Sign in to follow this  
Followers 0
Vanni

Hjælp, og det har intet med bryllup at gøre

15 posts in this topic

Jeg er den heldige ejer af en spidshund. Jeg bruger enomt meget tid på min hund, da jeg ikke har nogle børn. Mit brugernavn er min hundskaldenavn.

Vi en stor indhegnet have, hvor hegnet er 1, 50 høj og oveni det så har vi en bred hæk, der er endnu højere, vores hund er nu begyndt at hoppe over hegnet og igennem hækken. Han er aldrig i haven uden man er der sammen med ham, og idag hoppede han simpelthen igennem det hele og stak af. Jeg har de sidste 20 minutter gået rundt for at finde/fange ham. Vores genbo fik dog til sidst fat på hunden, og jeg fik den med hjem.

Men lige nu aner jeg ikke mine levende råd for, hvad vi skal gøre, for at han ikke skal lave samme nr. igen. Alle de andre gange hvor han har hoppet igennem det hele, har det været fordi der har gået andre hunde forbi, men i dag var der intet.

Er der nogle, der har nogle kreative ideer til, hvad jeg skal stille op med min hund?

0

Annonce ♥

Er det fornylig han er begyndt at hoppe igennem?

Måske han har færten af en tæve i løbetid siden han gerne vil ud.

Hvis han ikke er kastreret, kan det måske hjælpe at han bliver det, men det er desværre ikke sikkert når han først er begyndt på at stikke af.

Har I mulighed for at sætte ekstra hegn oven på det I har i forvejen? Evt I en vinkel ind mod haven, som gør det sværere at hoppe over?

0

Nej kan er ikke kastereret, og bliver det heller ikke, da han er udstillingshund, og hvis han bliver kastereret, så må man ikke udstille.

Om det har noget med tæver i løbetid at gøre, så ved jeg det ikke, for normalt er han slet ikke interesseret i den slags, faktisk plejer han at reagere med at skælde tæver i løbetid ud, at de bare slet ikke skal komme i nærheden af ham. - ja jeg har en lidt sær hund.

Han har hoppet over/gennem hegnet/hækken før, men kun hvis der kom nogle på den anden side, men denne gang var der intet, derfor er jeg sådan vi vilrede om, hvad vi nu skal gøre.

Lige PT overvejer vi den dyre løsning, at invistere i et hegn der er 2 meter og sætte det op. Vi har forsøgt, at have snor på ham, når han er ude, men det virker ret hæmmende på ham, han kan så ikke koncentrer sig om at besørge sig. Og han får dagligt han 3 lange gåture morgen, når vi kommer hjem fra arbejde og aften.

0

nåh nu skal jeg altså snart på arbejde, så hvis jeg ikke svarer herinde før imorgen, så er det altså svaret:-)

Men håber der kommer nogle kreative forslag til, hvad jeg skal gøre, for vi er godt nok lidt på bar bund

0

Annonce ♥

HMM det er ikke lige til at regne ud hvad der sker med dyr ind imellem...

men det lyder som noget med tæver i løbetid.

vil nu bare sige at det er ikke sikkert det hjælper at sætte 2 meter hegn op, det kan nogen hunde let komme over.. og så er i bare fattigere og trætte bagefter..

du kan prøve at kontakte etologisk institut (tror jeg det hedder), de har med dyreadfærd at gøre. deres service er gratis over telefonen.

held og lykke

0

en løsning der har haft virket på alle vores andre hunde end den gamle labrador.

var simpelt hen at de blev smidt ind samme sted der hvor de hoppede ud (det kræver kræfter når man snakker om en sct bernhard på 75kg)

men det er den første ting jeg kan foreslå.

den anden ting er at aktivere ham ude i haven evt med at give noget at lede efter, når han nu er en spids hund.

0

en løsning der har haft virket på alle vores andre hunde end den gamle labrador.

var simpelt hen at de blev smidt ind samme sted der hvor de hoppede ud (det kræver kræfter når man snakker om en sct bernhard på 75kg)

den anden ting er at aktivere ham ude i haven evt med at give noget at lede efter, når han nu er en spids hund.

Lige netop med at smide ham tilbage, hvor han kom fra har vi snakket en del om, men det kræver jo, at man gør det ret hurtig efter hunden er hoppet over, for ellers forstår den jo ikke, hvorfor det blive gjort, og det kræver jo, at han bliver indfanget ret hurtig efter, hvilket bare ikke altid er tilfældet.

Vi bruger meget at aktiviter ham i haven med at kaste godbidder ud i haven, men det hjalp bare ikke igår :-(.

0

Lige netop med at smide ham tilbage, hvor han kom fra har vi snakket en del om, men det kræver jo, at man gør det ret hurtig efter hunden er hoppet over, for ellers forstår den jo ikke, hvorfor det blive gjort, og det kræver jo, at han bliver indfanget ret hurtig efter, hvilket bare ikke altid er tilfældet.

Vi bruger meget at aktiviter ham i haven med at kaste godbidder ud i haven, men det hjalp bare ikke igår :-(.

0

Annonce ♥

HMM det er ikke lige til at regne ud hvad der sker med dyr ind imellem...

men det lyder som noget med tæver i løbetid.

vil nu bare sige at det er ikke sikkert det hjælper at sætte 2 meter hegn op, det kan nogen hunde let komme over.. og så er i bare fattigere og trætte bagefter..

du kan prøve at kontakte etologisk institut (tror jeg det hedder), de har med dyreadfærd at gøre. deres service er gratis over telefonen.

held og lykke

Jeg tror nu ikke det har noget med tæver i løbetid at gøre, for hunhunden overfor os, var i løbetid for 3 uger siden (højløbsk) og hun skulle bare ikke i nærheden af ham. Vi mødte dem nemlig ude ved vejen, og normalt vil han gerne lege med hende :-) - igen min hund er lidt anderledes :-)

0

Her er nogle forslag som jeg håber du kan bruge;

- kastration (vores formel 1 er blevet det og det har hjulpet til at han ikke render så meget rundt til de andre gårde)

- Lang snor/kæde, så han har begrænset længde at løbe på så længe hunhunden er i løbetid.

- elhegn er der nogle som bruger, men det er jeg absolut IKKE fortaler for, men det findes.

- Prøv ellers at spørge din dyrelæge, de har helt sikkert nogle gode forslag.

- Brug noget til at larme helt vildt så det får hans opmærksomhed lige som han skal til at hoppe over - noget som er mere spændende end hunhunden :) Det har vi brugt meget.

Håber det kan hjælpe dig lidt.

0

Her er nogle forslag som jeg håber du kan bruge;

- kastration (vores formel 1 er blevet det og det har hjulpet til at han ikke render så meget rundt til de andre gårde)

Dette dur ikke, da han er udstillingshund, og hvis en kastration, kan han ikke længere udstilles, og desuden er han slet ikke interessert i løbste tæver

- Lang snor/kæde, så han har begrænset længde at løbe på så længe hunhunden er i løbetid.

Igen tror jeg ikke på det med tæver i løbetid, da han ikke er interesseret i dem, når vi ellers møder dem. Og det er denne løsning vi bruger lige PT, men her kan han ikke koncentrer sig om at besørge sig.

- elhegn er der nogle som bruger, men det er jeg absolut IKKE fortaler for, men det findes.

Bryder mig ikke om denne ide

- Prøv ellers at spørge din dyrelæge, de har helt sikkert nogle gode forslag.

Vi har en tid ved dyrlægen til en tandrensning, hvor jeg vil spørge om dette

- Brug noget til at larme helt vildt så det får hans opmærksomhed lige som han skal til at hoppe over - noget som er mere spændende end hunhunden :) Det har vi brugt meget.

Igen jeg tror ikke på, at det er pga hunhunde, han hopper over, da han ikke viser tegn på det, på andre tidspunkter, når tæver er løbetid.

Håber det kan hjælpe dig lidt.

0

Annonce ♥

Hegn. Det er den eneste måde, hvorpå du kan være sikker på at han bliver der - uanset hvorfor han så end stikker af. Det er både urart for dig, når vovsen er væk, men det er også RIGTIG væmmeligt når der kommer en vaps ud i hovedet på én. På vores vej bor en familie, der syntes at verdens bedste ide var at anskaffe sig to hvalpe samtidig, en golden og en samojedeblanding (og de havde aldrig haft hunde før). De hoppede rask væk over hegnet i lange tider, og det var ikke spor rart når jeg kom med vores lab i snor og vores datter i klapvogn. Hver gang gik jeg ned, ringede på, og bad dem om at fange deres hund. Til sidst blev det for meget, så jeg meddelte at næste gang, det skete, ville jeg ringe til politiet. Så kom der et to meter højt hegn op, og nu galper de godt nok stadig i et væk, men i det mindste bliver de på matriklen.

Selvfølgelig kan han ikke slappe af med en snor hængende efter sig, det må da være vildt irriterende. Så op med hegnet så vovsen bliver inde :kiss:

Kh Tina - hundegal! (selvb om jeg har to børn)

0

Det lyder som om den hopper over oftere nu, fordi den har fundet ud af den netop kan hoppe over.

Man møder en enkelt gang imellem også heste der springer over indhegningen selvom der er strøm i, dette opstår som regel fordi de har fundet ud af det kan lykkes for dem. De bliver lukket ud i special folde, der er ekstra høje.

Så op med det høje hegn inden der kommer trælse oplevelser med andre dyr/mennesker.

0

hej jeg ved ikke om det kan hjælpe, men vi har haft noget af samme problem med vores hund, og vi fik afvide til hundetræning at vi skulle ta vores hund og løfte den op i vore arme og ud fra kroppen det ernoget hunde abselut ikke kan lide, og så skælde den ud mens man går hjem med den, den skal løftes hele vejen ( og ja har en schæfer på 35 kg det er hårdt)

vi har båret den hjem tror det er 4-5 gange men det har hjulpet, den gør det ikke mere, måske er det et forsøg værd, men det kræver jo at man kan løfte sin hund i strækte arme

0