Stikan

Stine & Allan

125 posts in this topic

Min dejlige kæreste friede til mig i går den 24.12 på min 33 års fødselsdag.

Det var bare mig, ham og vores første fælles barn på knapt 2 år da alle vores fælles børn holdt juleaften hos deres andre forældre. Vi havde holdt 'juleaften' den 19/12 med gæster, gaver og mad, så denne den 24.12 skulle bare være stille og rolig.

Gammelt tøj (mig i natbukser da de er så behagelige) og så nogle store bøffer, bagte kartofler og salat - og pludselig kommer han i tanke om at han havde en gave til mig.

Pakker den flotteste og meget elegante ring ud mens han sætter sig på knæ ved siden af mig, og både han og jeg havde tårer i øjnene da han friede og jeg sagde ja (og knægten kastede med agurketern ;)).

Nu står vi så og skal finde ud af hvad vi skal mht. bryllup og at få vores ønsker til at passe sammen så vi får den perfekte dag :)

Har en masse tanker og ideer som jeg regner med at skrive ind her. I starten vil det sikkert blive ret rodet, men på et tidspunk kommer der vel orden i det :)

Dato: Søndag 10.10.10 kl. 13

Kirke: Nr. Galten Kirke

Monogrammer

Sammen med barnedåb af lillesøster Frida

Gæster

- reception / fest: geo, venner, familie

Sted: Forsamlingshuset

Musik:

-

-

Farvetema - lilla (og med buketinspiration)

Bil: Ungerne (og jeg) ville synes en tur i limousine vil være uforglemmeligt

Foto: Tosafoto

Kage: Krummelurekage :thumbsupsmileyanim:

Topfigurer: Smukke og enkle

Kjole: Tyl :ilovebryllupsklar:

Sko: Regner med det bliver disse lilla med 2½" hæl

Slør: Dobbelt til numsen

Hans tøj: Lilla skjorte, bukser, underbukser + strømper med bryllupsmotiv?

Ungernes tøj: Pernille: Kjole. Drengene ens skjorter. Har købt hvide skjorter hos Pompdelux og regner med de skal have pæne jeans til. Ved dog ikke om skjorterne passer til den tid...

Dåbskjole: Ind til videre er det denne der er på ønskesedlen

Ringe: Står kæresten for (husk at minde ham om det i maj - juni måned)

Gæstebog?

Risposer

Hår og makeup: ?

Komme i tøjet? (Hvor, hvornår, transport til kirken?)

Mad: Til stående buffet

Drikkevarer? (Hvor meget, hvad, købes i Tyskland?

Har lige snuppet denne liste fra en anden tråd

7 måneder til 1 år før

Fastsæt bryllupsdato - OK

Vælg vielsestype - OK

Reserver kirken - OK

Lav gæsteliste - OK

Reserver lokale til receptionen - OK

Bestil tid til make-up og frisør (skal finde en først)

Bestil fotograf - OK

4-6 måneder før

Bestil bryllupskørsel

Bestil bryllupskage - OK

Køb brudekjole - OK

Køb tøj til gommen

Køb tøj til ungerne

Køb dåbskjole

Lav invitationer - OK

Send invitation - OK

Vælg forlover - OK

Vælg faddere til dåben - OK

2-3 måneder før

Køb sko/smykker/taske til bruden - OK

Køb sko til gommen

Tjek organist/kirkepyntning/riskastning/fotograferingsregler med præsten - OK

Køb vielsesringe

Køb sodavand og øl (tur til Tyskland - med overnatning?)

Bestil serveringspersonale

Gennemgå aftalen med fotograf

Vælg salmer til kirken - OK

Lav et program over dagen med tider

Forbered navneskift - OK

Indhent og udfyld ægteskabserklæring - OK

Lav menukort

Lav bordpyntskort

Købe rød løber

1 måned før

Tjek at prøve-attesten er kommet fra kommunen og aflever den til vielsesstedet

Bestil blomster

Afgiv den endelige bestilling af mad

Begynd at gå brudeskoene til

Købe undertøj

Gennemgå vielsen med præsten

Skriv tale

Aftal detaljer med transporten

Øv brudevals

Lav sukkerknalder

Lav risposer - OK

1-2 uger før

Prøv tøjet en sidste gang

Der kan nu danses brudevals

Køb ind til receptionsmaden

Lav det mad der kan fryses

Pak morgengaverne ind

Dagene før

Pak en taske til bruden med nål, tråd, saks, sikkerhedsnåle, plaster, makeup, hovedpinepiller og lign.

Hent kagen

Handle sukker og mælk til kaffen - og hvad der ellers måtte mangle af drikkevarer

Sørg for at pynten er klar til feststedet

Sørg for at pakke hårpynt til frisøren

Tjek at kammen er syet på sløret

Husk at slappe af

Gå tidligt i seng

På dagen

Spis en god morgenmad

Hent brudebuketten

Husk penge til at afregne

Nyd det

Edited by Stikan
0

Annonce ♥

Hej og velkommen til

Stort tillykke med frieriet, det kommende bryllup og den forestående familieforøgelse. 2010 kan da ikke undgå at blive et pragtfuldt år for jer :)

Jeg glæder mig til at følge din planlægning og se, hvor mange spændende ting du finder på.

Og så i øvrigt rigtig glædelig jul :jul7:

0

Annonce ♥

I dag har jeg været på playdate med min knægt og en jeg har mødt på en anden side og hendes søn. Vi har mødtes et par gange og hun bor ikke så langt væk, og blev selvfølgelig nødt til at sige at jeg skal giftes :cheerleader3:

Hun blev selv gift i sommer, men havde en baby og hendes mor var død, så bryllupsplanlægning mv. blev ikke til meget.

Men hun vil meget gerne med mig på bryllupsmesse den 31.1 i Århus (så kan min kæreste passe alle ungerne ;)) så det glæder jeg mig meget til :)

0

Kære Stine :cheerleader3:

Jeg vil da også lige skynde mig at sige tillykke med frieriet! Synes det lyder sjovt med d. 10.10.10 så hvis i bare er hurtigt ude med at få planlagt de største ting burde det vel være muligt. Jeg glæder mig til at følge din planlægning!

0

Annonce ♥

Tillykke med frieriet :cheerleader3: Jeg spottede også lige et kendt navn (fra det andet BK). Glæder mig til at følge din planlægning.

Jeg blev også friet til juleaften (bare om morgenen), men det bli nok ført om 1½ år brylluppet skal stå :)

0

Sløve præster!! Nu er det næsten 20 timer siden jeg mailede og har ikke fået svar endnu ;)

Skrev til kirkekontoret ang. dato og hun svarede tilbage inden for et par timer at jeg skulle snakke med en af præsterne i stedet. Præsterne er gift så jeg nøjedes med at sende mail til den ene (hende der døbte mig og min dreng forrige sommer) og nu er jeg SÅ utålmodig for at høre om vi kan få den 10.10.10 eller ej.

Hun holder sikkert juleferie oven på alt det julehalløj der jo er i kirkerne / gør klar til nytårsgudstjenesterne, så jeg ved godt at det ikke er fordi hun ikke gider svare - men jeg er jo ikke det mest tålmodige menneske ;)

....

Min ring var desværre for lille så den var jeg nede for at få byttet i går. Desværre havde de ikke min størrelse, så den nye kommer først i det nye år :cheerleader3: Øv altså.. savner den allerede!!

0

Annonce ♥

"Min ring var desværre for lille så den var jeg nede for at få byttet i går. Desværre havde de ikke min størrelse, så den nye kommer først i det nye år Øv altså.. savner den allerede!! "

ja det kender jeg godt, min var for stor, så jeg måtte også undvære min et stykke tid.. det er utroligt så hurtigt man kommert til at savne noget man ikke har haft særlig længe.. :0) Lad os håbe at det går lidt stært med at få den hjem :cheerleader3:)

0

Har forelsker mig i farven LILLA

Havde ikke tænkt der skulle være et farvetema, men nu begynder jeg at drømme lilla, så nu tror jeg at jeg skal i gang med at finde lilla ting til bordpynt, lilla i brudebuketten, lilla / sortstribet skjorte til kæresten (han skal bare have skorte på og pæne bukser) og måske også lilla til ungerne.

Lillesøster kan få lilla bånd på dåbskjolen, og så skal jeg have fundet ud af hvordan jeg kan få lidt lilla i brudekjolen uden det bliver for meget. Eller måske er buketten nok?

2442jvr.jpg

Kan godt lide blomsterne og buketten, men farven skal være mere lilla som første billede.

kei7i0.jpg

Bordløber?

Lilla vaser

iq8v3m.jpg

Lilla strømpebånd

Lilla halskæde

Lilla øreringe

Sæbebobler

Kan man mon få en lilla kage?

For sjov:

Toiletpapir

Bolcher

..og så har jeg fået sms om at min forlovelsesring ligger klar til mig - og så er det selvfølgelig snestorm så jeg ikke tør gå derned (er gravid med bækkenløsning så har svært nok ved at gå i forvejen, og sneglatte veje gør det ikke bedre :))

Edited by Stikan
0

WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!

Jeg har lige fået mail fra vores søde præst (der døbte Linus og jeg forrige sommer) om at der ikke er andre der har bestilt vielse i Nr. Galten Kirke den 10.10.10. :)

Så nu er vi booket til omkring kl. 13 og hun ville prøve at sætte sig selv på den dato når de laver kirkeliste næste gang, men de andre præster er nu også søde nok.

Med datoen i hus har jeg kontaktet forsamlingshuset ved siden af hvor vi gerne vil holde reception, og skrevet til Kroen vi gerne vil holde fest på. De har dog ferielukket frem til 22.01, men når vi nu er i så god tid, så regner jeg med at de har plads til os.

Ringede straks til kæresten på hans arbejde - og det blev en lidt sjov samtale, for hans kolleger stod omkring ham, så han kunne ikke sige ret meget andet end ja og nej, af frygt for at blive afsløret.

Og selvfølgelig tudede jeg da jeg skulle fortælle ham det (og også da jeg læste mailen fra præsten, og også nu hvor jeg skriver dette). De graviditetshormoner er godt nok frygtelige når man planlægger bryllup - men på den gode måde :)

Huskeliste kirke

Bestille Kirke

Snakke med præsten

Sende ægteskabserklæring til vielseskontoret tidligst 4 mdr før vielse

Sende ægteskabserklæring videre til præsten min 4 uger før vielsen

Sørge for musik i kirken (er der organist og hvem?)

Kirkeprogram

1. Gennemgang af hele forløbet

2. Hvornår åbnes kirken for gæsterne?

3. Hvad tid skal gom ankomme til kirken?

4. Hvor lang tid kommer selve vielsen til at tage?

5. Vil der være andre vielser i kirken samme dag?

6. I givet fald hvornår og kommer det til at berøre os?

7. Barnedåb - hvornår i fht. vielsen

8. Er der ringning før vielsen?

9. Stoleopstilling ved alteret?

10. Hvem skal holde ringene?

11. Skal jeg komme for sent?

13. Salmer / egne udvalgte sange.

14. Kan vi bruge vores eget kirkeprogram?

15. Hvornår kan vi aflevere kirkeprogrammer?

16. Bliver der lagt kirke programmer på stolene ved alteret, så jeg ikke skal have det med mig op af kirke gulvet?

17. Pynt af kirke

19. Må der tages billeder / video i kirken?

20. I givet fald er der tidspunkter der ikke må tages billeder på?

21. Er ris tilladt udenfor kirken?

23. Må der tages billeder i kirken af os efter vielsen?

24. Må vi få en kopi af din tale efter vielsen?

- hvordan I går ind/ud

- hvordan I skal sidde før og efter vielsen

- hvordan går man ind

- selve forløbet

- spørg evt. om I kan komme over i kirken og se + øve

Edited by Stikan
0

Annonce ♥

Hvor er det dejligt i kan få det som i gerne vil have det! Og tillykke med graviditeten - hvor er det dejligt :)

Jeg er også rigtig vild med den dybe lilla farve, men vores festlokale har en mørkegrøn væg og små hyggelige vinduer, så tror ikke rigtig jeg tør vælge en mørk farve som hovedfarve... :)

Glæder mig til at se hvad du mere finder frem :)

0

Hvor er det dejligt i kan få det som i gerne vil have det! Og tillykke med graviditeten - hvor er det dejligt :)

Jeg er også rigtig vild med den dybe lilla farve, men vores festlokale har en mørkegrøn væg og små hyggelige vinduer, så tror ikke rigtig jeg tør vælge en mørk farve som hovedfarve... :cheerleader3:

Glæder mig til at se hvad du mere finder frem :)

Hov... det kan der være noget om... der er også grønne vægge der hvor vi gerne vil holde festen. Øv :cheerleader3: Men et oktoberbryllup er jo i en mørk tid... hmm.. det skal jeg lige tænke over :)

0

Sted:

Vi har lejet forsamlingshuset tæt på kirken hele dagen. Først skal der være reception for alle vi kender og derefter aftensmad for familien.

Familien består kun af 9 personer ud over os selv (der er 7 ;)) så det bliver en lille hyggelig stund og forhåbentlig ganske uformel uden taler og sange.

Edited by Stikan
0

Menuforslag til reception

Trekantsandwich med laks

Trekantsandwich med skinke og ost

Trekantsandwich med kylling / bacon

Butterdej med æg / rejer

Butterdej med kylling / karry

Melonbåde med skinke

Nacho chips med salsa / guacamole

Små frikadeller

Tunmousse

Frugt

Coleslaw

Tærter

Brød

Til receptionen skal vi derudover danse brudevals og spise bryllupskage, så maden skal være stående buffet og små 'hapsere'.

0

Annonce ♥

Hmm... er blevet i tvivl om børnene skal vide noget?

Planen var at de ikke skulle vide noget. De 3 drenge er ikke interesseret i sådan noget så for dem er det ikke vigtigt at vide (og så kan de heller ikke holde det hemmeligt ;)) men den store pige på knapt 12 vil sikkert synes det er rigtigt spændende.

Havde tænkt hun skulle have det at vide dagen før og evt. med mig ud og få sat hår, blive sminket og komme i kjolen. Og at hun (hvis hun vil) er hende der skal bære lillesøster til dåben.

Men hun vil sikkert også synes planlægningen vil være spændende....

Overvejer om hun skal have noget at vide omkring maj, så hun kan komme med ud og se mig prøve brudekjoler. Tror godt hun kan holde det hemmeligt, det har hun i hvert fald kunnet mht. julegaver osv.

Lillesøster kommer jo i april og det er der fokus ligger lige nu. Med 3 brødre går hun lige så meget op i at vi skal have en lille prinsesse og købe lyserødt tøj ;) Men når lillesøster så er kommet er det jo tid til at komme videre med brudekjoleprojektet :biggrin:

Anden mulighed er at hun får noget at vide efter sommerferien. Så er der ikke så lang tid til at gå og glæde sig / skulle holde på en hemmelighed. Hun har meget svært ved at vente på at lillesøster kommer, så at skulle vente på et bryllup vil måske også være træls?

Og sidste mulighed er den at hun først får det at vide dagen før sammen med drengene.

0

Planen var at de ikke skulle vide noget. De 3 drenge er ikke interesseret i sådan noget så for dem er det ikke vigtigt at vide (og så kan de heller ikke holde det hemmeligt ;)) men den store pige på knapt 12 vil sikkert synes det er rigtigt spændende.

Havde tænkt hun skulle have det at vide dagen før og evt. med mig ud og få sat hår, blive sminket og komme i kjolen. Og at hun (hvis hun vil) er hende der skal bære lillesøster til dåben.

Overvejer om hun skal have noget at vide omkring maj, så hun kan komme med ud og se mig prøve brudekjoler. Tror godt hun kan holde det hemmeligt, det har hun i hvert fald kunnet mht. julegaver osv.

Lillesøster kommer jo i april og det er der fokus ligger lige nu. Med 3 brødre går hun lige så meget op i at vi skal have en lille prinsesse og købe lyserødt tøj ;) Men når lillesøster så er kommet er det jo tid til at komme videre med brudekjoleprojektet :biggrin:

Anden mulighed er at hun får noget at vide efter sommerferien. Så er der ikke så lang tid til at gå og glæde sig / skulle holde på en hemmelighed. Hun har meget svært ved at vente på at lillesøster kommer, så at skulle vente på et bryllup vil måske også være træls?

Og sidste mulighed er den at hun først får det at vide dagen før sammen med drengene.

Hmmm det er en svær beslutning. Hvis du beslutter dig for at involvere din datter, skal du have i baghovedet, at hun kan komme til at fortale sig og blive ulykkelig over det, men på den anden side tror jeg, hun vil blive meget rørt og glad over, at blive betroet så stor en hemmelighed, at hun vil gå op i det med liv og sjæl.

En anden ting. Hvis din datter skal bære sin lillesøster til dåb, skal hun være over konfirmationsalderen... Se dette:

At være gudmor/gudfar er normalt betegnelsen for den, der bærer barnet ved dåben og svarer på barnets vegne.

For at være gudmor/gudfar eller fadder i det hele taget er der to formelle krav, der skal opfyldes:

1. man skal være medlem af Folkekirken

2. man skal være over konfirmationsalderen.

Men i kan da prøve at tale med kirken ;)

0

Hmmm det er en svær beslutning. Hvis du beslutter dig for at involvere din datter, skal du have i baghovedet, at hun kan komme til at fortale sig og blive ulykkelig over det, men på den anden side tror jeg, hun vil blive meget rørt og glad over, at blive betroet så stor en hemmelighed, at hun vil gå op i det med liv og sjæl.

En anden ting. Hvis din datter skal bære sin lillesøster til dåb, skal hun være over konfirmationsalderen... Se dette:

At være gudmor/gudfar er normalt betegnelsen for den, der bærer barnet ved dåben og svarer på barnets vegne.

For at være gudmor/gudfar eller fadder i det hele taget er der to formelle krav, der skal opfyldes:

1. man skal være medlem af Folkekirken

2. man skal være over konfirmationsalderen.

Men i kan da prøve at tale med kirken ;)

Mht. alderen så er det fadderne og ikke den der bærer. Den der bærer kan være hvem som helst ifølge min præst (som også er mor til P's veninde og hende der skal konfirmere P om et par år :))

Præsten sagde at P gerne måtte bære Linus for 1½ år siden, men det ville jeg selv, så hun blev ikke spurgt.

Hun vil pga. alderen ikke være gudmor men 'bare' en der bærer og så er det en af fadderne der svarer på spørgsmålene i stedet :rolleyes:

0

Vi skal have fundet nogen der skal lave mad, sætte borde op, generelt hjælpe til i løbet af dagen og let rengøring efter aftensmaden. Hvor finder man sådan nogen? Og hvad koster de i timen?

Jeg kan da anbefale dig at kigge på www.festfagbogen.dk

Her kan man finde serveringshjælp mv. og de fleste har priser på :biggrin:

Super side - den kendte jeg ikke :)

Hvor mange tror i jeg skal bruge? Vil 2 være nok?

0