M&R

39 dage til at planlægge et bryllup..

11 indlæg i dette emne

Min kæreste og jeg skulle egentligt giftes d. 18 december 2010.. Men men men..

Min kæreste mistede sin morfar i september, og nu er hans højt elskede mormor blevet alvorligt syg. Ifølge hendes læger (som er min tante) så har hun max tre måneder tilbage at leve i.

Vi har derfor besluttet os for at rykke brylluppet frem til december i år. Altså har vi 39 dage til at stable et bryllup på benene.. Kan det lade sig gøre?

Af hensyn til mormor som vi gerne vil have med så meget af dagen som muligt, har vi besluttet at droppe den store fest i år. (Og vi kan nok heller ikke finde et sted)

Så på ingen tid er vi gået fra kirkebryllup med middag og fest til rådhusbryllup. Da vi på ingen måde kan lave den helt store fest regner jeg med at vi spiser middag med familien og de nærmeste og derefter inviterer venner og resten af familie hjem til mine forældre, hvor der vil være bryllupskage, champagne og drinks..

Synes i det lyder alt for tamt? Jeg har så blandede følelser omkring det for nu bliver vores "rigtige" bryllup slet ikke det jeg havde drømt om.. Men på den anden side så betyder det rigtig meget for min kæreste at mormor kommer med, og da jeg ikke har nogle bedsteforældre, så kan jeg sagtens følge ham.

Og det der betyder mest er vel at vi får hinanden? Dybest set så er det jo ores kærlighed og vores ja der er vigtigt...

En anden ting er,, at jeg ikke aner hvad jeg skal gøre med tøj. Jeg har ikke lyst til det store skrud på rådhuset, det vil jeg gemme til vi skal velsignes. Så hvis der er nogen der har et godt forslag så sig endelig til:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja det kan sagtens lade sig gøre :thumbsupsmileyanim:

Og jeg synes det lyder rigtig hyggeligt, med kage, champagne og drinks. Det er jo mindst ligeså meget "stemningen" der gør et bryllup fedt, så I skal helt sikkert få en fantastisk dag med jeres familie og venner.

Hvis lysten er der kan I jo engang i fremtiden blive velsignet i kirken og bekræfte jeres løfter og SÅ holde en stor fest. Men det kan jo også være at I tænker at det bryllup i holder om 39 dage bare var PERFEKT, så det slet ikke er nødvendigt :cheerleader3:!

MHT tøj, så kan du jo finde en enkel elegant kjole -der ligger faktisk en "rådhuskjole-tråd" herinde. Der er RIGTIG mange flotte forslag i!

Held og lykke med det.

KH Birgitte :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes at det er fantastisk at I vil holde brylluppet nu. Det er meget stort af dig at gå med til det. I kan jo vælge at gøre det meget småt, kun med den allernærmeste familie og de bedste venner I har og så vente med det store bryllup med bryllupskage osv. til næste år, og så holde en hyggelig middag kun for de nærmeste.

Mht. tøj kan jeg sagtens følge dig, og jeg ville nok holde udkig med BK´s udvalg af festkjoler og rådhus-kjoler.

Den største post i får til den lille fest er nok ringene, så dem skal I nok skynde jer med at finde, samt din kjole. Ringene kan I jo bruge til kirkebrylluppet.

Det skal nok blive godt og måske en mere speciel dag for jer, end den "rigtige" bryllupsdag til næste år, da denne fest måske endnu mere står i kærlighedens tegn end den næste år

All you need is love, og det tror jeg nok du skal få masser af hvis du gør det her for din kæreste :thumbsupsmileyanim:

Redigeret af senia
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det fantastisk at I sådan rykker det frem for hende.

Men jeg sad lige og tænkte på og det ikke er drømmen for jer at blive gift i kirken og ikke mindst for dig drømmen og den hvide kjole og hvad der nu fører med?

For det kan sagtens lade sig gøre at arrangerer et kirkebryllup - har et vennepar der klarede det på næsten ligeså kort tid....

Hvis der er kan man jo også sagtens blive viet om formiddagen i en kirke, holde noget frokost middag/fest. Og hvis det er kan man jo så feste videre med dem der har mod på det.

Lokalemæssigt kan det godt blive svært at finde slotskroen nu, men der findes også mange rigtig fine forsamlingshuse. De findes både med køkkenpersonale og uden.

Hvis drømmen stadig er i mod det store bryllup, så synes jeg i skal holde det men med nogle ændringer - det kan godt lade sig gøre!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg skal til bryllup på lørdag og det har de brugt omkring halvanden mdr. på at arrangere. Vi bliver ca. 20 gæster som skal på restaurant om aftenen efter kirkevielsen som er kl. 13. - Det er den måde de ønsker deres bryllup på og selv om jeres bryllup bliver til noget andet end drømmen i havde om det, så er jeg sikker på at det bliver et meget autentisk og kærlighedsfyldt bryllup, nemlig JERES bryllup og MED mormor.

Hvor fra i landet er du? - vi har champagneglas du kan låne omkring Solrød eller Nørrebro, send blot en PM.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er som nogen af de andre også helt sikker på at I nok skal få en hyggelig dag.

Jeg synes i har taget en rigtig god beslutning, :thumbsupsmileyanim:

Jeg ved at et af mine vennepar, fik planlægt deres krikebryllup på meget kort tid. så det kan lade sig gøre hvis du den dag vil være kirke brud.

Men det er noget du skal gøre op med dig selv.

Mine forældre blev gift på rådhuset, og det er de den dag i dag meget glade for. Min mor var meget flot hvid brud ( har set billeder) hun var i et meget flot hvidt sæt med en flot hvid bolero. (De blev gift den 30 dec.)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle jeres svar og opbakningen.. Det bekræfter mig bare i, at det er det helt rigtige valg vi har truffet. :thumbsupsmileyanim:

Mine forældre har sagt at de gerne vil lægge hus til festen. De bor ned til en sø i et rigtig smukt hus med masser af plads, så jeg tror, at det er nogle fine rammer. Min mor har allerede bestilt borde, stole, service mm.. Det er bare så dejligt hun gider hjælpe, for jeg er selv hængt op med eksamen..

Maden får vi fra en rigtig lækker restaurant i den by de bor i, de kan godt nå at lave det på trods af alle de julefrokoster de har.

Til middagen bliver det kun forældre, søskende, bedsteforældre, mostre og onkler og en enkelt fætter + brudepige og forlover. Så vi bliver 22 til middagen. Om aftenen inviterer vi resten af vennerne og familien til Champagne og bryllupskage (som er bestilt)

Min mor sørger for alt det praktiske. Vi skal ud til dem på fredag og beslutte hvilken mad, vin og champagne der skal bestilles.

Min mor har taget kontakt til en blomsterhandler som skal lave borddekorationer, dekorationer til resten af huset og til uden for. Min mor snakker lidt om at sætte fakler op hele vejen op til huset, for der er jo ikke noget smukkere end levende lys i mørke december.

Med hensyn til tøjet så har mine forældre sagt, at de gerne vil give mig en kjole nu, og en når vi skal velsignes, så mor og jeg skal ud og kigge. Jeg har lidt kig på supersmuk couture og Marianne Carøe, men jeg ved ikke om de kan nå at sy noget. Jeg er bare så kræsen, at jeg er bange for, at jeg ikke kan finde noget. Men jeg har heldigvis en backup i skabet, som godt kan gå an, hvis ikke jeg finder andet.

Så det er som om at det hele kører, på trods af alle mine betænkeligheder. Så nu mangler vi bare det bedste - at fortælle mormor, at det bliver i år!

Hvis jeg mangler noget, så sig endelig til jeg kan ikke overskue det hele lige nu.. Men hold op hvor jeg glæder mig! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alt er muligt.

Fra min mand friede og til vi blev gift gik der nøjagtigt 32 dage og 2 timer.

Største udfordring var at finde et tidspunkt, hvor præsten kunne.

Jeg fik en masse hjælp her på Bryllupsklar, bl.a. nåede jeg at få syet en taske, der passede til min kjole, jeg fik specialsyet et strømpebånd, jeg fik broderet monogram på lommetørklæde og trusser. Jeg fik hyret en kirkesanger. Så alt er muligt - hvor der er en vilje, er der også en vej.

Der var lige det der med tøjet, der gav lidt stress - her var jeg lidt vanskelig, men efter en del søgen, fandt jeg det helt rigtige.

God fornøjelse med den korte planlægning.

/goodbyehansen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige som de andre siger jeg også fat mod og klø på!

Der er jo MASSER af inspiration herinde, så "bare" se vores tråde igennem og du har klaret alle forberedelserne :thumbsupsmileyanim:

- eller næsten da!

Ej jeg kan kun sige, at jeg ikke kan vente til det bliver min tur! Glæder mig SÅ meget!!!

KH. Mette

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer