Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Vinilei

Tilretning af brudekjole

18 posts in this topic

Annonce ♥

3000 ! ! ! ! :) Det er jo vanvittigt... Til den pris skulle man da tro at kjolen ikke havde kostet noget....

Jeg købte min kjole på Lillys lagersalg og kunne få den tilrettet hos Lilly. I butikken havde de et opslag hængt op hvor alle deres tilretningspriser stod, hvilket jeg synes er god forretningsetik. (kiggede dog ikke nærmere på den)

Jeg skulle have rettet 4 ting på min kjole:

- oplægning (ca. 20-30 cm skulle tages af i længden)

- Hejs (bindebånd blev syet i, så slæbet kan hægtes op)

- Stropper (skulle forkortes og flyttes)

- Panel rykkes ( "pladen" der sidder bagpå under snøreryggen blev flyttet et par cm)

I alt kom jeg af med 650 kr. Så :thumbsupsmileyanim: 3000 kr er vildt. Hvor mange rettelser er der tale om?

0

Jeg er også meget spændt på hvad jeg skal give for at få tilpasset min! :)

På HoB hjemmeside står der, at tilretning i gennemsnit kostede 1700 kr. sidste år. Jeg tror det kommer MEGET an på hvad man skal have lavet - om man f.eks. skal have isat snøreryg som ikke allerede er der eller lignende...

Jeg hører gerne andre erfaringer med tilretningspriser!!!!???!!! :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Kjolen er købt i Kbh., men jeg flytter til Østjylland om et par måneder, så det er nok dér, jeg vil prøve at finde et sted..

Jeg skal have taget af slæbet, syet kjolen lidt til (lagt ind) + sat et sort bånd under brystet..

Der er en del blonder/perle-dims på kjolen, så der er selvfølgelig også lidt arbejde i selve slæbet, men alligevel..!!

Ja der er selvfølgelig noget på slæbet der med perler osv. (en af grundene til at jeg valgte en kjole med slæb uden pynt) men jeg synes godt nok ikke det er arbejde til 3000 kr!!!

Prøv at spørge ind til hvor mange timer de regner med at bruge på tilretning, så kan du jo selv regne timeprisen ud, og konfrontere dem med den bagefter.

0

Jeg skal betale 800 kr. for følgende:

- Halterneck tages af

- Tynde stropper med små glasperler sættes på

- Kjolen lægges op

- Kjolen lægges ind (kun meget lidt)

- Dansestrop sys i

Derudover syr hun også et slør til mig. Det er inkl. i de 800 kr. :thumbsupsmileyanim:

0

Jeg skal betale 800 kr. for følgende:

- Halterneck tages af

- Tynde stropper med små glasperler sættes på

- Kjolen lægges op

- Kjolen lægges ind (kun meget lidt)

- Dansestrop sys i

Derudover syr hun også et slør til mig. Det er inkl. i de 800 kr. :thumbsupsmileyanim:

Hvor er det henne?

0

Annonce ♥

Jeg skal betale 3400 kr. Har så været inde ved skrædderen i 1 time her første gang hvor de var to på mig, den skal syes ind og lidt ud ved hoften, og i sættes perler, næste gang tager det også ½-1 time hvor de vil lægge længden op, de sætter spænde på mit slør, og damper kjole og slør for mig. Og skal så der ind og prøve kjolen også skal den med hjem.

:thumbsupsmileyanim::):thumbsupsmileyanim:

Så når man tænker på de kommer til at bruge 2 -2½ time på mig også også skal have syet på den synes jeg det er en okey pris. Men de sagde også at min kjole er speciel med syningerne.

0

Ja, det var jo egentlig meningen, at jeg skulle ha' syet min kjole, men ups.. jeg har sørme købt én i dag!

8 mdr. før brylluppet, og nr. 2 kjole, jeg var i - det er jo helt vildt!

Den er intet mindre end fantastisk........ men selvfølgelig skulle der lige ændres lidt..

Pris for det i butikken: CIRKA 3000 KRONER! Jeg blev sq da lidt paf.. øh nej, meget paf!

Ja, så nu skal jeg vist lige på jagt efter et lidt billigere sted..

Har I nogen erfaringer med at få lavet tilretninger et andet sted end dér, hvor kjolen er købt?

Jeg købte min kjole på et lagersalg hos Nicolai brudekjoler, rigtig billigt. Men de små (lidt ind i corsagen samt taget lidt af længden) ændringer der skal laves ville de ha 3000 - 4000 kr. for. Det er altså også lidt for vildt, havde ellers bestilt tid. Den blev så aflyst da jeg fik at vide af min kommende mands moster (som har været hos Lilly i 25 år, nu pensioneret) at det var ALT ALT for dyrt!!!!!

Det kan gøres for ca. 1500 kr. hos en alm. skrædder, så såsan en god én skal jeg finde

0

Annonce ♥

Esthers skrædderi på Østerbro er rigtig godt og meget billigt. :biggrin:

Jeg betalte vist nok 350 kr for at få lagt min kjole op og ændret på lidt forskellige ting.

Der er mange her på babyklar som har benyttet Esthers skrædderi og været meget tilfredse :)

Hun er lukket og flyttet til sit hjemland :-(

0

Annonce ♥

hvis du flytter til østjylland, så tror jeg, at jeg ville slå skræddere op i østjylland på tdc ´s oplysningen, og ringe rundt og høre ca priser

Ja.. ved bare ikke hvor nemt de har ved det, når de ikke står med kjolen i hånden.

By the way, jeg kender godt Ulla, som var med til dit bryllup :biggrin:

0

hvis du flytter til østjylland, så tror jeg, at jeg ville slå skræddere op i østjylland på tdc ´s oplysningen, og ringe rundt og høre ca priser

Ja.. ved bare ikke hvor nemt de har ved det, når de ikke står med kjolen i hånden.

By the way, jeg kender godt Ulla, som var med til dit bryllup :biggrin:

Ej hvor sjovt :-) hun er min veninde fra folkeskolen :-), hun er også herinde, dog ikke så aktiv :-) hun skal giftes her d. 8 maj :-) Glæder mig vildt til hendes bryllup :-)

0