Kinai

Sort til bryllup

27 posts in this topic

Hej Piger.

Jeg skal til 2 bryllupper næste år.

Er det ok at bære en sort kjole til bryllup, eller skal jeg kigge videre efter en anden glad farve?

Hjælp... Jeg kan ikke helt finde ud af om sort er passende til et bryllup. Jeg vil jo nødig træde brudeparret over tærerne. Jeg selv var ligeglad om folk havde sort på til mit bryllup sidste år. Bare de var tilfredse og glade i det de nu end kom i :cheerleader3:

Hvad synes i?

Edited by Kinai
0

Annonce ♥

Jeg synes også det er helt ok. Jeg er selv indehaver af indtil flere sorte festkjoler, og ejer nærmest ikke andet. Men du må jo nok hellere tjekke med brudeparrene.. ;)

Meeeen mon ikke det er en gammel skrøne efterhånden?? Sort bliver jo ikke kun betraget som sorgens farve længere.. Så er min gardarobe i hvert fald meget ked af det :cheerleader3:

0

Jeg vil jo sige at det kommer an på dig. Meen etikken omrking bryllup er at ingen kommer i helt hvidt andet end bruden og ingen kommer i helt sort da vedkommende(i følge gammel overtro) så ønsker at det går dårligt for beudeparret. Så personligt ville jeg ikke troppe op i en sort kjole men kan det ikke slippes af med et bælte i en eller anden farve som bryder det sorte.

Min kommende svigemor ville komme i sorte til hendes anden søns bryllup fortalte hende hvad det symboliseret og hun syntes det ville være en go ide med en trøje ud over i en andne farve.

Edited by rehhansen
0

Nedenfor ser i den sorte som jeg er lidt faldet for. Den koster kun 420 kr!!

Dog er den blå også blevet et bud, men den koster så ca. 3 gange så meget :cheerleader3: EDIT: Har lige opdaget, at de kun har den i str.36, så det går altså slet ikke :cheerleader3:

Kan I hjælpe med at finde nogen kjoler i samme stil?

post-19304-1264879183.jpg

post-19304-1264879237.jpg

Edited by Kinai
0

Annonce ♥

Nedenfor ser i den sorte som jeg er lidt faldet for. Den koster kun 420 kr!!

Dog er den blå også blevet et bud, men den koster så ca. 3 gange så meget :cheerleader3:

Syntes den er så fed kjolen.

Men jeg ville ikke komme i den til et bryllup. Men kan virkelig godt forstå du er faldet for den, den er så flot.

0

Jeg ville heller ikke komme i HELT sort, men tage et bælte, cardigan e.l på med en anden farve som bryder det - so er det ok :cheerleader3:

0

Min veninde spurgte om det var okay hun kom i sort kjole med røde accessories - det sagde jeg selvfølgelig ja til. Jeg tror jeg ville synes det var mærkeligt hvis nogen troppede op HELT i sort, uden at have spurgt mig... Jeg ville sige ja, hvis det betød noget for dem, for i virkeligheden er jeg fløjtende ligeglad med hvad folk tropper op i, bare de er glade og tilpas og holder en FEST!

Så hvis du meget gerne vil have sort på, så synes jeg da bare du skal spørge bruden!

0

Er der nogen af jer der har et bud på hvor jeg kan finde lignende kjoler med lidt farve i stedet?

0

Annonce ♥

Når jeg har været på brudekjoleprøvning, så har jeg (og min brudepige) også haft hovederne i festkjolerne til hende. Og der har været massere af kjoler i den stil.

Var lige et smut forbi Lilly's hjemmeside. De har ikke lige nogle på tilbud i øjeblikket, men har en kjole eller to i den stil du efterlyser, dog til fuld pris.

Jeg regner med du ikke vil ud i at bruge mange penge på kjolen, men der er da stadigvæk et par butikker der har udsalg, hvad med at kiggel idt rundt på nettet eller i de fysiske butikker med festtøj? Måske finder du lige den det skal være :cheerleader3:

0

Når jeg har været på brudekjoleprøvning, så har jeg (og min brudepige) også haft hovederne i festkjolerne til hende. Og der har været massere af kjoler i den stil.

Var lige et smut forbi Lilly's hjemmeside. De har ikke lige nogle på tilbud i øjeblikket, men har en kjole eller to i den stil du efterlyser, dog til fuld pris.

Jeg regner med du ikke vil ud i at bruge mange penge på kjolen, men der er da stadigvæk et par butikker der har udsalg, hvad med at kiggel idt rundt på nettet eller i de fysiske butikker med festtøj? Måske finder du lige den det skal være :cheerleader3:

Jeg har kigget, kigget og kigget på nettet og er nu ved at være helt skeløjet :cheerleader3:

Derfor jeg håbede på, at måske nogen af jer havde set noget på nogen hjemmesider. Jeg vil lige kigge nærmere på Lilly's hjemmeside.

Jeg har en ide om, at jeg max vil give 2000 kr. for min kjole, men da gerne meget mindre, hvis jeg kunne være heldig :cheerleader3: Og ja jeg må jo ud og kigge i butikkerne, hvis jeg ikke kan finde en på nettet.

Edited by Kinai
0

Jeg har kigget, kigget og kigget på nettet og er nu ved at være helt skeløjet :cheerleader3:

Derfor jeg håbede på, at måske nogen af jer havde set noget på nogen hjemmesider. Jeg vil lige kigge nærmere på Lilly's hjemmeside.

Jeg har en ide om, at jeg max vil give 2000 kr. for min kjole, men da gerne meget mindre, hvis jeg kunne være heldig :cheerleader3: Og ja jeg må jo ud og kigge i butikkerne, hvis jeg ikke kan finde en på nettet.

Ja selvfølgeligt har du da kigget nettet tyndt :cheerleader3:

Har du kigget under "køb og salg"? der er også nogle der sælger festkjoler.

0

Det er godt nok nogle skønne kjoler. Hvor har du fundet dem henne?

Jeg ville ikke synes det var forkert med sort. Jeg er sikker på at min egen mor kommer i sort til mit bryllup, og det er helt fint med mig.

Men med accessories kunne man jo sagtens pifte en sort op så den bliver frisk og glad alligevel :cheerleader3: Måske med et par sko i knaldfarver :cheerleader3:

Ellers prøv at se på denne hjemmeside

Knus Maria

Jeg har fundet den sorte kjole på asos.com :cheerleader3:

Men hold da op en hjemmeside du kom med der... wauw de har mange flotte kjoler. Priserne er lidt høje, men jeg skal bestemt kigge nærmere. HVor er det fra? Jeg tænker hvis der skal told/moms oven på den lidt dyre pris...

0

Annonce ♥

Jeg billed-googlede bare "empire dress long strapless" og fandt siden så jeg kendte den ikke på forhånd :cheerleader3:

Men priserne er i $ og dette er deres adresse

Corporate Headquarters:

PromGirl LLC

733 North Broad Street

Middletown, DE 19709

Jeg forstår ikke helt... er det usa eller uk?

0

Lige nu savner jeg enormt over denne smukke kjole.

Er der nogen der ved hvordan de plisseringer holder? Vil det krølle vildt og kan den renses?

post-19304-1264890776.jpg

0

Annonce ♥

Den findes også i pink :cheerleader3:

post-39397-1264893700.jpg

0

jeg vil mene det er USA. usa har $ og uk har £.

0

For at forlade kjolerne et øjeblik og vende tilbage til spørgsmålet ;-) Personligt er jeg også selv ligeglad om gæsterne kommer i sort til vores bryllup, men da jeg arbejdede i en brudebutik mødte jeg nogle stykker der absolut ikke ville have folk tog sort på. Så hvis jeg var dig ville jeg spørge brudeparrene, hvad deres holdning til det er. God fest!

0

Hej Kinai

Personligt ville jeg aldrig komme i sort til et bryllup, men jeg vil bestemt ikke blive sur, hvis der kommer nogen i sort til vores bryllup. Dog håber jeg, at de så har en knaldfarve på til at bryde det sorte lidt.

Du kan jo evt. prøve at sende et billede af den kjole/de kjoler, du er faldet for, til Inch by Inch og høre, hvad de skal have for at sy den for dig. Jeg har kun hørt positivt om dem, og det er jo et dansk firma, så der kommer ikke told og moms oven i prisen.

0

Annonce ♥

Her er der en del til rimelig penge Mange Promdresses er i den stil men du skal så bestille dem hjem.

her

og her

0

Jeg kigger og kigger på jeres forslag :cheerleader3:

Men hvad med denne? Nogen der ved hvordan de plisseringer holder? Krøller det vildt og kan det renses?

post-19304-1264930708.jpg

0

Min datter har en top med plisseringer. Den er blevet vasket på skåneprogram og uden andet i vaskemaskinen og den hænger til tørre på en bøjle. Den holder stadig plisseringerne.

Så det krøller ikke besynderligt der hvor det krøller når man sidder ned? Der bliver ikke dumme "hak" efterfølgende?

0

Jeg ved det ikke - tror det kommer an på stoffet. Johannes top er ikke så lang så hun sidder på den.

Det var netop det jeg tænkte på :cheerleader3: Vil være lidt en skam hvis det bliver rigtigt slemt lige der hvor man sidder på den. Den kan jo ikke ligefrem stryges... :cheerleader3:

0

Jeg er ret sikker på at der er USA da de bruger $ i storbritanien bruger de £ - så der skal nok regnes noget told oveni.

Har du prøvet Vila? og Bestseller? (det har du sikkert) de har billige kjoler og kunne ikke forestille mig de ikke har noget i den stil.

Jeg havde en sort kjole på til min fætters bryllup, men jeg ville ikke komme helt i sort så jeg købte et langt klart blåt silkebånd, matchende hårbøjle og legins, og selvom jeg kom i sort fik jeg to kommentarer om hvor frisk jeg var i tøjet - så det kan altså lade sig gøre (der var så 3 andre i sort til brylluppet- så det havde været lige meget)

0