tuxer

Sukkermus Og Lækkersteg

444 posts in this topic

Jeg har kigget og kigget og suget til mig af gode ideer og dejlige beretninger, så nu må det efterhånden være tid til at starte min egen bryllupsplanlægningstråd :cheerleader3:

Lidt om os:

Min kæreste og jeg mødte hinanden til en koncert for lidt over halvandet år siden. Han var der for musikken, jeg var der for at feste. Faktisk var han så opslugt af musikken at han sagde til mig, at han da gerne ville snakke, når koncerten altså var forbi! :cheerleader3: Det blev til lidt mere end snak :cheerleader3: Vi købte en andel på Nørrebro og flyttede sammen efter 3 mdr.

Frieriet:

Christian friede til mig den 26.juli 2009, efter en skøn dag sammen med vennerne. Vi havde været til Grøn koncert hele dagen og det havde virkelig været sjovt!! Faktisk en helt fantastisk dag :thumbsupsmileyanim:

Vi gik alene hjem til Nørrebro, da vi blev væk fra de andre ved udgangen... Til mit held :super:

Da vi nåede Nørrebroparken stoppede vi op og kyssede lidt og endte med at vælte ned i græsset og fjolle rundt.. Da vi fik rejst os kiggede Christian mig dybt i øjnene, imens han holdt mig tæt og spurgte om jeg ville gifte mig med ham. JA!! Selvfølgelig ville jeg da det. Det var en helt vildt dejlig varme der strømmede igennem min krop idet han spurgte... Åhhh skønne mand :o

Og nu skal vi altså giftes til sommer.

Vielsen:

Vi snakkede først om at blive viet på rådhuset, da Christian overhovedet ikke er troende. Og jeg nåede faktisk lige at vende mig til tanken om aldrig at blive viet i en kirke, da Christian en dag kom hjem og sagde, ud af det blå, at hvis jeg gerne ville vies i en kirke, så var det okay med ham. Dejligt! Jeg syntes nemlig at kirker har en helt særlig stemning og jeg føler mig rigtig godt tilpas i en kirke.

Kirken:

Det fine tårn

121838_411_800.jpg

Kirken i alt sin pragt..

Vor_Frelsers_Kirke_København.jpg

Stor ikk!...

02Vor_Frelsers_Kirke_Copenhagen.jpg

...og utrolig smuk s4010476.jpg

Jeg glæder mig!!

Huskeliste

6-12 måneder før brylluppet

Fastsæt dato og tidspunkt - 17.07.10

Reserver kirken - Vor Frelser kirke. Kl.13.30

Lav en gæsteliste - Vi har lavet en foreløbig liste som vi prøver på at skære ned til ca.70.Den blev på 101 :o

Reserver feststedet - CIK Christianshavn.

Receptionen -CIK Christianshavn.

Vælg farvetema ( f.eks. blomsterne, pynten, invitationerne) - Sort, hvid og baby-lyserød.

Arranger transport til og fra kirke - Min tanke er at bestille en cykeltaxi.

Bestil frisør - ? Ved endnu ikke om jeg skal have frisør...

Bestil make-up - Den klarer jeg selv.

Begynd at se efter brudekjolen, skoene og tilbehøret - Sløret og hårpynt er bestilt. Har talt med skrædder om kjolen første gang. Strømpebånd og sko er købt.

Book musik til festen - Den klarer vi selv.

Køb vielsesringe - Christian ønsker ingen ring. Jeg ønsker at bruge min forlovelsesring til vielsesring.

Vælg en toastmaster - Den er klaret.

Få designet invitationer - Færdig!

Huskeliste 3-6 måneder før brylluppet

Få en ægteskabserklæring og send til kommunen - ekspeditionstid kan være op til 6 uger, og prøvelsesattesten herefter er gyldig i 4 mdr. -

Brudekjolen, skoene og tilbehøret er valgt og købt - Slør og fasionator er købt.

Køb tøj til brudgom - er klaret.

Indgravering i vielsesringe -

Skriv en ønskeliste - Påbegyndt.

Send invitationerne ud (senest 6 måneder før brylluppet, da det er i sommerferien brylluppet finder sted) - Vi er i fuld gang med at uddele invitationerne, men er langt fra færdige, da vi afleverer dem alle personligt.

Aftal med blomsterhandleren, hvad der skal leveres - Har talt med hende første gang

Bestil bryllupskage - Er klaret.

Tøj til børnene - Har kigget til Miamaya... Endnu ikke fundet noget.

Huskeliste 2-3 måneder før brylluppet

Bestem hvilke salmer der skal spilles i kirken - Du kom med alt...

Forbered evt. tale til din tilkommende - ved endnu ikke om jeg kan holde sådan en :cheerleader3:

Lær at danse brudevals -

Planlæg skifte af efternavn (f.eks. skal efternavn i pas ændres, hvis en eller begge skifter efternavn i forbindelse m. brylluppet) -

Køb morgengaver -

Huskeliste 1 måned før brylluppet

Fastsæt bryllupsmenuen -

Gennemgå vielsesritualet og andet med præsten (salmer, udsmykning af kirken, regler for fotografering, regler for at kaste med ris foran kirken) -

Brudekjolen er færdig -

Tjek at brudgommens tøj er i orden -

Tjek at prøvelsesattesten er kommet fra kommunen og afleverer den til vielsesstedet -

Gå brudeskoene til -

Aftal detaljer med fotografen -

Aftal detaljer med frisøren -

Aftal detaljer med transporten -

Aftal aftenens forløb med toastmasteren -

Lav et detaljeret skema der viser de ting, som skal gøres lige før, under og efter brylluppet -

Huskeliste 1-2 uger før brylluppet

Lav en kontrol på at alt er i skønneste orden -

Lav en huskeliste på hvad i skal have med når i tager hjemmefra hver især( taske (og indholdet), paraply, ekstra strømper, o.s.v.) -

Huskeliste dagen før brylluppet

Sørg for at makeup og andre praktiske ting (plaster, panodil, nål og tråd) er i brudens taske -

Gå tidligt i seng så I er udhvilede til jeres store dag -

Huskeliste på selve bryllupsdagen

Tag det roligt der er ingen grunde til panik!

♥ Brudebuket hentes hos blomsterhandleren -

♥ Præsenter toastmasteren -

♥ Præsenter gæsterne for evt. regler -

♥ Nedpakning og hjemtransport af gaver -

♥ Sørg for paraplyer i tilfælde af regn -

♥ Husk nål, tråd, plaster, neglefil og klar neglelak til rep. af strømper, evt.ekstra strømper -

♥ Husk penge til at afregne feststed, taxa og andet -

OG SÅ ER DET ELLERS BARE OM AT NYDE DAGEN :hug:

Edited by tuxer
0

Annonce ♥

Annonce ♥

AAAARRRGGGG!!!!! :cheerleader3:

........ Kæresten min var til noget hygge med en flok af vennerne igår. Og nu her i aften nævner han så lidt henkastet, at ham der skal være forlover spurgte, om vi havde taget højde for Roskilde Festival, da vi fastsatte dato til brylluppet?!! Hmmm, nej!! Det havde vi da så ikke lige haft med i vores overvejelser. Øv, øv, øv!!! Det burde måske ikke gå mig så meget på, da der jo stadig er længe til, men.... nu får i lige historien fra en ende af:

Vi fastsatte først datoen til 24 juli 2010, men så havde de lokaler vi ville have lukket for sommerferie....så....

Vi rykkede datoen til den 26 juni 2010 og skulle vies i Sct. Andreas kirke. Derefter skulle vi så holde fest i Indreby kulturhus, der ligger i gå afstand derfra.... så sparede vi nemlig også transporten fra kirken. Og jeg bestilte invitationer.... Bad choice :cheerleader3: Måske lidt hurtigt?

Det lyder jo altsammen meget godt... men så var det lige at de skulle skifte forpagter i Kulturhuset, og vi derfor først kunne tale med den nye forpagter om priser på mad og drikkevarer, her den 1.nov.

Mødet med forpagteren blev ikke som forventet. Han var en meget, meget sød og venlig mand, der meget gerne ville hjælpe os til at få en dejlig reception og fest. Priserne var bare alt for høje, og der var tillæg for ALT! Det ville simpelthen blive for dyrt.. Igen øv! :super:

Så var gode råd jo dyre.. Heldigvis har jeg en skøn eks-svigermor og ex-kæreste der undersøgte mulighederne lidt og fandt et rigtig godt og billigt lokale til os :thumbsupsmileyanim: Men på Christianshavn. Det eneste problem er, at hvis vi vil have lokalet hele weekenden, bliver vi nødt til at rykke bryllupsdatoen. Så jeg ringer selvfølgelig med det samme til Vor Frelser kirke og får lagt billet ind på den 3 juli 2010... Skønt! Så er det iorden. Og vi kan stadig gå fra kirken, sammen med vores gæster, hen til feststedet.

.... Og nu kommer han så hjem med ovenstående besked.... ÅÅÅÅÅÅHHHH :cheerleader3: Behøver jeg at sige, at jeg er en smule frustreret!

....Så måske bliver det nu den 10 juli 2010. Men hvem ved?

Edited by tuxer
0

Hej tuxer :cheerleader3:

Først vil jeg lige sige STORT tillykke - hvor var det bare et fantastisk sødt frieri :thumbsupsmileyanim:

Og så også stort velkommen herinde, dejligt at der er flere at følges med :cheerleader3:

Det er da super ærgeligt med datoproblemer - nu er jeg ikke selv den trofaste roskilde gænger, men med din beskrivelse af hvor i mødtes og hvor han friede... så lyder det som om det er en del af jer - og måske også en del af jeres venner? Ved godt det kan være noget bøvl at skulle ændre, men i må jo lige føle med jer selv hvad der føles bedst, og også hvad det evt. betyder mht. venner mm. der vil det ene og det andet - selvom jeg da klart ville "forbyde" mine venner ikke at komme til mit bryllup :cheerleader3: I skal nok finde ud af det - glæde mig til at høre mere om din planlægning!

0

Tak for den varme velkomst :cheerleader3:

Vi har en del venner og familiemedlemmer der hvert år tager afsted til Roskilde, så der er desværre ingen vej uden om, at finde en ny dato :cheerleader3:

...men, jeg har idag snakket med kirken og feststedet. Vi har indtil videre fået booket en ny tid til vielsen, lørdag den 17 juli 2010 kl.14. Grunden til at jeg skriver, indtil videre er, at vi venter på endeligt svar fra feststedet, om hvorvidt det kan lade sig gøre at det bliver den 17. Vi får svar på onsdag :cheerleader3: til os :thumbsupsmileyanim:

...og så kan jeg forhåbentlig komme igang med de nye indbydelser.

EDIT: De ringede fra kirkekontoret og spurgte, om vi kunne rykke tiden for vielsen til kl. 13.30.... Helt fint med os.

Edited by tuxer
0

Vores bryllupskage er bestilt. Inspirationen er hentet fra disse:

Pink-Madhatter.jpg

spring_mad_hatter_fs.jpg

Kommer dog mest til at ligne den øverste. Ternet sort/hvid i bunden. Lyserød, prinsesseagtig i midten ( ikke pink, mere baby). En blanding af de to nederste lagpå toppen. Jeg er vild med madhatter kager :thumbsupsmileyanim:

Edited by tuxer
0

Annonce ♥

Puhhhaaa.... Jeg ringede til feststedet igår og det ser ikke godt ud :denmarkflag: , skal dog ringe igen fredag for at få endeligt svar. Vi ved ikke hvad fanden vi gør, hvis denne dato også glipper???!! Jeg troede bryllupsplanlægning skulle være sjovt :biggrin: Jeg håber det ser lysere ud, på den anden side af weekenden...

Edited by tuxer
0

Tillykke med brylluppet!!!! :biggrin::denmarkflag::thanks:

Men uha da en masse bavl der skal være for jer. Vi har også haft vores problemer, men som en sød kollega sagde til mig, så er det ligesom i eventyrerne, at man skal igennem nogle farer og så ender det hele lykkeligt - det gælder helt sikkert også for jer! :loveboard:

0

Tak for de opløftende ord Melin79 :biggrin:

For at kvikke mig selv lidt op har jeg kigget på flere mulige bryllupssko, billeder følger i morgen, da jeg ikke kan få dem overført på arbejdspc´en :denmarkflag:

Edited by tuxer
0

Annonce ♥

Hej tuxer :denmarkflag:

Jeg sidder altså og krydser fingrene rigtig meget for jer!!! ;) Indtil i ved noget mere vil jeg da lige sige FEDE kager :biggrin: de er super - hvor har du fundet dem henne? Nu er jeg altså virkelig spændt på at se din videre planlægning! Og det er pudsigt med skoene du har set på, har selv set på de samme - bare i hvid :thanks:

Glæder mig til at høre og se mere fra dig!

Edited by Christine&Christian
0

Forsinket velkommen ti fra mig også :biggrin:

Jeres kirke er bare sååååå smuk. Det er virkelig en fantastisk scene for et bryllup.

Sådan nogle Topsy Turvey er også så flotte. Prøv at se den her video. Der ligger helt vildt meget arbejde i sådan en :denmarkflag:

0

Åhhhh puha :biggrin: Jeg har været rimelig nervøs for ,at vi ikke kunne få lov at leje lokalet alligevel, da de holder sommerferie. Men i morges fik jeg så besked om, at alt er i orden....Lokalet er vores :thanks::loveboard::birthday: Så nu er der et kæmpe hul i jorden hvor jeg stod, efter den STORE sten, der faldt fra mit hjerte :balloon:

Til Christine: Det hjalp at du krydsede dine fingre! Tak for hjælpen :denmarkflag: Jeg er fuldstændig skudt i Christian Louboutins sko. De er intet mindre end fantastiske! Derfor er de sko, jeg har valgt ,at vise her også kun mine foreløbige bryllupssko ;) Når det gælder sko, bliver jeg nemlig ofte forelsket... Kagerne er frahttp://www.freedsbakery.com/ . De er vildt cool!

Til Banjotten: Det er da vildt imponerende at se! Det er da godt nok noget af et arbejde!!!

Jeg har fundet en uddannet konditor, der gerne vil lave den til os for 35,- p.p.

Jeg glæder mig virkelig til at blive gift i så fantastisk en kirke! Den er så smuk og meget stemningsfuld.

Skoene kommer i aften

Edited by tuxer
0

Annonce ♥

Her er skoene som lovet: E6..jpg

E33.jpg

E52.jpg

E103.jpg

00ec84da87e0bbfea337a7a27842de36.image.130x130.jpg

Det bliver pludselig svært at vælge ikke? :thanks:

Ikke nok med at feststedet gik i orden idag....,men mit slør er også kommet fra USA!!

Vil i se det?

Jeg har desværre endnu ikke et billede af mig selv med det på, selv om både min datter og jeg har prøvet det :denmarkflag: - Og er enige om, at vi er meget smukke med slør på!

:biggrin: Så her er los modellos med mit slør:

birdcageveil_emma_bold_close.jpg

Edited by tuxer
0

Min bryllupskjole bliver inspireret af disse kjoler fra Mariah Victori. Min veninde der er kjoleskrædder skal sy den til mig....

1_cocktail.jpg

8_brudekjole.jpg

17_brudekjole.jpg

Den bliver meget lig, dog en smule kortere ;)

Edited by tuxer
0

Gaveæskerne er bestilt og modtaget. De er virkelig fine. Vi har valgt dem i sorte og lyserøde, de lyserøde skal så have sorte bånd med navn på, de sorte skal have hvide bånd med navn.

Jeg tror det bliver cool....

velvetblack.gif

babypink.gif

Ideer til hvad man kan putte i disse små favour-æsker modtages med kyshånd :denmarkflag: Det eneste jeg kan komme i tanke om er nemlig M&M´s , men Christian er for langt et navn til, at det kan stå der! De er altså ikke lige så fine med initialer.... Så kan jeg lige så godt gå tilbage til bolcher med initialer, hvilket var min første ide :biggrin:

Edited by tuxer
0

Annonce ♥

Sikken en god stil du har lagt dig for... Love it. Jeg havde selv de blå Manolo sko, og man følte sig vitterlig som en prinsesse :biggrin:

Hej Miss-Lena

Jeg har godt luret, at du blev viet i de blå Manolo... De er virkelig fine. Men nok for fine til mit look :thanks: Jeg ønsker nemlig at være lidt rocker-billy-agtig i stilen.

Jeg er forresten vild med din kjole!! Har altid selv troet, at jeg skulle giftes i den helt store tyl-drøm!

Tillykke til din mand og dig :denmarkflag:

Edited by tuxer
0

Jeg er begyndt at kigge lidt på bryllupsfrisurer og der er heldigvis rigtig meget inspiration, at hente her i forumet :biggrin:

Da jeg skal have et birdcage-slør på til vores bryllup, er der dog nogle begrænsninger.....

Jeg syntes, at nedenstående to eksempler er super flotte begge to!! Hælder dog mest til den første. Kom med noget feedback og evt. flere forslag :carrot:

11140-380.jpg

9218801457666959_clip_image001.jpg

dsc01718.JPG

Det er altså virkelig svært, at finde noget der passer stilen :denmarkflag: Hjælp mig!!!

Det her skulle bare med alene fordi, det er god stil :thanks:

stockingsvmagazinema.jpg

Edited by tuxer
0

Jeg læste tidligere idag en tråd igennem, der inspirerede mig til, at finde nogle collager med vores farve-tema. Here goes:

349-black-shell-pink-new-orleans-sparklers-feminine-whimsical-dramatic-wedding-inspiration-board.jpg348-ink-blue-black-peony-pink-figs-deep-purple-dramatic-gothic-modern-feminine-moody-wedding-inspiration-board.jpg314.jpg

215.jpgBoard%20#176.jpg

Jeg er godt tilfreds med valget af farver..... :biggrin: Det kan ikke være anderledes. Jeg er en tøs med hang til lyserød :loveboard: og kæresten min er punkrocker, så han er bare sort og hvid ( minus tusserne :thanks: og selvfølgelig hans personlighed :denmarkflag: )

0