Lenebj

hvad måtte I betale

36 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg skal give 800 kr for at få lagt min kjole op, ind i taljen, have skåret slæbet af og et par småting. Men det kommer meget an på, hvor du går hen. Jeg kiggede på en kjole i HoB hvor de skulle have 5000 for at lægge, ind og sætte et BHstykke i. Og den kjole var ikke spor avanceret at gøre det på. Så se dig godt for!

Kh Tina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal give 800 kr for at få lagt min kjole op, ind i taljen, have skåret slæbet af og et par småting. Men det kommer meget an på, hvor du går hen. Jeg kiggede på en kjole i HoB hvor de skulle have 5000 for at lægge, ind og sætte et BHstykke i. Og den kjole var ikke spor avanceret at gøre det på. Så se dig godt for!

Kh Tina

hvor får du lagt din kjole op henne??

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg skal give 800 kr for at få lagt min kjole op, ind i taljen, have skåret slæbet af og et par småting. Men det kommer meget an på, hvor du går hen. Jeg kiggede på en kjole i HoB hvor de skulle have 5000 for at lægge, ind og sætte et BHstykke i. Og den kjole var ikke spor avanceret at gøre det på. Så se dig godt for!

Kh Tina

Det lyder da fuldstændig absurd?! :cheerleader3: Den søde pige i HoB sagde, at jeg ikke skulle give noget særligt for at få lagt min op - 'det bliver ikke flere tusind kroner', sagde hun. Spændende hvad skrædderen siger, når jeg skal have bestilt det i starten af april :cheerleader3: Jeg giver IKKE flere tusind kroner, det er helt sikkert!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal give 800 kr for at få lagt min kjole op, ind i taljen, have skåret slæbet af og et par småting. Men det kommer meget an på, hvor du går hen. Jeg kiggede på en kjole i HoB hvor de skulle have 5000 for at lægge, ind og sætte et BHstykke i. Og den kjole var ikke spor avanceret at gøre det på. Så se dig godt for!

Kh Tina

Det lyder da fuldstændig absurd?! :cheerleader3: Den søde pige i HoB sagde, at jeg ikke skulle give noget særligt for at få lagt min op - 'det bliver ikke flere tusind kroner', sagde hun. Spændende hvad skrædderen siger, når jeg skal have bestilt det i starten af april :cheerleader3: Jeg giver IKKE flere tusind kroner, det er helt sikkert!!

Da jeg købte min kjole i HOB i januar, skulle de have cirka 3000 kroner for at lægge op, fjerne stropper, lægge ind i ryggen... synes også det var pænt mange penge, så nu er der vist fundet en ny skrædder!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg skal give 800 kr for at få lagt min kjole op, ind i taljen, have skåret slæbet af og et par småting. Men det kommer meget an på, hvor du går hen. Jeg kiggede på en kjole i HoB hvor de skulle have 5000 for at lægge, ind og sætte et BHstykke i. Og den kjole var ikke spor avanceret at gøre det på. Så se dig godt for!

Kh Tina

Det lyder da fuldstændig absurd?! :cheerleader3: Den søde pige i HoB sagde, at jeg ikke skulle give noget særligt for at få lagt min op - 'det bliver ikke flere tusind kroner', sagde hun. Spændende hvad skrædderen siger, når jeg skal have bestilt det i starten af april :cheerleader3: Jeg giver IKKE flere tusind kroner, det er helt sikkert!!

Da jeg købte min kjole i HOB i januar, skulle de have cirka 3000 kroner for at lægge op, fjerne stropper, lægge ind i ryggen... synes også det var pænt mange penge, så nu er der vist fundet en ny skrædder!

Det har de - og han/hun er startet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg skal give 800 kr for at få lagt min kjole op, ind i taljen, have skåret slæbet af og et par småting. Men det kommer meget an på, hvor du går hen. Jeg kiggede på en kjole i HoB hvor de skulle have 5000 for at lægge, ind og sætte et BHstykke i. Og den kjole var ikke spor avanceret at gøre det på. Så se dig godt for!

Kh Tina

Det lyder da fuldstændig absurd?! :cheerleader3: Den søde pige i HoB sagde, at jeg ikke skulle give noget særligt for at få lagt min op - 'det bliver ikke flere tusind kroner', sagde hun. Spændende hvad skrædderen siger, når jeg skal have bestilt det i starten af april :cheerleader3: Jeg giver IKKE flere tusind kroner, det er helt sikkert!!

Da jeg købte min kjole i HOB i januar, skulle de have cirka 3000 kroner for at lægge op, fjerne stropper, lægge ind i ryggen... synes også det var pænt mange penge, så nu er der vist fundet en ny skrædder!

Jeg var derinde og prøve for ca tre uger siden, og fik at vide at jeg kunne se priser på de forskellige tilretninger online, og det stemte meget godt med de ca 5000 kr hun mente jeg skulle sætte af (2000 for oplægning, 2000 for indlægning og 1000 kr for BHstykke - i runde tal). Fuldstændig sindssygt!

Det har de - og han/hun er startet :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vidste ikke man kunne se skrædderiets priser - dem har jeg så set nu og SLAP NU AF, hvor er det da MEGA dyrt!!! 800 kr. bare for at gå ind af døren?! :cheerleader3:

Jeg kan forstå det er dyrt, hvis det er nogen svære og brudekjolespecifikke ting, men det kategoriserer en oplægning da vel ikke som og det koster 1300-2800 kr.

Jeg er målløs! Og hvis de siger en pris der på nogen måde kommer over 1.600 kr. når jeg kommer derind om en måned, så siger jeg nej tak og finder en anden der kan gøre det!

Tak for øjenåbneren, Tina! Der var jeg vist lige lidt for godtroende :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vidste ikke man kunne se skrædderiets priser - dem har jeg så set nu og SLAP NU AF, hvor er det da MEGA dyrt!!! 800 kr. bare for at gå ind af døren?! :cheerleader3:

Jeg kan forstå det er dyrt, hvis det er nogen svære og brudekjolespecifikke ting, men det kategoriserer en oplægning da vel ikke som og det koster 1300-2800 kr.

Jeg er målløs! Og hvis de siger en pris der på nogen måde kommer over 1.600 kr. når jeg kommer derind om en måned, så siger jeg nej tak og finder en anden der kan gøre det!

Tak for øjenåbneren, Tina! Der var jeg vist lige lidt for godtroende :cheerleader3:

Nå, blev faktisk så målløs, at jeg nu har skrevet til et andet skrædderi for at høre hvad de skal have for tilretningen... Spændende... :cheerleader3:

Redigeret af Susanne33
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Vidste ikke man kunne se skrædderiets priser - dem har jeg så set nu og SLAP NU AF, hvor er det da MEGA dyrt!!! 800 kr. bare for at gå ind af døren?! :cheerleader3:

Jeg kan forstå det er dyrt, hvis det er nogen svære og brudekjolespecifikke ting, men det kategoriserer en oplægning da vel ikke som og det koster 1300-2800 kr.

Jeg er målløs! Og hvis de siger en pris der på nogen måde kommer over 1.600 kr. når jeg kommer derind om en måned, så siger jeg nej tak og finder en anden der kan gøre det!

Tak for øjenåbneren, Tina! Der var jeg vist lige lidt for godtroende :pokey:

Nå, blev faktisk så målløs, at jeg nu har skrevet til et andet skrædderi for at høre hvad de skal have for tilretningen... Spændende... :cheerleader3:

Jeg har faktisk skrevet til to skrædderier og det ene har allerede svaret følgende:

Det vil koste 600 kr. for oplægn. dampning og evt. tilretning af draperingerne samt tilrette indsnit. Vi skal senest have kjolen 14 dage før den skal bruges så vi har tid til at rette til over 2 gange hvis det er nødvendigt. Men ser ikke nogen umildbare problemer med at rette kjolen til.

Det er billigere end prisen for at træde IND i HoB´s skrædderi og tilmed også hurtigere endda inkl. tilretning efter tilretning. Ingen tvivl om, hvor jeg skal have rettet min kjole til!!! :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er da glad for at have været til hjælp :cheerleader3: . Det er jo altid dejligt at spare penge :cheerleader3:

Da jeg nævnte for hende derinde at jeg muligvis bare ville købe kjolen blev hu smækfornærmet! "Det nytter jo ikke noget at det ikke er brudekjolekyndige, der arbejder med den!". Ko....

Kh Tina

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er da glad for at have været til hjælp :cheerleader3: . Det er jo altid dejligt at spare penge :cheerleader3:

Da jeg nævnte for hende derinde at jeg muligvis bare ville købe kjolen blev hu smækfornærmet! "Det nytter jo ikke noget at det ikke er brudekjolekyndige, der arbejder med den!". Ko....

Kh Tina

Der er sgu ikke noget der hedder brudekjolekyndig! Trust me. Enten kan man eller også kan man ikke sy..! Selvfølgelig kan en hobbysyerske der bare har taget et par kurser i syning ikke gøre det - men enhver skrædder (udd. skrædder!) skal kunne gøre det. Ellers kan de godt stryge den titel fra CV'et... Men der er desværre mange på markedet der er udd. designer, med syning som tillægsfag - de er IKKE skræddere. Og det er en kamp vi rigtige skræddere kæmper for at få folk til at indse, og bruge os i stedet. Var ved at brække mig da jeg arbejdede i en brudebutik og ejeren (designer...) refererede til sig selv som skrædder. Hun kunne ikke engang betjene den nye symaskine jeg overtalte hende til at købe - hun havde en gammel fra 80'erne...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Brug ikke de skræddere, som butikkerne anbefaler, medmindre det er med i den pris, du giver for kjolen. Jeg havde efterhånden accepteret, at det ville koste mig 500-800 at få lagt min kjole op (Lily) men så så jeg, at hos den lokale skrædder i Allerød koster det 175 kr. De store butikker, som HoB, Nicolai, og Bride Fashion tager alt for høje priser for det. Så forhør dig hos den lokale skrædder - det er langt billigere.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er der noge der kender en skrædder i det vestjyske???? Måske i Skjern - Herning - Holstebro - esbjerg. Det er også okay med én i Århus, da jeg kommer der af og til.

Jeg er helt målløs over de priser I nævner hos HoB. Da jeg købte min kjole der sagde hun at det ville koste max. 1900,00.

Redigeret af tina1506
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Åh nej nu vil jeg da heller ikke bruge den skrædder HOB bruger. Det lyder jo alt for dyrt! Kender I nogle gode skræddere i Københavnsområdet? Hvis man ikke bruger deres skrædder, skal man så hente kjolen tidligere fra forretningen eller må den stadig hænge der indtil man skal bruge den?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer