Sign in to follow this  
Followers 0
Malene O snart T

Så blev vi mand og kone, 26 sept.

55 posts in this topic

Så er det vidst blevet tid til en beretning fra vores store dag.

Desværre har jeg ikke fået alle billederne endnu, så jeg venter med at lægge billeder ind, indtil jeg har dem alle.

Onsdag d. 23. sep.

Dagen hvor der skulle bages kagebunde til bryllupskagen.

Min kære veninde havde været så sød tidligere på året at tilbyde hendes hjælp, da jeg ytrede ønske om selv at lave kagen.

Hun er uddannet kok, men har aldrig rigtig lavet kager før, så vi var begge på lige bar bund :)

I løbet af de sidste par måneder har vi øvet os, og prøvebagt en del forskellige kager for netop at finde frem til den rette konsistens og fyld.

Valget faldt, kagen fortalt fra bund og op:

Lys roulade bund

Hindbærsyltetøj (tyndt lag)

Skovbær mousse creme

Lys roulade bund

Noutella (tyndt lag)

Lys chokolade mousse creme

Lys roulade bund

Smørcreme tilsmagt med vaniliesukker

Cremehvid fondant overtræk

2nuh91t.jpg

----- Billede af bunde-bagning----

Torsdag d. 24. sep.

Jeg havde valgt at holde fri torsdag, for at bliver færdig med bordkort og bordplanen.

Derudover skulle vi også videre med kagen, der skulle laves fyld og kagen skulle lægges sammen.

Det gik super hurtigt for os, og man skulle næsten tro vi arbejdede på akkort :)

Vi lagde først en bund, derefter smørcreme rundt i kanten og tilsidst fyld i midten, derfter kunne næste bund lægges på og så videre fremefter.

Aldrig i mit live har jeg spist så meget kage som jeg gjorde de dage hvor vi lavede denne bryllupskage :) ,man skal jo hele tiden lige prøvesmage - og så bliver man bare super fristet af at være omgivet af kage hele tiden!!!!

11gn3x5.jpg

---- Billede af kagerne der bliver lagt sammen -------

Fredag d. 25. sep.

Også idag havde jeg fri, og K havde valgt at holde fri sammen med mig.

Vi skulle ud til feststedet og sætte bordkort på, og havde fra restauranten fået at vide at det ville være fornuftigt hvis vi kom tidligt - i tilfælde af at der var nogen der havde tænkt sig at sætte æresport op :carrot:

Så vi kørte derud tidligt på formiddagen, og derefter i storcenteret for at købe et par smarte boksershorts til K.

Vi skulle også finde på et horn til vores toastmaster, men da vi ikke kunne finde noget vi syntes der passede, faldt valget på bårhornet K har sat på hans nyrestaurerede Puch maxi knallert :)

k2xpg9.jpg

-----Billede af feststedet med bordpynt----

Om eftermiddagen stod den igen på kagelavning. Kagen skulle overtrækkes med fondant, og dette havde vi set frem til med frygt og glæde.

Jeg har arbejdet en smule med det før for sjov, men aldrig på så stor en kage, som bunden i vores fire etage kage :cheerleader3:

Heldigvis gik alt super godt, og skal vi selv sige det, så var vi bare skide stolte over resultatet.

2e66n44.jpg

------Billede af det endelige resultat inden pynt---

zpx1i.jpg

------Billede af kagen fra feststedet inden den skæres ud-----

Vi var færdige med kagen omkring ved seks tiden, og så måtte jeg skynde mig hjem til K.

Vi lavede hygge aftensmad - bøf med bløde løg, brun sovs og kartoffler - mums det var lækkert.

Så satte vi os til at se Talent 09 mens jeg lakerede K's negle med blå, rød og hvid neglelak, uha han var øm :)

Ved 22 tiden tog K afsted op til hans forældre hvor han skulle sove, og jeg satte mig til at ordne negle på hænder og tæer.

Jeg nød roen, og syntes faktisk det var fantastisk at sidde selv den aften.

Ved halv elleve tiden begyndte det at hamre og banke - og jeg kunne hurtigt regne ud at det måtte være vennerne der var ved at sætte æresport op....

Mega Fedt :) Vi er bare så glade for alle vores venner.

Omkring halv tolv smuttede jeg i seng og faldt ret hurtigt i søvn uden alt for mange sommerfugle.

Edited by Malene O snart T
0

Annonce ♥

ihh - hvorfor ik mere nu?? og slet ingen billeder nu.. øv øv.. please.. kom nu.. bare et enkelt lille et

0

Er du bims en kage.... RESPEKT!

0

Annonce ♥

Det har I da helt styr på, det med kage :)

Sidder her og venter på mere fortælling :)

Edited by BlueHearts
0

Wauw - en flot kage! :)

Glæder mig til at høre - og se - mere :)

0

Enig - VILDT flot kage! Havde man bare de evner...

0

Lørdag d. 26. sep.

Lørdag morgen vågnede jeg kl 7, vækkeuret var sat til kl.8, men jeg besluttede mig for at stå op, istedet for at ligge i sengen og blive doven.

Så op med mig, og ud i bad. Jeg havde fået strenge instrukser af frisøren om IKKE at vaske mit hår, da jeg har meget tyndt og fint hår, så hun ville ha svært ved at få det til at sidde ordentligt hvis det var nyvasket. Men resten af kroppen fik en god tur, og skraberen blev også flittigt brugt :)

Så tullede jeg lidt rundt og ryddede lidt op hist og pist, og kl 9 kom mine forældre og mine 2 søskende. Så satte vi os ned og spiste en hyggelig morgenmad sammen. Det var dejligt at alt bare forgik stille og roligt uden stress og jag.

Jeg var slet ikke nervøs, men var derimod rigtig spændt på at komme op i kirken.

Min mor var derimod rystende nervøs, og da hun skulle have lagt lilla neglelak på tæerne, var jeg nødt til at gøre det for hende :cheerleader3: til mig :)

---Billede af morgenbordet----

2rxtwnb.jpg

Kl. 10 ringede det på døren og det var frisøren og hendes hjælper, som kom for at sætte hår på mig og mine to søskende. Det var bare så dejligt at de kom hjem til mig, istedet for at jeg skulle ha været ud i byen for at få sat hår. Igen foregik alt bare stille og roligt, og vi havde tid og overskud til at lave en masse gas med hinanden :cheerleader3:

-----Billede af hårsætning------

2a77kfd.jpg

Ja det er ikke fordi man ser alt for smart ud undervejs :) hi hi...

a3hus1.jpg

-----Billede af det endelige hår---

20zs17p.jpg

b6ohzn.jpg

Omkring kl 12.30 var de færdige med os allesammen, super lækre var vi :)

Så gav jeg mig god tid til at få lagt makup og blive lækker, jeg havde valgt selv at gøre det, da jeg kender mig selv og min hud bedst, og derfor ikke følte nogen grund til at få en anden til at lægge min krigsmaling. Ofte risikere man at man ender med de forkerte farver, og det ville bare være så ærgeligt på ens bryllupsdag.

Så ringede det på døren og det var min brudebuket der ankom. K havde selv bestilt den, så jeg vidste ikke hvordan den så ud - så det var selvfølgelig et meget spændende øjeblik.

Det var bare den smukkeste buket, og den havde lige den størrelse jeg havde håbet og drømt om, så det kunne ikke

214w0w5.jpg

Min veninde kom ved 13 tiden og så var det ASTI tid :) , vi sad og hyggede os og finpudsede de sidste små detaæjer med øjenbryn, negle og hår. Smykkerne blev taget på og lynhurtigt var klokken blevet 14!!!

Så var det endelig tid til at hoppe i kjolen - JUBIII - det var bare det jeg havde ventet på så længe.

Det tog LANG tid at få lukket kjolen pænt bagpå, måske også fordi jeg er MEGET perfektionistisk :) men sådan er jeg, og det vidste min veninde heldigvis i forvejen, hi hi...

0

Annonce ♥

jep, den kage ser jo fuldstændig professionel ud :) sådan! og glæder mig til at høre og se mere

0

:thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

MER MER MER MER...

Totalt i orden kage, og glæder mig til flere billeder :loveboard:

MizzT :bearhug:

0

Jeg glæder mig meget til at høre mere :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hold op hvor er den kage bare flot :cheerleader3:

Glæder mig til at læse mere og se billeder :thumbsupsmileyanim:

0

AFSTED TIL KIRKEN

Så var klokken ved at nærme sig 15 og mor og far ankom for at køre mig til kirken.

Jeg var ikke nervøs på noget tidspunkt, men nærmere spændt. Jeg glædede mig simpelthen så meget til at komme op i kirken til K, så tiden kunne ikke gå hurtigt nok :17:

Vi fik lige taget nogle fine billeder sammen inden afgang.

---Billede af min far og mig----

aazlft.jpg

----Billede af min mor og mig----

6gf04p.jpg

----Billede af os alle tre under æresporten ved vores hus----

5p1t1d.jpg

K er ankommet ved kirken, og venter nu meget nervøs inde i kirken.

27yn0o6.jpg

35jlc0j.jpg

Så kom vi op til kirken og fotografen nåede lige at tage et par hurtige billeder af bruden og hendes far, inden den utålmodige brud ville ind i kirken...

hi hi ... jeg var simpelthen så spændt, så jeg kunne slet ikke vente.

zjjpqa.jpg

x53v42.jpg

2vuapg6.jpg

2134zkg.jpg

2u5s8ee.jpg

0

:17:

15nlwd3.jpg

nps952.jpg

oqypzn.jpg

2r284m1.jpg

Hesteskoen bliver samlet op

2hq9g2c.jpg

Så blev det tid til ris....

2qn7hqc.jpg

og vi fik bare rigtig mange ris, og ved sådan en kjole er der ikke rigtig særlig mange steder de kan sætte sig...

Tja bortset fra ved barmen, så der måtte lige fiskes nogle ris op :cheerleader3:

qz0u83.jpg

0

Dejlige, skønne billeder! Hvor du eller rettere I bare stråler!!! Er vild med billedet hvor du fisker... Det er da humor - og fedt, du tager det med her :17: Jeg synes din kjole er fantastisk! Har selv valg en i samme stil...

0

Annonce ♥

Så blev det tid til at kysse....

30u7lkw.jpg

11v1ro9.jpg

cnqa.jpg

Nu må i sige til hvis i bliver træt af alle de billeder?????

0

Her kan man se min kjole bagfra...

2r7u14p.jpg

Dette er vidst billedet af en meget lykkelig mand der har svært ved at holde tårerne tilbage af bare glæde :17:

2yostb7.jpg

Så blev det tid til de traditionelle billeder inde i kirken.

Præsten stillede sig også op til et hurtigt billede :cheerleader3:

2zzpc21.jpg

Og med vores forældre

2wei0l3.jpg

0

Bilen vi kørte fra kirken i, hold fast den var lille..... :17:

b8w74l.jpg

0

Annonce ♥

Så kommer der lige nogle af de billeder som vores fotograf tog af os.

Vi havde valgt at få en privat hobby fotograf hele dagen, istedet for kun en fotograf til at tage billeder af os i en time.

Det er vi rigtige glade for at vi gjorde, men jeg har også en smule redigerings arbejde forud for at jeg er 100 % tilfreds med billederne. Der skal lige rettes lidt i lys og så videre.

Men helt sikkert nogle billeder som vi er rigtig glade for, så det er bare så dejligt.

i1iow7.jpg

mwff3k.jpg

20kx36p.jpg

23m6ivk.jpg

2m3h5c0.jpg

vmyeti.jpg

Nu vil jeg smutte i seng, men der kommer flere billeder imorgen, hvis i da gider at se flere?

0

AFSTED TIL KIRKEN

Så var klokken ved at nærme sig 15 og mor og far ankom for at køre mig til kirken.

Jeg var ikke nervøs på noget tidspunkt, men nærmere spændt. Jeg glædede mig simpelthen så meget til at komme op i kirken til K, så tiden kunne ikke gå hurtigt nok :17:

Vi fik lige taget nogle fine billeder sammen inden afgang.

---Billede af min far og mig----

aazlft.jpg

----Billede af min mor og mig----

6gf04p.jpg

----Billede af os alle tre under æresporten ved vores hus----

5p1t1d.jpg

K er ankommet ved kirken, og venter nu meget nervøs inde i kirken.

27yn0o6.jpg

35jlc0j.jpg

Så kom vi op til kirken og fotografen nåede lige at tage et par hurtige billeder af bruden og hendes far, inden den utålmodige brud ville ind i kirken...

hi hi ... jeg var simpelthen så spændt, så jeg kunne slet ikke vente.

zjjpqa.jpg

x53v42.jpg

2vuapg6.jpg

2134zkg.jpg

2u5s8ee.jpg

Dejligt billede af dig, hvor du kigger op mod orglet...

0

Hold op hvor ser du bare godt ud! :17:

Sikken nogle dejlige billeder - i ser bare så dejlige og glade ud.

Jeg håber i havde en rigtig dejlig dag fyldt med kærlighed!

0

Du kan tro, vi gerne vil se flere billeder!!! - Og gerne med det samme... I ser bare så fantastiske og lykkelige ud :17:

0

Vi vil rigtig gerne se mere... Det ser så smukt ud det hele (især dig ;) )

0