Guest IdaEmilie

Dåser fra Tyskland

44 indlæg i dette emne

Vi har hentet Somersby, dåseøl og dåsesodavand i Tyskland - det er primært til receptionen, men hvis nogen vil have sodavand/cider til maden, så bliver det altså på dåse. Til øl-folket har vi også fadøl :( Jeg har ingen problemer med dåser overhovedet og jeg går da ud fra, at så snart har hældt op i glasset, så fjerner serveringspersonalet dåsen...

Indkøbsprisen på et almindeligt anker fadøl (25 liter) er ca. 500 kr.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har købt flaskeøl og flaskesodavand. Og det var faktisk kæresten der insisterede på det. Han synes bare det er "lækrere" med flaskeøl :(. Og jeg har også en halt anden følelse af "mmmmm", når jeg drikker af en flaskesodavand i forhold til en dåse.

Så vi sendte svigerforældrene i bilka (vi har ikke selv bil) -der var supergodt tilbud på øl og sodavand i sidste uge, tror jeg. Så jeg tror ikke den økonomiske forskel er så stor, når man også iberegner benzin til Tyskland og betaling for diverse overfarter :cheerleader3: (vi bor på Sjælland).

Når det er sagt, har vi da været til bryllup med dåseøl, hvor jeg i "kampens hede" ikke skænkede det en tanke :cheerleader3:.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi bor også på sjælland, men da vi alligevel har en årlig familietradition om at køre til Tønder i nogle dage, så bliver det ikke en ekstraudgift at køre til tyskland for at handle :-)

Med hensyn til udseendet, så er jeg af samme holdning som flere andre. Bordet ser pænt ud når gæsterne kommer ind, og der lige hurtigt bliver taget billede af det. Og derfra, så er jeg egentlig hamrende ligeglad om der står flasker eller dåser på bordet.

De øl vi serverer kommer også til at være på dåse. Økonomien er ikke til andet, og har prøvet det før til en vens bryllup, det var intet problem overhovedet.

Så alt i alt er det vel meget an på personlig smag. Om det skærer én i øjet at se dåser på bordene, eller om man slet ikke lægger mærke til sådan noget :(

Edit: Kan se der er mange der serverer drinks også. Det har vi nu ikke tænkt os at gøre, der bliver serveret det sædvanlige til kaffen, men derudover kommer der ikke til at være noget sprut. De bryllupper jeg har været til hvor der har været adgang til sprut, er altid endt med bræk over det hele, og det gider vi simpelthen ikke. Der bliver bare beregnet det ekstra i øl og vin, så må de drikke det der er ;-) Men igen, personlig præference :cheerleader3:

Redigeret af Eurydice
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej!

Jeg vil slet ikek have sodavandsflasker/dåser på bordene!!! :( Derfor fadølsanlæg og derudover hjemmelavet hyldeblomstdrik og hjemmelavet isthe :cheerleader3: Og sådan er det :cheerleader3: BILLIGT :D Sodavand bliver KUN til drinks om aftenen..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uha, vi har spekuleret og regnet hele dagen idag :-)

Vi har bla. undersøgt prisen på fadøl, ikke kun pga. mine svigerforældre, men også fordi det er et ønske for min kæreste, som vi dog havde regnet med at spare væk. Vi kan købe fadøl og låne anlæg igennem en bekendt og skal i så fald give 425 for 25 l. Tuborg eller 465 for 25 l. Tuborg Classic. Vi har også været i kontakt med Holte Vinlager da vi er vilde med Thys økologiske øl, der koster 19 l. alm. øl 400 kr, den økologiske variant ca. 480 kr. Prisen på fadøl er ca. 2,5 gange så dyrt sammenlignet med fx. at købe Ceres i Tyskland.

Det vi så har overvejet, er at vælge fadøl men til gengæld droppe drinks. Så når der skal være fest, må folk altså klare sig med øl og vin. På den måde vil vi ikke overskride budgettet mht. drikkevarer, og der vil samtidig være en del mindre bøvl med det. Dette er vores overvejelser lige nu...

Mht. sodavand er vi ikke kommet længere. Men de skal helt sikkert på bordet hos os, AnnaPeranna ;-), for bruden drikker ikke vin og vil ikke undvære hendes Pepsi Max!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Uha, vi har spekuleret og regnet hele dagen idag :-)

Vi har bla. undersøgt prisen på fadøl, ikke kun pga. mine svigerforældre, men også fordi det er et ønske for min kæreste, som vi dog havde regnet med at spare væk. Vi kan købe fadøl og låne anlæg igennem en bekendt og skal i så fald give 425 for 25 l. Tuborg eller 465 for 25 l. Tuborg Classic. Vi har også været i kontakt med Holte Vinlager da vi er vilde med Thys økologiske øl, der koster 19 l. alm. øl 400 kr, den økologiske variant ca. 480 kr. Prisen på fadøl er ca. 2,5 gange så dyrt sammenlignet med fx. at købe Ceres i Tyskland.

Det vi så har overvejet, er at vælge fadøl men til gengæld droppe drinks. Så når der skal være fest, må folk altså klare sig med øl og vin. På den måde vil vi ikke overskride budgettet mht. drikkevarer, og der vil samtidig være en del mindre bøvl med det. Dette er vores overvejelser lige nu...

Mht. sodavand er vi ikke kommet længere. Men de skal helt sikkert på bordet hos os, AnnaPeranna ;-), for bruden drikker ikke vin og vil ikke undvære hendes Pepsi Max!

Hahah, ja okay det kan jeg godt se :cheerleader3: Det duer ikke :cheerleader3::(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kørte til Tyskland efter dåsesodavand og dåseøl.....

Vi holdte festen i et forsamlingshus, hvor der tilfældigvis var en sodavandskøleskab hvor det hele blev sat ind. Folk sørgede selv for hvad de ville have at drikke og der var der nogle stykker der tog øl under maden.

Men ellers blev der drukket øl i den tid vi var til fotografering, altså inden middagen og der blev drukket øl efter middagen.

Under middagen var det serveringsfolkene der sørgede for at folk fik noget af drikke, når gæsterne bad om det de nu ville have at drikke...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

JA SÅ BLEV DET VORES TUR TIL AT "DISKUTERE" DETTE EMNE - tænk man gider. :cheerleader3:

jeg har en kæreste der er glad for et jeg tager mig af.... ja næsten det hele, og jeg er tilfreds med at få lov til at bestemme..... ja næsten det hele.

men der er så heller ikke uden en åndsvag kamp når en af os endelig er uenig.. (jeg ved godt man skal vælge sine kampe osv....)

han har på intet tidspunkt vist interesse for øl, vand, vin, slik, kager, osv osv bare sagt ja og nå fint osv når jeg hat fortalt hvad jeg har brugt OSEANER af tid på at finde ud af/finde et sindsygt godt tilbud osv.

vi har flere gange talt om at tage overgrænsen og købe øl, vand, slik, spiritus (svigermor bor på lolland) så lige her forleden fik han bare et føl på tværs!! han ville på ingen måde have dåseøl/vand til at stå på bordet til HANS bryllup!!! :)

ØØØHHH, hvor kom det godstog lige fra????

jeg er for at sige det pænt - fuldstendig fjøjtende ligeglad om der er lidt dåser med reklamer (for de er jo små reklamesølser) på VORES bord - det var han ikke!! BASTA! men så ligepludselig midt i diskutionen kunne han godt gå med til at sodavand kom i dåser - MÆND, hvad søren er foreskellen lige???? :thumbsupsmileyanim:

vi er dog (så vidt jeg ved) enige om at til festen og baren køber vi 1,5 liters flasker!! det var vi sidst jeg spurgte!!

jeg ved godt at hvis man finder gode tilbud herhjemme er det næsten lige så billigt, og det er få hundredet kroner der kan spares på den konto! :smolf:

:):):cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Man må nok bare indse at emballage virkelig betyder noget - også selvom indhold er det samme. Det er jo det samme med papvin og vin i flaske. Og jeg kan stadig godt studse over en vin med skruelåg...

ja, det er også noget underligt noget!! ligesom i spitritus flaskerne.. underlig ide!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have både dåse øl og sodavand fra grænsen, og jeg vil give jer ret i at det ikke er det kønneste i verdene, men man kan jo også vælge at lave noget sjov med dem. Fx kan man bygge en pyramide af dem, som denne :thumbsupsmileyanim::cheerleader3::)

hehe ja den vil pynte hjemme i stuen. god ide

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg er stadig i syv sind!

Det vil alt andet lige være nemmest at holde sig til dåserne, også af hensyn til budgettet. Men som Lena påpeger er vi jo tit enormt detaljeorienterede herinde

Tro mig... den detaljeorientering forsvinder på dagen.

Som flere andre i tråden også har nævnt, så forsvinder fokus fra bordet i det øjeblik folk har sat sig ned og forretten er på vej ned gennem halsen. Fra det øjeblik vil I blive bombarderet med så mange indtryk (taler, sange, indslag og selvfølgelig al den gode mad og hyggelige stemning). INGEN vil tænke det mindste over at bordet gradvist kommer til at rode... og det er jo heller ikke meningen. :thumbsupsmileyanim:

Har I serveringspersonale på, skal de nok sørge for at fjerne de tomme dåser. Er der buffet med høflig selvbetjening, så anbring et par affaldsstativer med sække på i nærheden af drikkevarebordet, så folk kan slippe af med de tomme dåser... så kører det helt af sig selv, gæsterne tager selv de tomme dåser med op, når de henter nye (i hvert fald indtil folk bliver fulde, men til den tid betyder det jo heller ikke noget, bare festen er god).

Jeg kommer i sagens natur til rigtig mange bryllupper på årsbasis - og jeg har endnu til gode at opleve det første bryllup, hvor dåser (i hvert fald dem af metal) udgør et problem...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha uha uha, det er et farligt emne det her :)

Men..... min personlige holdning er, at flaskesodavand så absolut er pænere på bordet end dåsesodavand.

Der er dog flere der skriver, at man slet ikke lægger mærke til den lille "skønhedsdetalje" når festen er i gang, og det tror jeg er fuldstændig rigtigt!!

MEN: når jeg efterfølgende ser billeder fra brylluppet, så tror jeg, at det vil være en lille torn i øjet på mig, hvis der står dåsesodavand på bordene...

Et lille pip herfra...

Knus fra Louise :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg vil i forlængelse af Jesper sige at der først kommer rigtig gang i "dåserne" efter middagen. :heart: Under middagen vil der være enkelte (evt. nogle børn) som drikker sodavand men det er ikke noget man vil bemærke. Efterfølgende hvor folk sidder og drikker kaffe, danser etc. er det ikke et problem.

Nu bliver der så sagt at der ikke drikkes så meget sodavand til et bryllup. Jeg vil vove den påstand at det ikke passer men en del af forklaringen er måske at vedkommende blev gift i oktober. Ved sommerfesterne ryger der rigtig meget sodavand og de få gange hvor beholdningen slipper op er det som regel sodavandene (herunder ikke mindst cola - det er det jeg bemærker) der ryger først.

Redigeret af diskobil
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil i forlængelse af Jesper sige at der først kommer rigtig gang i "dåserne" efter middagen. :cheerleader3: Under middagen vil der være enkelte (evt. nogle børn) som drikker sodavand men det er ikke noget man vil bemærke. Efterfølgende hvor folk sidder og drikker kaffe, danser etc. er det ikke et problem.

Nu bliver der så sagt at der ikke drikkes så meget sodavand til et bryllup. Jeg vil vove den påstand at det ikke passer men en del af forklaringen er måske at vedkommende blev gift i oktober. Ved sommerfesterne ryger der rigtig meget sodavand og de få gange hvor beholdningen slipper op er det som regel sodavandene (herunder ikke mindst cola - det er det jeg bemærker) der ryger først.

Det vil jeg give dig ret i. For da vores bryllupsfest var slut, så vi at colaen var sluppet op. Det var vist kun et par stykker tilbage ud af 4-6 kasser cola´ere.. Der var stadig nogle kasser tilbage af det andet slags sodavand.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Jeg vil i forlængelse af Jesper sige at der først kommer rigtig gang i "dåserne" efter middagen. :cheerleader3:

Der må du så afgjort tale om dem af metal... de andre kan der nemt være rigtig meget gang i allerede fra det øjeblik, de kommer ind ad døren... hæhæ

Men heldigvis har vi jo tavshedspligt... :loveflag:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer