karina & Brendan

Will you be mine? Brendan & Karina's bryllup 2010

143 posts in this topic

Rigtig fine sko!

Kagen lyder bare super-lækker - kunne da godt lige sidde her fredag aften og nyde sådan et stykke - mums!

Smuk ring - er vild med at den er i hvidguld.

Meget fin taske og prisen er jo i top (altså for et godt køb ;) ). Hvor har du fundet den? Jeg leder nemlig lidt efter en, fordi det nok kunne være praktisk med et sted til læbepomade, lipgloss, servietter og et par andre småting. Den du har fundet ser fin ud i størrelsen og er vild med prisen, da jeg ikke vil give for meget, for jeg får nok ikke brugt den igen - og så er den jo ovenikøbet fin :angry:

Edited by Melin79
0

Annonce ♥

Jeg havde det på samme måde med vore bryllupskage. Vi har fået et tilbud på 2000 til vores kage. Lidt dyre end jeres, men alligevel ok i pris..

Det er nogle rigtige fine ting du har fundet dig der. Kan virkelig godt lide dine sko.. og god tur til Japan

0

Rigtig fine sko!

Kagen lyder bare super-lækker - kunne da godt lige sidde her fredag aften og nyde sådan et stykke - mums!

Smuk ring - er vild med at den er i hvidguld.

Meget fin taske og prisen er jo i top (altså for et godt køb ;) ). Hvor har du fundet den? Jeg leder nemlig lidt efter en, fordi det nok kunne være praktisk med et sted til læbepomade, lipgloss, servietter og et par andre småting. Den du har fundet ser fin ud i størrelsen og er vild med prisen, da jeg ikke vil give for meget, for jeg får nok ikke brugt den igen - og så er den jo ovenikøbet fin :angry:

Hejsa,

Jeg har købt tasken på ebay for £3,50.

Søg efter *NEW* Ivory 3 Roses Bridal Evening Clutch Handbag og så skulle den gerne komme frem. Jeg har dog ikke fået min endnu, men sælger virker reel nok, og for £3,50 burde det ikke kunne gå helt galt ;-)

Hihi, jeg er også helt i ekstase over min ring!!! Bliver så dejligt at få den på højre hånd, mens min forlovelsesring sidder på venstre.

0

Annonce ♥

wow, tiden flyver bare så hurtigt. Flot taske, det var også en af dem, som jeg havde kig på. Skønne ribge og sko... :angry:

Rigtig god tur til Japan.

Hej Mille,

Tusind tak :-) I :cheerleader3: the ring! Bliver intet mindre end fantastisk, når den først kommer på fingeren! Læste lige dit indlæg om musikken hos organisten. Det var præcis sådan, jeg havde det forleden, da jeg sad hos præsten, og vi skulle læse vores vows. Det er så romantisk!!!! Jeg bliver totalt tudemarie, hver gang jeg overhovedet tænker på brylluppet i de her dage :-)

0

Jeg havde det på samme måde med vore bryllupskage. Vi har fået et tilbud på 2000 til vores kage. Lidt dyre end jeres, men alligevel ok i pris..

Det er nogle rigtige fine ting du har fundet dig der. Kan virkelig godt lide dine sko.. og god tur til Japan

Skoene prøvede jeg i KBH i en butik, men endte så med at købe dem på nettet, hvor de var 150 kr. billigere - man sparer vel, hvor man kan ;-) Har jo som sagt overgået budgettet med flere længder både til kjole og ring - hehe!

0

Hej Karina,

Svar på dit spørgsmål ang. kjole-afhentning i HoB:

Jeg ringede selv til dem fordi jeg var så meget i tvivl om min kjole og ville have lov til at prøve modellen fra butikken. Det måtte jeg gerne, og da jeg så var inde og prøve den (der pludselig var en str. 42 fremfor 38 :cheerleader3:) så sagde hun, at min egen kjole faktisk var kommet til DK og at den hang i Taastrup.

Så jeg tror sagtens det kan ske den er kommet. Jeg ville ringe og snakke med dem, så du er sikker på kjolen er på H.C. Andersens Boulevard til din skrædder-tid. (skal du have lavet mange og komplicerede ting? Du skal være opmærksom på, at den skrædder de henviser til, er MEGET dyr og der findes langt billigere alternativer i byen. Det er selvfølgelig en smagssag og hvis du er mest tryg ved at bruge ham de henviser til, skal du selvfølgelig gøre det :unsure: )

Håber du får et godt gensyn med din kjole :angry:

0

Tilbage fra Japan - mindre stresset!!!

Kom tilbage fra en fantastisk rejse rundt i Japan for 2 dage siden, så jetlagget har ikke helt lagt sig endnu. Ikke desto mindre er der masser af tage fat på med brylluppet nu, hvor der kun er uger tilbage til den store dag!!!!

Var inde for at prøve min brudekjole i dag. Havde glædet mig meget til at stå iført den her prinsessekjole i dag, men må blankt indrømme, at mødet og gensynet med den fantastiske kjole var alt andet end - ja fantastisk!!! Jeg må melde mig under fanerne hos dem, der tidligere har tilkendegivet deres ris til House of Brides, for det viste sig nemlig, at min kjole er kommet hjem i DEN FORKERTE størrelse og er nu en 38 i stedet for en 36!!!!! Det lyder måske ikke så vildt, men det drejer sig faktisk om temmelig mange ændringer, der skal laves for, at kjolen kommer til at sidde perfekt på mig. :cheerleader3: Da jeg påpegede fejlen til HOB, fik jeg at vide, at jeg jo egentlig bare skulle være glad for, at den var kommet hjem i den forkerte størrelse, for så betalte de jo for at få den syet ind hos Karim Design, fremfor at jeg selv skulle gøre det......jeg mener, kjolen skulle jo nok have været lagt lidt ud omkring hofterne alligevel, da jeg (citat) "ikke er en perfekt størrelse 36!" Tak for det, siger man så..... man skal virkelig finde sig i meget efter at have betalt i dyre domme for den her kjole, hvorefter de går hen og laver fejlen!!!!!! Jeg var så rasende, at jeg nærmest kom til at råbe af ekspedienten og sagde "Skal jeg være GLAD for, at I har lavet en fejl og bestilt kjolen hjem i en forkert størrelse?!" Synes ærlig talt, at en undskydning havde været på sin plads! Dertil sagde hun så, "hvis du synes, jeg skal sige undskyld, så gør jeg da gerne det!!!!!"

Er det mig, der er sippet, eller er det helt hen i vejret, at man har visse nerver over en kjole, der før rabat kostede 15.000 kr., nu skal tilrettes så meget, at det er tvivlsomt, om den kommer til at sidde perfekt?! Synes sgu, at oveni, at de betaler for skrædderarbejdet i selve form-figuren, skulle have tilbudt mig et eller andet afslag - f.eks. gratis slør, 1000 kr. af kjolens pris, eller hvad ved jeg, da det er deres fejl! jeg står nu med en for stor kjole og må lægge al min tillid til Karim Design, som forsikrede mig om, at den bliver helt, som den skal være!

Trængte bare lige til at komme ud med mine frustrerede tanker....hvor er det bare ærgerligt, at man nu skal til at slås med klage etc. ARGH!

Mange hilsner fra

En rasende brud

0

Annonce ♥

:cheerleader3: Hvad f**** har de gang i???!!!! :heart:

Kan godt forstå at du er meget vred - du er så absolut IKKE sippet!!!! Jeg var blevet rasende!!!

Hvad er det dog for en behandling at give en kunde - om så kjolen havde kostet 100 kr, skal de f***** behandle dig ordenligt!!!

:cheerleader3: FØJ FOR EN K******!!! :cheerleader3:

0

GUD nogen idioter de er, jeg er glad for jeg valgte dem fra til prøvningen- de har ikke mange gode historier...

jeg er helt sikker på kjolen kommer til at sidde 100% perfekt! men det havde kun været på sin plads at de gav dig afslag eller ligende..

hvis af en eller anden grund kjolen ikke passer skal du kræve at de returnere den elelr slår halv skade på den!!! det skal du ikke bøde for....

og hvis de nægter skal de have så meget dårlig omtale at de bliver dyrt for dem!!!

0

Jeg er MÅLLØS!

Sagde hun virkelig det?!?! :heart:

Jeg var også blevet rasende! Og synes det er virkelig groft at være så ligeglad og ubehøvlet, fordi hun ved du ikke rigtig har et alternativ.

Ved du hvad hun hedder? Kosten? For jeg har snart hørt så mange grumme historier derindefra, at jeg godt kunne finde på at nævne for dem, at de er ved at save den gren over de selv sidder på, når jeg skal hente min kjole på onsdag. For jeg er kun blevet behandlet venligt og imødekommende derinde, så jeg har altså en teori om, at det er en enkelt af dem der ødelægger det...

Jeg håber virkelig for dig, at Karim redder din kjole! :cheerleader3:

Jeg krydser fingre og sender dig et :cheerleader3:

0

Ei, hvad er det for noget?! Det der i den grad forarger mig er de flabede kommentarer. Man kan bære over med meget, hvis det bliver sagt med en passende ydmyghed, når det nu er dem, der har lavet fejlen (alle kan jo lave fejl), men at prøve at få kunden til at fremstå snerpet - der står jeg af!

0

Annonce ♥

Det da utroligt! Den ene dårlige behandling efter den anden. Hvordan fa**en kan de drive forretning? Og så endda en forretning, der har til hensigt, at forvandle piger til prinsesser på deres livs største og gladeste dag?? Det er bare ikke i orden!!!

0

ej sikke noget. Jeg har kun fået god behandling der inde. Derfor synes jeg det er mærkeligt.

Kan godt forstå at du bliver tosset, det var jeg også blevet. Men som sagt jeg har fået en super god behandling.

Hvor er det dejligt at høre at du havde en rigtig god tur til japan..

0

Jeg bliver lige chokeret hver gang jeg hører skrækhistorierne fra HOB! Den service er jo helt uacceptabel! Især når der er tale om en kjole i den prisklasse!

Som jeg har skrevet til en anden brud herinde, er du ikke juridisk tvunget til at modtage deres tilbud om at udbedre manglen - selvom du jo godt kan være det af praktiske omstændigheder da det kan være en svær opgave at finde en ny kjole med så kort varsel!

Men hvis du under ingen omstændigheder stoler på at de kan gøre den mindre, har du som forbruger i den situation altid valget mellem - ifølge købeloven

1) afhjælpning af mangelen (omsyning af kjolen som de har tilbudt)

2) levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering af en ny kjole - hvis det kan nås?),

3) et passende afslag i købesummen (her skal du jo så selv sørge for at få den omsyet men måske det er rarere) eller

4) ophævelse af købet, hvis manglen ikke er uvæsentlig (hvilket den jo ikke er)

Du kan jo evt. spørge evt. forbrugerådet til råds...

0

Nu er jeg godt nok ikke 100 % sikker på at MissFrance's kjole var fra HOB, men mener at det var sådan, det forholdt sig. Hun havde også fået den hjem i en forkert størrelse, og der var tilretningen absolut ikke gået godt! Så jeg synes virkelig, at det handler om at overveje, om der er andre alternativer.

0

Annonce ♥

Jamen jeg kan da kun tilslutte mig jammerkoret. Jeg var i 4 forskellige kjolebutikker, de to store i Kbh, en i Virum og en lille en i Sønderjylland. Og alle steder opførte de sig som om at det var en ære at få lov at handle hos dem. HoB var dog værst for jeg fik lov at sidde og vente i 20 minutter før nogen henvendte sig. Dernæst måtte vi gå og kigge på kjoler selv yderligere 15 minutter inden nogen kunne være hos os. Og så løb de da alle sammen frem og tilbage hele tiden og blandede sig i hinandens ekspeditioner. Jeg var totalt forvirret bagefter og følte mest jeg havde været i vejen.

Det er ikke fordi kunden behøver at blive behandlet som en dronning, men kunden er dog den der betaler. Så det endte faktisk med jeg slet ikke på nogen måde følte mig utryg ved at handle i Kina for der skal jeg da ikke finde mig i selvhøjtidelige og bossy ekspedienter. Og mon ikke fejlprocenten er lige så stor som i butikkerne?

KH Frk R

0

Faldt lige over dit indslag fra i går i MissFrance´s tråd...

Hej Miss France,

Jeg kan se ud fra din tråd, at du har haft nogle problemer med din kjole. Nu er jeg nysgerrig, da jeg i dag har været inde i KBH og få tilrettet min kjole, men det viste sig, at butikken har bestilt den hjem i en størrelse for stor!!!! Så nu står jeg lidt i samme situation som dig! Jeg vil blot høre, om vi har handlet det samme sted, og hvad du ender med at få som kompensation for deres fejl?

Ved min kjole drejer det sig dog 'kun' om 1 størrelse fra en 38 til en 36, men alligevel. Irriterende, at man står med en kjole, der skal ændres så meget, at man ikke ved, om den bliver af den samme standard bagefter! Da der kun er 5 uger til mit bryllup, føler jeg lidt mig presset til at acceptere kjolen....

Mange hilsner

Karina

Hmm... Karina, nu er det virkelig ikke for at stresse dig mere end du allerede er, men på lørdag er der altså kun 3 uger til du skal giftes?! :cheerleader3:

0

Tilbage fra Japan - mindre stresset!!!

Kom tilbage fra en fantastisk rejse rundt i Japan for 2 dage siden, så jetlagget har ikke helt lagt sig endnu. Ikke desto mindre er der masser af tage fat på med brylluppet nu, hvor der kun er uger tilbage til den store dag!!!!

Var inde for at prøve min brudekjole i dag. Havde glædet mig meget til at stå iført den her prinsessekjole i dag, men må blankt indrømme, at mødet og gensynet med den fantastiske kjole var alt andet end - ja fantastisk!!! Jeg må melde mig under fanerne hos dem, der tidligere har tilkendegivet deres ris til House of Brides, for det viste sig nemlig, at min kjole er kommet hjem i DEN FORKERTE størrelse og er nu en 38 i stedet for en 36!!!!! Det lyder måske ikke så vildt, men det drejer sig faktisk om temmelig mange ændringer, der skal laves for, at kjolen kommer til at sidde perfekt på mig. :cheerleader3: Da jeg påpegede fejlen til HOB, fik jeg at vide, at jeg jo egentlig bare skulle være glad for, at den var kommet hjem i den forkerte størrelse, for så betalte de jo for at få den syet ind hos Karim Design, fremfor at jeg selv skulle gøre det......jeg mener, kjolen skulle jo nok have været lagt lidt ud omkring hofterne alligevel, da jeg (citat) "ikke er en perfekt størrelse 36!" Tak for det, siger man så..... man skal virkelig finde sig i meget efter at have betalt i dyre domme for den her kjole, hvorefter de går hen og laver fejlen!!!!!! Jeg var så rasende, at jeg nærmest kom til at råbe af ekspedienten og sagde "Skal jeg være GLAD for, at I har lavet en fejl og bestilt kjolen hjem i en forkert størrelse?!" Synes ærlig talt, at en undskydning havde været på sin plads! Dertil sagde hun så, "hvis du synes, jeg skal sige undskyld, så gør jeg da gerne det!!!!!"

Er det mig, der er sippet, eller er det helt hen i vejret, at man har visse nerver over en kjole, der før rabat kostede 15.000 kr., nu skal tilrettes så meget, at det er tvivlsomt, om den kommer til at sidde perfekt?! Synes sgu, at oveni, at de betaler for skrædderarbejdet i selve form-figuren, skulle have tilbudt mig et eller andet afslag - f.eks. gratis slør, 1000 kr. af kjolens pris, eller hvad ved jeg, da det er deres fejl! jeg står nu med en for stor kjole og må lægge al min tillid til Karim Design, som forsikrede mig om, at den bliver helt, som den skal være!

Trængte bare lige til at komme ud med mine frustrerede tanker....hvor er det bare ærgerligt, at man nu skal til at slås med klage etc. ARGH!

Mange hilsner fra

En rasende brud

hej jeg ved ikke om det kan berolige dig men karim er dygtig, jeg kender flere der har fået galla kjoler der fra...

men synes helt klart at de skulle give dig noget i kompensation...

0

Hmm... Karina, nu er det virkelig ikke for at stresse dig mere end du allerede er, men på lørdag er der altså kun 3 uger til du skal giftes?! :cheerleader3:

Hej Susanne,

Tak for din omtanke - både her og længere oppe i min tråd. Og ja - hehe - jeg ville have skrevet 3 uger, men på en eller anden måde blev 3 til 5 ;-) Måske fordi jeg var så rasende, da jeg skrev det indlæg også (læs: Jeg raser stadig indvendig!) Faktum er, at jeg når ikke at finde en anden kjole - det har jeg hverken lyst til eller penge til - jeg er nyuddannet og ledig - og det her er jo kjolen, jeg har gået og glædet mig til at blive gift i...så jeg må sætte min lid til, at Karim redder den.

Jeg har påpeget den manglende service overfor HoB, men hvis du selv skal ind og hente din kjole, så kunne det da være nærliggende at fortælle dem om, at de er ved at skabe sig selv et meget dårligt ry i branchen. Som jeg selv skrev til dem; En ting er, at man laver fejl - det kan vi alle, men i servicebranchen handler det altså om, hvordan man så håndterer situationen efter fejlen er begået. God service kommer man langt med - det er da trods alt bedre, at jeg fortæller 10 venner om hvor gode de var til at rette fejlen, fremfor at jeg fortæller 1000 mennesker, at de ikke skal handle der igen. The joy of word of mouth......

0

Annonce ♥

Hej Susanne,

Tak for din omtanke - både her og længere oppe i min tråd. Og ja - hehe - jeg ville have skrevet 3 uger, men på en eller anden måde blev 3 til 5 ;-) Måske fordi jeg var så rasende, da jeg skrev det indlæg også (læs: Jeg raser stadig indvendig!) Faktum er, at jeg når ikke at finde en anden kjole - det har jeg hverken lyst til eller penge til - jeg er nyuddannet og ledig - og det her er jo kjolen, jeg har gået og glædet mig til at blive gift i...så jeg må sætte min lid til, at Karim redder den.

Jeg har påpeget den manglende service overfor HoB, men hvis du selv skal ind og hente din kjole, så kunne det da være nærliggende at fortælle dem om, at de er ved at skabe sig selv et meget dårligt ry i branchen. Som jeg selv skrev til dem; En ting er, at man laver fejl - det kan vi alle, men i servicebranchen handler det altså om, hvordan man så håndterer situationen efter fejlen er begået. God service kommer man langt med - det er da trods alt bedre, at jeg fortæller 10 venner om hvor gode de var til at rette fejlen, fremfor at jeg fortæller 1000 mennesker, at de ikke skal handle der igen. The joy of word of mouth......

Hej Karina,

Pyha - var lige bange for du ville gå helt i stress-panik :)

Jeg er jo sådan set også spændt på hvad de siger på onsdag. For jeg går ud fra de har renset min kjole på deres regning, da det jo ikke rigtig kan være mig der har påført den (selvom de sikkert godt kunne finde på at påstå det...) og fordi de fik kvajet sig gevaldigt, da de udleverede den forkerte kjole (jeg fik en 38 med i stedet for 36, så jeg ved af erfaring hvor stor forskel der er selvom det 'kun' er en enkelt størrelse!), så jeg måtte køre København centrum rundt flere gange en fredag eftermiddag :cheerleader3:

Men alt efter hvordan afhentningssceancen forløber, så vil jeg helt klart overveje at få sagt til dem de er ved at save den gren over de selv sidder på.

Jeg krydser fingre for Karim og din kjole!

Kram

Susanne

0

Hej Susanne,

Hej Karina,

Pyha - var lige bange for du ville gå helt i stress-panik :cheerleader3:

Jeg er jo sådan set også spændt på hvad de siger på onsdag. For jeg går ud fra de har renset min kjole på deres regning, da det jo ikke rigtig kan være mig der har påført den (selvom de sikkert godt kunne finde på at påstå det...) og fordi de fik kvajet sig gevaldigt, da de udleverede den forkerte kjole (jeg fik en 38 med i stedet for 36, så jeg ved af erfaring hvor stor forskel der er selvom det 'kun' er en enkelt størrelse!), så jeg måtte køre København centrum rundt flere gange en fredag eftermiddag :cheerleader3:

Men alt efter hvordan afhentningssceancen forløber, så vil jeg helt klart overveje at få sagt til dem de er ved at save den gren over de selv sidder på.

Jeg krydser fingre for Karim og din kjole!

Kram

Susanne

Hehe - don't worry! Går heldigvis ikke så nemt i panik! Jeg ved ikke, om det skyldtes jetlag forleden dag, men så sent som i mandags syntes jeg da stadig, at vi havde omkring 4 uger - er vist blevet lidt kuldret af at være i Japan! :)

Har fået mail tilbage fra butikken, og de vil ikke give yderligere kompensation end, at de betaler for at kjolen nu bliver syet efter mine mål. Efter min mening er det en selvfølge, at det er dem, der skal betale det, og det havde da været mere rigtigt, at de oveni det havde givet et symbolsk afslag eller noget med i prisen. Min vurdering er, at der simpelthen ikke er nok konkurrence på det marked, når butikkerne ikke føler, at de skal anstrenge sig for at give god service.

Håber, din kjole er hvid som sne, når du skal hente den! I øvrigt kan jeg kun alt for godt forestille mig, hvor irriterende en fredag eftermiddag med ture frem og tilbage mellem HT og Rådhuspladsen i al myldertrafikken må have været! Igen - så gir man kunden en eller anden form for symbolsk gesture.....et gavekort på 100 kr til what-ever eller lignende! Jeg er træt af, at serviceniveauet i DK er så lavt!

Pudsigt var det, da jeg nævnte historien om min kjole i Irenes skrædderi, hvor jeg har købt mine sko, siger de: "Hmmm....var det i House Of Brides?" uden at jeg selv havde angivet, hvor jeg havde købt kjolen, så jeg har lidt på fornemmelsen, at disse fejl sker oftere, end man tror!

Jeg har heldigvis god tillid til Karim, og i stedet for at stresse mere over den kjole den næste uge, vælger jeg at få styr på mange af de andre løse ender, som vi har her i huset :cheerleader3:

Tak til dig og I andre, fordi I har lyttet og givet jeres støtte med på vejen! Håber på det bedste!

0

Der er helt sikkert ikke nok konkurrence på det marked! Det er bare så svært at gøre noget ved. Men vi kan da gøre vores, ved at dele vores erfaringer og sørge for de for besked om hvad vi synes!

Har du købt dine sko hos Irenes Skrædderi på Amager? Der har jeg også været ude og kigge. Det er godt nok en rejse 20 år tilbage i tiden! :)

Men der var mange rigtig fine sko og jeg købte faktisk mine via nettet, efter et besøg derude. Spøjst sted...

Vil egentlig bare sige, at jeg synes det er sejt du er så fuld af optimisme og gå-på-mod! :cheerleader3: Jeg håber du bliver belønnet ;)

Edit: Jeg synes ikke jeg kan finde et billede af dine sko?! :cheerleader3:

Edited by Susanne33
0

Nææh, et Dansk-Australsk bryllup, og så om bare ti dage!

Hvor er det spændende at møde flere i samme båd.

Glæder mig meget til at læse din beretning og høre om dagen :cheerleader3:

Og kjolen - TSK! - det kan man da ikke? Nå, forhåbentlig er alt i orden nu?

De bedste tanker!

0