Donna Kroul

Hvordan syr man et slør?

6 posts in this topic

Er der nogen der kan hjælpe mig, jeg ved ikke hvordan man syr et slør?

Jeg har aldrig været særlig god til at sy i folkeskolen, så har lagt det på hylden i mange år, men nu kunne jeg godt tænke mig selv at sy et slør.

Det skal bare være enkelt, da det er det der skal rives i stykker, jeg køber et flot et til kirken og starten af festen.

knus og kram :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Du skal have det så bredt du nu synes. Så "krøller" du det pænt sammen foroven så det får samme bredde som kammen. Læg det på kammen sådan at når det sidder i håret bliver tyllen lige foldet én gang - så kan man ikke se syningen og den grimme kant ;-) Bare læg det et par cm ud over kammen. Så er det ellers bare at sy rundt om kammen, ind og ud mellen "tænderne" indtil du synes det sidder godt. Så klipper du det overskydende tyl af. Hvis du vil pynte sløret er en meget nem måde, at købe nogle similisten der kan stryges fast - bare vær opmærksom på at nogle har en mørk, og nogle gange farvet bagside som let ses gennem tyllet. Man kan lave kant på sløret hvis du kender nogen der har en overlock maskine. Så er det bare en rullesøm hele vejen rundt. Evt. med fiskesnøre i. Hvis du vil pynte toppen af sløret - der hvor kammen er, kan man købe et billigt hårspænde med det pynt du nu kan lide, pille klipsen eller holderen af og lime selve pladen med pynt fast på sløret.

Du skal huske at bruge brudetyl. Men alm tyl kan også bruges. Hvis du koger det i en gryde bliver det også blødt og fint - og så koster det 1/3 af hvad brudetyl koster. Men du kan jo prøve dig frem :-)

Håber det bliver godt!

0

Annonce ♥