Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Pernille §:)

Pernille og Richard

36 posts in this topic

Hej skønne tøser

Øhhh ja, hmmmm..... det er vist et stykke tid siden, jeg blev gift med min vidunderlige mand og det er ved at være godt pinligt, at jeg ikke har lavet beretning eller vist billeder fra dagen.

Jeg har ventet på overskud, men det kommer vist ikke helt med kommune osv., så nu har jeg tænkt, at det så bare må være små skridt og ikke hele beretningen på én gang.

Sååååååååååå............jeg starter fra en ende af og håber på, at I følger med, selvom ikke alt kommer i dag eller de næste par dage. Jeg skal gøre mit bedste.

0

Annonce ♥

Richard friede den 21/12 2007 og vielsen skulle stå den 8/8 2009. Jeg har nydt at have god tid til planlægningen. I ved, at jeg har fibromyalgi, så god tid er alpha omega for mig, da ikke dage er gode dage.

Efter meget besvær med at finde og ikke mindst få det rette pap hjem, kunne invitationerne laves. I alt blev der lavet 26 danske invitationer og 9 hollandske.

Her er invitationen opslået

post-39857-1255878649.jpg

Og her er den lukket med et hvidt segl med to ringe i hinanden

post-39857-1255878738.jpg

Og blærerækken af de danske invitationer

post-39857-1255878782.jpg

0

hej pernille.

ej hvor dejligt at hører fra dig igen. :cheerleader3: Jeg håber i havde en fantastisk dag ligesom os...hihi vi blev jo gift samme dag og ja vejret gjorde da ihvertfald sit for at dagen blev fantastisk.

Glæder mig til at se og læse din beretning.

Stort knus herfra

0

Annonce ♥

Der var inviteret 60 gæster til bryllupsfesten og vi hyrede en dygtig kok, som kom med menuforslag.

Jeg elsker selv, når der er menukort til fester, da jeg aldrig kan huske, hvad værterne har sagt, vil komme og jeg kan også godt lide at sidde og kigge på kortene for at planlægge, hvad jeg skal have ekstra meget at spise af :cheerleader3:

Så derfor lavede jeg menukort til alle 60 gæster i samme perlemors-pap som invitationerne og manden tog sig pænt af oversættelsen fra dansk til hollandsk.

Her er resultatet af arbejdet med menukortet

post-39857-1255879335.jpg

Blære"række" af alle 60 menukort

post-39857-1255879271.jpg

Menuen var:

Forret

Citrusmarineret laks med plukket krydderurter og pesto.

Hertil speltbrød og smør

Hovedret (buffet)

Krydderurtemarineret kalvetyksteg

Unghanebryst med salvie og serranoskinke

Svampesauce og rødvinssauce

Flødekartofler

Små stegte kartofler med 3 slags peber

Salat med jordbær, rosenblade og hvid balsamicodressing

Rucolasalat med pinjekerner og parmesan vendt med trøffelolie

Stegt auberginesalat med forskellige slags cherrytomater og basilikum

Hertil lyst brød og smør

Dessert

En variation af rabarber; med rabarberkage,

rå syltet rabarber med vanilje og rabarber panacotta

Kaffe og kage

Til kaffen serveres bryllupskage med hvid chokoladecreme på nøddemarengsbund

og mango/passionsfrugtmousse på lyse bunde

Natmad

Hotdogs med det hele

Alle gæsterne har rost maden til skyerne. Manden og jeg var så opløftede af stemningen på hele dagen, at vi absolut ingen appetit havde desværre. Men resterne dagen efter var i hvert fald super lækre :cheerleader3:

0

Heeeej Pernille!

Åhh det er længe siden! Glæder mig meget til at se billeder fra dig! Har jo fulgt din planlægning fra jeg startede min egen!

Helt fint at du tager den stille og rolig - skal prøve ikke at være utålmodig :cheerleader3::cheerleader3:

hihi tålmodighed er en dyd.....pfttttt har ingen tålmodighed selv. Jeg lover, at jeg hver gang, jeg opdaterer herinde, skriver, når der ikke kommer mere for den dag. Så ved du og de andre i hvert fald, at I ikke skal forvente noget lige den dag.

hej pernille.

ej hvor dejligt at hører fra dig igen. :cheerleader3: Jeg håber i havde en fantastisk dag ligesom os...hihi vi blev jo gift samme dag og ja vejret gjorde da ihvertfald sit for at dagen blev fantastisk.

Glæder mig til at se og læse din beretning.

Stort knus herfra

Ja vejret var virkelig fantastisk fra start til slut.

Jeg glæder mig til at skrive den og det er også bare typisk mig at tro eller håbe, at jeg kan skrive en hel beretning på en dag og vente på, at jeg kan det. Det vil aldrig ske, jeg kan jo ikke engang sidde ved en computer i mere end 15 minutter ad gangen. Men så tager vi den bare step-by-step.

Og jeg har virkelig mange billeder :cheerleader3:

0

Også bordkortene blev holdt i den brune perlemors-pap. Vi kan rigtig godt lide symbolikken med de 5 sukkermandler men for at undgå, at vores kære gæster knækkede tænderne, købte vi i stedet lyserøde dronningemandler. Temafarverne for brylluppet var chokoladebrun og rå-hvid spædet op med lidt guld og lidt lyserød.

Her er min mors bordkort. Der var navn på den ene side...

post-39857-1255879918.jpg

Og digt på den anden side...

post-39857-1255879955.jpg

Og en blærerække af bordkortene. Undskyld for det lille billede

post-39857-1255880056.jpg

Digtet bagpå bordkortet lød således:

I din pose 5 mandler du finder

ved den første, rigdom vi vinder

til langt liv og godt helbred er vi rede

det symboliserer den anden og tredje

den fjerde og femte tager vi med

de giver os lykke og frugtbarhed.

Edited by Pernille §:)
0

Annonce ♥

Vi har skrevet de fleste danske takkekort og mangler de hollandske. Alle takkekort skriver vi på computeren, men vi skriver personlige takkekort til alle. Det tager derfor sin tid.

Der skal laves 3 forskellige omslag til takkekortene. 2 af omslagene er lavet og kun det sidste mangler.

I denne besvarelse kommer der billeder af de forskellige takkekort :cheerleader3:

0

Hvor er det rart at se du er kommet tilbage og vil berette din dag for os.. Jeg skal nok følge med og du skal da bare bruge den tid du vil, vi venter gerne på din beretning.. :cheerleader3:

Kram

Anette

Tusind tak for de meget søde ord Anette. De betyder mere for mig, end man umiddelbart tror. Tak. :cheerleader3:

0

Gæstebogen blev i samme farver og med vores monogram i feltet på forsiden

post-39857-1255880796.jpg

På indersiden havde vi skrevet et lille digt. Digtet var på engelsk, så både danske og hollandske gæster ville kunne læse det.

post-39857-1255880833.jpg

Digtet:

A wedding day will be remembered

for all the joy it brings,

a day of love and happiness

of vows and wedding rings.

A day of new beginnings

learning what love truly means.

Our wedding day is just the start

of many hopes and dreams.

This book is for you to help us remember

the very best day of our life.

Please write a poem, a drawing or greeting

for the newly wed husband and wife.

0

Pernille! Skattepige! Du er tilbage! :cheerleader3:

Hvor er det dejligt, at du nu skriver din -uden tvivl- fantastiske beretning! Jeg havde gået og ærgret mig over, du var væk herinde fra :cheerleader3:

Jeg glæder mig til alle følselserne og alle billederne ;)

Knus Tina

0

Annonce ♥

Til toiletterne blev lavet nødkurve og især hovedpinepillerne var et stort hit.

post-39857-1255881223.jpg

Indholdet var:

Hovedpinepiller

Neglelak til revne strømpebukser

Neglefile

Mini sysæt

Trusseindlæg

Fnugrulle

Mini hårspray

Plaster

I mændenes kurve var lidt mindre, da det er de færreste mænd, der f.eks. bruger strømpebukser, ja eller har fornuftig brug af trusseindlæg.

0

Hvor er det dejligt, at du nu skriver din -uden tvivl- fantastiske beretning! Jeg havde gået og ærgret mig over, du var væk herinde fra :cheerleader3:

Knus Tina

Ja jeg har været sammen med nogle søde tøser i dag og det gjorde, at jeg gik herind i et forsøg på at tage mig sammen. Da jeg så så, at du allerede var i fuld gang med din beretning, ja så gav det mig lige det sidste skub til at gå i gang. Så tak søde :cheerleader3:

0

Knus Tina

Ja jeg har været sammen med nogle søde tøser i dag og det gjorde, at jeg gik herind i et forsøg på at tage mig sammen. Da jeg så så, at du allerede var i fuld gang med din beretning, ja så gav det mig lige det sidste skub til at gå i gang. Så tak søde :cheerleader3:

Fik du lige et overskuds-boost? ;) Og jeg må snart se at finde vejen ind til dig, har ferie i næste uge med ;)

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Åh pernille hvor har jeg dog ventet på din beretning. Og samtidig glædet mig til at hører hvordan det går med dig.

Er sikker på at alle os herinden ikke har tolmodighed men tilgengæld er der ernorm forståelse for hvad du har(stadig gør) gennemlever så vi venter spændt og følger med når du har overskud.

Men må indrømme at jeg glæder mig allerrede til næste indlæg.

Er helt vild med at du viser pynt til borde med mere så vi rigtig kan følge med.

0

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

Kære Pernille,

Tilslutter mig med det samme din store fanskare herinde, og byder dig hjerteligt velkommen tilbage.

Glæder mig til at læse din skønne beretning fra jeres store dag, kan jo se på Facebook, at du efter omstændighederne har det godt - håber snart du får skovlen under kommunen!

Mange varme hilsener fra

Rikke Marie

0

Dejligt at du nu har overskud til din beretning Pernille. Selvom jeg kun for godt kender det med at skulle finde lidt overskud, til at komme i gang. Er selv gået i stå med min beretning, fordi jeg jo startede på arbejde lige efter brylluppet, efter 1½ år fravær. Puhh.

Men men, det var jo ikke det jeg ville sige. Ville bare sige at det er dejligt at høre fra dig, og jeg glæder mig til at at høre om jeres fantastiske dag

Karin

0