Sign in to follow this  
Followers 0
Guest Celinas

Hvem kører dig til kirken?

15 posts in this topic

Jeg er ret i tvivl om hvad der egentlig er den officielle tradition og hvem bruden kører til kirken med..

Jeg skal klædes på hos min mor, men det er jo min far jeg skal op ad kirkegulvet med. Kører man med begge forældre til kirken eller kun sin far eller noget helt andet?

Knus!

0

Annonce ♥

Hejsa ..

Jeg regner med at jeg kun kører til kirken med min far. Jeg skal gøre mig klar hos mine forældre, og mine søstre og min dreng på 2½ år vil også være der.

Min dreng skal gå op ad kirkegulvet sammen med mine søstre før mig.. så tror det er bedst at de tager ned til kirken sammen med min mor, inden jeg tager derned med min far. Kunne nemlig forestille mig at min dreng måske ikke vil gå sammen med dem, hvis mor også er der :thumbsupsmileyanim:

Så det er nok bedst de selv tager i kirken, og går op inden jeg kommer.

Men man kan da sagtens tage til kirken med både sin mor og far... bare mor går ind først.

Men ved faktisk ikke hvad traditionen er :)

0

Jeg skal køre i karet med min far og KUN min far.

Kristoffer (min søn) kører med min mor (mine forældre er skilt) og min(e) brudepige® kører afsted, før min far og jeg, med min stedmor og hvem der nu ellers befinder sig i min fars hus på daværende tidspunkt...

0

Jeg kan jo kun fortælle, hvad vi gjorde. Mine forældre er så heldige, at de har 2 biler, så min mor kørte af sted med mine veninder, som kørte i vores bil ca 10 minutter før, jeg tog af sted. Så var der kun min far, min niece og mig tilbage. Vi ventede ca 10 minutter med at køre, mest fordi vi skulle have proppet mig og min kjole ind i bilen :-), vi skulle lige finde ud af, hvordan vi smartest fik mig ind i bilen. Så jeg kørte med min far sammen med min brudepige :-)

0

Annonce ♥

Jeg skal klædes på i mit hus (eller vores hus, men kæresten er der jo ikke :thumbsupsmileyanim:)

Der kommer mine forældre, så jeg regner med, at vi kører sammen til kirken. Det bliver en køretur på max. 3 min. Kirken kan ses fra vores stuevindue, så det var lige før at vi kunne gå dertil!

0

Annonce ♥

Jeg tror traditionen er, at man kører med sin far...

Men da jeg ikke har sådan en og ham der skal give mig væk kommer fra den anden ende af landet, så tror jeg, at jeg kører med min søster (der er min maid of honor - dog uden marengskjole og buket) og mødes med ham der skal give mig væk, foran kirken.

0

Jeg blev klædt på hos min ældste søster og så kørte hun i kirke med min anden søster plus de løse ;) Og så blev jeg kørt af min søsters mand. Det var en super hyggelig tur! Vi sludrede og jeg sad og vinkede bag tonede ruder ;) Så mødtes jeg med min far i våbenhuset og fik min buket og så gik vi ind...

0

åha et af mine problemer på dagen. Men jeg tror jeg vil få min far til at kører før, han bliver meget rundt på gulvet og det kan jeg bare ikke rumme på dagen. samtidig ved jeg ikke om jeg syntes han skal kører bil før efter kirken. Så min indre plan som endnu ikke er ytret er at jeg sammen med min veninden kører med dem og hendes kæreste. DEt løser mange problemer den dag.

1) min far kan kører i god tid så han ikke bliver yderligere stresset

2) kanphulsblomster(eller hvad det hedder) er på Falster (vi skal giftes i Næstved) dem kunne min far tage med så der ikke var stres når jeg ankom.

3) jeg ville ha bedre tid da min far ikke stor og trippede. Jeg bliver nemlig tidspresset en smule da mit år tager en evighed at sætte.

4) Min venindes kærste forstår at han skal hente mig ved døren selv om det er ulovligt. Min mor bor midt oppe i byen og der må kun køres ærindekærsel men jeg vader ikke gennem byen i stor hvid kjole med mere det kan jeg ikke lige rumme.

Så det er hvad jeg håber på sker. Det eneste der kan ændre det er at min far rigtig gerne vil komme til kirken med mig så får han lov til det for så meget betyder det ikke for mig det andet er bare praktisk.

0

Jeg skal til frisør, have lagt make-up og hjælpes i kjolen sammen med min mor og min veninde som er min brudepige. Nå så klokken nærmer sig 13. hvor vielsen er, smutter min mor af sted i hendes bil.

Så kører jeg med min far og brudepige i min afdøde bedstefars Morris 8. Dog bliver vi nok nødt til at fjerne passagersædet for at jeg kan være på bagsædet med kjolen - men det siger min far ikke er noget problem og det gør han gerne for mig :biggrin:

0

Annonce ♥

Jeg sov hos min mor, men min mand hentede blomster i den by, hvor min far bor, og da min far er frisør, ja, så satte han blomster og min far af hos min mor...

Min mor kørte så med mine to brudepiger til kirken lige inden jeg kørte med min far til kirken.

Min mor og brudepigerne troede for øvrigt vi var kommet før dem, så min fætter, som var fotograf, har taget nogle geniale billeder af to styks brudepiger og et styks nervøs "brudemor", som bare kommer spænende op til kirken

0

Mig, min veninde og lillesøster skal ha sat hår og mig og min veninde skal så os ha lagt make up ved frisøren..

Der blir vi kørt fra og hjem til mine forældre.

Jeg regner med at min far køre til kirken først og støtter min mand..

Således det blir min veninde, søster (De er mine brude piger) og min mor der køre med mig til kirken..

En af mine gode venner er vores chauffør den dag, bilen vi blir kørt rundt i blir en ford mustang saleen... Mmmhh! :thumbsupsmileyanim:

0