Christine&Christian

Christine & Christian 28. Aug. 2010

277 posts in this topic

Annonce ♥

Kære allesamen :)

Nu vil jeg endelig endelig endelig få berettet lidt om vores fantastiske dag - for det fortjener den!

Vågnede selvfølgelig aaaalt for tidligt og utrolig spændt og meget meget rørt (der skulle ikke meget til at få tårene frem den dag :17: ). Jeg havde sovet hjemme hos mine forældre, og min mor kom ind da hun hørte jeg begyndte at vågne - hun nåede vist lige at sige "så er det i dag" og der pressede de første tårer sig på... jeg plejer altså ikke at ha' så let til tårer :)

Jeg kom i bad og fik gjort det første klart før at min stylist kom (skønne Sam Shimoun som varmt kan anbefales!). Min mor havde sørget for en fin plads inde i stuen med et stort spejl, masser af lys så jeg rigtig kunne sidde der og føle mig som en rigtig prinsesse, mens Sam fik sat curlere i mit hår og begyndte med make-up'en. Kort tid efter han var begyndt kom vores ene fotograf (Carsten Thamdrup der også varmt kan anbefales!) jeg havde jo sådan ønsket mig at blive fulgt fra morgenen af - noget jeg også virkelig sætter pris på nu hvor man kan sidde og se på billederne, især når dagen bare flyver forbi.

Så først lidt stemingsbilleder herfra.

post-40599-1297016177.jpg

0

Annonce ♥

Da den sidste hårlak var sprayet i, de sidste nåle var placeret og make-up'en var helt på plads, kom min far lige ind med et glas champagne til os alle (der var godt for nerverne ;)) og så gik jeg ellers igang med at få skrevet min tale ned på papir. Jeg har siden den dag Christian friede gået og skrevet stikord ned (godt med smartphone'en der altid lige at der når der bliver sagt noget godt eller man lige kommer i tanke om at "det" skal da lige med). Jeg havde skrevet talen færdig aftenen før (det var jo lidt svært at falde i søvn), så det var rigtig fint at kunne bruge alle de stikord der var blevet skrevet gennem de sidste mange måneder, finde en rød tråd i det og så få det færdigt i talen.

Da den var på plads var de så tid til næste store projekt - Kjolen :17: her var det selvfølgelig min mor der skulle hjælpe mig i, og så ellers igang med at knappe de 30-40 knapper op af ryggen... på det her tidspunkt var jeg begyndt at få lidt ondt i maven - var så spændt, nervøs, bevæget - det var virkelig stort at komme i kjolen og endelig se hele billedet, med den rigtige make-up, hår, slør, kjole og sko - wauw det var vildt!

post-40599-1297027093.jpg

0

Annonce ♥

Super flotte billeder fra forberedelserne, er lidt ked af at vi nok ikke har råd til at lade fotografen følge mig der, men fair nok, håber på at min mor kan tage nogle, selvom de nok ikke bliver så flotte som dine... Glæder mig til at se mere!

0

Annonce ♥

Så prøver vi lidt igen :17:

Og tak for alle jeres søde ord, det er så dejligt! Jeg vender frygteligt tilbage med svar på de spørgsmål der er kommet, men først...

Jeg kan stadig ikke forstå det nu, jeg vågnede så tidligt, og det føltes som ingen tid før at jeg var blevet gjort helt klar, og stod i stuen med min store kjole og faktisk var klar til at komme af sted. Min mor og søster var kørt af sted, så nu var det bare mig og min far (der med meget få bestemte instrukser blev guidet gennem planen for hvordan og hvorledes herfra :D). Jeg skulle nu til at bakse mig ind i bilen… men langt herfra… helt oppe i Hornbæk der var Christian jo i gang :)

Vi var jo så heldige, at vores fotograf havde en kollega/ven der arbejder som fotograf, men han har aldrig prøvet at fotografere et bryllup hvilket han gerne ville have trænet, så vi var så heldige at blive tilbudt at han kom med uden betaling. Planen var så at han skulle følge Christian om morgenen, og herefter skulle han køre til sommerhuset og fotografere gæsterne, mens vi skulle have taget vores bryllupsbilleder ved kirken imens.

Så et sted langt langt borte gik Christian og hans bestman og gjorde sig klar :) Først blev de sidste ting i teltet og haven gjort klar – havde fået købt croquet sæt (malet i tema farverne selvfølgelig ;)) der skulle stilles fint op, kæmpe mikado og petanque, så gæsterne havde lidt at lave mens vi fik taget billeder. Og vi var jo for resten så heldige med vejret! Jeg ved ikke om i kan huske det, men ugen inden var dér hvor vi havde en helt forfærdelig masse regn, hvor man så biler i København med vand op til midt på ruderne!!! Og vejrudsigten op til var bestemt heller ikke god – der blev lovet et ordentligt regnskylle fredag, lørdag og søndag. Her gik man virkelig og var bange for at vi havde taget et helt forkert valg med havebryllup, for intet telt kunne have holdt den regn ud vi så weekenden før. Men på en eller anden måde vågnede vi til solskin, og der kom kun nogle enkelte små skyer om aftenen med lidt regn! (Tak til alle jer søde BK piger der krydsede fingre for vejret!!! :wink:)

post-40599-1297111974.jpg

0

Så der skulle (heldigvis) også fjernes en masse overdækning – vi havde dækket terrasserne over, havde sørget for en lang pavillon over løberen ind til teltet og 30 hvide paraplyer (man tænker jo i bryllupsfotografier :D) Og så kunne Christian ellers hoppe i bad, få skjorte og slips på, binde bestmans slips ;) og få styr på de sidste detaljer (puha, jeg havde altså ikke haft overskuddet til at gå og gøre haven/teltet klar om morgenen, så hatten af for det). Da der endelig var klar på håret og tøjet kunne de ellers komme af sted – der var dog lige en sidste forberedelsesting, vores bryllupsskilte! Da gæsterne skulle ind i et sommerhuskvarter med små veje, havde vi lavet skilte der invitationerne tro viste vej til ”Det halve kongerige”, ”Bryllup”, ”C+C” og ”Parkering”. Så her kommer lige lidt billeder af den del :17:

post-40599-1297112048.jpg

0

Annonce ♥

Og som I ved havde jeg planlagt en masse masse detaljer der lige skulle gøre det til Vores bryllup, og den del kunne jeg nok dvæle ved i laaaaang tid – men I skal sparres for en hel roman, men helt slipper I ikke ;)

Jeg har jo finkæmmet loppemarkeder de sidste mange mange måneder, for at finde alle detaljerne til havebrylluppet, og en af tingene jeg ville have var en masse lysestager i fattigmandssølv (mener jeg det hedder) i alle afskygninger, som blev placeret i små ”lounge områder”. Så var svigermor ellers kommet på arbejde med at finde alle afskygninger af roser til haven (igen i pudder og sart lyserød og koral), så de stod fint i hele haven og på bordene. Så har jeg aflagt jævnligt visit på genbrugspladsen hvor der bliver smidt overraskende mange lanterner ud, så henover sommeren har jeg fået samlet godt 50 lanterne der stod i hele haven, hvilket gav en fantastisk romatisk vintage stemning om dagen og helt fortryllet stemning om aftenen da alle lanterne stod og brændte rund omkring i haven og på terrassen.

Jeg har desværre ikke billeder hvor man kan se hele teltet og haven, men der er nogle små bidder her der kan hjælpe med at give billedet :17:

post-40599-1297113087.jpg

0

Og så skal vi lige et hop ind i teltet, med bordopdækning mm. :17: Vi havde lejet et 9x9 meter stort multipavillon telt, og med 60 gæster havde vi seks runde 10 mandsborde. Til lidt våd underholdning til senere på aften havde vi bygget en bar, lavet drinkskort på en gammel ramme der blev malet i dit rigtige farver og så store mynter i nogle gamle store zinkspande (har en hang til mojitos ;)) og så syntes vi det så lidt fint ud. Foran baren stod en gammel kuffert, der lige var shinet lidt om indvendigt med en gang pudderfarvet maling, og så ellers fyldt med en bunke tæpper, så gæsterne kunne holde på varmen hvis det skulle blive lidt køligere hen på aftenen. Der var godt nok varmeblæsere på, men det var fint for dem der blandt skulle ud og ryge og til mormor der godt kunne klare lidt ekstra varme :)

post-40599-1297113920.jpg

0

Til at give lidt farve og stemning i teltet havde jeg nuppet Martha Stewarts pompom’er, lave en masse små der så hang på snore ud til siderne af teltet til toppen, hvilke hang sammen med nogle lyskæder, det gav især om aftenen et rigtig fint lys, men var også med til at give lidt personligt præg på et ellers meget hvidt telt :17: Den første bordplan var ligesom drinkskortet lavet af en gammel ramme der var malet og så påsat de enkelte borde, den hang lige når man kom ind i teltet. Planen var at have lavet samme for menu’en, men eftersom de fleste af disse projekter blev lavet dagen/aftenen før brylluppet, var der altså nogle ting på to do listen der ikke blev realiseret (dem har jeg jo så til gode til vores kobberbryllup… eller skulle man være heldig at vi siger ja til hinanden igen før – man bliver jo helt afhængig :D)

post-40599-1297114804.jpg

0

Og så borddækningen :17: Først lige et af det samlede billede (åh hvor er det dejligt når det faktisk bliver som man har gået og planlagt i så mange måneder!!)

På alle bordene stod der en lanterne i midten, hvorpå der var skrevet bordnummer. rundt om lanterne stod der så 6-7 små forskellige glasvaser, med små blomsterbuketter af roser, nelliker, brudeslør, evighedsblomster og sorte gerberaer. Så også nogle små lyseholdere i fattigmandssølv og gamle italienske salt- og perberkværne (det gjorde alle de timer på loppermarkederne værd at se det samlede billede :D). Vi havde som sagt tre bordplaner, så den første hang som skrevet ved indgang, og på hvert bord var der så en ramme der viste bordplan 2 og tre. Bordnumrene var jo på lanternerne, og på stolene stod der så et bogstav, så man fx vidste at man næste gang skulle sidde på plads 2a (den del gik heldigvis rigtig fint - havde jo været lidt nervøse for om det ville skabe total kaos, men det er altså noget der varmt kan anbefales, hvis I både vil sidder ved siden af mor og far i starten og så også noget tid sammen med vennerne!)

post-40599-1297115178.jpg

Edited by Christine&Christian
0

Annonce ♥

MERE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Og gerne store billeder :thumbsupsmileyanim: Sikke dog et skønt bryllup! Det passer lige til Elizabeths bryllups blog prettychicblog.dk

Elsker dine detaljer, da det også er samme idéer jeg selv tumler med, love it!

:loveboard::):bearhug:

0