metteholm

Sådan laver i lommer

71 indlæg i dette emne

Jeg har også lige en version af pocket invitation :thumbsupsmileyanim:

KH. Mette

Ok tror jeg er ved at være der. har brugt denne model men måtte faktisk opgi igen. For lægger jeg lommen ned på den måde vil kortene der ligger i lommen falde når kortet åbnes. Så jeg har måtte klippe en lomme den anden vej i stedet. er der et trick til hvordan de bliver liggende?

Og lige når jeg er igang med alle de åndsvage spørgsmål. Hvorfor er der en halv cm forskel på de to midter stykker? er der noget jeg ikke forstår eller kan de godt være lige lange?

Tak igen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej super kreative piger

Jeg har lige lavet en lille prøve af vores indbydelse efter jeres, jep har nu lavet 3 forskellige. Men jeg vil lige høre jer om tykkelsen på pap. Jeg har lavet prøverne i alm karton, men syntes faktisk de bliver meget tykke når de skal foldes flere gange, plus alt det "pynt" (som forskellige stk. papir) og bånd, som jeg nok ender med at putte på. Er det en ide at finde noget tyndere karton? evt. I panduro Hoppy.

1000 tak for inspiration.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Hej super kreative piger

Jeg har lige lavet en lille prøve af vores indbydelse efter jeres, jep har nu lavet 3 forskellige. Men jeg vil lige høre jer om tykkelsen på pap. Jeg har lavet prøverne i alm karton, men syntes faktisk de bliver meget tykke når de skal foldes flere gange, plus alt det "pynt" (som forskellige stk. papir) og bånd, som jeg nok ender med at putte på. Er det en ide at finde noget tyndere karton? evt. I panduro Hoppy.

1000 tak for inspiration.

Jeg har brugt meget megegt tykt karton for det syntes jeg gør invitationerne mere elegante samt mere holdbare. Tror faktisk det vejer over 300 gram da det er 30x 30. Du kan se dem foldet i min planlægningstråd.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Her er der en skabelon til min invitation

Først klipper man grundformen ud i det sorte karton (den med mål på)

Derefter tager man et lyserødt A4 ark og klipper det midt over

(Lav et det udskårne monogram inden, med en skabelon og en skærekniv).

Klip en smule (ca. 1 cm) af den ene ende, af det lyserøde stykke karton.

Lim det på den lange side af det sorte karton

Herefter folder du det korte sorte stykke op til det øverste af "flapperne" på det sorte stykke. bøjer flapperne ind og limer dem på oversiden... Så er kuverten lavet

Lav et hul med en hulklipper i midten af kuverten på den øverste klap og på den nederste klap, så kuverten kan bindes sammen med et bånd

I det øverste hul tager man en ring og banker den i (se billedet af pakningen) med en hammer (fåes i stofbutikker)..

Kortene indeni laves ved at klippe et hvidt a4 karton over i to (fold på midten)... det første kort skal være 10 cm, det næste 11, 5 og det sidste 13 cm... så skærer man hjørnerne af, så de er fine

Til sidst binder man satinbånd i hullerne, så kuverten kan lukkes

GOD fornøjelse, og spørg endelig hvis i er i tvivl

post-39686-1265533262.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Undskyld jeg glemte helt at få lagt et billede herind..

Her er min invitation med lomme :)

I lommen ligger 5 små laminerede kort med info som er bundet sammen i hjørnet med den lyserøde sløjfe. Så kan gæsterne nemt tage det lille vred med for der står alt hvad de skal vide om dagen - så slipper de for at medbringe hele invitationen :(

post-38226-1268560993.jpg

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har skåret og bøjet den franske karton, samt pyntet med 3 små hjerter:

post-36952-1263749587.jpg

Derefter har jeg lavet selve lommen seperat:

post-36952-1263749536.jpg

Hej, hvor er de bare fine. Har nogle mål (cm) på lommet eller har du bare klippet tilfældigt hver gang?

Kh

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg har skåret og bøjet den franske karton, samt pyntet med 3 små hjerter:

post-36952-1263749587.jpg

Derefter har jeg lavet selve lommen seperat:

post-36952-1263749536.jpg

Hej, hvor er de bare fine. Har nogle mål (cm) på lommet eller har du bare klippet tilfældigt hver gang?

Kh

Tak for rosen :D

Jeg har desværre ikke nogle mål længere - jeg mener jeg prøvede mig frem og så brugte jeg en der passede som skabelon til at klippe de andre efter.

Prøv evt at se omkring side 5 i min planlægningstråd - der har jeg forklaret lidt mere om hvordan jeg har foldet selve indbydelsen.

Håber det lykkedes for dig - jeg fik meget ros for mine!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

.

Hey mette

hvor mange cm har du målt op før du skære skråt hvis du forstår?+

Mvh Michelle

hmm forstår nok ikke helt... afhænger af papirets størrelse. men helt generelt tager du længden af dit stykke papir og trækker 1 cm fra (det bliver den lille flap) så dividerer du den lye længde med 3, og den del skal så skæres, så passer det når du bukker...

mit eks: jeg havde en A4 = 29,7 cm

29,7 - 1 = 28,7

28,7/3 = 9,5.

dvs det skrå stykke er 9,56 cm, og du skal starte med at skære skråt 2 x 9,5 = 19 cm inde i kartonen...

gir det mening, eller var det ikke det du spurgte om??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
.

Hey mette

hvor mange cm har du målt op før du skære skråt hvis du forstår?+

Mvh Michelle

hmm forstår nok ikke helt... afhænger af papirets størrelse. men helt generelt tager du længden af dit stykke papir og trækker 1 cm fra (det bliver den lille flap) så dividerer du den lye længde med 3, og den del skal så skæres, så passer det når du bukker...

mit eks: jeg havde en A4 = 29,7 cm

29,7 - 1 = 28,7

28,7/3 = 9,5.

dvs det skrå stykke er 9,56 cm, og du skal starte med at skære skråt 2 x 9,5 = 19 cm inde i kartonen...

gir det mening, eller var det ikke det du spurgte om??

Gir mening er måske så meget sagt.. skal vidst lige ha gemalen indover jeg får de kreative ideer han beregner... Skal lige ha på det rene det stykke du skære fra er det det stykke du sætter på som lommen??? vi snakker den med 3 kolonner...

michelle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
.

Hey mette

hvor mange cm har du målt op før du skære skråt hvis du forstår?+

Mvh Michelle

hmm forstår nok ikke helt... afhænger af papirets størrelse. men helt generelt tager du længden af dit stykke papir og trækker 1 cm fra (det bliver den lille flap) så dividerer du den lye længde med 3, og den del skal så skæres, så passer det når du bukker...

mit eks: jeg havde en A4 = 29,7 cm

29,7 - 1 = 28,7

28,7/3 = 9,5.

dvs det skrå stykke er 9,56 cm, og du skal starte med at skære skråt 2 x 9,5 = 19 cm inde i kartonen...

gir det mening, eller var det ikke det du spurgte om??

Gir mening er måske så meget sagt.. skal vidst lige ha gemalen indover jeg får de kreative ideer han beregner... Skal lige ha på det rene det stykke du skære fra er det det stykke du sætter på som lommen??? vi snakker den med 3 kolonner...

michelle

Nej det stykke smider ud. Lommen er den sidste 1/3 som bare bukkes. Det er meget nemt. Prøv dig frem så kan du nemt se hvordan det er gjort

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SUPER så er der føjet endnu et projekt på DIY listen..

tak for hjælpen mette og ps har slet ikke fået kommenteret på dine super smukke indbydelser .. virkelig flotte du er altså en haj til det der computer halløj..

mvh michelle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer