Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Torstine

Når I har købt kjolen....

9 posts in this topic

Kære Alle

Jeg er nysgerrig efter at høre om når I har købt jeres kjole, tager I den så med hjem? eller lader I den så hænge i forretningen indtil den skal til skrædderen eller I skal bruge den??

Grunden til jeg spørger er at jeg kom til at snakke med min juralærer forleden. Der er jo mange forretninger der går konkurs for tiden og så spurgte han bare indtil mig og min kjole. For det er sådan at hvis det er en species varer (En varer der ikke kan erstattes), så kan man vist godt hente den selvom forretningen går konkurs. Men er det en genus varer, altså en varer som der er en masse af, så kan man risikerer at man ikke kan hente den. En varer bliver ikke en speciesvarer bare fordi der står ens navn på.

Ligeledes spurgte han om jeg havde undersøgt om forretningen havde brandforsikring. For hvad hvis der gik ildebrand og min kjole brændte??

Og skal jeg være helt ærlig!! Så har jeg bare slet ikke tænkt over alle de ting som han sagde til mig. Men vi er jo midt i en finansiel krise..... så måske skulle man det!!!?? Min kjole hænger i forretningen. Men min lærer opfordrede mig til at jeg hentede min kjole. Så jeg er bare nysgerrig efter, hvad gør I med Jeres betalte kjoler??

Knus fra Stine :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg har ikke købt kjolen endnu men jeg var godt klar over de regler du nævner og derfor vil jeg have den med hjem.

Så jeg tager den med og så skal den hænge hos min mor.

0

Jeg regner med at hente min kjole, når de får den hjem og så skal den hænge hjemme hos mine forældre - min lillesøster er lige flyttet hjemmefra så jeg har fået lov at kapre hendes værelse til brudeværelse :cheerleader3:

0

Jeg hentet min 1 uge efter jeg købte jeg købte den og så kom den hjem og hænge hos mine forældre. Var så tilbage i forretningen med den ca. 14 dage før vi skulle giftes hvor de så rettet den til og vi fik den så hjem 1 uge før brylluppet. Hun foreslog det selv i forretningen for som hun sagde så kom hun ikke til at sælge den og havde glemt at den var solgt og det er der nok noget rigtigt i, sæt at den samme kjole blev solgt 2 gange eller mere.

0

Annonce ♥

Jeg tog min med hjem da jeg købte den - det er så dejligt at vide den hænger der og bliver behandlet ordentligt...og så kan man jo lige lure lidt på den i ny og næ :thumbsupsmileyanim:

Man skal nok bare tænke over ikke at tage den på hele tiden - wow-effekten skulle jo nødig af den inden den store dag :cheerleader3::cheerleader3:

0

da jeg købte min kjole, og lod butikken have den hængende så længe som muligt, underskrev både jeg og hende i forretningen en kontrakt om, at så længe kjolen var hos dem, så forpligtede de sig, at de stod for ansvaret af at der intet skete kjolen, og hvis der skulle blive brænd, forretningen skulle gå konkurs eller lignende ulykker skulle ske, så han de på at finde en tilsvarende kjole til mig, Og jeg underskrev at jeg ville have kjolen og at den var betalt

Edited by Vanni
0

Kære Alle

Jeg er nysgerrig efter at høre om når I har købt jeres kjole, tager I den så med hjem? eller lader I den så hænge i forretningen indtil den skal til skrædderen eller I skal bruge den??

Grunden til jeg spørger er at jeg kom til at snakke med min juralærer forleden. Der er jo mange forretninger der går konkurs for tiden og så spurgte han bare indtil mig og min kjole. For det er sådan at hvis det er en species varer (En varer der ikke kan erstattes), så kan man vist godt hente den selvom forretningen går konkurs. Men er det en genus varer, altså en varer som der er en masse af, så kan man risikerer at man ikke kan hente den. En varer bliver ikke en speciesvarer bare fordi der står ens navn på.

Ligeledes spurgte han om jeg havde undersøgt om forretningen havde brandforsikring. For hvad hvis der gik ildebrand og min kjole brændte??

Og skal jeg være helt ærlig!! Så har jeg bare slet ikke tænkt over alle de ting som han sagde til mig. Men vi er jo midt i en finansiel krise..... så måske skulle man det!!!?? Min kjole hænger i forretningen. Men min lærer opfordrede mig til at jeg hentede min kjole. Så jeg er bare nysgerrig efter, hvad gør I med Jeres betalte kjoler??

Knus fra Stine :cheerleader3:

Butikken har endnu ikke fået min kjole hjem endnu, men dit indlæg satte bestemt nogle tanker i gang, så tak for det :thumbsupsmileyanim:

0

:cheerleader3: for at bringe dette emne op...

Det har jeg da slet ikke overvejet. Min kjole hænger i butikken og syntes engentlig det var den god løsning, men nu kommer jeg da helt i tvivl.

Mon man lige skulle kontakte sin kjoledame :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

GUD den tanke havde jeg slet ikke gjort mig jeg fik brev igår om at min kjole er på deres lager selvom de sagde der ville gå 4-5 mdr inden den var her..

Overvejer virkelig og hente den og så passe den selv :cheerleader3:

mange tak for denne fantastiske information :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

0