Guest Torstine

Bryllupsrejse....

103 posts in this topic

jeg kan varmt anbefale en bryllupsrejse, men jeg vil sige at hvis i har mulighed for at udskyde rejsen lidt vil det være en god ting. vi rejste om tirsdagen hvor vi havde holdt bryllup lørdag...det var vi rigtig glade for da, bryllupet var så stor en oplevelse og mindeværdig dag for os, at vi havde simpelhen ikke krafter til at skulle rejse lige efter... og derud over kan det jo nok ikke undgås at der måske er nogle gaver som skal byttes og så er det dejligt ikke at skulle ræse rund og bytte...

vi var selv i Canada i 14 dage, vi fløj til Vancouver hvor vi lejede bil og boede i 3 dage derefter kørte vi mod staten Alberta for at se Rocky Mounyains... en ubeskrivelig smuk tur... det er helt sikkert vores største oplevelse sammen udover bryllupet selvfølgelig...

det eneste vi gjorde hjemmefra var at bestille flybilleter, bil og så det hotel som vi boede på i vancouver... derudover lavede vi en ca. rute for turen og læse en masse om hvad vi godt kunne tænke os at se...

post-33308-1258068468.jpg

0

Annonce ♥

Vi lejer med tanken om en kombineret tur til mozambique og mauritius- en uge hvert sted....

Men foreløbig er det bare drømme... der er stadig længe til. vi regner med at skulle på bryllupsrejse engang i juni - for at følge nogle af jeres råd herinde, tager vi ikke direkte afsted på bryllupsrejse men venter ca. 14-21 dages tid- så man kan nå at nyde det. Plus der kommer en del gæster fra udlandet til vores bryllup- som sikekrt bliver lidt længere end bare en weekend - så dem skal vi også nå at se :-)

0

Bryllupsrejse er vist så meget sagt - det bliver vist en forlænget weekend til Paris. Vi har 4 børn og hvis de skal passe kræver det en del planlægning;) og så kan vi heller ikke undvære dem særlig længe, hvis de skal med så koster det kassen og det er økonomien ikke til lige nu

Wow mine forældre har lige givet os en halv bryllupsrejse :loveboard: så nu bliver det nok til et af de varme lande vi skal til og så må vi jo undvære børnene så længe - pasningen klarer de også :)

0

Annonce ♥

Vi er så småt igang med at planlægge vores livs rejse til Fransk Polynesien. Tror den kommer til at vare 4 uger, hvor vi først har et stopover i Hong Kong et par dage også flyver videre til Fransk Polynesien, hvor vi så skal besøge 3 forskellige øer og resorts samt dykke og snorkle en masse. På vejen hjem tager vi så nogle dages stopover i Auckland New Zealand. Glæder mig som et lille barn.

Har fundet ud af at det ihvertfald godt kan betale sig, at indhente tilbud fra tyske og engelske rejsebureauer til fjerndestinationer, da de har langt bedre priser. Det bedste tilbud har jeg indtil videre fået fra en tysk rejseagent, Polynesia-tours.de.

0

Vi regner med at tage 2-3 uger til Thailand (Phuket) i august (skal giftes i maj). Vi kan ikke undvære vores datter så længe, så hun skal med. Vi håber på at få tilskud til rejsen i bryllupsgave, det ønsker vi os i hvert fald.

Mange hilsner fra Tanja

0

Vi har netop bestilt flybilletter til vores bryllupsrejse, som går til Rom. Vi tager afsted onsdagen efter vi bliver gift. Vi forestiller os, at vi er i et rigtig godt humør og en særlig stemning i de dage, og så vil rejsen rigtig føles som en bryllupsrejse :) frem for lidt mere som en almindelig rejse.

Hvis man bestiller i god tid, kan man ofte få flybilletter til gode priser (vi har givet 1600 retur for os begge).

0

Vi er ikke helt sikre, men finder måske på at tage til Budapest eller Krakow. Her kan man få luksus og føle sig rig, uden at bruge en masse penge, som vi alligevel ikke har. Først var jeg forelsket i ideen om at tage til Venedig, men det har vi nok ikke råd til, for det er dyrt at spise der. I Krakow og Budapest er der romantisk stemning, smuk kultur og lækker mad til langt færre penge, så det bliver nok der, vi tager hen. Så får vi også oplevet noget nyt, for vi har begge rejst meget i Frankrig og Italien og Spanien, og vi var på Bali i foråret 2009.

Damen

0

Annonce ♥

Hej

Vi blev gift i juni 09 - vi tog på bryllupsrejse om mandagen hvor vi blev gift om lørdagen. Overnattede fra søndag til mandag på Hilton i Kastrup og op om morgenen og afsted.

(luksuspakke på Hilton kan varmt anbefales - vi bookede værelse, 3 retters menu med vin, og 2 timers spa-behandling - FANTASTISK)

Vi var afsted ca. 4 uger på Bali - helt fantastisk! Vi havde kigget meget på østen, men der er jo regntid når vi har sommer i DK - på Bali er det som os - dvs. sommer når vi har sommer! Der er ca. 25-30 grader mere eller mindre hele året - når vi har vinter i DK har de det også - dvs. regntid.

Vi var på rundtur hvor vi boede forskellige steder på øen - og også forbi Lombok, og Gili Island Trawangan (øde bounty ø...) - på vejen hjem havde vi et par dage i Hong Kong.

Vi rejste med CC travel - for første gang - men helt sikkert ikke sidste gang! Det var SÅ godt - vi vil helt sikkert anbefale det til alle, rejsen var en pakkerejse, men vi var selv med inde over selve planlægningen og Hong KOng var f.eks. vores egen ide.

Vi gav ca. 16.000 kr. pr person for alle flyvninger og morgenmad på alle hoteller - men det er billigt at leve på Bali, så en billig rejse når man tænker på vi var afsted ca. 1 måned.

Held og lykke til alle som planlægger bryllupsrejse!

Hilsen

Louise

0

Vi tager til London i 5-7 dage, det er ikke helt på plads endnu.

Vi er ikke til badeferie og 30 grader, men skal et sted hen hvor vi kan se og opleve en masse, samtidig med at ikke vælter budgettet.

Vi havde Paris, Barcelona, Rom og London oppe at vende, men London var det eneste hvor ingen af os havde været, og derfor bliver det det. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg vil forresten lige tilføje, at Bali ikke kun er badested/ferie - selvfølgelig er der lækkert og eksotisk men vi valgte det netop af den grund at der både skulle være lækre strande, men også meget at opleve.

Vi er nemlig ikke kun til ren badeferie - vores krav var at der også skulle være noget at opleve - og det er der helt sikkert på Bali

Hilsen

Louise

0

Vi ønsker os også en bryllupsrejse i bryllupsrejse.

Og vores rejse skal gå til Grækenland. Det er måske knap så eksotisk, men vi synes Grækenland er et fantastisk land med en fantastisk historie. Jeg regner med at vi tager en "charter" rejse derned og bruger tiden på at slappe af og nyde hinanden...

Vi skal giftes d. 15/5 næste år, og jeg har eksaminer bagefter, så vi tager først på bryllupsrejse til sommer. Men vi får en gratis overnatning på det hotel, hvor vi holder festen, og så betaler vi selv for en ekstra nat. Vi synes ikke det er så romantisk, når man vågner som nygift, at man skal skynde sig og pakke det hele sammen. Vi vil bare slappe af og hygge os. På den måde får vi en mini bryllupsrejse

Hvordan formulerer I, at I ønsker jer penge? Vi har nemlig også snakket om at ønske os penge til en bryllupsrejse, men vi vil helst ikke at det skal virke.. ja, jeg ved ikke, hvordan det skal formuleres ;)

0

Annonce ♥

Vi ønsker os også en bryllupsrejse i bryllupsrejse.

Og vores rejse skal gå til Grækenland. Det er måske knap så eksotisk, men vi synes Grækenland er et fantastisk land med en fantastisk historie. Jeg regner med at vi tager en "charter" rejse derned og bruger tiden på at slappe af og nyde hinanden...

Vi skal giftes d. 15/5 næste år, og jeg har eksaminer bagefter, så vi tager først på bryllupsrejse til sommer. Men vi får en gratis overnatning på det hotel, hvor vi holder festen, og så betaler vi selv for en ekstra nat. Vi synes ikke det er så romantisk, når man vågner som nygift, at man skal skynde sig og pakke det hele sammen. Vi vil bare slappe af og hygge os. På den måde får vi en mini bryllupsrejse

Hvordan formulerer I, at I ønsker jer penge? Vi har nemlig også snakket om at ønske os penge til en bryllupsrejse, men vi vil helst ikke at det skal virke.. ja, jeg ved ikke, hvordan det skal formuleres ;)

Vi ønsker os ingen ting andet end penge, så du må gerne se hvordan vi gør det - den lette udvalg er på side 4 i min planlægning ellers finder du den fulde version på min hjemmeside.

Det er vist meget almindeligt nu om dage at ønske sig penge til brylluppet, så jeg tror ikke at der er mange som vil føle sig stødt.

Derudover rejser vi selv om tirsdagen efter bryllupet til Thailand, som vi elsker at besøge. og derefter videre til Vietnam, som bliver den nye destination for os i år. Alt i alt er vi afsted i en lille måned. Vi bestiller flybilletter til Bangkok og et hotel for et par dage, derefter rejser vi bare rundt. Det er så dejligt nemt i Thailand.

Kh Mille

0

Uh... nu længes man jo helt efter sol og varme efter at have læst tråden :thumbsupsmileyanim:

Vi har endnu ikke sat os ned og besluttet os endeligt, men vi har stærkt fået anbefalet Palau hvor min onkel lige har været ude og sejle. Derudover har han sagt Madiverne også skulle være skønt - er der evt. nogen der har været et af de to steder og kan anbefale?

0

Annonce ♥

Sidder og får lyst til at gribe rygsækken med det sammen og tage af sted! Er I friske? :-)

Som flere af jer andre har vi heller ikke rejsen på plads endnu, men vi overvejer flere steder dels Afrika (Kenya, Tanzania/Zanzibar), Madagasgar (dog grundet den politiske situation der i øjeblikket er det vist lidt et no-go), da vi mødte hinanden i Afrika for snart 7 år siden, så det ville smukt at vende tilbage til, hvor det hele startede. Derudover tænker vi Cuba/Jamaica. Min kæreste synes, det skal være en overraskelse for mig, hvor vi skal hen - er nu ikke sikker på, at jeg er enig i den betragtning...

Det afhænger også lidt af, hvornår vi skal af sted. Tænker, at det bliver senere på året, da vi har en del familie og venner fra udlandet hos os i forbindelse med brylluppet, som vi naturligvis gerne vil tilbringe tid sammen med, og så står vi faktisk lige nu og planlægger en tur til Japan/Australien blot en måned inden brylluppet, så der skal også være penge til alt det rejseri.

0

Hej Christine,

Ja, jeg har været på Maldiverne tre gange nu, og er på vej derned en fjerde gang om halvanden uge. Det er et sted man hurtigt bliver afhængig af:-)

Maldiverne er en masse små flade sandøer med palmer og det mest fantastiske turkis vand, fantastisk snorkling rundt om øerne og dykning. Man skal lidt være til afslapning, solbadning, vandsport, snorkling og dykning, da det ellers er begrænset med aktiviterne her.... men det er til gengæld de smukkeste Robinson Crusoe øer:-)

0

Hej Christine,

Ja, jeg har været på Maldiverne tre gange nu, og er på vej derned en fjerde gang om halvanden uge. Det er et sted man hurtigt bliver afhængig af:-)

Maldiverne er en masse små flade sandøer med palmer og det mest fantastiske turkis vand, fantastisk snorkling rundt om øerne og dykning. Man skal lidt være til afslapning, solbadning, vandsport, snorkling og dykning, da det ellers er begrænset med aktiviterne her.... men det er til gengæld de smukkeste Robinson Crusoe øer:-)

Har du prøvet at rejse til maldiverne i august eller september? Der skulle det være regntid, men er det sådan lige som i Thailand hvor det regner et par timer og så eller sol eller kan man risikere 14 dage med regn?

0

Hej Christine,

Det lyder jo allerede ret lovende :biggrin: Vil du evt. kort fortælle om hvor man evt. skulle bo og hvordan er det prismæssigt når man først er der? Vi er begge Meget glade for vand - kæresten dyrker UV jagt og begge har øvet lidt på windsurfing som var et hit. Og også som der bliver spurgt om mht. vejret omkring august, da vi også overvejer at tage afsted tæt på selve brylluppet.

0

Annonce ♥

Hej igen,

Nej jeg har ikke prøvet at være der i august. Jeg har været der to gange i januar og en enkelt gang i sidste juni, som jo også er regntid. Vi havde måske 5 byger af 1-2 times varighed på to uger i juni, og lidt mere vind og bølger (hvilket jo er super til windsurfing:-)) end i januar/februar hvor vejret har været perfekt.

Så nej der var ikke dagsregn, men har været end del i Tripadvisors Maldiver forum, hvor jeg har læst om nogle få uheldige gæster som har haft dagsregn. You never know when it comes to the weather:-)

Der er mange fantastiske resorts og øer på Maldiverne, så det kommer lidt an på budget og smag og om man er til lidt større øer (som jo stadig er ret små) eller de små mere intime øer. Men generelt kan det virkelig betale sig at kikke efter rejser til maldiverne på engelske og tyske hjemmesider såsom:

kuoni.co.uk

hayesandjarvis.co.uk

maldivesdirect.uk.com

sub-aqua.de

dertour.com

keytoholidays.com

Resorts, som jeg har besøgt, og som alle varmt kan anbefales er:

Angsana Ihuru ( fantastisk snorkling)

Soneva Fushi (meget dyrt:-))

Mirihi (fantastisk dykning)

Hilton Irufushi (Gode til vandsport og dykning)

Og her om en uge går turen til Komandoo, som jeg er sikker på også bliver fantastisk :biggrin: .

0

Hej Sandra,

1000 tak fordi du gider tage dig tid til at svare, og det er fantastisk med alle de links til at se efter rejser!!! :biggrin:

Kunne umiddelbart forestille mig vi er til små øer, især på bryllupsrejse må det gerne være intimt og ikke helt proppet med andre mennesker men bare et sted hvor man rigtig har plads til at nyde hinanden :rolleyes:

Lyder skøøønt at du smutter afsted om en uge, væk fra kulden og gråt vejr herhjemme og bare ha' det dejligt i solen (er slet slet ikke misundelig :) ) Håber du får en skøn tur og tar' lidt sol med hjem til os i Danmark HUUG

0

Vi kom slet ikke på bryllupsrejse, økonomien var ikke lige til det :-). men vi har valgt, at når vi har 1 års bryllupsdag. Så tager vi på et hotel her i dk, da min mand har et gavekort til danske hotel eller kroophold, som han fik, da han blev kåret som årets medarbejder på sit arbejde for 2 år siden :-)

0

Hej

Vi tager til thailand om mandage som vi bliver gift om lørdagen... Vi har et dejligt hus dernede (som godt kan lejes til en favorable pris). Vi har kun alt godt at sige om Thailand og har selv sat 10.000 kr af til turen... leveomkostningerne er ekstremt billige...

:loveboard:

Synes det må være helt vildt fedt med hus i Thailand og endnu mere at I lejer det ud. :)

Hvad med pris og billeder, inspirer mig :iloveyou:

Ja jeg kunne også godt tænke mig at se billeder :) Og priser hehe :o Er meget misundelig, jeg syntes Thailand er det mest fantastiske land ever og jeg glæder mig til engang at rejse derned med min forlovede/mand, som aldrig har været der :cheerleader3:

Hej.

JEg kunne også meget gerne tænke mig at se nogle billeder og høre lidt priser, hvis I er interesseret i at leje det ud?

0

:pokey:Jubiiiii vi bestiller nok bryllupsrejsen i morgen :cheerleader3:

Vi rejser i 17 dage i alt, afrejsen er i weekenden efter brylluppet. Min Drømme bryllupsrejse har egentlig altid været malidiverne, mauritius, seyshellerne eller en anden klassisk bryllupsrejsedestination hvor der var dømt afslapning og laaange hvide sandstrande. Men nu har min forlovede og jeg snakket lidt om det og blevet enige om at vi også gerne vil opleve noget, (det kan man selvfølgelig også de steder) men vi har fundet ud af at vi først tager en uge til Borneo på rundrejse ude i regnskoven og ser Orangutanger, flot natur og skildpadder og hvad der nu ellers er at se. Derefter har vi en overnatning i kuala lumpur og flyver så videre til Bali og tilbringer resten af tiden der. Først på en romantisk lille hotel oppe i bjergene og derefter på et andet lækkert hotel nede ved en smuk hvid sandstrand. Her er der dømt afslapning. Vi har dog aftalt at vi vil ride på elefanter og riverrafte på Bali, men nu må vi se. Hvis der er nogen der har nogle gode ideer til de to destinationer, så sig endelig til.

Jeg glæder mig HELT VILDT! Håber vejret bliver super og det ikke regner hele tiden i regnskoven hehe :cheerleader3:

:cheerleader3::cheerleader3::cheerleader3:

0