rehhansen

Kagestativ Må vi se jeres?

34 indlæg i dette emne

Vi er meget i tvivl om hvilket stativ der vil være god til en brylllupskage.

Vi vil rigtig gerne se jeres stativ og hvorfor i lige har købt det. Og hvor mange i regner med der er kage til.

Håber virkelig i kan hjælpe mig.

Redigeret af rehhansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist den før og gør det da gerne igen. Vi har købt denne:

499_m.jpg

Vi har dog ikke fået den endnu.

Vi har valgt denne, da vi begge bedst kan lide fritstående kager. De "traditionelle" i opsatser med søjler, hvadenten de er synlige eller ej, er rigtigt flotte, men ikke lige os.

Jeg ville egentlig gerne have en kage i lag - direkte på hinanden, men L er ikke så meget til den løsning og vi skal jo være enige. Det bliver måske også lidt smattet at se på, når der begynder at blive skåret og hvad gør folk ved midterpindene?

Så vi har valgt helt fritstående og så lidt forskudt, som er muligt på dette stativ. Vi laver kagerne, så de fylder hver platform. Hvor mange, der bliver kage til, ved jeg ikke.. i lørdags var vi 6 om at spise ½ kage på 26 cm, tror jeg den var. Det giver 12 pr 26 cm kage og vi bliver pt 32.. Så det passer meget godt, hvis vi laver 3, der passer på stativet - og så er der måske lidt i overskud til dagene efter :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har vist den før og gør det da gerne igen. Vi har købt denne:

499_m.jpg

Vi har dog ikke fået den endnu.

Vi har valgt denne, da vi begge bedst kan lide fritstående kager. De "traditionelle" i opsatser med søjler, hvadenten de er synlige eller ej, er rigtigt flotte, men ikke lige os.

Jeg ville egentlig gerne have en kage i lag - direkte på hinanden, men L er ikke så meget til den løsning og vi skal jo være enige. Det bliver måske også lidt smattet at se på, når der begynder at blive skåret og hvad gør folk ved midterpindene?

Så vi har valgt helt fritstående og så lidt forskudt, som er muligt på dette stativ. Vi laver kagerne, så de fylder hver platform. Hvor mange, der bliver kage til, ved jeg ikke.. i lørdags var vi 6 om at spise ½ kage på 26 cm, tror jeg den var. Det giver 12 pr 26 cm kage og vi bliver pt 32.. Så det passer meget godt, hvis vi laver 3, der passer på stativet - og så er der måske lidt i overskud til dagene efter :)

Har så lige et spørgsmål til den. for vi syntes også den er rigtig fin. Men hvor høje kan kagerne være for pladerne overlapper hinanden? eller er det bare billedet der er taget på den måde?

Ej ved godt jeg bare spør og spørger gider ikke købe et stativ hvis det så viser sig at være ubrugeligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har vist den før og gør det da gerne igen. Vi har købt denne:

499_m.jpg

Vi har dog ikke fået den endnu.

Vi har valgt denne, da vi begge bedst kan lide fritstående kager. De "traditionelle" i opsatser med søjler, hvadenten de er synlige eller ej, er rigtigt flotte, men ikke lige os.

Jeg ville egentlig gerne have en kage i lag - direkte på hinanden, men L er ikke så meget til den løsning og vi skal jo være enige. Det bliver måske også lidt smattet at se på, når der begynder at blive skåret og hvad gør folk ved midterpindene?

Så vi har valgt helt fritstående og så lidt forskudt, som er muligt på dette stativ. Vi laver kagerne, så de fylder hver platform. Hvor mange, der bliver kage til, ved jeg ikke.. i lørdags var vi 6 om at spise ½ kage på 26 cm, tror jeg den var. Det giver 12 pr 26 cm kage og vi bliver pt 32.. Så det passer meget godt, hvis vi laver 3, der passer på stativet - og så er der måske lidt i overskud til dagene efter :)

Har så lige et spørgsmål til den. for vi syntes også den er rigtig fin. Men hvor høje kan kagerne være for pladerne overlapper hinanden? eller er det bare billedet der er taget på den måde?

Ej ved godt jeg bare spør og spørger gider ikke købe et stativ hvis det så viser sig at være ubrugeligt.

Det aner jeg ikke! Men når jeg modtager stativet skal jeg lige prøve at samle det - skal jo lige se det rigtigt - og så kan jeg da lige måle :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har vist den før og gør det da gerne igen. Vi har købt denne:

499_m.jpg

Vi har dog ikke fået den endnu.

Vi har valgt denne, da vi begge bedst kan lide fritstående kager. De "traditionelle" i opsatser med søjler, hvadenten de er synlige eller ej, er rigtigt flotte, men ikke lige os.

Jeg ville egentlig gerne have en kage i lag - direkte på hinanden, men L er ikke så meget til den løsning og vi skal jo være enige. Det bliver måske også lidt smattet at se på, når der begynder at blive skåret og hvad gør folk ved midterpindene?

Så vi har valgt helt fritstående og så lidt forskudt, som er muligt på dette stativ. Vi laver kagerne, så de fylder hver platform. Hvor mange, der bliver kage til, ved jeg ikke.. i lørdags var vi 6 om at spise ½ kage på 26 cm, tror jeg den var. Det giver 12 pr 26 cm kage og vi bliver pt 32.. Så det passer meget godt, hvis vi laver 3, der passer på stativet - og så er der måske lidt i overskud til dagene efter :)

Har så lige et spørgsmål til den. for vi syntes også den er rigtig fin. Men hvor høje kan kagerne være for pladerne overlapper hinanden? eller er det bare billedet der er taget på den måde?

Ej ved godt jeg bare spør og spørger gider ikke købe et stativ hvis det så viser sig at være ubrugeligt.

Det aner jeg ikke! Men når jeg modtager stativet skal jeg lige prøve at samle det - skal jo lige se det rigtigt - og så kan jeg da lige måle :)

Ja meget gerneHÅBER DER ER FLERE DER VIL VISE DERES STATIVER FREM

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Her er vores lidt utraditionelle stativ. De to små billeder er nogle af de overvejelser jeg har gjort mig ang pynt.

Hvor store er de? og hvor mange regner du med der er kage til? og sidst hvor har du købt dem?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

499_m.jpg

MÅL

Der er 9.8-10 cm, hvor pladerne går ind over hinanden.

Det synes vi er perfekt, da vi ikke ønsker kagerne højere end 7-8 cm - maks (må hellere måle kagen næste gang).

Jeg har to springforme på hhv 26 og 28 cm og de vil præcist komme til at passe til pladerne, hvis vi vælger runde kager.

Pladerne er ca 29 og 27, tror jeg det var (nu bliver jeg i tvivl) - men så skal jeg lige overveje, om der skal være lidt kant rundt om kagerne, eller om de skal gå helt ud til.

Stativet kan pakkes sammen så det intet fylder og man kan selv bestemme, hvilken af side-pladerne der skal være øverst :)

Der kommer billeder i min tråd senere i dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

jeg skal have bestit det her snart....

det er så min tanke at brudeparret skal stå nede på den forreste og nederst kage på en grøn plane mens de bagerste kager skla være farvet som et bjerg, med den øverste kage hvid, på den ene side skal der løbe et vandfald og på den anden side skal der være mange små hvide edelweiss blomster...

post-35508-1255690535.jpg

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Her er vores kagestativ, med de hjemmelavede kager.

post-20881-1255684478.jpg

Hold da op med kager... blev de spist? det ser bare så godt ud.

Jeg havde lavet ALT for mange kager! Min mor var overbevist om at jeg skulle lave 14 lagkager ved siden af dem der skulle i kagestativet og det var bare alt alt for meget. Tror vi havde hele 6 lagkager til overs, som slet ikke blev rørt, men folk sagde den smagte vil godt, men at de var alt for mætte efter hovedrettet -vi havde valgt bryllupslagkagen som dessert, hvis vi havde valgt den til kaffen, havde de spist endnu mindre af den.

Tak for komplimenterne - den smagte også bare vildt godt, og det fungerede fint med at lave dem, og så putte dem i fryseren. Torsdag tog vi kagerne op af fryseren og betrak dem med fondant og pyntede dem, og så kom de ellers i køleskab for at tø stille og roligt op til lørdag. Fungerede upåklageligt :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg skal have bestit det her snart....

det er så min tanke at brudeparret skal stå nede på den forreste og nederst kage på en grøn plane mens de bagerste kager skla være farvet som et bjerg, med den øverste kage hvid, på den ene side skal der løbe et vandfald og på den anden side skal der være mange små hvide edelweiss blomster...

:cheerleader3: Hvor lyder det vildt! Det bliver da bare en superflot kage! Du skal nok sørge for tæpper på gulvet, så gæsterne ikke slår sig når de går bagover :17:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
jeg skal have bestit det her snart....

det er så min tanke at brudeparret skal stå nede på den forreste og nederst kage på en grøn plane mens de bagerste kager skla være farvet som et bjerg, med den øverste kage hvid, på den ene side skal der løbe et vandfald og på den anden side skal der være mange små hvide edelweiss blomster...

:cheerleader3: Hvor lyder det vildt! Det bliver da bare en superflot kage! Du skal nok sørge for tæpper på gulvet, så gæsterne ikke slår sig når de går bagover :17:

:blush: er det så vildt?????? :cheerleader3:

er måske lidt perfektionist.. men nu har jeg endelig fundet stativet hvor det kan lade sig gøre...

og nej der er ikke tæpper på gulvet, så de kan bare falde....

:cheerleader3::)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej tøser

Lige et spørgsmål til det her kage / stativ halløj.

Min veninde skal lave vores bryllupskage. Det er sådan en hobby hun har og jeg synes jo det er skønt, for det gør det lige mere personligt.

MEN - hun ved jo så ikke så meget om den slags. Så hun spørger om nogle ting jeg bare IKKE kan svare på.

Hun har lavet masser af kager før, så jeg er ikke nervøs omkring selve kage. MEN.....

Vi skal være 75 mennesker til vores bryllup og kagen skal være sådan en med lagkage agtige lag. Et lag med noget choko creme og et med noget frugt creme dog UDEN frugt stykker/klumper - for så knækker jeg mig.

Men hvordan ved man hvilket stativ man skal vælge? Hvis der skal være nok kage til alle? Det skal være runde kager og jeg aner ikke om jeg skal leje eller købe stativet.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Knus til jer =;0)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej tøser

Lige et spørgsmål til det her kage / stativ halløj.

Min veninde skal lave vores bryllupskage. Det er sådan en hobby hun har og jeg synes jo det er skønt, for det gør det lige mere personligt.

MEN - hun ved jo så ikke så meget om den slags. Så hun spørger om nogle ting jeg bare IKKE kan svare på.

Hun har lavet masser af kager før, så jeg er ikke nervøs omkring selve kage. MEN.....

Vi skal være 75 mennesker til vores bryllup og kagen skal være sådan en med lagkage agtige lag. Et lag med noget choko creme og et med noget frugt creme dog UDEN frugt stykker/klumper - for så knækker jeg mig.

Men hvordan ved man hvilket stativ man skal vælge? Hvis der skal være nok kage til alle? Det skal være runde kager og jeg aner ikke om jeg skal leje eller købe stativet.

Håber nogen kan hjælpe mig.

Knus til jer =;0)

Når vi har spist mine prøvekager, har vi ca 6 voksne spist ½. Det er så ikke oven på en stor 3 retters middag - men det regner jeg ud fra.

Dvs en kage i samme størrelse er til 12 personer. Mine prøvekager svarer til størrelserne på stativet, som vi skal have (se side 1), dvs der kan være til 36 personer på vores stativ. Vi laver så en lille ekstra kage, som skal stå oven på den øverste - det er til at gemme og den skal være lidt anderledes og det er her vores topfigur skal stå.

Så altså vores stativ er ud fra mine beregninger til 36 og hvis alle kommer bliver vi 33. Så det kommer lige til at passe.

Overvejer dog, om jeg skal lave en ekstra, som køkkenet hurtigt kan sætte ind, hvis det ser ud til, at kagen bliver spist.. Jeg vil IKKE, at der skal stå og være for lidt..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer