Nitzen1987

Opsætning af borde til fest

32 indlæg i dette emne

Hvordan skal I forskellige sidde?

Ved lang bord

Ved runde borde

I hestesko - med bord der går ned i midten E

eller???

og hvorfor det ene fremfor det andet?

Lige nu er jeg mest til hesteskoen sat op som E, fordi at vi så kan se alle og alle sidder samlet. (Hvis man sidder ved runde borde og placerer gæsterne efter Emma Gads foreskrifter ;) kommer brudeparret vel nærmest kun til at sidde ved deres forældre og et par mere - hvis det vel at mærke er 8 mands borde)

Jeg har lavet denne meningsmåling, hvis I vil svare på den??? :)

Redigeret af Nitzen1987
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg havde tænkt det kunne være lidt sjovt at sidde i et E / M - Altså en hestesko med 3 arme, som så både ligner E og M - som er forbogstaverne på vores to kommende efternavne.

MEN... det er så smukt med runde borde og vi har masser af plads hertil - og så kan vi dele L's forældre, der helst ikke skal sidde ved samme bord.

Så vi får 4-5 runde borde, hvor vi selv skifter bord midt i hovedretten - og har så delt op, så vores mødre sidder ved 1 bord og L's far og konen sidder ved det andet bord :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror vi kommer til at side ved kvadratiske borde - synes også at runde borde er super romantiske, men der er firkantede borde på feststedet og jeg synes det giver det lidt mere kant, som passer godt til os - så dem beholder vi nok :)

Jeg er ikke så glad for hestesko, da man kan være uheldig med sin placering. Jeg synes derimod at runde/kvadratiskeborde er perfekte, da man så har flere at snakke med.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også sidde ved mindre firkantede borde. Mest af praktiske grunde, da der er en kakkelovn midt i rummet og vi derfor ikke kan lave langbord af nogen art. Og vi har ikke mulighed for runde borde.

Men jeg er egentlig ganske tilfreds med firkantede borde, jeg tror ikke de alle bliver af samme størresle, hvilket jeg synes er super fedt, da man så ikke behøver at gå på kompromis med hvem der skal sidde med hvem. (har en forhåbning om det bliver nemmere at lave bordplan!)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg forstår SLET IKKE konceptet med runde borde... Hvordan kan man have flere at snakke med ved runde borde?

Det er ikke den oplevelse jeg har de gange vi har siddet ved runde borde.

Som jeg ser det har du ved runde borde:

- 2 sidemænd du kan tale uforstyrret med

- de 2 der sidder næst efter din sidemand kan du tale lidt med, men skal så snakke "ind over" sidemanden.

- alle de andre der sidder ved bordet sidder meget langt væk (et rundt bord er vel et par meter i diameter), og jeg har ikke lyst til at sidde og råbe for at kunne tale med de andre.

Ved lange borde har du:

- 2 sidemænd

- 1 person lige overfor dig

- 2 personer der sidder skrå overfor dig (ca 1,5 m væk)

- og til nød de 2 personer der sidder næst efter sidemanden.

Der er selvfølgelig enkelte der kommer til at sidde for enden af bordet, og dermed ikke får ret mange at tale med, men det må man jo tænke lidt på i bordplanslægningen, så det bliver nogle personer der har nemt ved at tale med andre.

:) Vi skal altså sidde i E-form ved vores bryllup. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej

Vi skal sidde i ovale borde. vi kunne selv vælge mellem runde, ovale eller lange borde. Men Lange borde er til vores feststed forkedeligt og jeg syntes personligt man sidder super dårligt.

Deri mod giver ovale borde en superfed romantisk effekt og stadig lidt anderledes. Er så glad for det kan lade sig gøre og glæder mig smadre meget til at se det live.

mvh Rikke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg forstår SLET IKKE konceptet med runde borde... Hvordan kan man have flere at snakke med ved runde borde?

Det er ikke den oplevelse jeg har de gange vi har siddet ved runde borde.

Som jeg ser det har du ved runde borde:

- 2 sidemænd du kan tale uforstyrret med

- de 2 der sidder næst efter din sidemand kan du tale lidt med, men skal så snakke "ind over" sidemanden.

- alle de andre der sidder ved bordet sidder meget langt væk (et rundt bord er vel et par meter i diameter), og jeg har ikke lyst til at sidde og råbe for at kunne tale med de andre.

Ved lange borde har du:

- 2 sidemænd

- 1 person lige overfor dig

- 2 personer der sidder skrå overfor dig (ca 1,5 m væk)

- og til nød de 2 personer der sidder næst efter sidemanden.

Der er selvfølgelig enkelte der kommer til at sidde for enden af bordet, og dermed ikke får ret mange at tale med, men det må man jo tænke lidt på i bordplanslægningen, så det bliver nogle personer der har nemt ved at tale med andre.

:) Vi skal altså sidde i E-form ved vores bryllup. :)

hehe dette svar låner jeg lige for det er præcis sådan jeg også har det. Plus det at jeg synes med runde/firkantede borde, kommer man til at være meget spredt i lokalet (hvis der altså skal være plads til at alle omkring bordene skal kunne skubbe deres stole ud samt at man kan komme rundt mellem bordene). Hvorimod med E-borde har lidt mere samling på "tropperne".

Nu skal vi så have noget buffet så også her bliver det nemmere at sende folk afsted efter mad (i hvert fald første portion)....

så ja vi skal sidde ved E-bord.... (vi hååååber, beder til og krydser fingre for at det kan lade sig gøre i de lokaler vi skal være i... - især fordi jeg har lavet bordplanen og den rent faktisk går op på den måde :) )

Redigeret af minimize-me
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også sidde ved runde borde. Det har vi valgt fordi vi synes det er nemmere at få en samtale i gang med flere mennesker - ved langborde synes jeg hurtigt at man kommer til at sidde med ryggen til nogle for at snakke med andre. Derudover har vi virkelig ikke lyst til at sidde til højbords med vores forældre. I stedet skal vi sidde med søskende og venner ved vores bord :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også sidde ved runde borde.

Det synes jeg er mest romantisk, mest afslappet, bedt for gæsterne (jeg synes, man snakker med flere og bedre ved runde borde end ved aflange, men det er der jo delte menninger om)

Mht. Emma gad, så gider vi hende ikke, og placerer vores forældre ved ét bord sammen med hvert et forældre-vennepar (8.mandsborde) og nupper 6 bedste venner :-) det gør festen lidt sjovere.

Gider squ ikke at sidde sammen med de gamle en heeeeeeeeeeeel aften (misforstå mig ikke. Har et godt forhodl til såvel forældre som svigerforældre, men der er da lidt mere gang i de unge og det er jo MIN fest!). oG DET ER SÅDAN SET LIGEMEGET OM VI SKULLE HAVE RUNDE BORDE ELLER SIDDE TIL HØJBORDS- selvom jeg personligt synes det andet er lidt "gammeldags", keddeligt og slet ikke mig....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal sidde ved runde borde - det er noget, jeg altid har ønsket, da jeg synes, det er super romantisk. Jeg ved endnu ikke om forældre skal sidde med til 'hovedbords' (jeg ser det ikke som et hovedbord, men lidt mindre officielt, hvilket jeg har det rigtigt godt med), men hvis de skal kommer vi til at sidde 9 ved dette bord, altså 4 udover vores forældre og os.

Til mit sidste bryllup sad vi i traditionel hestesko, og jeg kedede mig en kende, da jeg 'kun' havde mine foældre til bords, selvfølgelig udover gommen. Det skal ikke forstås, at mine forældre er kedelige, men vi snakker altså sammen næsten dagligt, og jeg synes, det kunne have været rart med lidt veksling i emnerne for samtale.

Bare mine tanker

Redigeret af luklau
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sad ved 3 lange borde:

xxxxxxxx xxxxxxxx

xxxxxxxx xxxxxxxx

xxxxxxxx xxxxxxxx

Vi sad i midten hvor der er lavet hul i øverset række med forældre osv. Her spiste vi forretten.

da det blev tid til hovedretten rykkede vi vores bord ned i hullet i række 2. Og det samme igen til desserten.

På den måde kom vi til at snakke med 3 gange så mange mennesker i forhold til hvad vi ellers ville.

det er suverænt en af de bedste beslutninger vi tog når jeg ser tilbage....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også sidde ved runde borde.. 3 x 8 mands og 2 x 6 mands. Ja vi blir ikke så mange ;)

Vi skal selv sidde ved 6 mands bord sammen med min søster, svoger(ham der skal følge mig op) og kæresten bedste ven (formentlig toastmaster) og hans kæreste.

Vi gider ikke sidde med vores forældre på den store dag.. Så vil vi heller sidde sammen med dem vi ses mest med :) Vores forældre har vi sku' talt med hele livet ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

til vores bryllup sad vi ved runde borde, og vi havde valgt den utraditionelle løsning, der hed at vi ikke sad med vores forældre, men derimod med vores venner. Det er klart anbefalesværdigt, da vi havde en rigtig god og sjov aften, hvilket jeg ikke er helt sikker på, vi ville havde fået, hvis vi sad med vores forældre. Forældrene var placeret ved et bord ved siden af os, hvor de sad samlet :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

(Har svaret på din meningsmåling) Vi skal sidde i E Og her er min begrundelse:

Alle kan se os, ingen kommer til at sidde direkte med ryggen til

JEG syntes der er flere muligheder for samtale ved lange borde end runde.

Det er mest praktisk for stedet vi ønsker at holde festen

Vi kan have en ven og en veninde til at sidde helt oppe foran os, så vi har nogen at snakke med, så vi også føler vi er med i festen og ikke bare tilskuer!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal også sidde i hestesko, bare uden stregen i midten.... :-) Af den helt simple grund at ingen skal sidde og dreje hovede 180 grader, for at se os.... Og alle har mulighed for at se os.... Og vi har inviteret 90 til festen, så det har været et større regnskab, som heldigvis er gået op.... :-)

Jeg har yderligere den samme grund til runde borde, at man ikke kan snakke med alle man sidder ved bord med....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer