Sign in to follow this  
Followers 0
Louvre

Erfaringer med Kongskilde Friluftsgård?

7 posts in this topic

Hej med jer

Vi står lige nu og skal vælge imellem Sonnerupgård Gods (Festfløjen eller laden) og Kongskilde Friluftsgård i Sorø, og vi er meget i tvivl om, hvad vi skal vælge. Vi bor selv i København.

Er der nogen, der har prøvet at holde bryllup eller andet på Kongskilde Friluftsgård? Det ser hyggeligt ud, og de er ret fleksible i forhold til madønsker, oppyntning osv. Jeg har set et par tråde om stedet, men har ikke fundet noget uddybende nogen steder. Hvordan er maden fx, og kan festen fortsætte natten lang uden at man skal rykke op i lille opholdsstue?

Fordelen ved Kongskilde er, at man ikke skal lave så meget selv, men at man stadig har indflydelse på meget. Men til gengæld ligger det lidt over en time fra kirken, og det er heller ikke så "fancy" som Sonnerupgård.

Sonnerupgård er ideel fordi man selv bestemmer det hele, men til gengæld er der også rigtig meget arbejde i det - og så er det pebret i prisen.

Håber der er nogen, der kan sige lidt om det, for vi er helt forvirrede lige nu. :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Hej

VI har været ude og se begge steder, og ja Sonnerup Gård er meget flottere, men også et stort arbejde at holde festen der. Kongskilde virkede meget fornuftigt, søde og til at tale med. Jeg kender et par der har holdt bryllup på Kongskilde, og det havde været alletiders. De holdte fest hele natten uden problemer, god mad og til en fornuftig pris.

0

Vi har spillet begge steder adskillige gange og har kun godt at sige om dem. Men det er jo to forskellige steder. På Sonnerupgaard skal I selv sørge for mad, drikkevarer m.v. På Kongskilde Friluftsgård køber I en samlet løsning. Derved har I vel egentlig et meget godt holdepunkt for jeres valg. Vil I selv stå for at hyre kok m.v. eller vil I have en færdig løsning

0

Annonce ♥

Vi har spillet begge steder adskillige gange og har kun godt at sige om dem. Men det er jo to forskellige steder. På Sonnerupgaard skal I selv sørge for mad, drikkevarer m.v. På Kongskilde Friluftsgård køber I en samlet løsning. Derved har I vel egentlig et meget godt holdepunkt for jeres valg. Vil I selv stå for at hyre kok m.v. eller vil I have en færdig løsning

Ja, det er også en af de ting, der gør, at vi har svært ved at vælge. Egentlig hælder jeg til Sonnerupgaard, men jeg er bange for, at man så stresser hele vejen frem til brylluppet og glemmer at nyde festen....men måske er det bare et spørgsmål om planlægning.

Hvorom alting er - tak for hjælpen til jer. Det har ikke gjort beslutningen nemmere, men nu ved vi i hvert fald, at vi står med to gode muligheder. ;)

0

Ja, det er også en af de ting, der gør, at vi har svært ved at vælge. Egentlig hælder jeg til Sonnerupgaard, men jeg er bange for, at man så stresser hele vejen frem til brylluppet og glemmer at nyde festen....men måske er det bare et spørgsmål om planlægning.

Hvorom alting er - tak for hjælpen til jer. Det har ikke gjort beslutningen nemmere, men nu ved vi i hvert fald, at vi står med to gode muligheder. ;)

0

Planlægning og måske uddelegering. Mange af de nærmeste vil formentlig sætte stor pris på at blive inddraget i noget af arbejdet. Det kan være at køre øl, vand og spiritus op til stedet, stå for kontakt til cateringfirma m.v. Men jo naturligvis er der mere arbejde i sådan en løsning end i at købe en færdig pakkeløsning og enten er man til det eller også er man ikke. Der kan også være noget økonomi i det. Normalt vis er pakkeløsningen en dyrere løsning men om det er tilfældet her skal jeg ikke kunne sige (Sonnerupgaard er ikke helt billigt at leje men man får også noget for pengene).

Der findes jo så iøvrigt også rigtig mange andre valgmuligheder med hensyn til feststeder i det område men igen er det jo samme valg der skal træffes.

0