Sign in to follow this  
Followers 0
pilgrim

Hvem stiller kirkehæfter frem...

7 posts in this topic

Annonce ♥

Vi skulle bare aflevere vores kirkehaefter til kirketjeneren dagen foer og saa soergede de for at fordele kirkehaefterne paa stolene.

Min mor havde lavet en kurv med ris og den stod i vaabenhuset. Kan faktisk ikke huske, om hun saa gik rundt og fordelte risposerne eller hvordan.

0

Man kan da altid få nogle til at hjælpe med at dele kirkehæfterne ud ved ankomst til kirken, hvis de ikke skal ligge på bænkene/stolene. Og der har altid været nogle som har stået med sæbebobler/ris ved udgangen af kirken til alle de bryllupper, jeg har været til.

Jeg selv har tænkt mig at spørge en af mine kollegaer, om hun vil have tjansen.

0

Annonce ♥

Der hvor jeg kommer fra er det åbenbart tradition at det er den ældste generation af kvinder som sørger for kirkepynten (altså hos os mine bedstemødre), så hvis vi skulle have hæfter ville jeg gå ud fra at de sørgede for det...

Vi skal også have sæbebobler og dem regner jeg med at vi beder mine to yngste søskende (hhv. 12 og knap 5 år) om at gå rundt og dele ud. Så får de lov at være en aktiv del af brylluppet og min søster på 4 vil elske opmærksomheden :(

Edited by HenrietteLN
0

Min mor satte de ting frem i kirken, da hun var den, der om formiddagen gik og pyntede kirken op :-). det skal så lige siges, at vi havde kirken for os selv hele dagen

0