Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Celinas

Gudmor tradition til brylluppet?

13 posts in this topic

Min kommende mand og jeg havde egentlig valgt kun at invitere de mennesker som betyder noget for os og som ville kunne være med til at give os en dejlig fest. Der var min gudmor ikke iblandt.. Jeg må indrømme at jeg overhovedet ikke havde tænkt tanken før min mor sagde til mig at der var tradition for at man inviterede ens gudforældre med til sit bryllup.. Det er bare det at hun har aldrig betydet noget i mit liv og jeg har sjældent set hende og egentlig havde vi ikke planlagt at invitere hende med, men bør vi gøre det alligevel?

0

Annonce ♥

Jeg synes ikke, at I skal invitere hende, hvis I ikke har lyst. Det er jeres store dag, og derfor skal I kun invitere de mennesker, som I har lyst til at have med.

Jeg har aldrig hørt om, at gudforældrene skal inviteres med til brylluppet. Min gudmor er inviteret, men ikke i sin egenskab af gudmor, men fordi hun er min faster, og fordi jeg ville synes, det var mærkeligt, hvis hun ikke var med. Min gudfar har jeg ikke set i mange år, så han er ikke inviteret med. Min kærestes gudforældre er heller ikke inviteret, for det er ikke nogen, vi ser.

0

Tak,

Ja det var nemlig også præcis mine tanker - altså vi har min mands gudforældre med, men ikke fordi de er gudforældre, men fordi vi gerne vil have dem med.

Så det er ikke bare mig der ikke har hørt om den med at man bør invitere sine gudforældre?

Måske det bare at noget min mor finder på fordi hun gerne vil have hende med :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Det har jeg godt nok aldrig hørt om før.

Min mor har en kusine hun rigtig gerne vil have med som jeg egentlig ikke havde tænkt mig skulle med. Men min mor har sagt at det vil gøre hendes liv lettere og hun vil gerne betale for det. Og efter som de er flinke og rare folk, som jeg godt nok ikke har noget at gøre med, så synes jeg det er ok. Hvis det betyder sp meget for min mor at hun ligefrem vil betale, så vil jeg gerne gøre det for hende.

KH Frk R

0

Ved at de royale har deres gudforældre med, jeg har osse selv min gudfar med til brylluppet,

det er ikke en tradtion blandt os ikke royale personer.

Ved i det sydlige at det er meget normalt at den der har stået ved barnet til dåben også bistår ved brylluppet.

I skal gøre hvad i vil, og føler du det er et no go hvorfor så gøre det?

Hilsen Tulippen

0

Annonce ♥

Tak,

Ja det var nemlig også præcis mine tanker - altså vi har min mands gudforældre med, men ikke fordi de er gudforældre, men fordi vi gerne vil have dem med.

Så det er ikke bare mig der ikke har hørt om den med at man bør invitere sine gudforældre?

Måske det bare at noget min mor finder på fordi hun gerne vil have hende med :)

først vil jeg sige at man skal ikke inviter nogle man enlig ikke ville ha med..

men det er også tradition i min familie at gudførældrene inviteres med til kirkelige fester, hvis man an kalde det det, hvorfor det er sådan ved jeg ikke det er det bare

0