nuttetrold

Andre hvor manden ikke skal have ring på?

16 indlæg i dette emne

Hejsa

Min kæreste kan ikke så godt gå med ring så han vil ikke have nogen. Kan godt se det logiske i ikke at købe en dyr ring der bare kommer til at ligge hjemme i en skuffe.

Men tænker at det måske vil føles som om noget mangler når han skal sætte en ring på min finger og jeg så ikke skal sætte en på hans.

Kunne godt lige bruge nogle input fra andre der måske står eller har stået i samme situation.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kæreste vil heller ikke have ring på. Det har været lidt svært for mig at acceptere, men som du siger, det er jo fjollet at bruge penge på noget der aldrig vil blive brugt.

Faktisk er det med ringene jo ikke en del af det danske vielsesritual. Men man kan putte det ind. Vi skal snakke med vores præst i næste uge, så vil jeg høre hvad hun foreslår. Har ikke rigtig overvejet om man skal droppe det ritual eller om det er fint kun med en ring. Jeg skal nok skrive igen hvis hun har noget klogt at sige :thumbsupsmileyanim:

Kram Dorte

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min tilkomne er håndværker og vil derfor, og af sikkerhedsmæssige grunde, ikke bære den i hverdagen og jeg er overbevist om, at han vil glemme at tage den på, når han kommer hjem. Men så er der jo weekender, ferier mv, hvor den kan bruges og han VIL have en ring - så det får han :D

Jeg kan til dels godt forstå din tilkomne, men kan I måske ikke lave en meget enkel og billig ring til ham, så du har noget at sætte på hans finger, så du får den oplevelse med, og så han også har et "minde fra vielsen".

Den behøver jo ikke være guld og hvis I ikke synes om sølv, så er der jo både titanium og stål, som ikke er dyre, men hvor man sagtens kan få nogle pæne og lækre ringe (eller den kan være blank).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min kæreste vil heller ikke have ring på. Det har været lidt svært for mig at acceptere, men som du siger, det er jo fjollet at bruge penge på noget der aldrig vil blive brugt.

Faktisk er det med ringene jo ikke en del af det danske vielsesritual. Men man kan putte det ind. Vi skal snakke med vores præst i næste uge, så vil jeg høre hvad hun foreslår. Har ikke rigtig overvejet om man skal droppe det ritual eller om det er fint kun med en ring. Jeg skal nok skrive igen hvis hun har noget klogt at sige :thumbsupsmileyanim:

Kram Dorte

Ej det lyder godt med lidt vise ord fra en præst også.

Det har også været svært for mig at acceptere men nu er det vist :) ok. Det er jo ikke så meget ringene der betyder noget. Mere det at blive hans kone. :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min tilkomne er håndværker og vil derfor, og af sikkerhedsmæssige grunde, ikke bære den i hverdagen og jeg er overbevist om, at han vil glemme at tage den på, når han kommer hjem. Men så er der jo weekender, ferier mv, hvor den kan bruges og han VIL have en ring - så det får han :D

Jeg kan til dels godt forstå din tilkomne, men kan I måske ikke lave en meget enkel og billig ring til ham, så du har noget at sætte på hans finger, så du får den oplevelse med, og så han også har et "minde fra vielsen".

Den behøver jo ikke være guld og hvis I ikke synes om sølv, så er der jo både titanium og stål, som ikke er dyre, men hvor man sagtens kan få nogle pæne og lækre ringe (eller den kan være blank).

Min er pedel så arbejds mæssigt vil det heller ikke være en god ide. Og han har lidt store knoer så ringen vil komme til at sidde løst.

Jeg må lige se hvad jeg kan lokke ham til :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min tilkomne er håndværker og vil derfor, og af sikkerhedsmæssige grunde, ikke bære den i hverdagen og jeg er overbevist om, at han vil glemme at tage den på, når han kommer hjem. Men så er der jo weekender, ferier mv, hvor den kan bruges og han VIL have en ring - så det får han :D

Jeg kan til dels godt forstå din tilkomne, men kan I måske ikke lave en meget enkel og billig ring til ham, så du har noget at sætte på hans finger, så du får den oplevelse med, og så han også har et "minde fra vielsen".

Den behøver jo ikke være guld og hvis I ikke synes om sølv, så er der jo både titanium og stål, som ikke er dyre, men hvor man sagtens kan få nogle pæne og lækre ringe (eller den kan være blank).

Min er pedel så arbejds mæssigt vil det heller ikke være en god ide. Og han har lidt store knoer så ringen vil komme til at sidde løst.

Jeg må lige se hvad jeg kan lokke ham til :biggrin:

Min tanke var, at I skulle have en ring til ham for, at han havde en ( i skuffen) og at du havde noget at putte på hans finger.. Det behøver ikke koste mere end et par hundrede.. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste er kok, og skal derfor ikke have ring på fingeren. Tilgengæld går han altid med dette smykke (bare i guld) om halsen (en Thulemand, da han har sejlet på Grønland i mange år :biggrin:) så han hænger ringen i halskæden sammen med den - og hermed blev det også bestemt at vi skal have guld-ringe :)

post-36952-1263300723.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kæreste er også af den overbevisning at han ingen ring skal have, men der er vi bestemt ikke enige, men det bliver jo nok som altid :-) ham der får sin vilje.

Jeg synes altså bare at der er nok ekstrem romantisk over en mand der bærer ring... og så kan man jo også se at han tilhører nogen :-)

Men men men.... det er jo ikke det vigtigste, så hvis han ikke vil have en, klarer jeg nok også det.

Kh. Henriette :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er det så mig der syntes det er dumt at købe en ring til ham, for ved han ville glemme den. men jeg må så helder ikke gå med ring på mit arbejde men jeg vil så huske den når jeg kommer hjem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Havde det på samme måde da min (nu mand) sagde han ikke ville have ring på, men efter at have snakket med en guldsmed (en vi kender) som sagde at det er meget normalt at det kun er kvinden der får ring på, så blev jeg sådan mere nå ja spild af penge for han ville ALDRIG komme til at have den på.

Og sådan blev det, og det var ikke spor under´ligt i kirken, præsten skulle bare vide det inden vielssen. Og nu tænker jeg ikke over det. Det rette valg for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min tilkomne er håndværker og vil derfor, og af sikkerhedsmæssige grunde, ikke bære den i hverdagen og jeg er overbevist om, at han vil glemme at tage den på, når han kommer hjem. Men så er der jo weekender, ferier mv, hvor den kan bruges og han VIL have en ring - så det får han :D

Jeg kan til dels godt forstå din tilkomne, men kan I måske ikke lave en meget enkel og billig ring til ham, så du har noget at sætte på hans finger, så du får den oplevelse med, og så han også har et "minde fra vielsen".

Den behøver jo ikke være guld og hvis I ikke synes om sølv, så er der jo både titanium og stål, som ikke er dyre, men hvor man sagtens kan få nogle pæne og lækre ringe (eller den kan være blank).

Min mand er mekaniker, så det er det samme...

Jeg er sygeplejerske, så ingen af os vil gå med ring i hverdagen alligevel.

Vi ville også hellere spare udgiften, og så have mere fest til gode. Hvis vi fortrød, så kunne vi jo altid få ringe til en mærkedag.

Jeg fik så en arvering af min papfar, så den fik jeg på i kirken. Den bliver kun brugt i weekender og lign., så vores behov for ringe er ikke stort. Vi blev gift for 1½ år siden. Men som en anden skriver, så er der noget "wauw" over en mand med ring, så en dag får vi det sikkert også :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

min kommende mand vil heller ikke have ring på, det gør nu ikke mig det store så er der endnu bedre grund til at min ring kan blive den vildeste prinsesse ring, :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::denmarkflag::cheerleader3:

vil rigtig gerne have den her ole lynggaard love diamond - men den koster jo det halve af huset... men min veninde har købt en ligende i tyrkiet (vist) så det satser jeg på at vi kan gøre!!

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min mand har en ring ligesom min - men han bruger den stort set aldrig pga sit arbejde.

Han ville dog gerne have en, og han går også med den i ferier, og tager den på ved specielle lejligheder.

(Og jeg får på en eller anden måde sådan lidt et sug i maven når jeg ser hans hånd med ringen på....sjovt men sandt)

Men jeg har ikke noget problem med at han ikke går med den til hverdag - det kan jo bare ikke lade sig gøre med hans job!

Vi har endnu ikke lige snakket med præsten om der kommer til at indgå et eller andet med ringene den dag vi skal velsignes - men det tror jeg ikke.

Uanset hvad så tager vi nok begge ringen på den dag.

Kan I ikke bare finde en eller anden billig ring han kan bruge den dag så der kommer en ring på hans finger i kirken? Eller evt. låne en??

Da vi blev viet havde vi fx ikke ringe (dem gav vi hinanden på vores 1 års bryllupsdag), men jeg brugte bare en ring jeg havde i forvejen og min mand lånte en af sin far. Det er jo bare symbolikken i at man giver hinanden en ring - andet er der ikke i det.

Håber I finder en løsning.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min kæreste er kok, og skal derfor ikke have ring på fingeren. Tilgengæld går han altid med dette smykke (bare i guld) om halsen (en Thulemand, da han har sejlet på Grønland i mange år :denmarkflag:) så han hænger ringen i halskæden sammen med den - og hermed blev det også bestemt at vi skal have guld-ringe :cheerleader3:

post-36952-1264400961.jpg

Tillægsbemærkning:

Jeg har faktisk lagt mærke til, at hver gang jeg ser hans Thulemand om halsen, så glæder jeg mig helt vildt til der også hænger en ring ved siden af! :thumbsupsmileyanim::thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer