Sign in to follow this  
Followers 0
Felixia

Priser pr. person

21 posts in this topic

Ja emnet siger nok sig selv.

Vi leder pt. efter et nyt feststed og er blevet nysgerrige på hvad i andre skal give for mad og drikke pr. person både hvis i holder det i et forsamlingshus eller på hotel/kro/restaurant??

Håber i vil svare :)

0

Annonce ♥

Vi holder det i forsamlingshus, og har fundet en 'kogekone' eller hvad man nu kalder sådan en nu om dage. Vi får 3 retter+natmad+drikkevarer til maden, velkomstdrink og og blomster, duge, lys og servietter for 420kr pr kuvert

Så hun kommer med en pakkeløsning og fjerner den igen.

Forsamlingshuset koster 1500 og der kommer så servering og drikkevarer efter maden derforuden.

0

Hej!

Vi skal holde det i San Giovannis store festlokale i Aalborg. Det er en af de finere restauranter i Aalborg, som laver super lækker italiensk mad.

Vi skal give kr. 735,00 pr. kuvert for 4 retters menu + natmad og kaffe/te efter maden. Drikkevarer (øl, vand, vin) ad libitum i 6 timer er ligeledes inkluderet.

Det eneste vi derudover skal betale er drikkevarer efter middagen/under dansen mv.

Deri er selvfølgelig også inkluderet duge, servering mv., som hører til på en restaurant/selskabslokale.

Jeg synes egentlig det er en ok pris, når vi ikke selv skal sørge for noget.

Knus Tabita

0

Annonce ♥

Vi skal betale 750 kr pr. kuvert på Hotel Himmelbjerget

For det får vi:

- Velkomstdrink

- 3 retter mad + natmad

- øl/vand/vin/(dessertvin) hele aftenen og natten

- kaffe/the

- 1 glas Bailey (el.lign.) til kaffen

Småkager til kaffen var også med i denne pris, men vi medbringer selv da min bror er bager.

Vi får stillet 3 værelser til rådighed (til brudepar + 2 hold forældre) inkl. morgenbuffet

Al servering, duge, servietter, blomster, oprydning osv. er også inkl.

Jeg synes det er billigt. :)

0

Annonce ♥

Vi skal give 500,- pr person for velkomstdrink, 3 retter mad og natmad

Det er med servering, opdækning, blomster og hvad der ellers høre til et bord

Derudover er det incl øl, vand og vin fra gæsterne kommer omkring kl 15 til vi ikke gider mere (natmaden serveres kl. 02)

Nå ja kaffen og småkager er også med i prisen

Oveni kommer så vores lokale leje, men der er ikke andet end 10,- mere pr. person

Hvis i holder det på hotel, kro eller lign. er det vigtigt at undersøge hvor langt arrangementet må være til den oplyste pris. Vi stødte flere gange på at et selskab ikke varer 6½ - 7½ time, alt derudover koster ekstra. Ved også fra min tidligere job som tjener, at mange steder tager merbetaling for tjenertimerne efter kl 1 eller 2

0

Vi skal holde det i forsamlingshus og har fundet en kogekone til at stå for maden.

Vi får portionsanrettet forret og dessert og hovedretten bliver buffet med forskellige slags kød og en masse lækkert tilbehør.

Natmad er også inkluderet i prisen.

Prisen er 195 pr. kuvert. Derudover kommer serveringspersonale til i alt 4500 for hele aftenen - 3 damer som kogekonen medbringer og som så står for det hele.

0

Vi er i gang med at forhandle om et total arrangement, og regner med at vi ender på 675 kr per kuvert, hvilket indebærer kaffe/bryllupskage, velkomstdrinks, middag, kaffe efter middagen, natmad og drikkevarer ad libitum under middagen og frem til kl. 1. Har vores gæster lyst til at blive og feste videre efter kl. 1 er det på deres egen regning.

Pia

0

Vi har lejet Festfløjen på Sonnerupgaard, så vi har en lav-selv, hvilket måske er meget rart til sammenligning.

Vi har fået kok til at komme og lave maden - han skal have 300 kr/kuvert for 3 retter + natmad. Jeg har selv regnet på hvad vi giver pr. kuvert for det i andre får som en 'pakke'.

Vi giver ca. 735 kr. pr. kuvert for:

- 3 retter mad

- natmad

- lokaleleje

- Duge/servietter/blomster

- vin

- servering

- avec & kaffe

0

Annonce ♥

JEg har forhandlet mig frem til en pris på 760 kr pr person for4 retter, kaffe og natmad, fri bar osv et hel aftenarrangement...

Forhandler i andre ikke om priserne?

Ja nu må jeg altså spørge lidt dumt, men var det nemt nok at få dem til at gå ned i pris? Hvad startede i på??

0

Vi holdte vores bryllup på Pejsegården, og her gav vi ca 600 kr pr kurvert, det inkluderede 3 retters mad, vin ad libiutm, fri øl, vand og de der drikke til kaffen, samt spiritus efter brudevalsen, natmad, bryllupskage og kransekage. samt oppyntning af lokalet

0

JEg har forhandlet mig frem til en pris på 760 kr pr person for4 retter, kaffe og natmad, fri bar osv et hel aftenarrangement...

Ja nu må jeg altså spørge lidt dumt, men var det nemt nok at få dem til at gå ned i pris? Hvad startede i på??

Nemt og nemt... Man skal jo have lidt at forhandle med... Jeg har et selskab på 90 mennesker så lægger jo en del penge hos dem så derfor kan de også gøre det billigere... Jo flere pers jo oftere kan man handle en billigere kuvert pris...

Prisen startede på 920 kr pr pers. Jeg har også handlet gæsternes værelser ned i 700 kr pr stk fra 850 ved at garantere at vi lejer 20 værelser... Har selv arbejdet i hotel branchen så acceptere aldrig den faktiske pris...

Det gælder om at være lidt fræk, men ikke næsvis ;) HVis du ved hvad jeg mener....

0

Annonce ♥

Nemt og nemt... Man skal jo have lidt at forhandle med... Jeg har et selskab på 90 mennesker så lægger jo en del penge hos dem så derfor kan de også gøre det billigere... Jo flere pers jo oftere kan man handle en billigere kuvert pris...

Prisen startede på 920 kr pr pers. Jeg har også handlet gæsternes værelser ned i 700 kr pr stk fra 850 ved at garantere at vi lejer 20 værelser... Har selv arbejdet i hotel branchen så acceptere aldrig den faktiske pris...

Det gælder om at være lidt fræk, men ikke næsvis ;) HVis du ved hvad jeg mener....

Vi vil jo have alle 46 gæster til at blive og overnatte så jeg har helt sikkert tænkt mig at forhandle mig ned til en bedre værelsespris (arbejder også selv på hotel så det ved jeg de kan)... Jeg synes bare jeg havde læst herinde at der aldrig rigtig var noget at gøre ved prisen på maden, men som du selv siger så kommer det nok især an på antallet. :)

0

Vedr. det med at forhandle skal man også lige stikke en finger i jorden. Er det et sted (og en periode) hvor de har mange bestillinger eller vil stedet stå tomt hvis man ikke booker. Her er det lige før man er bedre stillet som sidste øjebliks bestilling end ved at være ude 1-2 år før men det kan ikke anbefales at vente til sidste øjeblik.

0

Jeg har en bekendt, der er kok. Han stod for maden, der virkelig var ud over det sædvanlige og sindsyg lækker. Vi gav 285,- pr. person for 3 retter. Det skal dog siges at vi fik den gode pris, da vi forhandlede pris på 2 arrangementer samtidig (barnedåb i foråret) og så vores bryllup.

Hvis jeg regner ud hvad vores fest har kostet pr person (forsamlingshus, fri bar hele natten, dj, fadøl, vin, natmad, bordpynt, kaffe/the, duge, chips, servering og alt det der) blev det ca. 560,- pr. person :)

0

Vi har valgt at holde vores bryllup på et meget populært sted. Sagt meget kontant er vi heldige med at der er plads til os på den dag, så vi kan betale prisen, eller lade være med at holde brylluppet der ;)

Sådan er det jo nogle gange - vi kunne sagtens have fundet rigtig gode alternativer til billigere penge, men vi ville gerne holde det her..

0

Annonce ♥

Vi skulle give 920 pr. kuvert det var med Velkomstdrink med snack,

forret, mellemret, hovedret bryllupskage og natmad... vi valgte at få bryllupskage i stedet for dessert...

derudover var der Husets banquetvin ad libitum, Kaffe og te med én cognac eller likør og petit four, Fri bar med øl, vand og vin inkl. snack + spiritus

0