PSK

Præsentation af gæster

21 posts in this topic

Hej alle.

Vi har brug for lidt inspiration... vi sidder og skal finde på hvordan vi skal lave en præsentation af vores gæster, om det skal være på papir eller om vi skal have en runde hvor alle fortæller hvem de er. Vi blir 63, så sidstenævnte vil måske tage lidt for lang tid???

Hvordan gør i?

PSK

0

Annonce ♥

Vi har tænkt os, at lave et par store (A3) plancher med bordplan, som skal hænge i det lokale, hvor vi skal have en lille velkomst snack. Ved siden af bordplanen - også i A3 - vil vi så hænge forklaringen til alle gæster.

På bordplanen ud for hvert navn, vil der stå et nr. som så matcher personen på forklaringssedlen. Så kan alle selv kigge derpå, hvem de skal sidde til bords med.

Vi snakkede også om en præsentationsrunde, men som du selv siger, så kommer det til at tage for lang tid :-)

0

Vi har ikke tænkt os at præsentere vores gæster. :cheerleader3:

Men hvis vi alligevel skulle finde på at gøre det, så tror jeg det bliver i form af at vi på menukortet på bagsiden skriver lidt om de personer gæsten har til bords. Men jeg synes bare i de fleste tilfælde, så spørger folk jo bare ind til hinanden og så plejer snakken at køre. Jeg har aldrig oplevet til bryllupper at der var præsentationsrunde, for ja som du selv siger, så tager det nok for lang tid. :thumbsupsmileyanim:

0

Vi har tænkt os, at lave et par store (A3) plancher med bordplan, som skal hænge i det lokale, hvor vi skal have en lille velkomst snack. Ved siden af bordplanen - også i A3 - vil vi så hænge forklaringen til alle gæster.

På bordplanen ud for hvert navn, vil der stå et nr. som så matcher personen på forklaringssedlen. Så kan alle selv kigge derpå, hvem de skal sidde til bords med.

Vi snakkede også om en præsentationsrunde, men som du selv siger, så kommer det til at tage for lang tid :-)

Vi har tænkt os at gøre noget i samme stil.. Min tilkommende er faldet for denne løsning:

post-40384-1256843672.jpg

Jeg tror også at man skal passe på ikke at præsentere folk "for grundigt" - man skal jo heller ikke berøve gæsterne for samtale-emner ved bordene... :thumbsupsmileyanim: Jeg var til en rund fødselsdag for nylig, hvor værterne havde skrevet en sang, hvori alle gæsterne blev nævnt... Jeg tror ikke selv, jeg ville gøre det, men det er da et fint og personligt (omend noget krævende) alternativ til en præsentationsrunde...

0

Annonce ♥

Jeg har været til et bryllup hvor der under hver tallerken lå en lille folder, et A4 ark der var foldet sammen én gang, på forsiden stod der vist nok noget i retning af "Hvem er hvem" og indeni var det så holdt ret simpelt:

Christine - Datter til X og X. Søster til X og kæreste med X.

På den måde kunne man så også hurtig kæde folk sammen. Jeg synes selv det var en super god måde, vi faldt meget hurtig i snak pga. den, og jeg tror også det kan komme til at tage lidt lang tid hvis man skulle høre om alle gæsterne - med mindre i selvfølgelig er rigtig gode til at være på :cheerleader3: Jeg er selv ret dårlig til at huske navne - så jeg syntes det var rigtig godt med denne lille "opslagsbog" og har også selv tænkt mig at nuppe ideen med til vores eget :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg tror det er en god idé at have en eller anden form for præsentation, bare fordi det er sjældent at alle kender hinanden til et bryllup. Vi har tænkt os at lave et lille kort til hver gæst med menuen på den ene side og så en præsentation af de andre ved bordet på den anden side. Det bliver bare navn, relation til brudeparret og så en enkelt oplysning som forhåbentligt kan sætte gang i snakken, som f.eks.

X - Brudens søster - Algesamler (min søster er biologistuderende :thumbsupsmileyanim:)

0

Til vores bryllup valgte vi ikke at præsentere gæsterne eller lave nogen liste, da vi mente, at det ville kunne fratage nogle af samtaleemnerne :-). Og så var der en del, som havde mødt hinanden til vores polter abender

0

Jeg tror det er en god idé at have en eller anden form for præsentation, bare fordi det er sjældent at alle kender hinanden til et bryllup. Vi har tænkt os at lave et lille kort til hver gæst med menuen på den ene side og så en præsentation af de andre ved bordet på den anden side. Det bliver bare navn, relation til brudeparret og så en enkelt oplysning som forhåbentligt kan sætte gang i snakken, som f.eks.

X - Brudens søster - Algesamler (min søster er biologistuderende :cheerleader3:)

Synes det er en rigtig god ide med sådan en oplysning- den ide tyvstjæler jeg med det samme :cheerleader3: så er det bare om man kan finde på noget om dem alle :cheerleader3:

0

Annonce ♥

X - Brudens søster - Algesamler (min søster er biologistuderende :cheerleader3:)

Synes det er en rigtig god ide med sådan en oplysning- den ide tyvstjæler jeg med det samme :cheerleader3: så er det bare om man kan finde på noget om dem alle :thumbsupsmileyanim:

Du stjæler bare :cheerleader3: Ja, det er lidt en udfordring at finde på noget om alle, så det er heldigt at vi er tidligt i gang med planlægningen :cheerleader3:

0

Synes det er en rigtig god ide med sådan en oplysning- den ide tyvstjæler jeg med det samme :cheerleader3: så er det bare om man kan finde på noget om dem alle :thumbsupsmileyanim:

Det er nogenlunde samme ide, vi kommer til at bruge :cheerleader3:

0

Jeg har været til et bryllup hvor der under hver tallerken lå en lille folder, et A4 ark der var foldet sammen én gang, på forsiden stod der vist nok noget i retning af "Hvem er hvem" og indeni var det så holdt ret simpelt:

Christine - Datter til X og X. Søster til X og kæreste med X.

På den måde kunne man så også hurtig kæde folk sammen. Jeg synes selv det var en super god måde, vi faldt meget hurtig i snak pga. den, og jeg tror også det kan komme til at tage lidt lang tid hvis man skulle høre om alle gæsterne - med mindre i selvfølgelig er rigtig gode til at være på :cheerleader3: Jeg er selv ret dårlig til at huske navne - så jeg syntes det var rigtig godt med denne lille "opslagsbog" og har også selv tænkt mig at nuppe ideen med til vores eget :cheerleader3:

Vi skriver fx

Gurli-Margrethe (Brudens veninde)

Lis (Brudens mor)

og i den dur.

Vi har valgt at lave et maleri, hvor jeg "klister borde og navne" på.

MizzT

0

Annonce ♥

I har fat i den lange ende. Det bliver for omstændigt og tager for lang tid hvis man skal præsentere alle gæsterne. Vil man lave en form for præsentation kan man måske bede de enkelte dele af selskabet (brudens familie/gommens familie/venner) om at rejse sig op - det kan også give lidt godt talestof ved bordene når der - hvad man tit oplever - er tale om familier som ikke kender hinanden. Herudover kan man gøre meget med bordplanen i form af at blande folk. Der er ingen der siger at folk behøver at sidde parvist eller sammen med de folk som de kender i forvejen (men det er en smagssag hvad man vil)

0

I har fat i den lange ende. Det bliver for omstændigt og tager for lang tid hvis man skal præsentere alle gæsterne. Vil man lave en form for præsentation kan man måske bede de enkelte dele af selskabet (brudens familie/gommens familie/venner) om at rejse sig op - det kan også give lidt godt talestof ved bordene når der - hvad man tit oplever - er tale om familier som ikke kender hinanden. Herudover kan man gøre meget med bordplanen i form af at blande folk. Der er ingen der siger at folk behøver at sidde parvist eller sammen med de folk som de kender i forvejen (men det er en smagssag hvad man vil)

Jeg kunne ikke drømme om at skille par til en fest (jeg ved godt det er en smagssag) men jeg hader selv, at vi som par bliver sat i vær sin ende af bordet og man så kommer til at sidde ved siden af nogen man ikke kan trække et ord ud af :cheerleader3: Vi syntes ikke man skal skille par, derfor sætter vi altid par overfor hinanden til de fester der er bordplan, og det er altid en stor succes :cheerleader3: Bare et godt råd :cheerleader3:

0

Det er da en fantastisk, hyggelig og personlig idé! Den kunne jeg også godt finde på at tyv-stjæle - eller i hvert fald grundessensen af den :thumbsupsmileyanim:

0

Vi havde lavet et lille menuhæfte, hvor der også var en bordplan med numre. Ved hvert nummer/plads stod så personens navn og en kort finurlig beskrivelse fx. Anette, synger som en engel eller Bent, har altid en computer for meget. På den måde kunne det hjælpe med at sætte gang i en samtale ved bordet.

0

Annonce ♥

Jeg kunne ikke drømme om at skille par til en fest (jeg ved godt det er en smagssag) men jeg hader selv, at vi som par bliver sat i vær sin ende af bordet og man så kommer til at sidde ved siden af nogen man ikke kan trække et ord ud af :cheerleader3: Vi syntes ikke man skal skille par, derfor sætter vi altid par overfor hinanden til de fester der er bordplan, og det er altid en stor succes :thumbsupsmileyanim: Bare et godt råd :cheerleader3:

Det er forskelligt hvad man vælger at gøre og det er som sagt en smagssag. Men min fornemmelse er også at det særligt til bryllupsfesterne er mere udbredt at man sætter folk parvist hvorimod man er mere tilbøjelig til "at blande" ved fødselsdagsfesterne. Det er så kun en fornemmelse for det er ikke altid noget man bemærker.

0

X - Brudens søster - Algesamler (min søster er biologistuderende :thanks:)

Synes det er en rigtig god ide med sådan en oplysning- den ide tyvstjæler jeg med det samme :denmarkflag: så er det bare om man kan finde på noget om dem alle :loveboard:

Det gør jeg altså også lige :biggrin: Tak for det

kh Kris

0

Annonce ♥

Jeg har været til en enkelt fest hvor alle blev præsenteret. Synes ideen var rigtig god - bortset fra man overhovedet ikke kunne huske hvem der hvar hvem alligevel bagefter!

Et andet bryllup jeg har været til, blev der bare lige kort sagt - ved dette bord sidder brudens familie, bord 2 gommens, bord 3 håndboldvennerne, bord 4 universitetsvennerne osv. Synes egentlig det var meget godt, så havde man et overordent blik over hvordan folk hørte til, og så kunne man altid small-talke med dem senere.

Ved stadig ikke hvad vi gør - overvejer lidt at lave et hæfte til alle, der både fungerer som bordkort, menu, og navne/kort forklaring på alle gæster.

0