Stikan

Er der andre der ikke har lagt budget?

17 indlæg i dette emne

Jeg har ikke lagt budget - for vi har jo ingen penge ;)

Dvs. jeg køber det der er nødvendigt, finder det bedste til prisen og så må vi betale det det nu engang kommer til at koste. Kæresten vil slet ikke høre om hvad tingene koster - for lige meget hvad jeg ville sige af pris vil han synes det er for dyrt ;)

Det eneste han får lov at være lidt med i er ringene, men han får dem at se uden pris så han vælger ud fra hvad han synes er pænt og ikke ud fra hvad de koster. Men igen - jeg sørger for at være økonomisk så det bliver ikke 10.000 - 50.000 krs ringe han får at se, for hvis han en dag opdager hvad de har kostet vil han få det dårligt hver gang han ser på ringen. Og meningen er jo at han skal blive glad hver gang han ser på den :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi lagde et budget, mest for at sikre os, at tingene ikke pludselig løb løbst. For os var det for at vi kunne holde os inden for de rammer, som vi nu havde sat, for ellers ville jeg kunne få flere og nye ideer hele tiden, og så ville brylluppet ende med at koste meget mere end det gjorde

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg blander mig lige ... Er der evt. nogle steder hvor man kan finde et bryllupsbudget? - Jeg er nemlig meget i tvivl om, om jeg har husket det hele i vores budget og ligeledes er der nogle ting jeg er meget i tvivl om hvormeget koster.

jeg vil da godt ligge vores ind, hvis du gerne vil se det :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg blander mig lige ... Er der evt. nogle steder hvor man kan finde et bryllupsbudget? - Jeg er nemlig meget i tvivl om, om jeg har husket det hele i vores budget og ligeledes er der nogle ting jeg er meget i tvivl om hvormeget koster.

jeg vil da godt ligge vores ind, hvis du gerne vil se det :-)

Det kunne jeg rigtig godt tænke mig ... Og hvis du ikke vil offentliggøre det for alle, så kan du også få min mail i en PM også sende det der?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan lege med dit eget budget, som Bryllupsklar har lavet under "Mine planlægningsværktøjer" øverst i højre side. Her kan man også fjerne og tilføje poster, men det er et rigtig godt udgangspunkt til, hvad man skal huske.

Jeg mener, det var inde på forsiden, jeg også fandt eksempler på forskellige slags budgetter; fx bryllup under 30.000 kr., bryllup mellem 80.000-100.000 osv.

:biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har heller ikke lagt budget for vi har heller ingen penge at gøre godt med...

Peter deltager som sådan ikke i bryllupsplanlægningen fordi at for ham betyder festligheden ikke rigtigt noget, det er mere begivenheden i sig selv hvor jeg lægger stor vægt på begge dele.

MEN vores økonomi er heller ikke vildt god så derfor bliver vores udgifter så spredt som muligt.

STD kort den ene måned, invitationer den anden måned, gaveæsker og bordkort den tredje, kjolen den fjerde (som i øvrigt bliver en kinakjole for at spare endnu flere penge) osv osv....

Derfor er jeg også godt i gang allerede nu...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min holdning: (tag det ikke så tungt)

Hvis man ingen penge har, så er det da først at man skal lægge et budget.

Jeg startede ud med et meget groft budget, og som tiden skrider frem retter jeg det til. I starten kiggede jeg også rigtig meget på nettet på priser på f.eks. brudekjoler, kuvertpriser mm, så jeg vidste hvad jeg skulle gå lidt ud fra.

Selvom jeg har lagt budget betyder det jo ikke at jeg den dag tog x antal kr på kontoen og lagde i en skuffe herhjemme.

Evt. kan man, når man har lagt et groft budget, regne ud hvor meget man skal lægge til side hver måned, og så oprette en konto mere i sin bank til "bryllupspengene".

Jeg tror ikke det er en god ide ikke at have noget at gå ud fra, men så er risikoen for at budgettet løber løbsk rigtig stor.

(det hjælper jo heller ikke, at man finder ud af til sidst at man ikke havde råd til STD-kort og gaveæsker, når de er købt og lavet. Så hellere fravælge det inden)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Min holdning: (tag det ikke så tungt)

Hvis man ingen penge har, så er det da først at man skal lægge et budget.

Jeg startede ud med et meget groft budget, og som tiden skrider frem retter jeg det til. I starten kiggede jeg også rigtig meget på nettet på priser på f.eks. brudekjoler, kuvertpriser mm, så jeg vidste hvad jeg skulle gå lidt ud fra.

Selvom jeg har lagt budget betyder det jo ikke at jeg den dag tog x antal kr på kontoen og lagde i en skuffe herhjemme.

Evt. kan man, når man har lagt et groft budget, regne ud hvor meget man skal lægge til side hver måned, og så oprette en konto mere i sin bank til "bryllupspengene".

Jeg tror ikke det er en god ide ikke at have noget at gå ud fra, men så er risikoen for at budgettet løber løbsk rigtig stor.

(det hjælper jo heller ikke, at man finder ud af til sidst at man ikke havde råd til STD-kort og gaveæsker, når de er købt og lavet. Så hellere fravælge det inden)

Jeg er meget enig med Pilgrim. Hellere lave budgettet så man har en fornemmelse af hvad det løber op i og kan vælge noget fra, så man kan få det til at løbe rundt.

Vi har også haft et budget fra starten og opdaterer det løbende. Det er mest mig der holder styr på det, men S er også med på sidelinien og ved hvad alting koster.

Mit budget giver mig ro og tryghed fordi jeg føler jeg har kontrol med situationen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

her er vores budget

Bryllupsbudget

udgifter:

Festen med mad og drikke 35000

Musik 10000

Brudens tøj 7000

Gommens tøj 5000

brudebørn 3200

Frisør 1500

blomster 2000

fotograf 6000

ringene 4000

div. 2000

i alt: 78200

Festen var inkl. oppyntning, min mor betalte for bryllupskagen, da hun lavede den, og det samme var gældende for kirkepynten.

Og festen endte med at koste 30000 kr så vi sparrede en del på den konto :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Har et meget groft budget i hovedet, men slet ikke så udpenslede som jeres.

Tøj 5000 - 6000

Ringe 8000 - 10000

Foto 4000 - 5000

Mad, pynt, kørsel, diverse - hvad der ellers er af penge....

Har en konfirmationskonto til Xander på 10.000,- som vi bruger for der er jo 8 år til han skal konfirmeres, så de penge skal vi nok nå at få sparet op inden. Og så har jeg en ex der afdrager knapt 2000,- om måneden som egentlig skulle spares op, men de bliver også brugt til bryllup :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har ikke lagt et egentligt budget, men vi har snakket om, hvad vi max. vil bruge af penge på bryllup. Vi vil helst ikke ret meget over 50.000 kr., men da selve festen kommer til at koste ca. 25.000 kr., så er der jo ikke meget tilbage. Min mor har betalt det meste af min kjole, så det hjælper lidt på det. Og min far vil også give et bidrag. Bryllupsrejsen får vi i gave af svigerfar - med alt betalt - så der er nogle poster, som vi ikke behøver at skulle tænke ret meget på selv.

Jeg ville gerne have et budget. Mit store problem er bare, at jeg ikke aner, hvad tingene koster! Og... bare sådan noget som invitationer løber da ret hurtigt op i pris! Vi har valgt ikke at sende STD-kort ud (men jeg overvejer at gøre det nu her alligevel og så vente med invitationerne til senere), og jeg laver hverken risposer eller kirkehæfter. Jeg er heller ikke sikke rpå, at jeg vil gøre ret meget ud af bordpynt udover det, som feststedet ordner.

Heldigvis er vi ikke i pengenød, så vi skal nok kunne betale for det hele, men jeg vil altså ikke bruge ret meget mere end de 50.000 kr., da jeg ærlig talt synes, vi så kunne bruge de penge mere "fornuftigt". Men giftes, det skal vi! Og der er visse poster, hvor jeg ikke vil gå på kompromis med prisen - så som min kjole (tak Mor!) :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har ikke lagt budget - for vi har jo ingen penge ;)

Dvs. jeg køber det der er nødvendigt, finder det bedste til prisen og så må vi betale det det nu engang kommer til at koste. Kæresten vil slet ikke høre om hvad tingene koster - for lige meget hvad jeg ville sige af pris vil han synes det er for dyrt ;)

Det eneste han får lov at være lidt med i er ringene, men han får dem at se uden pris så han vælger ud fra hvad han synes er pænt og ikke ud fra hvad de koster. Men igen - jeg sørger for at være økonomisk så det bliver ikke 10.000 - 50.000 krs ringe han får at se, for hvis han en dag opdager hvad de har kostet vil han få det dårligt hver gang han ser på ringen. Og meningen er jo at han skal blive glad hver gang han ser på den :biggrin:

Lige en kommentar til det med ring: Man kan jo sagtens få rigtig flotte ringe til under 10.000 kr. :)

Men jeg vil nu ikke gå på kompromis med prisen her. Jeg vil have den ring, som jeg synes bedst om, for jeg skal trods alt gå med den resten af mine dage. Og min kommende mand er heldigvis enig med mig :rolleyes: Vi kigger dog kun i et bestemt prisleje - for jeg vil altså heller ikke give alt for meget. Så tør jeg jo ikke gå med den!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har ikke lagt budget - for vi har jo ingen penge ;)

Dvs. jeg køber det der er nødvendigt, finder det bedste til prisen og så må vi betale det det nu engang kommer til at koste. Kæresten vil slet ikke høre om hvad tingene koster - for lige meget hvad jeg ville sige af pris vil han synes det er for dyrt ;)

Det eneste han får lov at være lidt med i er ringene, men han får dem at se uden pris så han vælger ud fra hvad han synes er pænt og ikke ud fra hvad de koster. Men igen - jeg sørger for at være økonomisk så det bliver ikke 10.000 - 50.000 krs ringe han får at se, for hvis han en dag opdager hvad de har kostet vil han få det dårligt hver gang han ser på ringen. Og meningen er jo at han skal blive glad hver gang han ser på den :biggrin:

Lige en kommentar til det med ring: Man kan jo sagtens få rigtig flotte ringe til under 10.000 kr. :)

Men jeg vil nu ikke gå på kompromis med prisen her. Jeg vil have den ring, som jeg synes bedst om, for jeg skal trods alt gå med den resten af mine dage. Og min kommende mand er heldigvis enig med mig :rolleyes: Vi kigger dog kun i et bestemt prisleje - for jeg vil altså heller ikke give alt for meget. Så tør jeg jo ikke gå med den!

Mht. ring så er vi gået på kompromis. De ringe jeg drømmer om er 20.000 for dyre, så nu er vi nede på max 10.000 for begge. Kæresten ville helst meget længere ned, men så synes jeg de bliver for 'kedelige', og da det jo er en ring jeg regner med at skulle gå med resten af livet skal den være flot.

Har spurgt kæresten om vi skulle købe nogle meget billige (hønseringe måske ;)) som 'midlertidige' til de meget dyre ringe som vi så ville kunne købe om nogle år, men det vil han ikke være med til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer