Sign in to follow this  
Followers 0
Tinuviel

Hvad gør man med forlovelsesringen efter brylluppet?

17 posts in this topic

Hej,

Min kæreste købte nogle helt traditionelle ens sølvringe som forlovelsesringe. Som vielsesringe har vi lige købt nogle guldringe med lidt "pynt" (diamanter! :) ) på min ring.

Spørgsmålet er så, om man godt kan have to ringe på, der begge ligner vielsesringe? Jeg synes sådan set, det ville se lidt fjollet ud, jeg er jo ikke gift med to personer... Men på den anden side er det jo også synd, hvis forlovelsesringen aldrig mere skal bruges.

Hvad synes I?

0

Annonce ♥

traditionen er jo at man har forlovelsesringen på venstre hånd og vielsesringen på højre. Det kunne I gøre. Men ellers kan I jo skifte alt efter om I er i sølv eller guld "humør" ;-) Det er jo også meget smag og behag hvor mange ringe man har lyst til at bære.

0

Du kan også vælge at få lavet et nyt smykke at forlovelsesringene. F.eks kan de laves om til et vedhæng til en halskæde. Men det er bare ind og høre en guldsmed - med eget værksted - hvad han eller hun har ideer

0

Annonce ♥

Vi har lavet et hjerte i sådan noget specielt ler fra panduro, som man nemt kunne forme, deri har vi så sat ringene og derefter sat hjertet i en ramme fra ikea, de der tykke nogen hvor der er plads til at ligge noget..

Så står rammen på vores reol i stuen og ringene er dermed ikke bare lagt væk i en skuffe...

0

Vi har lavet et hjerte i sådan noget specielt ler fra panduro, som man nemt kunne forme, deri har vi så sat ringene og derefter sat hjertet i en ramme fra ikea, de der tykke nogen hvor der er plads til at ligge noget..

Så står rammen på vores reol i stuen og ringene er dermed ikke bare lagt væk i en skuffe...

ej det var da en super sød ide

0

Annonce ♥

Hej :loveboard:

Min kæreste friede med en fin ring i hvidguld med en lille brilliant i. Jeg tror, jeg lader den sidde på min venstre hånd, da den betyder meget for både mig og min kæreste. Forlovelsesringen er jo et symbol på den dag man tog beslutningen om at bruge resten af sit liv sammen (ham, fordi han var på knæ og fri, og mig, fordi jeg sagde ja :) ). Min kan udvides med ekstra sten eller få en ny form (fra kantet til rund feks.).

Lige gyldigt hvad man vælger at gøre med sin forlovelsesring skal man gøre det man selv finder rigtigt. Mange bruger også deres forlovelsesring som vielsesring.

Synes også det er en god idé med at komme den/dem i en ramme på en eller anden fin måde ;)

Knus fra Tina

0

Det er kun mig der har en forlovelsesring, den sidder forsat på min venstre hånd og vi bærer så begge vores vielsesringe på højre hånd.

Hvis i overvejer at lade forlovelsesringen skifte hånd skal man lige være opmærksom på at størrelsen på de to hænder typisk er forskellig. så skal man bruge sin forlovelsesring som vielsesring og lader den skifte fra venstre til højre hånd, så tjek lige at det kan lade sig gøre så i ikke står i kirken og ringen er for lille.... (det er typisk den dominante hånd der er størst, dvs. højre hvis du er højrehåndet).

0

Annonce ♥

Jeg har valgt ikke at få en forlovelsesring, da jeg ikke vil gå med to ringe bagefter (er ikke den store smykkefanatiker).

Jeg ville også først have RINGEN på selve bryllupsdagen, og ville derfor ikke "genbruge" en forlovelsesring.

Og jeg ville slet ikke bare have den til at ligge i et smykkeskrin.

Derfor ingen forlovelsesring til mig :thumbsupsmileyanim:

0

Det er kun mig der har en forlovelsesring, den sidder forsat på min venstre hånd og vi bærer så begge vores vielsesringe på højre hånd.

Hvis i overvejer at lade forlovelsesringen skifte hånd skal man lige være opmærksom på at størrelsen på de to hænder typisk er forskellig. så skal man bruge sin forlovelsesring som vielsesring og lader den skifte fra venstre til højre hånd, så tjek lige at det kan lade sig gøre så i ikke står i kirken og ringen er for lille.... (det er typisk den dominante hånd der er størst, dvs. højre hvis du er højrehåndet).

:ditto:

0

Annonce ♥

Vi har også begge forlovelsesringene på venstre hånd og regner med at skulle have vielsesringene på højre.

Jeg ELSKER min forlovelsesring, så regner helt bestemt med at skulle bære dem begge efter brylluppet.

Min forlovelsesring er i mørkt stål med en diamant, ved ikke helt hvordan vielsesringene skal være endnu, men kunne da forestille mig at de skal være i guld!

0