Nitzen1987

♥ Anita & Jesper ♥ 7. August 2010 ♥

1,550 posts in this topic

Hej - og velkommen til min planlægningstråd :)

Nu har jeg efterhånden været herinde på BK et halvt års tid og har smugkigget lidt i nogle af de forskellige planlægningstråde, så nu vil jeg forsøge at lave min egen - ligeså meget for at jeg selv får et overblik - men selvfølgelig også for at kunne inspirere andre :thumbsupsmileyanim:

Jeg hedder Anita og er 23 år. Min forlovede hedder Jesper og er 37 år. Vi har været sammen i lidt over 4 år. Jesper har tre børn (6 år, 10 år og 12 år) fra et tidligere ægteskab.

Billede af mig her

Hvordan vi mødtes her

Frieriet her

Min bryllupsplanlægning

Er der styr på :cheerleader3:

Under udarbejdelse

Mangler

Det praktiske

Kirke her her

Fotograf: Fotograf Sonni Christensen Bestilt til kirke og on location

Musik: Black Jack Duo 7 timer + (18.00-??)

Kørsel

Billeder af parken, hvor on-location billederne skal tages her

Festen

Feststed:Visborg forsamlingshus her og her

Menu

Drikkevarer

Bruden

Kjole her

Sko her

Taske her

Lommetørklæde her

Strømpebånd her

Lingeri

Smykker

Opsætning af hår inspiration her her her

Brudebuket inspiration (som manden bestemmer - men man har vel lov at ønske ;)) her, her her og her

Forlovelsesring her

Makeup

Parfume her

Hårpynt her

Det nye her

Det gamle her

Det lånte her

Det blå her

Det kreative

Invitationer her, her og her

Bordkort her

Velkommen/Velbekomme sang her

Tekst til invitation her

Monogram her

Bryllupskage her her

Favorboxes her

Vielsesringe

Kirkehæfte her

Oppyntning af kirke inspiration her

Brudepigekjoler her her her og her

Andet

Slanke-status-opdatering (mandag) her

Det store overblik - den klassiske tjekliste her

Udkast til ønskeseddel her

Bryllypskalender her

Edited by Nitzen1987
0

Annonce ♥

Annonce ♥

Hvordan vi mødtes

(januar 2006) Jesper og jeg mødtes på moderne vis over en online chat - vi skrev sammen over chat og sms en måneds tid, hvorefter Jesper begyndte at tale meget varmt for at vi skulle mødes, jeg var meget afvisende for det i starte (man har jo fået alverdens moralprædiker fra sine forældre omkring, hvor farlig internettet kan være osv. og jeg var jo kun 19 år og han var 34!) Nå men efter lidt tid gik jeg med til at mødes med ham i Ålborg (så mødtes vi et sted, hvor jeg var lidt på hjemmebane, idet jeg er opvokset ved Hadsund og man ofte drager til Ålborg på shopping) vi var på Jensens Bøfhus at spise, hvorefter vi gik i biografen, hvor vi så en film som jeg ikke husker ret meget af - og sluttede af med at gå på café. Vi skiltes omkring midnat.

Ugen efter tog jeg toget til Randers, hvor Jesper hentede mig, da han fik fri fra arbejde og vi kørte sammen til Århus, hvor vi spiste på en fiskerestaurant og efterfølgende gik i biografen og så "Rumor has it". Da filmen var færdig kørte Jesper mig hjem, og det var vel efter den aften, at vi blev RIGTIG kærester. Kort tid efter blev han præsenteret for mine forældre, og der gik ikke lang tid før end han var udnævnt som yndlings svigersøn. I april var Jesper så endelig blevet færdig med at få gjort hans nye lejlighed i stand, så jeg begyndte at besøge ham og overnatte der - men der gik ikke lang tiden inden jeg boede der permanent Min skole og hans arbejde gjorde det ellers lidt vanskeligt at få tid til at se hinanden. Jeg blev så student i 2006 og havde et sabatår, hvor jeg arbejdede i Føtex, hvorefter jeg i august 2007 startede på Læreruddannelsen i Århus.

Frieriet

Jesper friede til mig den dag jeg blev færdig med min sidste eksamen på 1. år (juni 2008) - et romantisk frieri, hvor jeg fik den smukkeste buket roser, min smukke forlovelsesring (som jeg selv havde valgt) og da jeg er royalist til fingerspidserne havde Jesper SELVFØLGELIG bestilt en tasmansk champagne hjem, som blev serveret til det kongelige bryllup i 2004. Så det kunne jeg slet ikke stå for Jeg er først færdig med min uddannelse i juni 2011, men derefter har vi ønsker om selv at stifte familie

Edited by Nitzen1987
0

Kjolen :)

Min kjole historie:

Jeg havde min svigermor og svogers kone med ude at kigge brudekjole tirsdag d. 19. november 2009. Jeg kørte fra Randers til Sorring for at hente min svigermor og derfra videre til Silkeborg for at hente min svigerinde for at fortsætte til Viborg, hvor jeg havde reserveret tid til at prøve kjole hos Freja brudekjoler. Jeg havde egentlig bestilt tid fordi der var en masse 2009 modeller på udsalg til 3.500 kr., så det var et besøg værd. Jeg fandt en masse kjoler fra udsalgsstativerne som jeg ville prøve (nogle af dem havde jeg haft kig på på hjemmesiden.) Da jeg havde været igennem 2009 modellerne skulle jeg lige have et hurtigt blik på 2010 modellerne, og dér var en der sprang mig i øjnene..... Den var væsentlig mørkere end de andre kjoler, og skilte sig derved lidt ud, jeg kiggede på den og blev med det samme forelsket i mønstret - opgav dog at prøve den da det var en str 38 og jeg normalt er i en str 42, men ekspedienten sagde at jeg godt kunne prøve den. Prøvede 10 forskellige kjoler, men der var ingen der føltes rigtige til mig - indtil jeg fik MIN kjole på, der var ingen tvivl da jeg så mig selv i spejlet, og min svigermor og svigerinde var helt enige i, at det var KJOLEN for mig. Prøvede et par stykker efterfølgende for til sidst at slutte af med KJOLEN igen. Og den blev KØBT på stedet :thumbsupsmileyanim: Fik så at vide at den skulle bestilles hjem i februar 2010, så der ville jeg skulle have taget mål til størrelse....

Men så ringede ekspediente til mig for to uger siden, og fortalte at der var kommet ny producent på kjolen, så der var ingen garanti for, at kjolen ville blive produceret i en tilsvarende farve. Så jeg skulle pludselig vælge om jeg ville

1. Have en anden model
  2. Bestille samme model med risiko for at farven måske blev helt hvid eller creme
  3. Have den kjole som jeg prøvede i butikken (så den ville blive lagt ud, hvis ikke jeg når at tabe mig tilstrækkeligt meget til at passe en str 38, den har heldigvis snørreryg, så man kan åbenbart flytte noget af det stof op som bliver klippet af fra underdelen, der er for lang)

Jeg var ret hurtig til at beslutte mig for valg nr. 3

så nu må tiden vise om jeg når at tabe mig tilstrækkeligt til at den ikke behøver at blive lagt ind :cheerleader3:

post-39397-1262094128.jpg

post-39397-1262094136.jpg

Edited by Nitzen1987
0

Håropsætning

Inspiration til håropsætning - som jeg endnu er i et dilemma omkring, hvem der skal sætte det....

Min svigerinde (Som regner med at hun skal gøre det) eller min gamle frisør (hvis søn jeg har danset med i 13 år og mine forældre har kommet sammen med parret siden jeg blev født)

Hmmm......???? Hvad ville i vælge?

post-39397-1262096188.jpg

post-39397-1262096284.jpg

Edited by Nitzen1987
0

Annonce ♥

Velkommen til med din egen tråd, dato-søster! Det var da vist også på tide ;)

Din kjole er meget smuk, glæder mig til at se billeder af dig i den og hele udstyret. Ang. frisørvalg er det svært at råde... hvem har du mest tillid til kan opfylde dine drømme/ønsker?

:cheerleader3:

0

Annonce ♥

Kirken

Visborg kirke :cheerleader3:

Vi har valgt at blive gift i Visborg kirke, selvom vi bor i Randers, fordi vi begge er mest til kirker, der indeholder noget historie og denne kirke er tilbage fra 1200-tallet, så det er en af de gamle. derudover er jeg opvokset i Visborg og konfirmeret i kirken :) Vi ved endnu ikke hvilken præst vi får, dapræsten til kirken skal til familiebryllup i KBH og afløseren fra nabo byernes kirker er gået på pension og hans stilling bliver åbenbart først besat en gang i april :thumbsupsmileyanim:

Vielsen finder sted kl. 14.00

post-39397-1262202339.jpg

Edited by Nitzen1987
0

Feststedet

Visborg forsamlingshus

Egentlig havde vi reserveret lokaler på Restaurant First Floor i Randers, en rigtig god gourmet restaurant - der desværre gik konkurs for to måneder siden, så vi måtte starte forfra igen og endte med at vælge Visborg forsamlingshus, der også ligger bedre placeret end restauranten, idet vi og vores gæster ville have en halv times kørsel fra kirken (Visborg ved Hadsund) til feststedet (Randers) Visborg forsamlinghus ligger kun 400 meter for kirken, så det giver os lidt mere tid, når vi sparer på transport tiden...

På trods af at min tilkommende har tre børn har vi, efter råd fra min svigerfamilie og Jespers egen lyst, valgt ikke at have børnene med til bryllupsfesten. Vi er af den holdning, at børnene ikke får alverden ud af aftenen andet end måske brudevalsen, hvor de alligevel er ved at blive trætte. I stedet har jeg skaffet en kollega som barnepige, så hun passer børnene + mine fire nevøer og niecer, altså i alt 7 børn, i mine forældres hus, hvor vi vil sørge for rige mængder af pizza, sodavand, chips, slik, film osv.

Dette er dog ikke helt uden protester fra min side af familien, men der har vi valgt at sige at det er VORES AFTEN og VORES VALG. Børnene skal derfor med i kirken kl. 14 og med til forsamlingshuset efterfølgende, hvor der vil være anrettet frugtfadet til gæsterne, mens vi bliver fotograferet i den nærliggende park (om vejret vil) når vi så tilslutter os selskabet omkring kl 16 vil der være velkomstdrink (d'asti) og bryllupskage. Vi regner så med at barnepigen henter børnene kl 17.30 en halv time inden middagen bliver serveret.

Vi har det godt med det valg vi har truffet angående børnene og det er vel det vigtigste.....

post-39397-1262202681.jpg

post-39397-1262202696.jpg

Edited by Nitzen1987
0

Forlovelsesring

Forlovelsesring: Royal Art (blank hvidguld 18 kt med diamant på 0,06 kt

Designer: Jan Jørgensen

Vi valgte at det kun var mig der skulle have forlovelsesring (som vil blive siddende på den venstre ringfinger) da min forlovede ikke må bære ring på arbejde

post-39397-1262369746.jpg

Edited by Nitzen1987
0

Annonce ♥

Vielsesringe

Jeg var så heldig at vinde gavekort på 6000 kr. til guldsmedeforretningen Dauf & Pede i Århus. Min forlovede og jeg var inde at se forretningen d. 18 december 2009. En rigtig fin forretning, der ligger lige overfor Magasin nede ved åen i Århus, vi fik en yderst behagelig service og de er meget åbne for egne forslag til design af vielsesringe - så det er kun kreativiteten der sætter grænsen :cheerleader3:

Vielsesringene kunne meget vel blive noget i stil med dette:

post-39397-1262370716.jpg

Edited by Nitzen1987
0

Mht. navnene så kan jeg fortælle hvad vi gør :cheerleader3:

Jeg hedder Stine XXX

Kæresten hedder Allan YYY Hansen

Når vi bliver gift kommer jeg til at hedde Stine XXX YYY (tager hans mellemnavn som efternavn og mit efternavn bliver mit mellemnavn) og han dropper sit Hansen så hans mellemnavn bliver efternavn altså Allan YYY. Han tænker stadig over om han vil have mit efternavn som mellemnavn, men for mig er det vigtige at vi hedder det samme til efternavn.

Vores fælles børn hedder forresten allerede XXX YYY (så selvom han først lige har friet har vi da tænkt i de baner i et par år ;))

Med jeres navne så må jeg indrømme at for mig er Nielsen og Andersen er begge en 'massebetegnelse'. Så hvis det var mig ville jeg nok droppe begge jeres efternavne og tage kærestens smukke og specielle mellemnavn som jeres fælles efternavn.

Det er selvfølgelig noget øv at hans børn hedder noget andet, så det må i tænke meget over hvor vigtigt det er for hhv. jer og for dem.

Min kærestes børn hedder det samme som deres mor og min dreng hedder det samme som sin far. Han har dog mit efternavn som mellemnavn, men det er altså kun min kærestes og mine fælles børn der kommer til at hedde det samme som os.

Hedder hans børn Schøler til mellemnavn? For så er det ikke helt så slemt at droppe Andersen :)

Man kan godt se dit dilemma..uha..

Hvad vil han helst?

0

Annonce ♥

Hmmm.... er gået i tænkeboks hvad angår navneændring.....

Jeg hedder Anita Nielsen (ingen mellemnavn og har undersøgt om der skulle være nogle pigenavne fra bedstemødre eller oldemødre jeg kunne tage i brug for at bevare noget fra min egen familie, men uden resultat, desværre)

Min tilkommende hedder Schøler Andersen til efternavn så skal jeg hedde;

1. Anita Andersen
  2. Anita Schøler Andersen
  3. Anita Schøler Nielsen
  4. Anita Schøler

Et eller andet sted synes jeg at det er lidt vemodigt at skifte familienavn (jeg er vist lidt nostalgisk) men vil jo gerne hedde det samme som min tilkommende.... Han har godt nok sagt at han bare kan skifte til Nielsen, men det synes jeg ikke, da han har børn fra et tidligere ægteskab, der hedder Andersen til efternavn.

I må meget gerne komme med nogle gode råd....?

Hejsa,

Så er det vist min tur til at give er råd tilbage. jeg ved jo selv hvor svært det er :cheerleader3:

Jeg vil sige nr 2 eller 3, alt efter hvor vigtigt der er for dig at beholde dit eget efternavn. På denne måde får jeres egne børn jo også et særligt navn, som adskiller sig en del fra han's børn. Men det er jo ikke sikkert at det betyder noget som helst i dette tilfælde.

Held og lykke med beslutningen.

0

Hej :cheerleader3:

Jeg synes ikke din mand skal droppe Andersen, når hans børn hedder Andersen, synes jeg også han skal.

Jeg ville helt sikkert tage Schøler til mig, da det er et specielt navn. Om du så vil hedde Anita Schøler Nielsen eller Anita Schøler Andersen kommer an på hvordan du har det med at miste dit eget familenavn. Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre :S

Jeg er i den heldige situation, at jeg har et specielt mellemnavn og et kedeligt efternavn. Min kæreste har intet mellemnavn og et specielt efternavn. Så jeg beholder mit mellemnavn og tager hans efternavn. Han vil også gerne tage mit mellemnavn - dog jeg tror bare jeg er lidt for gammeldags - jeg bryder mig ikke helt om at manden tager kvindens navn - det er MIT.

0

Invitationerne

Invitationerne har min mor lavet (vi mangler kun at lave selve teksten nu) inspirationen til invitationerne har vi fået i hobbyforretningen Gavlhuset ved Haverslev.

post-39397-1262612354.jpg

Edited by Nitzen1987
0