Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Torstine

Kan man sende indbydelser til reception?

3 posts in this topic

Hej Alle sammen

I min familie har vi diskuteret meget om man sender indbydelse til receptionen eller ej? En del i min familie mener at det gør man ikke, for så er gæsterne tvunget til at svare om de kommer eller ej, hvilket ikke er normalt for en reception. De mener også at en indbydelse kun til receptionen siger "vi gider ikke bruge penge på Jer til festen, men kom med en gave tak!!!!" Og så er der nogen der mener at det er almindelig høflighed at give invitation til receptionen, plus det er praktisk så man ved hvor stor en bryllupskage man skal købe.

Jeg ved virkelig ikke hvad der er almindeligt at gøre, så jeg er meget interesseret i at høre hvad I har gjort/tænkt Jer at gøre?

Knus fra Stine

0

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at lave en fælles invitation ud til mit arbejde... Jeg forventer ikke at de svare om de kommer eller ej, og tilgengæld tror (håber) jeg også kun det er de nærmeste kollegaer der vælger at komme.

Det samme gør vi nok til min kærestes arbejde (han har ikke et så nært forhold med sine kollegaer)

Jeg tror bare jeg siger det mundligt til mine håndbold-veninder og til mødregruppen.

Ja, jeg kan sgu godt se det er svært når jeg lige tænker over det.

Hvis vi ikke ANER hvem der kommer, kan det svinge fra 40 gæster til 70...

0

Vi har tænkt os at sende invitationer ud til nogle enkelte familiemedlemmer og lignende, som vi desværre ikke kan have med til festen, men som vi gerne vil se. Det er folk, som ville sende en gave om de bliver inviteret eller ej. Så invitationen er blot en gestus for at sige "Vi vil gerne have at I er en del af vores dag". Jeg ved at de vil blive glade for den tanke og derfor vælger vi at sende invitationer til dem.

Derudover inviterer vi begge vores kollegaer, men regner bare med at sende en mail ud eller noget i den stil. Det samme gælder de venner, som ikke skal med til festen - de får også at vide at de er meget velkomne i kirken og til receptionen. Og endelig får vi præsten til at sige at alle globryllupsgæster er meget velkomne til at komme med til receptionen.

Det gør det godt nok svært at vide hvor mange der kommer til receptionen, men det gør mig egentlig ikke så meget. Vi regner med selv at lave bryllupskage, så vi laver nok bare til 150 eller noget i den stil.

0