Sign in to follow this  
Followers 0
FrkHelle

Wellness-bryllupsrejse

13 posts in this topic

Som alternativ til krydstogt overvejer vi nu også at tage på en uges wellness-bryllupsrejse.

Nogle, der kan anbefale noget?

Vi har haft kig på noget i Østrig, da L rigtigt gerne vil med tog frem og tilbage. Han synes det er mere romantisk og hyggeligt end at flyve - og så får vi set en masse.

Så Østrig/Schweiz er oplagt, men andre forslag er også yderst velkomne :(

0

Annonce ♥

Der ligger en pragtfuld by i Schweiz der hedder Leukerbad, har været der for mange år siden. Læste om den i avisen for 1-2 år siden at der var kommet et nyt superlækkert hotel eller spa-anlæg eller sådan noget i byen. - Det er en gammel kurby så der er i forvejen masser af wellness.

Alternativt så få fat i Berlingskes rejsetillæg i dag, der står en masse om Bath i England.

endelig er Varbergs Kurort i Sverige smadder skønt, det blev valgt som Europas bedste spa for et par år siden.

KH Frk R

0

Der ligger en pragtfuld by i Schweiz der hedder Leukerbad, har været der for mange år siden. Læste om den i avisen for 1-2 år siden at der var kommet et nyt superlækkert hotel eller spa-anlæg eller sådan noget i byen. - Det er en gammel kurby så der er i forvejen masser af wellness.

Alternativt så få fat i Berlingskes rejsetillæg i dag, der står en masse om Bath i England.

endelig er Varbergs Kurort i Sverige smadder skønt, det blev valgt som Europas bedste spa for et par år siden.

KH Frk R

Prøver da lige at google det du snakker om i Schweiz! L har altid ævlet om, at han så gerne vil derned og det er jo også voldsomt flot og muligt med tog :(

England gider ingen af os til, så det er nemt ;) Og nok lidt det samme Sverige - i hvert fald på bryllupsrejse.

0

Der er smukt som bare pokker i Schweiz og Leukerbad ligger nede i sydligste og de højste schweiziske alper. De laver smadder god mad inspireret af Italien og Frankrig og der er rent og pænt med en fantastisk service. Desuden er der typisk rigtig godt vejr om sommeren, men bjergene køler luften ned om natten. - Ja du kan nok godt høre jeg har været vild med Schweiz siden jeg arbejdede min første sæson dernede for 18 år siden :-)

Kombiner f.eks. med et par dage i Zürich eller Luzern som også er et par skønne byer. Vi boede på et pragtfuld lille ko-hotel i Zürich. Skriv endelig til mig hvis I gør alvor af Schweiz og så skal jeg nok give dig et par fif :-D

KH Frk R

0

Annonce ♥

Der er smukt som bare pokker i Schweiz og Leukerbad ligger nede i sydligste og de højste schweiziske alper. De laver smadder god mad inspireret af Italien og Frankrig og der er rent og pænt med en fantastisk service. Desuden er der typisk rigtig godt vejr om sommeren, men bjergene køler luften ned om natten. - Ja du kan nok godt høre jeg har været vild med Schweiz siden jeg arbejdede min første sæson dernede for 18 år siden :-)

Kombiner f.eks. med et par dage i Zürich eller Luzern som også er et par skønne byer. Vi boede på et pragtfuld lille ko-hotel i Zürich. Skriv endelig til mig hvis I gør alvor af Schweiz og så skal jeg nok give dig et par fif :-D

KH Frk R

Tak :D Det skal jeg lige skrive bag øret.

Men hvor i Schweiz er det så godt at tage hen, hvis det skal kombineres med Wellness. Altså hvad hedder området? Bare så jeg ved, hvad jeg skal søge lidt efter..

0

Hej

Jeg bor i Schweiz - faktisk i en lille by i Alperne med wellness, men jeg vil mene, at det vi har her i byen nok er for lille til det, som I oensker. Jeg har fundet et link til nogle wellness muligheder her i Kanton Graubünden i Schweiz:

http://www.graubunden.com/en/summer-holida...ess-health.html

Jeg kan anbefale at tage City Night Line toget fra Danmark til Schweiz. Man kan faa en deluxe kupe med eget toilet og bad. Der er panorama vinduer og dejlige senge med dyner og det hele. Vi har taget toget i deluxe kupe flere gange efterhaanden og er altid tilfredse. Vi skal til Danmark med toget igen til sommer.

0

Hej

Jeg bor i Schweiz - faktisk i en lille by i Alperne med wellness, men jeg vil mene, at det vi har her i byen nok er for lille til det, som I oensker. Jeg har fundet et link til nogle wellness muligheder her i Kanton Graubünden i Schweiz:

http://www.graubunden.com/en/summer-holida...ess-health.html

Jeg kan anbefale at tage City Night Line toget fra Danmark til Schweiz. Man kan faa en deluxe kupe med eget toilet og bad. Der er panorama vinduer og dejlige senge med dyner og det hele. Vi har taget toget i deluxe kupe flere gange efterhaanden og er altid tilfredse. Vi skal til Danmark med toget igen til sommer.

:( Det vil jeg da lige prøve at kigge på senere, eller i morgen. Vi er ved at gøre klar til lidt film-hygge :D

Desværre har jeg i eftermiddag erfaret, at wellness i Schweiz er MONSTER dyrt især i forhold til Østrig, men skal lige kigge lidt mere på det..

Jeg har mest bare kigget hoteller, og hoteller ER jo som regel dyrere i sig selv, end hvis man kan finde en pakkeløsning :cheerleader3:

Så tak, jeg vil lige kigge på det, når jeg har tiden :cheerleader3:

0

Hejsa,

Vi skal på wellness-ophold... På Læsø!! :(:cheerleader3: Ja, jeg ved godt, at det ikke lige var det, du efterlyste, men der findes et fantastisk sted på Læsø - Læsø Kur, hvor de har integreret brugen af Læsø Sydesalt i deres behandlinger. Vi skal bo på Strandgaarden, der er kendt for deres gode køkken, og som ligger lige ved siden af Læsø Kur. Så nej, det er ikke i et andet land, men jeg er ret sikker på, at det bliver helt fantastisk ;)

Jeg håber, du finder det perfekte sted for jer :cheerleader3:

Tak :heart:

Meeeen nej, Læsø er ikke lige stedet for os, vi vil gerne ud og opleve lidt andet end bare Danmark. Det er jo så heldigvis forskelligt, hvad man ønsker sig på bryllupsrejsen og er sikker på, at I får et dejligt ophold, selvom der snakkes dansk (I kan jo altid prøve at overtale dem til at snakke andet :tunge: )

0

Annonce ♥

Uuh jeg ved ikke om der er nogen områder der er mere wellness agtige end andre, så det tør jeg ikke svare på. Mener Leukerbad ligger i kanton Wallis, men det burde være nok at søge på Leukerbad. Jeg ved godt mange synes Schweiz er dyrt, men kvaliteten er kanon.

Ellers kunne Ungarn eller de Baltiske lande også være et alternativ. >Hotel Gellert i Budapest er lækkert og har også en stor wellness afdeling. Tror nok at f.eks. Krone rejser arrangerer ture der til.

KH Frk R

0

KH Frk R

Jeg er lidt nysgerrig - hvor arbejdede du henne, Frk R? Var det i Wallis?

Og ja, det er jo bare skoent i Schweiz!

0

Jeg vil ligesom Frk. R. anbefale Budapest i Ungarn, da det faktisk også er seriøst inde i vores overvejelser :-) Der skulle være rig mulighed for wellness og til yderst rimelige priser. Det bliver tit omtalt i diverse rejsetillæg i aviser osv. Derudover skulle det være en fantastisk spændende by og med mulighed for at spise super, super godt til yderst rimelige priser.

Nu ved jeg ikke, om I helst vil bo på hotel eller i lejlighed, men der er faktisk rigtig mange danskere som udlejer ferielejligheder i Budapest, bare prøv at google det.

0

Annonce ♥

@ Camilla

Jeps så jeg talte et pragtfuldt Walliserdütch, men må indrømme at jeg i dag har svært ved at forstå dialekten. Almindeligt Schweizertysk går dog :-)

Walliserdütch er godt nok ogsaa en svaert dialekt :(

0