette?

15 posts in this topic

Hej Tøser

Ja som emnet siger så leger jeg ... og kun leger med tanken om at få en designer til at sy en kjole til mig. Men er der nogen der har nogen erfaringer. Hvor lang tid inden skal man gå igang? er der nogen i kan anbefaler som måske ikke koster en bondegård?

Jeg er ikke modig så det skal være en dansk designer og ikke fra Kina selvom jeg har set de fantastiske kjoler der er kommet ud af det.

Edited by rehhansen
0

Annonce ♥

Hejsa,

som med så meget andet, ja så er der vist ingen grænser op ad. Specielt ikke når der står brude- eller bryllups- foran ordet......

Jeg har selv købt en designer kjole brugt - og fået at vide at den kostede kr. 12.000,- incl slør. Du kan tjekke hendes hjemmeside her

www.elefteria.dk

De "store" inden for branchen skal vist pt. have 17.000 - 25.000 per kjole. Meeeen mon ikke det skulle være muligt stadig at finde en, som kan gøre det for ca. 10.000?

Held og lykke. Glæder mig da til at læse om hvad det ender med.

KH

Connie

0

hej jeg får min designet og syent hos desto oppe ved Aalborg.. og jeg skal give 6000kr for den...

jeg belv helt chokeret da jeg hørte prisen, for jeg havde regnet med mere end det dobbelte...

send en PM hvis du vil have hendes nummer..

0

Når jeg får mit op at køre tager jeg 5000,- + materialer som startpris for en "standard" brudekjole (meget vidde, tyl, corsage indvendigt osv.) Prisen nedreguleres selvfølgelig hvis det er en mere enkel sag kunden ønsker, og op hvis det er en mere avanceret model.

0

Annonce ♥

Når jeg får mit op at køre tager jeg 5000,- + materialer som startpris for en "standard" brudekjole (meget vidde, tyl, corsage indvendigt osv.) Prisen nedreguleres selvfølgelig hvis det er en mere enkel sag kunden ønsker, og op hvis det er en mere avanceret model.

Men jeg bor på den anden side af vandet... er det lige meget eller hvordan ?

0

Annonce ♥

Jeg gik på skole med en der var uddannet bundtmager i sønderjylland hvor der også uddannes skræddere. Jeg kan ikke huske navnet på skolen, men det kan du jo undersøge. "Bobo" fandt sin skrædder ved at kontakte vores skole som så henviste til Jytte /Desto der er tidligere elev og har masser af tid til at sy brudekjoler. Så prøv evt. at spørge på nogle skrædderskoler. Dem må der da være et par stykker af, om ikk andet så på sjælland.

Det kan endda være de kan gøre det til et projekt på skolen. Jeg ved nogle elever før min tid havde et projekt hvor de syede en kjole for en politiker der skulle til fest med dronningen.

Det kan da næsten ikke passe det ikke er til at finde en løsning lidt tættere på dig. Det er jo noget af en køretur at skulle tage fire-fem gange...

0

hvad med hende Esther på, er det Østerbro? Hun er rost meget flere gange i dette forum. Det kunne jo være at hun havde en go pris på en hel kjole.

knus Sanne :)

Esther havde en god pris på ca. 4000 kr. men hun er ved at flytte til Schweitz.

0

Annonce ♥

Jeg gik på skole med en der var uddannet bundtmager i sønderjylland hvor der også uddannes skræddere. Jeg kan ikke huske navnet på skolen, men det kan du jo undersøge. "Bobo" fandt sin skrædder ved at kontakte vores skole som så henviste til Jytte /Desto der er tidligere elev og har masser af tid til at sy brudekjoler. Så prøv evt. at spørge på nogle skrædderskoler. Dem må der da være et par stykker af, om ikk andet så på sjælland.

Det kan endda være de kan gøre det til et projekt på skolen. Jeg ved nogle elever før min tid havde et projekt hvor de syede en kjole for en politiker der skulle til fest med dronningen.

Det kan da næsten ikke passe det ikke er til at finde en løsning lidt tættere på dig. Det er jo noget af en køretur at skulle tage fire-fem gange...

Det må jeg prøve tak for hjælpen..

0

Men det er en megete lang tud fra sjælland til nordjylland... mener du fulgebjerg her i næstved?

ja lige præcis den...

Hold da op du er tæt på.... Men langt fra skrædderen...

ja men skal på sygehuset hver 2 eller 3 måned og det er i Aalborg samtidig med at manden skal derop til behandling indtil marts i første omgang, så jeg skal derop alligevel.. næste gang er her den 27okt.

0