wuk63

Hvordan motiverer man sin kommende mand

21 indlæg i dette emne

Da han faldt på knæ for mig :marryme: og vi fastsatte en ca dato for brylluppet gik jeg ud fra at manden ville giftes med mig. Jeg regnede også med at han ville holde en fest og at han gerne ville være med til planlægningen! Vi blev enige om at da jeg er den kreative, jamen så er jeg den der står for alt hvad der hører under den kategori, mens han skal sørge for det praktiske som bestille kirke, musik, forsamlingshus, mad etc.

Men nu er det som om jeg rammer en mur hver gang ordet bryllup nævnes. Hvis jeg spørger ham om han er ok med blå som farve løfter han ligegyldigt sit ene øjenbryn og siger "ja det er fint", hvis jeg viser ham noget jeg har købt som jeg syntes vil passe til vores bryllup løfter han det ene øjenbryn og siger "ja det er fint", hvis jeg spørger ham hvad han syntes bryllups kagen skal smage af løfter han det ene øjenbryn og svarer "kage". Jeg ved at han elsker banan kage så troede han ville blive glad da jeg sagde at bryllupskagen godt måtte være banankage men han løftede det ene øjenbryn og sagde "det er fint" Jeg troede også at da jeg kom og fortalte stolt om min åbenbaring af hvad topfiguren skal være (2 pingviner der kysser, vi skal holde vinterbryllup, temaet er frost, farverne holdes i lyseblå, hvid og sølv, han skal have kjole og hvidt på, Vi elsker pingviner, det er simpelthen de sjoveste dyr, vi skal altid se pingviner når vi er i zoo, pingviner er romantiske i deres parrings ritual og den måde de deles om at opfostre deres unger... jeg kan blive ved) at jeg endelig ville få et gennembrud - men nej! et løftet øjenbryn og et "ja det er fint"

Jeg er godt og grundig træt af den liggyldighed han stiller op med - helt ærlig så forventer jeg ikke at han skal stille op med klaphat og national sang hver gang jeg kommer med et indput, jeg forventer heller ikke at han tager del i hvordan det kreative skal se ud, han interesserer sig ikke for det, men bare et lille "ja det lyder lækkert med banankage", "jeg syntes måske ikke lige PINK er farven til vores bryllup (det har aldrig været på tale, men tænker tanken om at se hvor langt jeg kan gå i retning af et lyserødt blondehelvede (altså for ham) før han reagerer)", "ej hvor er det en god ide med pingviner" eller et klap på skulderen fordi jeg har været rundt hos diverse familiemedlemmer for at få gratis pap så vi kan mindske vores omkostninger så meget som muligt... Men alting er "bare fint"

Hvis han ikke kan li det hvorfor siger han det så ikke? For det er måske det jeg er bange for! Jeg vil gerne være med til at arrangere VORES bryllup - ikke arrangere MIT bryllup. Jeg gør virkelig alt hvad jeg kan komme i tanke om han ville kunne li, men jeg skal selv tænke mig til det, og jeg kan jo ligeså godt ramme helt forkert når nu der ingen kommunikation er med ham så snart ordet bryllup bliver nævnt.

Oveni det har han stadig ikke fået ringet til kirken - selvom JEG fandt telefon nummeret til ham for 14 dage siden. (ja jeg kunne jo selv ringe, men nu er det blevet en princip sag, han var selv med til at lave arbejdsfordelingen, så skal han gud hjælpe mig også opfylde sin del af aftalen - igen VORES bryllup - ikke MIT)

PLEASE hjælp mig til at få lidt gang i ham, lidt anerkendelse, eller i det mindste et "Jeg hader det du har fundet på" bare et eller andet, det er bedre end liggyldighed - ja sågar et "jeg har fortrudt" er nærmest at foretrække!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har en lignende kommende mand og hvad jeg kender til mænd generelt - så er de faktisk ret ligeglade de fleste af dem. Deres forventninger er ikke så store som vores og jeg tror ikke de tænker over hvor mange små ting der skal sættes sammen før man får den store wow-effekt.

Om det er syren eller lavendelfarvet bånd, om der skal være 3 eller 4 slags sandwich (og hvad der skal i), om jeg skal have kort eller langt slør.... ja... han KEDER sig når han hører om alle de 'små' ting som vi piger mener er vildt vigtige.

Jeg har fundet ud af kun at spørge om meget få ting (dvs. max en ting om ugen!!) og så sørge for at gøre det når han har tid til at kigge, se billeder osv. Ikke som for ½ time siden da han så station2 :thumbsupsmileyanim:

Til gengæld så kan jeg også misbruge det... for jeg kan spørge om en masse ting på dårlige tidspunkter og så 'få lov' uden han egentlig ved hvad han giver lov til (han har paypal- det har jeg ikke) ;)

Nu ved jeg at det er sådan min kæreste er, og sådan har han altid været (har jo planlagt barnedåb mv. tidligere) så derfor har jeg ikke de store forventninger / krav til ham.

Har du snakket med din kæreste om hvordan du har det? at du gerne vil have lidt skulderklap for alle de ting du laver? Hvis han ikke ved hvor vigtigt det er for dig kan han jo ikke rose (de gør det altså ikke af sig selv... du ved - mænd!!).

Lidt lige som dagligdagen. Ofte brokker man sig over at der en gang om ugen ikke er tømt opvasker - i stedet for at være glad (og udtrykke sin glæde!) for at den er tømt de 6 andre dage :)

Han ser det ikke som nødvendigt at rose og involvere sig så længe du ser ud som om du har styr på det og har det godt med det, så snak om det!!

(og hvor er det sødt med pingviner - elsker også de små dyr og ser ofte Pingu herhjemme under påskud af at det er ungerne der vil se det ;))

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Wuk.

Kan sagtens nikke genkendende til noget af det.

Nu er vi f.eks nået til at snakke lidt om bordpynten, eller dvs. jeg er! Han synes der er rigelig tid og det har han jo sådan set

ret i, for der er stadig ½år! - men jeg kan bare ikke lade være med at begynde at gøre mig tanker om det (ligesom mange andre herinde ;) )

Der er jo så meget der skal tages stilling til!

Jeg har valgt farve tema, og han har generelt heller ikke vist særlig stor interesse i at gå op i detaljer.. men den anden aften fik jeg alligevel

hul igennem (som Stikan skriver handler det om at ramme det rette tidspunkt).. og der kom han så med hans mening, som ikke var den samme som min

og som mine foretillinger, og så tog jeg faktisk bare mig selv i at blive små sur og fornærmet, fordi han ikke mente det samme som mig... og det er jo slet ikke fair!

Desuden har han også sagt ligeud at han blir vanvittig hvis han skal snakke om det HVER DAG det næste halve år! Det kunne jeg sikkert godt- men skal

jo respektere at han har det sådan.

Men tilbage til dig!- og jeg kan desværre ikke komme med det gyldne svar.. men du skal vide at du bestemt ikke er den eneste med "sådan en mand", og som

er frusteret over det.

Og det eneste rigtige at gøre er helt bestemt at snakke med ham om det, og hvordan du føler!!

Og så se hvad han siger... måske er det det der skal til?

Vil holde med dig i at han skal klare hans del af opgaverne, og få ringet til den kirke.. så ikke du står med det hele!

Håber det var til hjælp.. skriv hvordan det går.

Redigeret af mibz
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror altså også det handler om at skrue ned for forventningerne til handyrenes engagement.....med mindre de selv viser det.

For min mand kunne vi godt bare sende en sms til folk og så byde på dåseøl og pølser på grillen, ude i haven med papirsdug og engangs-service. Og det er da også helt fint - bare ikke til et bryllup. Det forstår han så ikke helt, men han lader bare mig køre ræset og satser på at jeg har styr på det og siger til hvis jeg har behov for hans hjælp til noget jeg ikke selv kan klare. Det er bare ikke vigtigt for ham at lys og servietter passer sammen og hvilken farve blomsterne i øvrigt skal være. SLET IKKE!!!!!

Til gengæld så ved jeg også at han nok skal sige fra, når der er noget han ikke kan lide, som fx da jeg havde sat et bille af os på første udkast til STD-kortene. Da måtte jeg pænt finde et andet motiv, for det syntes herren absolut ikke om.

Så mit råd vil være at skrue ned for forventningerne, kun at spørge når der er noget du absolut ikke kan klare selv....og så ellers bare planlægge derudaf. Han skal nok sige til hvis der er noget der absolut ikke falder i hans smag......også inden i kommer til det lyserøde blondehelvede!!!!! hehehe :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså også det handler om at skrue ned for forventningerne til handyrenes engagement.....med mindre de selv viser det.

For min mand kunne vi godt bare sende en sms til folk og så byde på dåseøl og pølser på grillen, ude i haven med papirsdug og engangs-service. Og det er da også helt fint - bare ikke til et bryllup. Det forstår han så ikke helt, men han lader bare mig køre ræset og satser på at jeg har styr på det og siger til hvis jeg har behov for hans hjælp til noget jeg ikke selv kan klare. Det er bare ikke vigtigt for ham at lys og servietter passer sammen og hvilken farve blomsterne i øvrigt skal være. SLET IKKE!!!!!

Til gengæld så ved jeg også at han nok skal sige fra, når der er noget han ikke kan lide, som fx da jeg havde sat et bille af os på første udkast til STD-kortene. Da måtte jeg pænt finde et andet motiv, for det syntes herren absolut ikke om.

Så mit råd vil være at skrue ned for forventningerne, kun at spørge når der er noget du absolut ikke kan klare selv....og så ellers bare planlægge derudaf. Han skal nok sige til hvis der er noget der absolut ikke falder i hans smag......også inden i kommer til det lyserøde blondehelvede!!!!! hehehe :)

Har lige læst dit indlæg for min kommende mand (der er vinter-ol i tv og han hader sport - det bedste tidspunkt at 'få kontakt' til ham ;)) og spurgt om han kan kende sig selv.

Det kunne han absolut ikke - for han er i hvert fald ikke så nærig til et bryllup!! Han ville nok købe øl på flaske :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Da han faldt på knæ for mig :marryme: og vi fastsatte en ca dato for brylluppet gik jeg ud fra at manden ville giftes med mig. Jeg regnede også med at han ville holde en fest og at han gerne ville være med til planlægningen! Vi blev enige om at da jeg er den kreative, jamen så er jeg den der står for alt hvad der hører under den kategori, mens han skal sørge for det praktiske som bestille kirke, musik, forsamlingshus, mad etc.

Men nu er det som om jeg rammer en mur hver gang ordet bryllup nævnes. Hvis jeg spørger ham om han er ok med blå som farve løfter han ligegyldigt sit ene øjenbryn og siger "ja det er fint", hvis jeg viser ham noget jeg har købt som jeg syntes vil passe til vores bryllup løfter han det ene øjenbryn og siger "ja det er fint", hvis jeg spørger ham hvad han syntes bryllups kagen skal smage af løfter han det ene øjenbryn og svarer "kage". Jeg ved at han elsker banan kage så troede han ville blive glad da jeg sagde at bryllupskagen godt måtte være banankage men han løftede det ene øjenbryn og sagde "det er fint" Jeg troede også at da jeg kom og fortalte stolt om min åbenbaring af hvad topfiguren skal være (2 pingviner der kysser, vi skal holde vinterbryllup, temaet er frost, farverne holdes i lyseblå, hvid og sølv, han skal have kjole og hvidt på, Vi elsker pingviner, det er simpelthen de sjoveste dyr, vi skal altid se pingviner når vi er i zoo, pingviner er romantiske i deres parrings ritual og den måde de deles om at opfostre deres unger... jeg kan blive ved) at jeg endelig ville få et gennembrud - men nej! et løftet øjenbryn og et "ja det er fint"

Jeg er godt og grundig træt af den liggyldighed han stiller op med - helt ærlig så forventer jeg ikke at han skal stille op med klaphat og national sang hver gang jeg kommer med et indput, jeg forventer heller ikke at han tager del i hvordan det kreative skal se ud, han interesserer sig ikke for det, men bare et lille "ja det lyder lækkert med banankage", "jeg syntes måske ikke lige PINK er farven til vores bryllup (det har aldrig været på tale, men tænker tanken om at se hvor langt jeg kan gå i retning af et lyserødt blondehelvede (altså for ham) før han reagerer)", "ej hvor er det en god ide med pingviner" eller et klap på skulderen fordi jeg har været rundt hos diverse familiemedlemmer for at få gratis pap så vi kan mindske vores omkostninger så meget som muligt... Men alting er "bare fint"

Hvis han ikke kan li det hvorfor siger han det så ikke? For det er måske det jeg er bange for! Jeg vil gerne være med til at arrangere VORES bryllup - ikke arrangere MIT bryllup. Jeg gør virkelig alt hvad jeg kan komme i tanke om han ville kunne li, men jeg skal selv tænke mig til det, og jeg kan jo ligeså godt ramme helt forkert når nu der ingen kommunikation er med ham så snart ordet bryllup bliver nævnt.

Oveni det har han stadig ikke fået ringet til kirken - selvom JEG fandt telefon nummeret til ham for 14 dage siden. (ja jeg kunne jo selv ringe, men nu er det blevet en princip sag, han var selv med til at lave arbejdsfordelingen, så skal han gud hjælpe mig også opfylde sin del af aftalen - igen VORES bryllup - ikke MIT)

PLEASE hjælp mig til at få lidt gang i ham, lidt anerkendelse, eller i det mindste et "Jeg hader det du har fundet på" bare et eller andet, det er bedre end liggyldighed - ja sågar et "jeg har fortrudt" er nærmest at foretrække!

Mit råd til dig er at snakke med din kommende mand om det, han kan ikke læse dine tanker...... evt lad ham læse det du har skrevet ;) Mon så ikke det vil hjælpe ;)

Der er desværre alt for mange par der glemmer, at snakke om de ting der nager dem og tror den anden kan læse ens tanker, men så enkelt er det ikke ;)

Så hvis jeg var dig vil jeg få snakket det her igennem med ham, måske du så også vil forstå hans svar lidt bedre ;) Bare et forslag ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Snak med ham om det - han synes der er LANG tid til festen skal holdes, så han føler sikkert ikke det er nødvendigt at gøre noget endnu.

Og så er han en mand... Som de andre skriver, så går de ikke op i farvekoordinering og valg af tilbehør... Jeg havde på et tidspunkt fundet en topfigut til et par 100 kr., og da jeg skal have manden til at sige "ok" til indkøbet, kigger han på den og siger "skal vi ikke bare bruge den de kan låne os på kroen?". Mange af dem har slet ikke samme behov for detaljer som vi har, men giver os lov til det alligevel, fordi de elsker os :thumbsupsmileyanim:

Min mand har fået opgaver jeg ved interesserer ham - design af bordkort, print af invitationer (så kan han få lov til at flette dem mm), valg af transport og så hr han selvfølgelig også en del at skulle have sagt i alle andre valg. Som regel vælger jeg 2-4 forskellige udgaver, og så kan han være med til at vælge udfra det. Det er en win win situation! Jeg får mit gennemgående tema, og han kan også være med til at bestemme :)

Pøj pøj med det - jeg er sikker på din mand ikke mener noget ondt med det - han er blot som mænd er flest!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som de andre siger, tror ikke du er den eneste.

Jeg fik for nogle uger siden lidt sress, og sagde til min mand at der er så mange ting vi skal nå. Men så sagde han der er da masser af tid.. hmm... ja lidt over 2 mdr, og vi manglede at bestille ringe og andre ting der kan tage lang tid. Da han fandt ud af hvor lang tid det kan tage inden de kommer "vågnede " han op...

Så nu har jeg printet en liste ud så han kan gå og se på hvad vi mangler og hvad han lige kunne undersøge..

Jeg tror det handler om, lige som de andre siger, at finde noget de kan lide at lave og så hygge med det. Jeg har haft gode erfaringer med at spise kage mens vi lige skulle se noget på nettet sammen. Husk alle triks gælder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Du er bestemt ikke den eneste med det problem, soom du jo også kan høre. Min kommende mand gav mig for et par år siden et rigtigt godt råd. Hvis der er noget jeg ønsker af ham, bliver jeg nød til at sige det, for som han selv siger, så lige meget hvor meget jeg tror, han kan læse mine tanker, så kan han altså ikke...

Så sig til ham hvordan du har det, og hvad det er du gerne vil have ham til :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er rigtigt, at det handler meget om, hvor forskellige vi er. Kvinder har det bedst med at alt er tilrettelagt til mindste detalje, hvor mænd tager det som det kommer.

Her hos os har jeg lavet alt det kreative og så vist ham det inden jeg har trykt det - så har han sagt god for det eller kommet med rettelser, hvis han mente der var noget der skulle være anderledes.

Det eneste han er sat til at gøre, er købe sit eget tøj og bestille transport til dagen. Jeg kender ham godt nok til, at han får købt sit tøj i sidste øjeblik og hvis han ikke når at bestille transport - ja så kører vi bare i vores egen bil (det med transporten er ikke så vigtigt for mig).

Det er lang tid siden, jeg gik i gang med det kreative og det har faktisk bekymret manden, da han har været bange for, at jeg ville blive træt af bryllup, inden vi blev gift. For ham er det vigtigste at vi bliver gift og ikke hvordan vores invitationer og bordkort ser ud.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min er interesseret, men syntes bare det er i sååååå god tid (2½ år)... Prøver at forklare ham at de gode feststeder, de gode bands mv. er taget op til 2 år i forvejen, så vi skal gøre os nogle tanker om det.. Jeg tror vi skal være bedre til at fremlægge en tidsplan så de kan se hvad der skal gøres :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror lige som flere andre har nævnt, at vi på en måde stiller for store krav om totalt bryllupsselvsving.....potientelt i flere ÅR!!!!!! Det er altså for meget for alle de mænd jeg kender. Jeg tænker vi måske også skulle kigge lidt indad og tænke over om det virkelig er nødvendigt... (ved godt det nok er lidt helligbrøde at nævne det i dette forum, men nu gør jeg det alligevel :biggrin: )

Det er jo superdejligt at bruge masser af tid på 1000 detaljer og det perfekt afstemte farvetema...Hvis man rigtig hygger sig med det og slapper af ved det....Men hvis man får stress af det, bliver ked af det, føler det som en pligt, ikke kan sove om natten og i det hele taget kører sig op over det.... Jamen er det så ikke niveauet der er blevet for højt for os?

Når jeg betragter dem i vores omgangskreds som er blevet gift de sidste år, er det lige før at alt det min kæreste ville kalde 'dims' har fået højere prioritet end det vi egentlig fejrer. For det er jo en fest for to der elsker hinanden og det er det alle gæsterne husker når alt det kærligt fremstillede, matchende pynt for længst er røget på forbrændingen....

Når det så er sagt startede vi selv på at planlægge et år før, mest fordi vi ikke har så mange penge, så det er rart at have et år at slå til i når de gode tilbud melder sig :thumbsupsmileyanim:

Min kæreste kan fint tage ansvar for at bestille musik og sådan nogen ting, og gør det af sig selv, men jeg gjorde det også meget konkret med en to-do liste KUN med virkelig praktiske ting som enhver mand kan forstå skal laves. Alt det tingeltangel jeg kan finde på e-bay og stolt fremvise kan han overhovedet ikke forholde sig til hvad skal....

Måske er det der du skal hen. Uover at få den nødvendige snak om jeres forventninger til det her, så du ikke skal gå og være ked af det, så prøv at gøre det konkret. Skal i, lige som os, have kaffe hjemme ved jer selv om eftermiddagen, så kan han sagtens sætte sig ind i at gavlen skal males og der skal ryddes op i laden (bare et eksempel fra vores liv)

Du kan også nøjes med at præsentere to valgmuligheder hvis du vil have ham til at tage stilling til småting, mænd har generelt ikke så mange bolde i luften. Jeg har de sidste 10 år kun haft mandlige kolleger, og jeg tror ikke en eneste af dem kunne have overskuet samtlige valgmuligheder inden for silkebånd til dekoration af små æsker (som de HELLER ikke kan forstå hvad skal bruges til ....)

Så få en snak om det, så er jeg sikker på det nok skal blive et dejligt bryllup :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror lige som flere andre har nævnt, at vi på en måde stiller for store krav om totalt bryllupsselvsving.....potientelt i flere ÅR!!!!!! Det er altså for meget for alle de mænd jeg kender. Jeg tænker vi måske også skulle kigge lidt indad og tænke over om det virkelig er nødvendigt... (ved godt det nok er lidt helligbrøde at nævne det i dette forum, men nu gør jeg det alligevel -HAHA- )

Det er jo superdejligt at bruge masser af tid på 1000 detaljer og det perfekt afstemte farvetema...Hvis man rigtig hygger sig med det og slapper af ved det....Men hvis man får stress af det, bliver ked af det, føler det som en pligt, ikke kan sove om natten og i det hele taget kører sig op over det.... Jamen er det så ikke niveauet der er blevet for højt for os?

Når jeg betragter dem i vores omgangskreds som er blevet gift de sidste år, er det lige før at alt det min kæreste ville kalde 'dims' har fået højere prioritet end det vi egentlig fejrer. For det er jo en fest for to der elsker hinanden og det er det alle gæsterne husker når alt det kærligt fremstillede, matchende pynt for længst er røget på forbrændingen....

Når det så er sagt startede vi selv på at planlægge et år før, mest fordi vi ikke har så mange penge, så det er rart at have et år at slå til i når de gode tilbud melder sig :)

Min kæreste kan fint tage ansvar for at bestille musik og sådan nogen ting, og gør det af sig selv, men jeg gjorde det også meget konkret med en to-do liste KUN med virkelig praktiske ting som enhver mand kan forstå skal laves. Alt det tingeltangel jeg kan finde på e-bay og stolt fremvise kan han overhovedet ikke forholde sig til hvad skal....

Måske er det der du skal hen. Uover at få den nødvendige snak om jeres forventninger til det her, så du ikke skal gå og være ked af det, så prøv at gøre det konkret. Skal i, lige som os, have kaffe hjemme ved jer selv om eftermiddagen, så kan han sagtens sætte sig ind i at gavlen skal males og der skal ryddes op i laden (bare et eksempel fra vores liv)

Du kan også nøjes med at præsentere to valgmuligheder hvis du vil have ham til at tage stilling til småting, mænd har generelt ikke så mange bolde i luften. Jeg har de sidste 10 år kun haft mandlige kolleger, og jeg tror ikke en eneste af dem kunne have overskuet samtlige valgmuligheder inden for silkebånd til dekoration af små æsker (som de HELLER ikke kan forstå hvad skal bruges til ....)

Så få en snak om det, så er jeg sikker på det nok skal blive et dejligt bryllup :biggrin:

Jeg er så enig ;) Og bliver nødt til lige at tilføje, at hvis min kæreste interesserede sig for farver, gaveæsker, oppyntning og måske ligefremme gad at skrive bordkort... Ja så blev han altså aldrig nogen sinde min mand :denmarkflag:

Så måske vi bare skal prise os lykkelige for, at det er andre ting de går op i :thumbsupsmileyanim:

genticker.php?dhn=MTkxODE=.png

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som alle de andre siger så er du bare nød til at snakke med ham om det, forklare ham at det ikke er DIT bryllup men JERES, og det er du simpelthen bare nød til, for ellers når du at få pip inden den store dag....

Jeg føler mig utrolig heldig med min kommende mand lige pt, for det er lige før han går mere op i brylluppet end jeg gør... Det er ham der finde computeren frem om aftenen og skriver ned hvad han skal nå inden og finder ting han godt kunne tænke sig....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror, lige som de andre, at det vigtigste bare er at få snakket med ham og fortalt ham hvor meget det betyder for dig at I er sammen om det (ikke mange point for originialitet lige dér :thumbsupsmileyanim: ). Det må han trods alt kunne sætte sig ind i - er der ikke nogen tidspunkter hvor han gerne vil have dig til at engagere dig?

Min kommende er heller ikke specielt aktiv i bryllupsplanlægningen... det generer mig ikke det store endnu, men måske kommer det når vi nærmer os dagen. Det tog også nogle måneder, før han fik fat i præsten, som er ham han selv har været til præst hos (derfor syntes jeg, at han selv skulle ringe). Men vi nåede det nu alligevel i god tid. Jeg har stort set carte blanche, og sådan har det altid været med denne type ting, også med mad og fest og indretning... for han ved jo, at jeg alligevel efterhånden kender hans stil. Jo, bryllup er en stor ting, også for ham - men for ham skal det bare være en god fest med gode venner og familie og lidt rødvin, og mere behøver det for hans skyld ikke at være... og i og for sig synes jeg faktisk det er okay, hvis bare jeg får lov til at fordybe mig i de små detaljer.

Omvendt skal vi snart til at købe vores første bil sammen, men der er jeg den, der ikke er særlig god til at engagere mig - 5 døre? Jo da, så løfter jeg mit øjenbryn "fint med mig". Dieselmotor? Jo da, fint nok, hvis han synes. Jeg har stor tiltro til, at han tager gode beslutninger, og det med biler har aldrig interesseret mig en døjt - Det eneste behov jeg har er at være med til at bestemme farven... og hvis den ellers kan køre fra A til B, så er det fint med mig...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg tror, lige som de andre, at det vigtigste bare er at få snakket med ham og fortalt ham hvor meget det betyder for dig at I er sammen om det (ikke mange point for originialitet lige dér :) ). Det må han trods alt kunne sætte sig ind i - er der ikke nogen tidspunkter hvor han gerne vil have dig til at engagere dig?

Min kommende er heller ikke specielt aktiv i bryllupsplanlægningen... det generer mig ikke det store endnu, men måske kommer det når vi nærmer os dagen. Det tog også nogle måneder, før han fik fat i præsten, som er ham han selv har været til præst hos (derfor syntes jeg, at han selv skulle ringe). Men vi nåede det nu alligevel i god tid. Jeg har stort set carte blanche, og sådan har det altid været med denne type ting, også med mad og fest og indretning... for han ved jo, at jeg alligevel efterhånden kender hans stil. Jo, bryllup er en stor ting, også for ham - men for ham skal det bare være en god fest med gode venner og familie og lidt rødvin, og mere behøver det for hans skyld ikke at være... og i og for sig synes jeg faktisk det er okay, hvis bare jeg får lov til at fordybe mig i de små detaljer.

Omvendt skal vi snart til at købe vores første bil sammen, men der er jeg den, der ikke er særlig god til at engagere mig - 5 døre? Jo da, så løfter jeg mit øjenbryn "fint med mig". Dieselmotor? Jo da, fint nok, hvis han synes. Jeg har stor tiltro til, at han tager gode beslutninger, og det med biler har aldrig interesseret mig en døjt - Det eneste behov jeg har er at være med til at bestemme farven... og hvis den ellers kan køre fra A til B, så er det fint med mig...

Den med bilen kan jeg nemt nikke genkendende til :biggrin:

Vores bryllupskørsel er nemlig blevet til en ny bil. (han får bil jeg får bryllupsfest) :thumbsupsmileyanim:

Min kæreste går heller ikke op i detaljer, men når jeg har lavet et udkast til noget (indbydelse, bordkort mm) så viser jeg ham eksemplet og spørger: "hvad mener du?" "Vil du være med til at VI sender dette ud?" Det er spørgsmål han kan forholde sig til. -HAHA-

Jeg kan godt plydre løs om bryllup og vide at han nok kun høre efter med et halvt øre, men vi ved begge to at når det er noget vigtigt, så siger jeg "hvad mener du?" og så lytter han når jeg fortæller forfra! :denmarkflag:

Et andet eksempel handler om traditioner. I følge dem skal gommen stå for bl.a. brudebuket og kørsel. I den situation spurgte jeg kæresten sådan: "traditionen er at gommen gør dit og dat. Vil du også det, skal vi gøre det sammen, eller skal jeg selv klare det"? Så har han muligheden for at sige til og fra istedet for at han blev påduttet at gøre bestemte ting. (ikke at du gør det)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min kommende mand sagde fra starten at han altså ikke kunne klare at snakke bryllup 3-4 timer hver dag. Så vi indgik en aftale om hvad han skulle være med til at arrangere, og det har han så været, og han har været super til det.

Derudover skulle han med på én bryllupsmesse uden brok, og smile under hele turen :thumbsupsmileyanim:

Og så har vi aftalt 10 minutters bryllupssnak om dagen eller at vi tager en hel times snak i weekenden. Hvis der så ikke har været noget i løbet af en uge, kan jeg godt spare lidt op.

(han arbejder i familievirksomheden, så mange dage er han meget sent hjemme - så fair nok at alle aftener ikke skal stå på bryllup).

Og en gang i mellem når han prøver at overtale mig til et eller andet, så bytter vi for et par timers total engageret bryllupssnak.

Hvis han ikke lytter efter, så siger jeg det til ham, og så viser han normalt opmærksomhed. Ellers bliver jeg lidt småirriteret, og så plejer han at gøre det godt igen.

Der er ½ år tilbage nu, og det er lige så stille og roligt ved at gå op for ham, så han er mere opmærksom nu. men det er helt ok på denne måde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I skal lige allesammen have en :biggrin: Tusind tak

I har virkelig hjulpet med at slippe frustrationen, det hjælper ikke at føle sig alene med problemet!

Jeg kom selv frem til snakken, vi er faktisk ret gode til at kommunikere, men vi har haft travlt hver i sær på det sidste, så måske er det derfor det er endt så skævt og "småting" har hobet sig op. Jeg nåede slet ikke at snakke med ham om det igår. Jeg tror i har ret i det med at der er lang tid til, og derfor er det jo ikke "nødvendigt" endnu, jeg tror også at han bedre kan forholde sig til konkrete valgmuligheder så det tager jeg også til mig. Jeg vil også prøve at begrænse mig i mine spørgsmål - jeg syntes ikke selv jeg stiller sådan overdrevet mange spørgsmål, men der er jo sikkert to sider af den sag :)

I formiddags modtog jeg en sms fra ham "nu har jeg snakket med kirken, jeg skal lige sende en mail når jeg kommer hjem, han skulle bruge en masse praktiske oplysninger. Datoen er der ikke noget i vejen for" (og jeg nåede jo som sagt ikke at snakke med ham igår) - da han kom hjem tog jeg lidt hul på bylden. Han sagde at han godt kan li idéen med æsker, så lidt har han kommenteret på. Det blev bare glemt i frustrationerne igår, men det blev jeg liiige mindet om :thumbsupsmileyanim: Ja man er jo ikke fejlfri som min kære tilkommende altid påpeger!!!Han sagde også at han er bange for hvad jeg skal gå op i når brylluppet er overstået, jeg fortalte at det ikke er noget problem for mig, jeg skal jo overtale ham til at lave en baby -HAHA- så rullede han med øjnene og grinede! vi har efter snakken joket med at han skal gå mere op i det og det er et godt tegn så har han hørt hvad jeg har sagt og han vil tænke over det i fremtiden (ja man kender vel sin mand).

Jeg vil lige sige at jeg ikke viser ham hver sløjfe eller blomst, og spørger ham hvad farve lys vi skal have på bordet og ting i den dur, det er virkelig kun ting jeg troede han kunne have den mindste interesse i, fx sjove topfigurer, kage (han elsker kage) og at jeg vælger knap så feminine farver og tema. Men nope - der er dog håb!!!

Men :denmarkflag: allesammen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hahaha - jeg griner simpelthen så meget af den med dåseøl og pølser på grillen! :-) Mænd er sgu fra mars og kvinder fra Venus :thumbsupsmileyanim:

De har en helt anden dagsorden end kvinder og bekymrer sig kun halvt så meget om tidsplaner.... "Ja ja, det ordner vi i weekenden!" 3 uger senere og så er det stadig ikke blevet ordnet! Dog tror jeg, at jeg har fundet verdens mest engageret brudgom, der sågar gik op i, hvilken slags porcelæn vi skulle ønske os - ja, næsten mere end jeg selv! Så tøser, det kan også tage overhånd med deres indblanding ;-) Dog var det en utrolig stor hjælp, at vi var to om at lave de pokkers invitationer, da det virkelig var tidskrævende, og at han også havde ideer til designet!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror heller ikke mænd går så voldsomt op i små tingene..

Mig og min kommende mand har aftalt at jeg står for stort set alting, men inden jeg bestiller noget vender jeg det lige med ham..

Det fungere egentlig ret godt..

Han vil bare gerne ha JEG får mit " drømme bryllup" og han vil bare gerne sige ja til mig.. :)

Men han reagere da i det mindste hvis jeg spørger ham om a eller b..

Tror min gnist ville falde hvis han hele tiden nikkede " ja det er fint!" :thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tror altså også det handler om at skrue ned for forventningerne til handyrenes engagement.....med mindre de selv viser det.

For min mand kunne vi godt bare sende en sms til folk og så byde på dåseøl og pølser på grillen, ude i haven med papirsdug og engangs-service. Og det er da også helt fint - bare ikke til et bryllup. Det forstår han så ikke helt, men han lader bare mig køre ræset og satser på at jeg har styr på det og siger til hvis jeg har behov for hans hjælp til noget jeg ikke selv kan klare. Det er bare ikke vigtigt for ham at lys og servietter passer sammen og hvilken farve blomsterne i øvrigt skal være. SLET IKKE!!!!!

Til gengæld så ved jeg også at han nok skal sige fra, når der er noget han ikke kan lide, som fx da jeg havde sat et bille af os på første udkast til STD-kortene. Da måtte jeg pænt finde et andet motiv, for det syntes herren absolut ikke om.

Så mit råd vil være at skrue ned for forventningerne, kun at spørge når der er noget du absolut ikke kan klare selv....og så ellers bare planlægge derudaf. Han skal nok sige til hvis der er noget der absolut ikke falder i hans smag......også inden i kommer til det lyserøde blondehelvede!!!!! hehehe :thumbsupsmileyanim:

Jeg er meget enig i det der bliver sagt her. Generelt har mænd svært ved at forholde sig til detaljeret planlægning af en fest som måske først skal finde sted om 1 1/2 år eller mere, eller forholde sig til nogle meget små detaljer. Det er ikke ensbetydende med at de ikke går op i planlægningen. Der er bare så lang tid til. Min erfaring er imidlertid også at det så er manden der i dagene op til og på selve dagen er den der støtter bruden når hun er ved at gå til af nervøsitet for om det hele nu også klapper, og er den der holder hovedet koldt. Well det er meget generaliserende men ofte forholder det sig faktisk sådan. På selve dagen er de fleste brude helt afslappet; Vi har gjort hvad vi kan og nu må det gå som det går. Vi skal bare nyde dagen. Det tror jeg manden har en stor andel i.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer