Marisus

Husk at frankere jeres indbydelser rigtigt...

16 posts in this topic

Vores indbydelser blev sendt afsted i fredags - i god tid I know :)

Jeg var meget opmærksom på at vægten ikke oversteg 50 gram, og med en vægt på ca. 22 gram frankerede jeg gladeligt med 5,50 kr.

Indbydelserne er nået frem igår, og jeg får med det samme en sms fra min søster. "Tak for indbydelsen, men jeg håber ikke du kun har sat 5,50 kr. frimærke på dem alle, for de er underfrankeret"!!!

:cheerleader3::bearhug::cheerleader3:

Først blev jeg stiktosset for jeg vidste med sikkerhed, at de vejede meget mindre end de måtte, hvad jeg ikke lige havde overvejet var, at de tilsyneladende er tykkere end 0,5 cm. og derfor er noget så åndssvagt som et "storbrev" :)

Blev simpelthen så ked af det, men mest af alt fordi vi har gjort så meget ud af de indbydelser fra inderst til yderst, og nu har ALLE gæster så fået en kuvert med et stort fedt stempel "Manglende porto er berigtiget overfor afsender" !!! Alle andre breve end vores bryllupsindbydelser :)

Nu kan jeg så gå og håbe på en advarsel fra Post Danmark og ikke 24 x straf på 33,75 kr. for så skyller jeg nok mig selv ud i toilettet :blink:

Så til jer andre - vær opmærksom på tykkelsen, hvis I har en sløjfe på indbydelsen som os :)

Edited by Marisus
0

Annonce ♥

Uh, sikke da en skrækkelig historie!! :cheerleader3: Og hvor er det synd, at helhedsindtrykket af jeres invitationer skal spoleres af et grimt poststempel - det kan jeg gogdt forstå du er ked af. Men heldigvis kan man jo ikke se det på selve invitationen :) Jeg krydser fingre for, at i ikke får en opkrævning..

Hilsen hende, der skal giftes en måned efter dig, og postede alle indbydelser i dag ;)

0

Ej hvor er det synd for dig!!! Typisk post danmark at det skal være så firkantet... og så når man har gjort så meget.

Håber virkelig ikke at du får en "bøde", for det er godt nok mange penge!!

Når jeg engang skal have sendt invitationer ud, så skal jeg huske at gå på posthuset med dem så der er styr på det.

Stort trøste-kram fra mig.

:)

0

øv det er surt! Håber du slipper med en advarsel, og ikke for mange 100 kr. strafporto....

0

Annonce ♥

Jeg sidder her og smiler lidt.. Ikke på den hoverende måde, men fordi vi har fået nøjagtig samme breve fra postdanmark i weekenden.. Jeg havde også vejet brevene for at være helt sikker på at jeg ikke havde underfrankeret, men ikke skænket den S**** sløjfe en tanke.. Håber de er bundet meget forskelligt, så det ikke er alle 25 invitationer vi kan vente at få en regning på...

Det er super surt, ja og rigtig grimt at de er blevet leveret med det stempel på...

Så du er ikke alene.... :) ;)

0

Argh, hvor surt!!! Jeg var på posthuset for at købe frimærker i sidste uge, og 400 kr. senere kom jeg ud med frimærker til DK, EU og så udlandet. Da jeg så kom hjem, kom jeg i tanke om, at det kunne da egentlig godt være, at vores invitationer var en anelse for tykke - mest fordi vi havde valgt at klistre hjerter på forsiden samt sådan en rund 'perlemors-ting' indeni, hvilket nok gjorde, at de var lidt for tykke. Heldigvis gik jeg tilbage til posthuset dagen efter og tjekkede det, for det viste sig, at samtlige invitationer jo var for tykke, så det blev en betydelig sum, vi kom af med, for et storbrev til udlandet koster 15kr!!!!!!!!!!!! Men havde da været værre med opkrævning! Pyhhhhh!

0

Årh nej, hvor er det bare uheldigt :)

Håber du slipper med en advarsel.

0

Har lavet samme nummer... en sløjfe der åbenbart var for tyk.

Heldigvis slap vi med én advarsel... og kun en havde fået et stempel...

Håber du kun får forskrækkelsen med en "advarsel" :)

0

Annonce ♥

Det er bare surt! Og lad mig her komme med en advarsel: Sæt IKKE segl på hverken kuvert eller indbydelse - de bliver fuldstændig pulveriseret i postDK's maskiner! Det fandt vi ud af på den hårde måde :) Alle de udsendte indbydelser var dækket af et fint lag kobberfarvet støv, og det samme faldt ud af kuverten. Tilgengæld var der ingen segl på indbydelserne mere... Jeg var grædefærdig, da jeg fik det at vide, for vi havde bare brugt så lang tid på at få dem til at se flotte ud allesammen. Jeg er bare SÅ glad for, at det ikke var alle vores indbydelser, der blev sendt med posten, så der findes stadig de 'rigtige' versioner.

0

Det er bare surt! Og lad mig her komme med en advarsel: Sæt IKKE segl på hverken kuvert eller indbydelse - de bliver fuldstændig pulveriseret i postDK's maskiner! Det fandt vi ud af på den hårde måde :a1093: Alle de udsendte indbydelser var dækket af et fint lag kobberfarvet støv, og det samme faldt ud af kuverten. Tilgengæld var der ingen segl på indbydelserne mere... Jeg var grædefærdig, da jeg fik det at vide, for vi havde bare brugt så lang tid på at få dem til at se flotte ud allesammen. Jeg er bare SÅ glad for, at det ikke var alle vores indbydelser, der blev sendt med posten, så der findes stadig de 'rigtige' versioner.

Hvor surt med de indbydelser... :bed: Men så har jeg et godt råd. Det er kun et problem hvis man smelter det med en lighter, hvilket nok var det i gjorde??

Vi brugte det der kan puttes i en limpistol.. det fungerer rigtigt godt til sejl, og tørrer ikke ud på samme måde. Vi var nød til at bruge det andet til de sidste, da vi løb tør for det til limpistolen, og det var rigtig træls at sidde med!

Vi har ikke hørt fra nogle at sejlene var ødelagte da de fik dem.. så det kan lade sig gøre :)

0

Det er bare surt! Og lad mig her komme med en advarsel: Sæt IKKE segl på hverken kuvert eller indbydelse - de bliver fuldstændig pulveriseret i postDK's maskiner! Det fandt vi ud af på den hårde måde :) Alle de udsendte indbydelser var dækket af et fint lag kobberfarvet støv, og det samme faldt ud af kuverten. Tilgengæld var der ingen segl på indbydelserne mere... Jeg var grædefærdig, da jeg fik det at vide, for vi havde bare brugt så lang tid på at få dem til at se flotte ud allesammen. Jeg er bare SÅ glad for, at det ikke var alle vores indbydelser, der blev sendt med posten, så der findes stadig de 'rigtige' versioner.

Jeg ved at de i Panduro har fået noget nyt lak med mere lim i, da de har haft mange problemer med at de gamle knækker i posten... man skal bare huske at spørge efter det der kan give sig lidt mere.

0

Det er bare surt! Og lad mig her komme med en advarsel: Sæt IKKE segl på hverken kuvert eller indbydelse - de bliver fuldstændig pulveriseret i postDK's maskiner! Det fandt vi ud af på den hårde måde :a1093: Alle de udsendte indbydelser var dækket af et fint lag kobberfarvet støv, og det samme faldt ud af kuverten. Tilgengæld var der ingen segl på indbydelserne mere... Jeg var grædefærdig, da jeg fik det at vide, for vi havde bare brugt så lang tid på at få dem til at se flotte ud allesammen. Jeg er bare SÅ glad for, at det ikke var alle vores indbydelser, der blev sendt med posten, så der findes stadig de 'rigtige' versioner.

Jeg ved at de i Panduro har fået noget nyt lak med mere lim i, da de har haft mange problemer med at de gamle knækker i posten... man skal bare huske at spørge efter det der kan give sig lidt mere.

Godt at høre, at de har forbedret det siden vi brugte det! Det må spare mange for skuffelser :)

0

Annonce ♥

Ej hvor surt, føler med dig... Det er nok det sidste man har lyst til skal ske :)

Skulle selv sende en invitation til Sverige og den røg med i bunken på 5,50kr. Fik dog kun en anmærkning fra PostDK. Håber du slipper med en anmærkning også :a1093:

0

Vores indbydelser blev sendt afsted i fredags - i god tid I know GP

Jeg var meget opmærksom på at vægten ikke oversteg 50 gram, og med en vægt på ca. 22 gram frankerede jeg gladeligt med 5,50 kr.

Indbydelserne er nået frem igår, og jeg får med det samme en sms fra min søster. "Tak for indbydelsen, men jeg håber ikke du kun har sat 5,50 kr. frimærke på dem alle, for de er underfrankeret"!!!

:a1093::bed::sm:

Først blev jeg stiktosset for jeg vidste med sikkerhed, at de vejede meget mindre end de måtte, hvad jeg ikke lige havde overvejet var, at de tilsyneladende er tykkere end 0,5 cm. og derfor er noget så åndssvagt som et "storbrev" GP

Blev simpelthen så ked af det, men mest af alt fordi vi har gjort så meget ud af de indbydelser fra inderst til yderst, og nu har ALLE gæster så fået en kuvert med et stort fedt stempel "Manglende porto er berigtiget overfor afsender" !!! Alle andre breve end vores bryllupsindbydelser :)

Nu kan jeg så gå og håbe på en advarsel fra Post Danmark og ikke 24 x straf på 33,75 kr. for så skyller jeg nok mig selv ud i toilettet :)

Så til jer andre - vær opmærksom på tykkelsen, hvis I har en sløjfe på indbydelsen som os :(

Uha det er jeg da godt nok ked af at høre :) Lige netop det du skriver, har jeg slev gjort og jeg måtte bøde for det GP selv om at det var postdanmark der selv havde vejet bervene og sagt 5,50kr men det kunne jeg jo ikke bevise, sur r*v til mig... + at 4 af brevene var til udlandet og der kom jo så ekstra strafporto på øv øv øv

Håber at du slipper med en advarsel.

Regina

0

Vores indbydelser blev sendt afsted i fredags - i god tid I know GP

:a1093::bed::sm:

Først blev jeg stiktosset for jeg vidste med sikkerhed, at de vejede meget mindre end de måtte, hvad jeg ikke lige havde overvejet var, at de tilsyneladende er tykkere end 0,5 cm. og derfor er noget så åndssvagt som et "storbrev" GP

Nu kan jeg så gå og håbe på en advarsel fra Post Danmark og ikke 24 x straf på 33,75 kr. for så skyller jeg nok mig selv ud i toilettet :)

Så til jer andre - vær opmærksom på tykkelsen, hvis I har en sløjfe på indbydelsen som os :(

Uha det er jeg da godt nok ked af at høre :) Lige netop det du skriver, har jeg slev gjort og jeg måtte bøde for det GP selv om at det var postdanmark der selv havde vejet bervene og sagt 5,50kr men det kunne jeg jo ikke bevise, sur r*v til mig... + at 4 af brevene var til udlandet og der kom jo så ekstra strafporto på øv øv øv

Håber at du slipper med en advarsel.

Regina

Jeg troede faktusk at Post Danmark havde "ansvaret" hvis man kunne bevise at de selv havde målt/vejet dem?

Vi har for en sikkerhedsskyld købt 6,5 frinærker til invitationerne. Der er ingen sløjfe på, men de tager meget luft ind så bliver lidt tykke, og manden turde ikke tage chancen. Så hellere betale 30 kr. mere, end få strafporto på dem alle!

0

Har lige modtaget en invitation med posten.... flot med sløjfe OG den har det flotte stempel. Måtte skynde mig at skrive det til min veninde, øv øv... endnu en der røg i :) Ved bare ikke hvor mange hun har sendt til :heart:

0

Annonce ♥