metteholm

invitation til reception

11 indlæg i dette emne

Tænker lidt at der jo er mange man godt kunne tænke sig der dukkede op i kirken og til receptionen, selvom de ikke skal inviteres med til festen.

Har i sendt invitation til dem, altså der bare siger "hej kom i kirke og til reception", eller forventer man de dukker op alligevel. mange gør selvfølgelig, men mange ved måske heller ikke man holder en reception, og jeg har ikke lige lyst til at indrykke det i avisen ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har tænkt mig at invitere til en "lukket" reception, da vi skal holde det hos mine forældre og der derfor ikke kan være meget mere end 100 mennesker. Så vi laver en invitation.

Men ellers kan du skrive i kirkehæfterne (hvis du laver sådan nogen) at der efter vielsen vil være et beskedent traktement/kaffe og kage/ forfriskninger/ champagne dér og dér til kl det og det! eller sætte en seddel op der hvor mange af dem du gerne vil se i kirken kommer fx. i personale stuen eller dele små flyers ud i "strikkeklubben" eller hvor du nu møder folk :heart:

Så ja jeg syntes bestemt godt at man kan lave en invitation, eller på anden måde gøre opmærksom på det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi sagde til dem vi gerne ville se til reception eftr kirken men alle der mødte op i kirken var velkomne og det blev sagt lige efter vielsen. Nogle enkelte havde fået en skriftlige invitation men det var primært nogle ældre i familien der er mere fjernt og derfor ikke skulle med til festen, de fik en papir invitation, ellers var det mundtligt eller i mail.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har sådan set lavet to udgaver af vores invitation: en til de gæster som skal med hele dagen, og en til dem som vi gerne vil se til vielse og reception. I invitationen skrev vi, på en noget mere raffineret måde, at vi gerne ville se dem til vielse og efterfølgende reception, hvor der vil blive serveret bryllupskage. Vi forventer, at receptionen er slut kl. 17.30. Vi har valgt denne måde for også at gøre lidt stads ud af de gæster som "kun" skal til reception og for at vise og sige til dem, at vi vil blive meget glad, hvis de vil deltage. Vi har altså valgt at invitere visse personer til reception, men skulle der dukke nogle op i kirken, som vi ikke har inviteret, er de også meget velkomne, det er en åben reception.

Min kollega har efterfølgende rost invitationen og sagt, at hun synes, det er en rigtig god måde at gøre det på. Dels er hun glad for at være med til en af de store og specielle ting ved brylluppet, bryllupskagen, dels fordi det som receptionsgæst er rart at vide, hvornår man skal tage hjem, så næste punkt på programmet kan begynde.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har lavet en meget enkelt invitation til receptionsgæterne. De bliver på den henvist til hjemmesiden, hvor der står hvornår middagen begynder, så de også har en ide om hvornår det slutter.

Min mand har nogen kollegaer han bare inviterer mundtligt, og det gør jeg sikekr togså med nogle af mine. Men gamel venner man ikke længere har et tæt forhold til, men som man gerne vil se alligevel og fjerne slægtninge, de får en skriftlig invitaiton.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vi har sådan set lavet to udgaver af vores invitation: en til de gæster som skal med hele dagen, og en til dem som vi gerne vil se til vielse og reception. I invitationen skrev vi, på en noget mere raffineret måde, at vi gerne ville se dem til vielse og efterfølgende reception, hvor der vil blive serveret bryllupskage. Vi forventer, at receptionen er slut kl. 17.30. Vi har valgt denne måde for også at gøre lidt stads ud af de gæster som "kun" skal til reception og for at vise og sige til dem, at vi vil blive meget glad, hvis de vil deltage. Vi har altså valgt at invitere visse personer til reception, men skulle der dukke nogle op i kirken, som vi ikke har inviteret, er de også meget velkomne, det er en åben reception.

Min kollega har efterfølgende rost invitationen og sagt, at hun synes, det er en rigtig god måde at gøre det på. Dels er hun glad for at være med til en af de store og specielle ting ved brylluppet, bryllupskagen, dels fordi det som receptionsgæst er rart at vide, hvornår man skal tage hjem, så næste punkt på programmet kan begynde.

Vi har gjort det på nøjagtig samme måde. Vi har lavet en skriftlig invitation til familie, venner og arbejdskollegaer som ikke skal med til selve festen. Vi har lavet en flot indbydelse til dem, dog noget mere enkel end den til selve festen.

Vi har indtil nu kun fået positiv feedback på den, så det er dejligt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Har i nogle eksempler på jeres receptions invitationer?

Jeg tænker på at lave en åben facebook begivenhed, på den måde kan personer i min omgangkreds jeg ikke ser så tit også se invitationen.

Jeg er selv gået glip af nogle globryllupper, som jeg gerne ville have set, fordi jeg ikke kendte eller glemte tid og dato

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sender også invitationer ud til begge "slags".. Der er nogle som vi mener der bare "skal" med, men som er blevet nødt til at blive skåret fra grundet økonomien... Og så får resten det mundtligt eller i kirkehæftet... :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi sendte invitationer ud til receptionen - mest af hensyn til at kunne beregne mad og drikke

Vi lavede s.u. 14 dage før brylluppet og så skrev vi også i invitationerne hvornår receptionen var fra og hvornår den skulle slutte og der havde vi så lige en times tid til middagen skulle i gang :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer