Guest Torstine

Bryllupsrejse....

103 posts in this topic

Hej Alle :cheerleader3:

Jeg ved godt det måske er lidt tidligt for mange at planlægge sådan noget allerede nu.... men har I snakket om hvor I skal hen på bryllupsrejse? og skal I overhovedet afsted??? Jeg elsker bare at rejse og jeg glæder mig helt vildt til vi skal på bryllupsrejse. Vi kan bare ikke finde ud af hvor vi skal rejse hen. :cheerleader3:

Derfor vil jeg høre om der er nogen af Jer der kan give os lidt inspiration. I må også meget gerne fortælle, hvem I rejser i med? :thumbsupsmileyanim:

Kh Stine :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Vi har besluttet at tage på bryllupsrejse i forlængelse af brylluppet, for at 'det hele' ikke bare slutter der - dvs. at vi nok tager afsted om mandagen, hvor vi blir gift lørdag, for lige at have lidt tid til at se på gaverne og falde ned ovenpå dagen.

Vi har talt om østen, fordi ingen af os har været der - men det skal være en ferie med mulighed for en blanding af afslapning, sol og romantik & aktivitet, da ingen af os er til 100 % das.

Beslutningen afhænger, som vi ser det, også af hvor meget tid man har til det - er det en forlælnget weekend, en uge eller mere :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med forberedelserne.

0

Vi satser på at skulle et smut til Thailand, Khao Lak.

Vi skal giftes til august og det er ikke det bedste tidspunkt at rejse til østen på, hvis man ønsker godt vejr.

Så for vores vedkommende bliver det nok januar 2010, men hvem trænger ikke også til sol og varme på det tidspunkt?! Det gør vi i hvert fald.

Bliver det Thailand, bliver det min 5. gang derovre og kærestens 2. gang.

Thailand er fantastisk klima, mad og de har verdens mest smilende og imødekommende folkefærd - uden at det bliver for meget.

Hvem vi rejser med er ikke besluttet endnu.

I januar i år rejste vi med Startours fly derover og det var bestemt ingen succes, der var alt for lidt plads i flyet ift. hvor lang en flyvetur det er. Opholdet var på et guesthouse ejet af en dansker og hans thai kone.

Måske det bliver Thai Airways næste gang, det er dyrere, men det er plads og der er super service fra start til slut. Og så et resort af en eller anden art.

Damn ryger lige i drømmeland, glæder mig allerede vildt.

God bryllupsrejse til jer alle :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi har besluttet at tage på bryllupsrejse i forlængelse af brylluppet, for at 'det hele' ikke bare slutter der - dvs. at vi nok tager afsted om mandagen, hvor vi blir gift lørdag, for lige at have lidt tid til at se på gaverne og falde ned ovenpå dagen.

Vi har talt om østen, fordi ingen af os har været der - men det skal være en ferie med mulighed for en blanding af afslapning, sol og romantik & aktivitet, da ingen af os er til 100 % das.

Beslutningen afhænger, som vi ser det, også af hvor meget tid man har til det - er det en forlælnget weekend, en uge eller mere :thumbsupsmileyanim:

Held og lykke med forberedelserne.

Hvis I gerne vil til Østen, kan jeg kun anbefale Bali - skønt sted!! :cheerleader3:

Og så lige et råd: Jeg vil skarpt fraråde forlænget weekend til Østen. Der er simpelthen for langt derud til det på nogen måde kan betale sig :cheerleader3:

Jeg ville rigtig gerne på bryllupsrejse lige efter brylluppet, men det passer bare rigtig dårligt ind i vores kalendre. Så vi venter nok til november eller foråret 2011 - men så tager vi også afsted i 2-3 uger. Ved endnu ikke hvorhen, men vi har før bryllup kom på tale, snakket om kør-selv-ferie- i Californien (LA, San Fransico, Yosemite, Las Vegas) og Borneo. En ting ad gangen lige nu, tror jeg :cheerleader3:

0

Vi skal giftes i maj, men rejser først på bryllupsrejse i slutningen af september.

Vi skal til Japan!!! Det bliver bare helt fantastisk. Vi skal være der i 3uger og regner med at planlægge alt selv, dvs. intet rejseselskab.

Vi har valgt ikke at rejse med det samme fordi jeg synes det er dejligt at brylluppet ikke bare stopper efter festen og så sidder man med en lidt tom følelse fordi man har brugt så lang tid på at planlægge og så er det bare slut. Og også for at vi kan koncentrere os 100% om brylluppet og ikke stresse over at få planlagt en rejse samtidig - det kan vi så gå igang med og koncentrere os 100% om efter brylluppet.

Og så er der bare fantastisk smukt i Japan i efteråret. :cheerleader3:

Vores gode venner blev gift sidste år og skulle på bryllupsrejse allerede om tirsdagen (blev gift lørdag) og det var de kede af bagefter for de havde ikke lige tænkt over at der måske skulle byttes gaver og de blev meget stressede over at skulle få gaverne på plads og få pakket kuffert osv. på så kort tid.

Så mit råd er at skubbe bryllupsrejsen lidt så man får mest muligt ud af både bryllup og rejse.. så kan man også liiiige nå at spare lidt flere lommepenge op :thumbsupsmileyanim:

0

Vi ønsker os en bryllupsrejse som gave fra alle gæsterne. Vi håber at kunne rejse til skotland i sommerferien sammen med vores datter. Måske mindre romantisk, men det er vores største ønske, for det er flere år siden vi har rejst sammen.

Edited by medCH
0

Vi planlægger ikke nogen bryllupsrejse. Hvis vi får mange pengegaver til brylluppet, vil vi bruge pengene på en bryllupsrejse, men vi har valgt at skære det fra budgettet ud fra en tanke om at vi altid kan rejse året efter, men vi kan ikke gøre festen om. Så det ender nok med at vi bare låner min fasters sommerhus i en uge efter brylluppet for at slappe af og nyde hinanden :cheerleader3:

Når det så er sagt, har vi diskuteret mange destinationer, blandt andet Mauritius, Bali, New York og vintur i Toscana - men jeg er sikker på at vi nok skal nå det alt sammen senere i livet :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Vi ønsker os også en bryllupsrejse i bryllupsrejse.

Og vores rejse skal gå til Grækenland. Det er måske knap så eksotisk, men vi synes Grækenland er et fantastisk land med en fantastisk historie. Jeg regner med at vi tager en "charter" rejse derned og bruger tiden på at slappe af og nyde hinanden...

Vi skal giftes d. 15/5 næste år, og jeg har eksaminer bagefter, så vi tager først på bryllupsrejse til sommer. Men vi får en gratis overnatning på det hotel, hvor vi holder festen, og så betaler vi selv for en ekstra nat. Vi synes ikke det er så romantisk, når man vågner som nygift, at man skal skynde sig og pakke det hele sammen. Vi vil bare slappe af og hygge os. På den måde får vi en mini bryllupsrejse

0

Hej

Vi tager til thailand om mandage som vi bliver gift om lørdagen... Vi har et dejligt hus dernede (som godt kan lejes til en favorable pris). Vi har kun alt godt at sige om Thailand og har selv sat 10.000 kr af til turen... leveomkostningerne er ekstremt billige...

:thumbsupsmileyanim:

0

Hej

Vi tager til thailand om mandage som vi bliver gift om lørdagen... Vi har et dejligt hus dernede (som godt kan lejes til en favorable pris). Vi har kun alt godt at sige om Thailand og har selv sat 10.000 kr af til turen... leveomkostningerne er ekstremt billige...

Ej hvor lækkert - er det jeres eget hus eller lejet i det?

0

Annonce ♥

Vi er begge meget store naturmennesker, så vi har valgt at tage til Island. - Men først til sommer.

Vi vil køre Island tyndt, ride på islandske heste, fiske, bade i varme kilder, på hval-safari, se geysere, spise dejlig dejlig mad og generelt bare nyde landet og hinanden. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg håber på at være super højgravid når vi bliver gift (med 14 dage til termin), da vi er i fertilitetsbehandling. Er jeg dét tager vi nok ingen steder lige med det første.

Er jeg ikke gravid har vi nok stadig ikke råd til det store, så medmindre der vælter penge ind i bryllupsgave ender vi med noget i stil med en weekend i Skagen el.li.

0

Hej

Det er vores eget hus... I et rigtigt paradis... kan varmt anbefale Thailand og fly billetterne er egentlig kun dyre i vores vintermåneder.... :cheerleader3:

0

Hej

Det er vores eget hus... I et rigtigt paradis... kan varmt anbefale Thailand og fly billetterne er egentlig kun dyre i vores vintermåneder.... :cheerleader3:

Hvor i Thailand ligger Jeres hus? Jeg elsker også bare Thailand, jeg har selv tænkt på at det kunne være lækkert med et hus dernede, men der var engang en som fortalte mig at man skulle "være" thailænder for at købe hus dernede... men det er åbenbart ikke rigtigt så :D Fedt.

0

Annonce ♥

Vi blev gift d. 1 august i år. VI har valgt at vente til sommer med at tage afsted, så vi kan få sparet sammen :cheerleader3:

VI har planlagt 3-4 uger i USA.

Flyver fra københavn-New York, hvor vi vil være i 3-4 dage, så tager vi toget til Washington, og er der i en 3 dage. Så flyver vi fra Washington-Las Vegas, hvor vi lejer en bil til de sidste 2-3 uger. Her skal vi se en masse og kører igennem San Fransisco og tager kystlinjen hele vejen til Los Angeles. Herefter flyver vi hjem igen Los Angeles-København.

Vi glæder os helt vildt, det er vores drømmerejse :thumbsupsmileyanim:

0

Vi skal til Indien i 3 uger. Det bliver godt nok først til januar 2011, da jeg skal aflevere speciale 1.september 2010. Tager først 2 uger med rygsæk rundt i det sydlige Indien, hvorefter vi tager 1 uge med fuld luksus.

Håber vi får tilskud til rejsen i bryllupsgave :thumbsupsmileyanim:

0

Hej

Hvor i Thailand ligger Jeres hus? Jeg elsker også bare Thailand, jeg har selv tænkt på at det kunne være lækkert med et hus dernede, men der var engang en som fortalte mig at man skulle "være" thailænder for at købe hus dernede... men det er åbenbart ikke rigtigt så :D Fedt.

Hej

Det ligger ca. 30 km syd for hua hin helt ud til vandet... og alt er super... ja det er også rigtigt at udlændinge ikke må EJE jorden.. men vi har købt et hus og lejet jorden for indtil videre 90 år... :cheerleader3:

0

Bryllupsrejse er vist så meget sagt - det bliver vist en forlænget weekend til Paris. Vi har 4 børn og hvis de skal passe kræver det en del planlægning;) og så kan vi heller ikke undvære dem særlig længe, hvis de skal med så koster det kassen og det er økonomien ikke til lige nu

0

Annonce ♥

Hold da fast nogle dejlige steder I alle har valgt.

Min kommende mand og jeg har snakket om lidt forskelligt. Men vores situation er blevet ændret en del, eftersom jeg blev fyret forrige fredag, men skal til jobsamtale i morgen og mandag!!!

Men vi har snakket om en uges wellness-ophold på Bornholm eller en romantisk tur til Thailand/Egypten eller lign. Vi aner bare ikke hvad det koster, så vi venter til vi er ovre julen, så har jeg forhåbentlig fundet job og ved hvad løn nvieauet er!

KH. Mette

0

Hej

:biggrin:

Synes det må være helt vildt fedt med hus i Thailand og endnu mere at I lejer det ud. :thanks:

Hvad med pris og billeder, inspirer mig :denmarkflag:

0

vores bryllupsrejse har været planlagt længe.... 21dage efter brylluppet kører vi syd på med vores børn og 2venner. (min gamle dagplejemor/ vores søns gudmor & hendes mand der skal føre mig op) turen går til det vidunderlige Østrig, hvor den står på en oplevelsesrig ferie 3uger med halv pension, på et super skønt hotel, i en dejlig lille by, nær salzburg..

først havde vi egentlig bestemt os for en kombineret safari og badeferie i sydafrika, men der er sket så meget at det ville være for besværligt...

dette er blevet til en ganske normal ferie da vi har flyttet brylluppet, så nu ved vi det ikke..

Edited by bobo...
0

Hej

:biggrin:

Synes det må være helt vildt fedt med hus i Thailand og endnu mere at I lejer det ud. :thanks:

Hvad med pris og billeder, inspirer mig :denmarkflag:

Ja jeg kunne også godt tænke mig at se billeder :loveboard: Og priser hehe :birthday: Er meget misundelig, jeg syntes Thailand er det mest fantastiske land ever og jeg glæder mig til engang at rejse derned med min forlovede/mand, som aldrig har været der :balloon:

0

Vi blev godt nok gift i juli i år, men tager først på bryllupsrejse til maj næste år ( det er egentlig fedt at have noget at gå og glæde sig til). Vi fik rejsen i gave af mine svigerforældre, en uge med alt betalt ( på nær lommepenge) i Paris :biggrin: så vi har bestilt værelse på et 5 stjernet hotel der ligger ned til Seinen, der er det hele og lidt til på det hotel feeeedt... og så syntes jeg ingengang det var vildt.. vi skal give 8500 for en uge incl. fly og morgenmad

0