karina & Brendan

Will you be mine? Brendan & Karina's bryllup 2010

143 posts in this topic

Når den kommende bruds smil er så stort på brudekjoleprøvebillederne, er der ingen tvivl om, at det er den rigtige kjole... Den klæder dig rigtig godt, og nuancen er virkelig god til dig... :thumbsupsmileyanim: Og ja hvis ikke man skulle lege prinsesse på sin bryllupsdag, hvornår så? ;) Har du bestemt dig for om det skal være det slør du bærer på billederne? Jeg synes umiddelbart at det enkle slør står fint til den store kjole... :)

0

Annonce ♥

Hej til jer alle!

Tusind tak for de søde ord - det er virkelig rart at blive bekræftet i at have valgt rigtigt. Også især fordi jeg har forbudt alle veninder etc. at se den inden brylluppet, da jeg jo synes, det er halvdelen af brylluppet, når folk sukker, idet øjeblik bruden går ind....så tusind tak skal I have.

Sløret, jeg har valgt, er det, jeg har på. Det er nemlig enkelt, og man kan se kjolens detaljer igennem det. Overvejede et kort slør, men neeeeeeejj, skal da have et prinsesse langt et af slagsen!!!!Sjovt, som man pludselig går helt 'overboard', når man står i butikken :-D

Pga. min lidt lyse hud er det meget rart, at kjolen er ivory - så bliver jeg nemlig mindre bleg.....og når den først bliver lagt op, og jeg får høje hæle på, ser jeg måske heller ikke så lille ud ;-) Rigtigt dejligt at have kjolen på plads - ifølge begge butikker så var jeg lidt sent ude med indkøbsvognen...... :thumbsupsmileyanim:

0

Borddekoration

Favour boxes

Det meste af vores borddekoration sørger de egentlig for på kroen, hvor vi holder festen, men jeg synes alligevel, at jeg gerne vil sætte mit eget præg på nogle af elementerne. Har været på udkig efter nogle 'favour boxes' og tror, jeg har fundet noget, jeg kan lide. Dog er det fra Australien, men tror, jeg får det sendt til svigermor. Da vores tema er ivory/lilla, så tænkte jeg, at disse ville passe rigtig godt ind. Dog havde jeg egentlig tænkt på en lidt mørkere nuance af den lilla-farve, men det kan man jo lige forhøre sig, om de kan fremstille.

Postkort

I stedet for en gæstebog har jeg overvejet, om man kunne få lavet en række postkort, som hver gæst fik udleveret, hvor de så kunne skrive en personlig hilsen og enten sende til os efter festen eller aflevere på dagen i en lille kasse, inden de gik hjem. Måske en fjollet idé - jeg er endnu ikke selv helt overbevist.....

Kiggede lige forbi... Har ikke læst så meget, men fik skimmet, det med postkortene...

Vi havde hjerter med navn på den ene side og et lille digt, hvorpå vi bad om en hilsen på bagsiden... Jeg havde så lavet en slags postkasse, som hjerterne kunne komme i i løbet af aftenen... fordelen er, at vi ved hvem der har skrevet hilsnen og vi kan sætte den ind sammen med et billede af gæsten....

det var en stor succes og glæder os over alle hilsnerne nu vi laver gæstebog/scrapbog/fotoalbum...

0

Pga. min lidt lyse hud er det meget rart, at kjolen er ivory - så bliver jeg nemlig mindre bleg.....og når den først bliver lagt op, og jeg får høje hæle på, ser jeg måske heller ikke så lille ud ;-)

Hehe... Helt samme tanker jeg har gjort mig med min kjole... Man må jo "snyde" hvor man kan... ;) :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Kiggede lige forbi... Har ikke læst så meget, men fik skimmet, det med postkortene...

Vi havde hjerter med navn på den ene side og et lille digt, hvorpå vi bad om en hilsen på bagsiden... Jeg havde så lavet en slags postkasse, som hjerterne kunne komme i i løbet af aftenen... fordelen er, at vi ved hvem der har skrevet hilsnen og vi kan sætte den ind sammen med et billede af gæsten....

det var en stor succes og glæder os over alle hilsnerne nu vi laver gæstebog/scrapbog/fotoalbum...[/color][/size][/font]

Hej Bianca,

Årh, det lyder da som en pragtfuld idé. Det blev ikke for meget i forhold til, at gæsterne nok også har skrevet et kort og taget med til brylluppet? Hvor lagde du postkortene henne - ved folks pladser eller i nærheden af postkassen, så man kunne gå derhen og skrive en hilsen? Synes, idéen er god, da man får en personlig hilsen, som man vil gemme.....vi vil dog lave fotobøger efter bryllupet, så de kommer nok ikke lige ind der, men laver nok også noget, hvor vi sætter ting ind såsom invitation, kirkehæfter, menukort etc.

Må man se dine kort? Postkassen er virkelig flot!!! Ihh, sikke fine idéer du har haft - skimmede lige din tråd!

0

Her har jeg vist ikke været forbi før :cheerleader3: så først velkommen til :)

Hvor er det bare en super smuk kjole du har fundet... den klær dig bare super godt :bearhug:

Og invitationerne er bare rigtig fine.... synes det er en super idé med postkort, hvor gæsterne kan skrive en hilsen...

glæder mig til at følge din planlægning :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Hjemmeside

Samme dag, som vi sendte invitationerne ud, kom vores hjemmeside også op og køre! Den er holdt i samme stil som vores invitationer, så der er lidt rød tråd i det. Det er dog svært at få gæsterne til at bruge 'nymoderne' teknik til at svare på en invitation, så de ringer og skriver alligevel - men det er nu også meget hyggeligt! :)

I kan se hjemmesiden her: Vores bryllupshjemmeside

0

Endnu en weekend i brylluppets tegn

Så er det snart tid til at holde weekend, og hvilken dejlig weekend det bliver (hvis det nu bare ville holde op med at sne, så vi kan komme til Jylland!!)

Vi skal nemlig have en masse detaljer på plads i weekenden. Først og fremmest skal vi på søndag hen og snakke med feststedet og måske endda have fastsat menuen. Vil blot lige høre jer andre, om det er normalt, at de tilbyder én en form for prøvemiddag, så man kan smage lidt på sagerne eller hvordan forholder det sig ved jeres feststeder?

Dernæst skal vi ud og kigge på blomster til vores bil, og mens vi så alligevel er i blomsterhandleren, så kan jeg jo lige få lidt inspiration til brudebuketten samt til gommens outfit :-) Ih, glæder mig helt! Bør nok også lige så et smut forbi frisøren og få aftalt en tid til selve prøveopsætningen, da det jo ikke lige er hver weekend, vi sådan kommer til Sønderjylland, så det bør jeg nok også få styr på. :)

0

Endnu en weekend i brylluppets tegn

Så er det snart tid til at holde weekend, og hvilken dejlig weekend det bliver (hvis det nu bare ville holde op med at sne, så vi kan komme til Jylland!!)

Vi skal nemlig have en masse detaljer på plads i weekenden. Først og fremmest skal vi på søndag hen og snakke med feststedet og måske endda have fastsat menuen. Vil blot lige høre jer andre, om det er normalt, at de tilbyder én en form for prøvemiddag, så man kan smage lidt på sagerne eller hvordan forholder det sig ved jeres feststeder?

Dernæst skal vi ud og kigge på blomster til vores bil, og mens vi så alligevel er i blomsterhandleren, så kan jeg jo lige få lidt inspiration til brudebuketten samt til gommens outfit :-) Ih, glæder mig helt! Bør nok også lige så et smut forbi frisøren og få aftalt en tid til selve prøveopsætningen, da det jo ikke lige er hver weekend, vi sådan kommer til Sønderjylland, så det bør jeg nok også få styr på. :cheerleader3:

Lyder som en rigtig hyggelig weekend... :) Glæder mig til at høre om den...

0

Annonce ♥

Veloverstået weekend

Det lykkes os både at komme frem og tilbage fra Jylland i weekenden - ser ud til, at Nordjylland bliver hårdest ramt af snevejr! Til gengæld nåede jeg selvfølgelig ikke alt det, jeg gerne ville, så må lige se, om ikke jeg kan presse endnu et besøg i Sønderborg ind i kalenderen i marts, inden vi tager til Japan.

Fik snakket brudebuket med blomsterhandleren, og er endnu engang i chok over prislejet! 1000 kr. for en brudebuket er måske lidt mere, end jeg lige selv havde afsat til det....til gengæld blev jeg overrasket over, at blomsterne til vores bil kun kostede 400 kr, mens blomsterhandleren mente, at det var forældrene til brudeparret, som normalt pyntede kirken, hvilket min mor efterfølgende bekræftede. Haha - ok, det viste jeg så ikke, men mit eget bryllup er jo også det første, jeg skal til :-)

Besøget på feststedet Tyrstrup Kro indfriede endnu en gang ALLE vores forventninger og mere til. Vi havde 1,5 times møde med ejeren, hvor vi gennemgik menu, program for aftenens forløb, så lokalerne igen og fik et indtryk af, hvor bandet skulle stå samt gavebord osv. Vi havde gået og været lidt nervøse for, at lokalet ville virke for stort, men fordi det er delt i 2 med franske døre, er det bare en helt perfekt størrelse :-) Hvor bliver det bare virkeligt, når man står i lokalerne igen, og der er mindre end 3 mdr. til :) Samtidig bliver der ikke nogen forstyrrende pauser med afrydning, da man så kan trække ind i det andet lokale....

Det er samtidig en fantastisk fornemmelse at stå med et feststed, hvor man ved, man er i gode hænder. De kontakter f.eks. vores band og aftaler helt præcist med dem, hvornår de skal komme, hvor de skal stille op og sørger for, at de er klar. Vi skal bare nyde dagen! Virkelig god service....

Glæder mig SÅ meget nu!! Det kribler totalt i maven! Har også fået en masse overvældende positiv respons på vores invitation, og hvor er det bare dejligt! Nu er der virkelig kommet skred i planlægningen - har sågar fået købt noget på Ebay!

Hilsner fra bruden, som næsten ikke kan vente til maj!!!

0

En smule stresset

Med kune 52 dage tilbage til brylluppet er jeg begyndt at stresse en smule!! Mon ikke man når det hele inden dagen alligevel?

Jeg har brugt en del tid de sidste par uger på at kigge på sko, ringe, tasker, brudebuketter og ikke mindst KAGER ( I :cheerleader3: CAKES!!!)

Bryllupskagen

Jeg blev ret hurtigt enig med mig selv om, at jeg er ALT for nærrig til at betale over 4.000 kr. for en bryllupskage og søgte derfor med lys og lygte efter en privat 'bager' i området, hvor vi holder brylluppet - og fandt en, som bager de mest fantastiske kager!! :thumbsupsmileyanim: For en bryllupskage til ca. 70 mand skal vi give omkring 1600-1800 kr., og det vil jeg meget gerne give. Jeg har fundet lidt inspiration til, hvordan jeg kunne tænke mig, at kagen skulle se ud. På billedet er blomsterne og 'båndet' rundt om kagen lyserødt, men da vores tema er lilla, vil jeg gerne have lyslilla bånd om kagen og en blanding af hvide og lilla blomster. På toppen vil jeg så gerne have et monogram og evt. datoen. Ihhh....tror, den kunne blive rigtig fin, og holder stadigvæk den enkle stil.

Link til kagen

Brudebuket

Brudebuketten er jeg ikke helt sikker på endnu (det er jo egentlig heller ikke mig, der skal vælge, men man må jo gerne komme med ideer til inspiration :) Jeg tænker umiddelbart, at jeg gerne vil have en buket, som igen holder sig temaets farver, og som ikke er alt for stor. Jeg elsker farverne i billedet, som er vedhæftet her. Den er dog lidt stor (tror egentlig nok, det er en borddekoration, men kan rigtig godt lide blomsterne).

Sko

Jeg har været lidt rundt omkring og kigge og synes virkelig, det er en svær beslutning. Selvom jeg rigtig gerne vil have stiletter til brylluppet, så må jeg jo også lige overveje, om jeg nu kan stave rundt i sådan nogle en hel dag.....og med 1,5 nummer til forskel mellem fødderne (højre fod er str. 36, mens venstre helst trives i en 37,5) så er det en anelse kompliceret at købe alt for åbne sko, da de ikke vil sidde godt på begge fødder. Dumme dumme fødder! :cheerleader3: Kan rigtig godt lide de to, jeg har vedhæftet billeder af her. Må vist hellere få prøvet dem ved lejlighed!

post-41261-1268826000.jpg

post-41261-1268826456.jpg

post-41261-1268826466.jpg

0

Uhh... jeg synes også 52 dage lyder af skræmmende lidt og jeg har også snerten af stress ind imellem, selvom jeg bliver ved med at sige til mig selv, at jeg vist ikke behøver det. Jeg vil i hvert fald gøre alt for at undgå det!

Glæder mig til at følge dine sidste 52 dage som ugift kvinde :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Der kommer også lige et billede fra kroens have, hvor gæsterne fra vores lokale kan træde ud i, når de trænger til frisk luft :-)

Ej hvor er det sjovt at I har valgt Tyrstrup Kro til jeres feststed. Vi havde også kig på stedet, vi fik tildelt glassalen, men der skulle være bryllup inden ved siden af samme dag, så vi takkede nej - jeg har ikke lyst til at pudre næse med en anden brud!

Pøj pøj med festen det er et virkelig flot sted!!!!

KH. Mette

0

Der kommer også lige et billede fra kroens have, hvor gæsterne fra vores lokale kan træde ud i, når de trænger til frisk luft :-)

Ej hvor er det sjovt at I har valgt Tyrstrup Kro til jeres feststed. Vi havde også kig på stedet, vi fik tildelt glassalen, men der skulle være bryllup inden ved siden af samme dag, så vi takkede nej - jeg har ikke lyst til at pudre næse med en anden brud!

Pøj pøj med festen det er et virkelig flot sted!!!!

KH. Mette

Hej Mette,

EJ, hvor skægt, at I også har kigget på Tyrstrup Kro! Vi var solgt fra 1. øjeblik - så omgivelserne og synes, det passede perfekt til vores bryllup, hvor halvdelen af gæsterne er fra udlandet og derfor ville synes, at en 350-årig gammel kro var helt fantastiske rammer om festen :-) Har egentlig slet ikke skænket det der med andre bryllupper på samme sted, men synes også, at stedet er så stort, så man render ikke lige ind i hinanden, har hver sin indgang etc., så det går nok. Kan se, at I også kiggede på Årøsund Badehotel - gjorde vi også....haha - vi kiggede på ca. 10 steder mellem Christiansfeld og Glückburg i Tyskland, men blev hurtigt overbeviste om, at Tyrstrup Kro var en vinder. Dog kunne jeg godt have ønsket mig vandet, som I har så smukt omkring det sted, I har valgt - virkelig lækkert!

Glæder mig til at nærlæse din tråd. Altid rart med nogle i nærområdet!

Kram Karina

0

Wow, så lykkedes det mig lige at spærre min konto ikke bare en, men 2 gange, så jeg har intet fået med i 14 dage og er nu håbløst bagud her i forummet :-) Det betyder dog ikke, at jeg ikke har fået ordnet en hel del ting i mellemtiden.

Først og fremmest har jeg fået bestilt skoene og håber, at de kommer i dag eller i morgen.

Efter at have prøvet flere Benjamin Adams sko indså jeg, at sko også kan blive FOR høje, og at 8,5 cm ville resultere i, at jeg ville vralte som en and fremfor at spankulere ned af kirkegulvet, så det blev komfort, der afgjorde det ;-) De købte sko er 6,5 cm, og det kan jeg godt gå i! Det var også lidt af en opgave at finde sko, da mine fødder ikke er helt ens, og venstre faktisk er 1,5 nummer større end højre....det gør det faktisk ret svært at købe pæne sko.

Har vedhæftet et billede af skoene :-)

Ellers har vi fået aftalt med præsten, hvad der skal ske i kirken. Mangler lige at lægge sidste hånd på selve salmevalget og valg af læsninger, men ellers er der godt styr på det. Kagekone har vi også mødt, og hun bager den mest fantastiske kage til os! Fik lov til at smage 2 kager, og valgte så en med chokolade og marcipanbund samt jordbærmouse og champagne :-) I min tidligere post er der et link til, hvordan kagen skal se ud.

Efter 10 besøg hos guldsmede (hvoraf 3 var i den samme butik) er det også lykkes mig at finde en ring. Min kæreste vil have en flad, enkel hvidguldsring, hvorimod jeg var mere vanskelig...det er jo trods alt 50+ den ring, skal sidde på fingeren, så det er jo en stor beslutning. Er dog helt sikker på, at jeg har fundet den rigtige fra firmaet Gerstner. Vedhæfter også lige et billede af den. Det er hvidguldsringen helt til højre i billedet.

Har også bestilt en taske til dagen på Ebay. For bare 35 kr = BARGAIN! Dog her 3 uger efter, er den stadig ikke kommet, men sælgeren har lige skrevet, at hun tror, den er gået tabt i posten, så hun sender en ny.

På mandag rejser vi 2 uger til Japan, så planlægningen kommer til at stå lidt stille og lur mig, om vi får travlt, når vi kommer hjem med kirkehæfter, bordkort og menukort, meeeeeen det når vi nok :angry: Er altid i sidste øjeblik alligevel, så hvorfor ændre det nu? ;-)

Pyhaaaaa!

post-41261-1269605008.jpg

post-41261-1269605032.jpg

post-41261-1269605191.jpg

0

Annonce ♥

Sød taske - lidt nuttet, men ikke for meget :angry: Skoene minder meget om et par jeg har haft, de var rigtig gode.

Hej Lena,

Ja, efter at have gået over budget med kjolen og ringen - egentlig også skoene, så var det på tide at spare lidt på noget af alt det andet, og synes, at tasken passer fint til min enkle kjole. Kommer jo nok heller ikke til at bruge den taske så meget på dagen og i hvert fald ikke bagefter, så et oplagt sted at spare nogle penge ;-)

Hvis den ikke er et hit, når den endelig kommer frem, så er 35 kr. heldigvis ikke en herregård at smide væk ;-)

Må jeg lige tilføje, at du ser forrygende ud i din kjole og med dine Manolo Blahniks!!!! Ville ønske, at jeg havde fødder til sådan nogle høje sko!!

Kram Karina

0