Melin79

R & R Gifter Sig 15. Maj 2010

562 posts in this topic

Hej alle zilla'er

Jeg har været her på Bryllupsklar i tre måneder efterhånden, men har først rigtig fået øjnene op for alle fordelene de sidste uger (da jeg stort set først begyndte at snuse her ;) ). Jeg havde egentlig bare tænkt mig at snuse rundt i jeres andres planlægning og i de skønne beretninger og kommentere lidt her og der, når jeg lystede. Men jeg har nu alligevel fået lyst til også at fortælle om min planlægning og få jeres input og bemærkninger. Intet andet sted kan man jo dele sin bryllupskuller med nogle interesserede som her :) Så må vi se, hvad og hvor meget jeg ender med at få skrevet selv.

Først og fremmest er det jo helt vildt at skulle giftes :):thumbsupsmileyanim::) Jeg glæder mig virkelig meget!!!!

Lidt om os

Omgivelser

Kirken

Feststedet

Bruden

Brudekjolen

- 1. brudekjoleprøvning

- 2. brudekjoleprøvning - med billeder af KJOLEN (dog på model).

- Billeder af kjolen på mig her

- 1. tilretning

- Kjolen efter tilretning

Slør - inspiration

Strømpebånd

- inspiration

- strømpebåndet er ankommet

Sjal

Sko

- inspiration

- De købte

- De købte IRL

Smykker

- inspiration

- mere inspiration

- de smykker jeg har bestilt

- smykker kommet

- Overvejelser om valg af kæde

Taske

Hår og makeup

- inspiration

- prøveopsætning og prøve-makeup

Brudebuket

- inspiration

- mere inspiration

- endnu mere inspiration

Nyt, gammelt, lånt, blåt

- overvejelser - kom gerne med input

- "De 4 udvalgte"

Det kreative

Monogram

Farvetema

Invitationer

- en prototype er klar

- færdige invitationer

Kirkehæfter

- prototype

- lommeletter til glædestårer

- salmeovervejelser

- Færdige kirkeprogrammer (mangler dog salmer)

- Kirkehæfter nu med salmesider og i kurv

Menukort

- prototype

- Færdige menuer

Bordkort

- bordkortholdere

- Takkekort

Lidt af hvert

Vielsesringe

- De bestilte

- Vores vielsesringe IRL

Kørsel

- mulig bil

Bordpynt

- inspiration

- mere inspiration

- Bordkortholdere

- inspirationsbilleder givet til blomsterhandleren

Bryllupskagen

- inspiration

- mere inspiration

- den valgte bryllupskage

Fotograf

Menu

Risposer - laves af svigermor ("har jeg hørt")

Bryllupsrejse

- turen går til Rom

Edited by Melin79
0

Annonce ♥

Så vil jeg da være den første til at byde dig velkommen selvom du, som du se skriver har kigget lidt rundt herinde i noget tid. :cheerleader3:

Tillykke med brylluppet og glæder mig til at følge din planlægning.

Og til det vigtigste... HUSK BILLEDER!!! :) :) :thumbsupsmileyanim::) :)

0

Så vil jeg da være den første til at byde dig velkommen selvom du, som du se skriver har kigget lidt rundt herinde i noget tid. :cheerleader3:

Tillykke med brylluppet og glæder mig til at følge din planlægning.

Og til det vigtigste... HUSK BILLEDER!!! :) :) :thumbsupsmileyanim::) :)

Hej Nina

Uha, det gik hurtigt med den første kommentar! ;) Men det er nu hyggeligt.

Tak for din velkomst og med lykønskningen. I lige måde vil jeg skynde mig at sige, for jeg kan se, at vi skal tælle ned sammen :cheerleader3:

Mange hilsner

Rikke

0

Annonce ♥

Annonce ♥

1. brudekjoleprøvning

Første gang jeg var ude at prøve brudekjoler, havde jeg en god bryllupskulret veninde med :cheerleader3: så det kunne jo ikke være bedre. Første kjoleprøvning foregik hos GoDiva i Taastrup.

Det var super-hyggeligt! Jeg havde haft en ide om, at jeg bare skulle snuse lidt rundt, da det var en slags åbent hus. Men nej, det skulle jeg ikke - jeg havde jo den bryllupskulrede veninde med, som bestemt ikke mente, at man kunne SE på brudekjoler - de skulle PRØVES! Så det måtte jeg jo overgive mig til - hvilket set i bakspejlet jo er helt rigtigt. Man kan ikke se sig til sin kjole, da der simpelthen er for stor forskel på, hvad der er flot på en størrelse 32-model og så på en selv.

Jeg havde nogle ideer om, hvilke detaljer jeg forestillede mig, der skulle være på min kjole, men forsøgte at være åben netop med ovenstående forskel på "kjole på model" og "kjole på mig" i tankerne. Mine ønsker dækkede over følgende:

• draperet (forstået som ikke-glat) på maven
  • enkel, dvs. ikke for meget med perler, palietter, sten
  • glatte stoffer
  • ikke for stor, dvs. at den muligvis skulle være uden skørt under
  • måtte gerne have en "ophægtning" i siden eller lignende til at bryde det glatte med
  • skulle nok ikke være med slæb

(hmm, hvor åben var jeg lige med alle de forestillinger... :thumbsupsmileyanim: )

Så var det jo ellers bare at gå i gang med at prøve. Det endte faktisk med, at jeg prøvede fire forskellige kjoler. På forhånd vil jeg beklage evt. tåbelige ansigtsudtryk - dem må I lige se bort fra.

Nr. 1

post-39073-1256589522.jpg

Denne her faldt godt i min smag. Især var jeg vild med det skrå stykke i den ene side. Dog var den nok lidt for 'shiny' når det kom til stykket.

Nr. 2

post-39073-1256589647.jpg

Denne her var jeg ret vild med - trods den nok havde mere "pynt" end jeg havde forestillet mig. Farven synes jeg var rigtig smuk!

Edited by Melin79
0

Nr. 3

post-39073-1256589939.jpg

Denne var også smuk, men den sagde mig ikke rigtig noget...

Nr. 4

post-39073-1256589948.jpg

Så smuk en kjole! Jeg var ret vild med denne her, både fordi den havde "farve", havde noget anderledes ved også at have en anden farve bort og så levede den op til en del af mine krav. Min veninde var helt vild med slæbet, som var lidt stort.

Dog var den for lille og kunne ikke lukkes :) hvilket gjorde det svært helt at vurdere, når jeg ikke kunne "bære" kjolen selv.

Købte jeg så en brudekjole? Var jeg så heldig at finde KJOLEN allerede første gang?

Nej (den kvikke læser har også bemærket, at jeg har kaldt overskriften for "1. brudekjoleprøvning). Der var ikke nogen af kjolerne, der gav mig et sug i maven, så jeg købte ingen af dem. Det var første prøvetur, så det var bare om at fortsætte, for jeg håbede jo på at finde KJOLEN. Når man giver så mange penge for en kjole til én dag, så skal det sørensjaskeme også være én, der giver sug i maven og føles som KJOLEN!!! Faktisk har brudekjoleprøvning været første gang, hvor jeg har prøvet tøj uden at kigge priser først ;) - det gør jeg ellers normalt, da jeg ikke gider forelske mig i noget, som jeg synes er for dyrt.

:cheerleader3:

Jeg måtte også erkende, at prinsessen i mig vågnede, da jeg kom i den ene store kjole efter den anden. Så efterhånden reviderede jeg min liste med ønsker/forestillinger, dvs. at blandt andet det med, at jeg ikke ville have slæb og skørt under blev strøget!! Hvad pokker, ens bryllup er jo den ENE gang, hvor man har sådan en rigtig prinsessekjole på og så skal den da have hele armen, ikke?! :thumbsupsmileyanim:

Fortsættelse følger... Har jeg fundet KJOLEN? Der er jo over ½ år til endnu, så ingen panik, vel... : :cheerleader3:

Edited by Melin79
0

Annonce ♥

Lidt om os

Min vidunderlige kommende mand, Ronni, og jeg har været sammen i snart to år. Vi mødte hinanden på vores fælles arbejdsplads, men der var ikke noget med kærlighed ved første blik - faktisk kan ingen af os huske hinanden fra den dag, vi ved, vi mødtes allerførste gang :cheerleader3: Som månederne gik fik jeg langsomt øje på ham, men tænkte, at det ville blive noget rod, når vi nu arbejdede samme sted. En sød kollega syntes dog, at det måtte hun gøre noget ved. Til den årlige julefrokost (kliché jeg ved det godt!) legede hun så Kirsten Giftekniv og vupti blev to singler til ét par! :thumbsupsmileyanim:

Vi flyttede sammen efter 10 måneder og skal altså nu giftes 15. maj 2010 - 2 år og 5 måneder efter det første kys.

0

Annonce ♥

Spændende med kjoleprøvningen; jeg synes nr. 2 havde noget særligt og sad virkelig flot på dig! Også jeg har efter prøvning måtte justere nogle tanker om brudekjolen, og der er mere pynt på min, end hvad jeg havde i tankerne fra start. Det er bare noget andet at prøve det på :thumbsupsmileyanim:

Jeg har på fornemmelsen, du holder noget tilbage fra os stakkels bk-brugere; har du været afsted til 2. prøvning?

0

Hejsa - og rigtig hjertelig velkommen til :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Hvor i landet er i fra?

Jeg glæder mig til at følge lidt med i jeres planlægning.. :cheerleader3:

Tak og i lige måde! Man bliver helt afhængig af at komme ind og se, hvem der har skrevet og hvad der er sket hos jer andre :)

Vi er fra Storkøbenhavn.

0

Annonce ♥

Spændende med kjoleprøvningen; jeg synes nr. 2 havde noget særligt og sad virkelig flot på dig! Også jeg har efter prøvning måtte justere nogle tanker om brudekjolen, og der er mere pynt på min, end hvad jeg havde i tankerne fra start. Det er bare noget andet at prøve det på :cheerleader3:

Jeg har på fornemmelsen, du holder noget tilbage fra os stakkels bk-brugere; har du været afsted til 2. prøvning?

:thumbsupsmileyanim: Du er kvik, pilgrim! Jeg har nemlig været ude 2. gang. Jeg skriver beretningen om et øjeblik! :cheerleader3:

0

2. kjoleprøvning

Efter 1. kjoleprøvning var jeg helt hooked :) Jeg havde bare lyst til at prøve flere kjoler og helst snart. Heldigvis flaskede det sig sådan, at jeg ugen efter fik en tid hos Bentes Brudedesign i Taastrup og at både min mor og svigermor gerne ville med. På dagen kom min svigermor hjem til os, før vi kørte ud og hentede min mor. Vi var i god tid, så var lige en tur i City2 og få en snack.

Kl. 11.30 var vi hos Bente, som tog godt imod os. Hun spurgte ind til, hvad jeg havde af forestillinger og ønsker, om jeg havde været på hjemmesiden og om jeg havde nogle bestemte designere, som jeg var vendt tilbage til. UPS, tænker den kommende brud så, jeg har vist ikke gjort mit forarbejde godt nok. Jeg havde da godt nok været inde og kigge, men modsat mange andre kommende brude (kan jeg se herinde :cheerleader3: ) havde jeg ikke set mig varm på nogle bestemte kjoler - og hvilke mærker havde heller ikke lige brændt sig fast. så vi kiggede lidt i nogle kataloger, før vi gik i gang med at kigge rundt i butikken. Der var virkelig mange kjoler!!! Vi (mest Bente) fandt nogle frem og så var det bare ind og i gang. Desværre måtte man ikke tage billeder, sååååå desværre piger... :cheerleader3:

Jeg prøvede vist en 4-5 stykker, men der var bare ikke rigtig nogle der ramte. De var flotte, for det er de fleste jo, men de var bare ikke mig og lignede lidt for meget "enhver anden brudekjole" - jeg ville gerne et eller andet anderledes, mere konkret var det ikke. Til sidst kommer Bente så ind og siger, at denne her havde vi også kigget på, så den måtte jeg hellere prøve også. Allerede da hun kommer med den, er der noget, der fanger mig - en anden og mørkere farve end på de fleste - spændende! Jeg får den på og er solgt! HER ER MIN KJOLE, MIN DRØMMEKJOLE!

Den er bare sååååååååååååå flot!!! Min mor og svigermor var også helt sikre - den klædte mig så godt. Den lyse nougatfarve (som jeg kalder den, den hedder vist 'taupe') gav min lyse hud en varme, som ingen af de andre havde gjort. Jeg er helt vild med, at den er tofarvet, men draperingen ved maven, med det firkantede snit foran og det rundede bagpå, med knapperne på ryggen, med halternecken som kan tages af og på, med hele kjolen!!!!!

Sikke en roman jeg har fået skrevet, er I faldet i søvn????? Måske er der behov for nogle billeder?!?!?!? Jeg har desværre ikke nogen af mig med den på, kun modellen (og jeg ligner hende på ingen måde!), det må komme, men jeg håber, det kan give jer et indtryk af MIN DRØMMEKJOLE!

Det er i øvrigt en Sincerity Bridal-kjole :thumbsupsmileyanim:

Billede 1 - med halterneck

post-39073-1256676061.jpg

Billede 2 - uden halterneck (jeg regner med at skulle have den på, men det er jo rart den bare kan tages af, hvis det er)

post-39073-1256676152.jpg

Edited by Melin79
0

Billede 3 - bagfra uden slæb (det kan også tages af)

post-39073-1256676267.jpg

Billede 4 - bagfra med slæb

post-39073-1256676277.jpg

Så nu er kjolen på plads - en milepæl! :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::cheerleader3::):biggrin:-HAHA- min kjole

Det er jo fantastisk og dejligt at ikke man endte med at gå i panik over at tiden nærmede sig. Alligevel er det en lille smule ærgerligt, for nu skal jeg jo aldrig prøve brudekjoler mere og dét kunne jeg nu godt li' ;)

Edited by Melin79
0