Posted March 14, 2010 · Report post Hej, Vi overvejer at holde vores fest i vores egen have i et telt. Umiddelbart tænker jeg, at ulempen er, at vi så skal ordne alt fra pynt, borddækning, leje af telt, gulv, stole, borde, service osv. Men samtidig vil en fest i vores egen have, med lyskæder i loftet, lige præcis den bordpynt, som vi ønsker osv. Jeg vil meget gerne høre eventuelle erfaringer med det - og også gerne om jeres indtryk er, at det prismæssigt ikke engang kan svare sig. (Jeg bilder mig ind, at den samlede pris må og skal være lavere, når vi nu engang skal lave en del ting selv). Vh. Julie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 14, 2010 · Report post Vi skal ikke holde bryllup i et telt, men du kan jo prøve at kigge planlægningstrådene og beretningerne (blandt andet denne) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 14, 2010 · Report post Vi ville faktisk have holdt det hjemme. Ikke lige i telt men i vores lade, men vi fravalgte det af flere årsager. Vi syntes faktisk det blev forholdsvist dyrt når man tænker på hvor meget arbejde man selv får med det. Det er jo alt man skal have, toiletvogn, dansegulv evt kølekapacitet så maden ikke når at forrådne inden osv Det ville være lidt træls for dem med maden at der ingen ordenlige faciliteter er til dem, så de ville skulle slæbe alt over gårdspladsen og så ville vi ikke have kunnet dække bord dagen før, så lørdag ville være blevet mega stresset. Vi var også lidt bange for det kunne blive koldt hvis vejret ikke spillede med. resultatet blev at vi får kaffe efter vielsen hjemme ved os selv og holder festen i det lokale forsamlingshus 1km nede af vejen, og i huset er der alt vi skal bruge. Derfor kan jeg alligevel nogen gange godt tænke 'ahr bare vi skulle have været hjemme' så det er ikke noget argument mod teltfest som sådan, men bare de tanker vi gjorde os.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 14, 2010 · Report post Vi har et vennepar der skal giftes en md. før os. De holder i telt og vi holder i forsamlingshus, så oppyntning osv er ca. det samme mht. arbejde (alt efter hvad man vil have :-) Men når de fortæller om det de indtil videre har arrangeret og overvejet, så lyder det godt nok noget dyrere end vores løsning. Jeg tror også der er meget mere arbejde med opstilling og oprydning. Så jeg ville nok altid gå udenom telt-fest hvis jeg har et forsamlingshus eller lign. til rådighed. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 14, 2010 · Report post hej, vi skal holde det i telt i haven, og ja det er dyre end vis man holder det i et forsamlingshus, for vi skal ud og leje telt gulve borde stole service varmeting( kan ikke lige huske hvad den hedder) og alt det er der jo i et forsamlingshus, vi har bestilt maden så det kommer og bare skal anrettes på fade, og så har vi valgt taselv bord, de det er lettest, og så syntes jeg det er rart at komme op og strække benene. jeg kan så få dettil ennepris da vi kender udlejeren af det, men standartpris bare for teltet 9x9m er 3000, og så kommer der leje af alt det anned oveni og det koster leje af forsamlingshus ikke herude, men vi sætter meget vægt på at det skal være en dag hvor vi føler og rigtig godt tilpadsse og det gør vi ikke bedre end i vores egen have. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 14, 2010 · Report post Et af de bedste bryllupper jeg har været til blev holdt i et telt i haven; der var bare noget over den stemning, som jeg personligt synes er mere hyggelig end mange af de forsamlingshuse, jeg er stødt på. En af mine veninder skulle have haft holdt bryllup i havetelt, og vi fik regnet os frem til at vores kuvertpris var næsten ens, selvom vi skal holde det på en moderne kvalitetsrestaurant. De ville godt nok også have mad fra et lækkert sted, der virkelig kræsede for det, men pointen er klar; Det løber hurtigt op! Så jeg vil sige, at hvis man vil holde bryllup i haven skal det ikke udelukkende være for at spare (for selvfølgelig har man mulighed for at spare lidt ift. at holde det ude), men fordi man vil nyde den stemning, der er forbundet med en havefest... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 14, 2010 · Report post Et af de bedste bryllupper jeg har været til blev holdt i et telt i haven; der var bare noget over den stemning, som jeg personligt synes er mere hyggelig end mange af de forsamlingshuse, jeg er stødt på. En af mine veninder skulle have haft holdt bryllup i havetelt, og vi fik regnet os frem til at vores kuvertpris var næsten ens, selvom vi skal holde det på en moderne kvalitetsrestaurant. De ville godt nok også have mad fra et lækkert sted, der virkelig kræsede for det, men pointen er klar; Det løber hurtigt op! Så jeg vil sige, at hvis man vil holde bryllup i haven skal det ikke udelukkende være for at spare (for selvfølgelig har man mulighed for at spare lidt ift. at holde det ude), men fordi man vil nyde den stemning, der er forbundet med en havefest... helt enig, og det var også lidt det jeg prøvede at forklare, først ville vi gøre det for at spare, men kom frem til at det ikke er den billigste løsning, men holdte ved beslutningen for hyggens skyld og her har vi det bedst 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 15, 2010 · Report post Hej alle, Tusind tak for jeres overvejelser. Har virkelig svært ved at beslutte mig, men jeg afventer nogle jeg kender, som vi måske kan leje alt udstyret af, og så skal vi se nogle lokaler på torsdag, hvor de ordner alt fra borddækning til mad til oprydning. Så må vi se, om det ikke kan hjælpe på beslutningen. Vh. Julie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 15, 2010 · Report post Vi skal holde vores bryllup i haven i telt og jeg vil sige at det kommer som sagt helt an hvordan man ønsker det skal være. personligt går jeg selv op i at haven skal være super hyggelig og har selv siddet og hygget mig med div kreative ting som skal hænges op i træerne men det behøver overhovedet ikke være dyrt. Men vi valgte det både fordi vi begge to altid har talt om at vi ønskede os et havebryllup men også fordi vi mange gange til andres bryllupper har oplevet at festen dårlig nok når og komme igang inden den er slut fordi man som oftes kun har stedet/ pesonale til kl 2 eller 3 bare for at sige et tidspunkt og festen går som regel først i gang kl 24 efter valsen Vi har også brugt en masse kontakter på kryds og tværs for at skaffe de forskellige ting billiger eller helt gratis det kræver en del arbejde men det har vi gerne gjort for at vi for vores drømmebryllup i vores egen have Håber i finder en løsning og hvis i vælger haven har jeg en masse ideer til pyntning så skriv endelig så skal jeg ryste dem ud af ærmet 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 15, 2010 · Report post De ideer kunne jeg godt være interesseret i, da vi skal holde havefest, til vores bryllup.... 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 15, 2010 · Report post jamen det kommer da bare her Jeg har lavet: hvide lerhjerter der skal hænge i hvidt slikebånd i træerne skæres ud i fri hånd parpirs pompomer lavet af silkepapir i forskellige str. hvid papirsposer fået dem gratis fra bageren som der skal lidt sand i og levende lys stilles rundt i hele haven så romantisk små søde fyrfadsstager lavet af syltetøjsglas til træerne ved ikke helt om jeg maler dem i passende farve udfra temaet små søde brudeslørshjerter der skal hænges på vores hegn. så har min kommende mand lovt mig og lave 2 hjetrer der hænger sammen der skal stå i indgangen til teltet som skal beklædes med mos og brudeslør En gammeldags zink kar med vand og flyde lysestager Tro det hva det ellers skriver jeg igen Håber det evt kan bruges er der noget der skal uddybes så skriv 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 16, 2010 · Report post jamen det kommer da bare her Jeg har lavet: hvide lerhjerter der skal hænge i hvidt slikebånd i træerne skæres ud i fri hånd parpirs pompomer lavet af silkepapir i forskellige str. hvid papirsposer fået dem gratis fra bageren som der skal lidt sand i og levende lys stilles rundt i hele haven så romantisk små søde fyrfadsstager lavet af syltetøjsglas til træerne ved ikke helt om jeg maler dem i passende farve udfra temaet små søde brudeslørshjerter der skal hænges på vores hegn. så har min kommende mand lovt mig og lave 2 hjetrer der hænger sammen der skal stå i indgangen til teltet som skal beklædes med mos og brudeslør En gammeldags zink kar med vand og flyde lysestager Tro det hva det ellers skriver jeg igen Håber det evt kan bruges er der noget der skal uddybes så skriv Uhh, hvor lyder det bare fint.... Har du ikke nogle billeder? :-) 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 16, 2010 · Report post Det er umiddelbart dyrere at holde en havefest end en "forsamlingshus-fest" så nej det er ikke noget man gør for at spare penge. Det giver derimod en helt anden fest og stemning og man kan med fordel springe den "traditionelle bryllupsmenu" ud med stegt pattegris eller for den sags skyld grillede pølser, kød m.v. Selvom det måske burde forholde sig modsat og mange havefester starter tidligt (hvilket er oplagt) så er vores erfaring at havefesterne er nogle af dem som holder længst ud. Vi havde sågar en der sluttede kl. 8 om morgenen og de var startet kl. 14. Men jo der er meget arbejde i det og sørg for at uddeleger så meget arbejdet som muligt. Husk også varmeovne eller varmeblæsere. Selvom det er sommer så bliver det køligt om natten. Sørg for guds skyld også for at trække strøm med jord. Dvs. hent det fra en vaskemaskine o.l. hvis der ikke er jordstik andre steder i huset. Jeg måtte engang spille med handsker på grund af statisk elektricitet og rørte folk ved teltstængerne.... Hold jer også langt væk fra de helt billige kabeltromler. Adviser også naboerne hvis de ikke er inviteret med til festen. Jeg må så sige at det er meget sjældent at jeg har oplevet klager herunder politi ved havefester selvom mange havefester holdes i parcelhuskvarterer. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 16, 2010 · Report post Hej,Vi overvejer at holde vores fest i vores egen have i et telt. Umiddelbart tænker jeg, at ulempen er, at vi så skal ordne alt fra pynt, borddækning, leje af telt, gulv, stole, borde, service osv. Men samtidig vil en fest i vores egen have, med lyskæder i loftet, lige præcis den bordpynt, som vi ønsker osv. Jeg vil meget gerne høre eventuelle erfaringer med det - og også gerne om jeres indtryk er, at det prismæssigt ikke engang kan svare sig. (Jeg bilder mig ind, at den samlede pris må og skal være lavere, når vi nu engang skal lave en del ting selv). Vh. Julie Vi holdte vores bryllup i telt i mine forældres have, og det kan godt gøres billigt. Vi fravalgte at leje et telt, da dette er en post, der er temmelig dyr. Vi købte i stedet et telt hos Fleggaard i Tyskland, som kostede kr. 2500,- og dette har vi senere solgt videre for kr. 2000, så vi endte med en udgift på kr. 500 til teltet. Jeg kan ikke huske, om teltet var 5x10 m eller 5x12 m. Kvaliteten af teltet er naturligvis ikke den samme som ved de telte man lejer, som jo bruges mange gange i løbet af et år, men det modstod fint et ordentligt uvejr, der kom ved 3-tiden om natten, så kvaliteten var ok. Gulvet løste vi ved at låne nogle træplader, som min fars mester anvendte til at køre maskiner på i hans murerforretning. Min far og onkel satte nogle stolper under og så var der et fint og holdbart gulv. Jeg ved ikke, hvad dette vil koste, da vi jo fik det gratis. Service, borde og stole mener jeg, at vi gav omkring 1500 kr for, da vi kender til nogen, der udlejer dette ret billigt i forhold til mange af dem vi fandt på nettet. Ang. alt arbejdet var vi så heldige, at der var rigtig mange i vores familie, der blev ved med at spørge, om der ikke var noget de kunne hjælpe med, så vi lavede ikke ret meget selv i dagene op til brylluppet 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 16, 2010 · Report post Hej Det er super dejligt at høre jeres input. Når jeg tænker på havebryllup, så er det lige netop muligheden for, at man selv bestemmer alt ned til mindste detalje, at pynt, mad mv. alt er lige hvad vi kunne ønske os. Jeg tror, at det har lidt at gøre med, at vi først overtager vores hus her den 1. april. Når først vi er i huset tror jeg også, at vi får en bedre indtryk af, om et havebryllup i vores første hus er lige sagen eller om vi ønsker os noget andet. Og så skal der jo lige være plads til teltet Det var også rigtig dejligt at læse nogle ideer til pynt. Jeg er sikker på, at det bliver utrolig smukt, og at I får dejlige omgivelser til jeres store dag. Vh. Julie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 16, 2010 · Report post Jeg vil da også lige melde ind her Vi skal nemlig selv holde vores bryllup i telt i haven. Som de andre skriver, så er det ikke en løsning man skla vælge for at spare penge - men fordi man kan få det præcis som man ønsker - ned til mindste detalje. Vi startede med at se efter lokaler, men dem vi talte med, synes vi var ret firkantede, mht. hvornår vi kunne komme (vi skal vies kl. 13), hvor lang tid man kunne blive ved, priser efter 8. time etc. etc. etc. Så stødte jeg på nogle billeder af multipavillontelte - det skulle ændre vores planer. Jeg synes det er skønt at vi nu selv kan bestemme hvordan festen skal se ud, hvordan der bliver pyntet om mm. Man er ikke afhængig af et tilknyttet køkken, så de er også helt efter jeres ønske Festen kan starte når i vil, og festen slutter først når i vil Derudover har jeg en ide om, at jeg kommer til at slappe mere af, fordi jeg ikke selv er gæst et sted, men i "trygge rammer" Og så er det dejligt, at det er et sted man er knyttet til Tror jeg kan liste en lang række flere fordele, men som der også bliver skrevet, så skal man også gide den ekstra planlægning. Så hvis du helst vil have, at det hele bliver klaret, så er det nok ikke den optimale løsning. Men hvis du selv kan lide at planlægge og stå for de paktiske ting, så synes jeg helt klart i skal kaste jer ud i det! I min tråd har jeg en del inspirationsbilleder til et romantisk havebryllup, det kunne jo være det kunne inspirere Jeg glæder mig til at følge din planlægning, og høre hvad i beslutter jer for. 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 16, 2010 · Report post Hej Christine, Tusind tak for dit indlæg. Har lige kigget din planlægningstråd - har allerede fået gode ideer. Du har fuldstændig ret omkring hyggen ved havebryllup. Som lidt af en efternøler var jeg som 7 årig til min søsters bryllup og jeg husker det stadig, som noget helt specielt. Det er nogle virkelig flotte invitationer I har fået lavet! Kh. Julie 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2010 · Report post jamen det kommer da bare her Jeg har lavet: hvide lerhjerter der skal hænge i hvidt slikebånd i træerne skæres ud i fri hånd parpirs pompomer lavet af silkepapir i forskellige str. hvid papirsposer fået dem gratis fra bageren som der skal lidt sand i og levende lys stilles rundt i hele haven så romantisk små søde fyrfadsstager lavet af syltetøjsglas til træerne ved ikke helt om jeg maler dem i passende farve udfra temaet små søde brudeslørshjerter der skal hænges på vores hegn. så har min kommende mand lovt mig og lave 2 hjetrer der hænger sammen der skal stå i indgangen til teltet som skal beklædes med mos og brudeslør En gammeldags zink kar med vand og flyde lysestager Tro det hva det ellers skriver jeg igen Håber det evt kan bruges er der noget der skal uddybes så skriv Uhh, hvor lyder det bare fint.... Har du ikke nogle billeder? :-) <næ det har egentlig ikke men det fikser jeg lige og ser om jeg kan findeud af at få lagt det ind 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2010 · Report post jamen det kommer da bare her Jeg har lavet: hvide lerhjerter der skal hænge i hvidt slikebånd i træerne skæres ud i fri hånd parpirs pompomer lavet af silkepapir i forskellige str. hvid papirsposer fået dem gratis fra bageren som der skal lidt sand i og levende lys stilles rundt i hele haven så romantisk små søde fyrfadsstager lavet af syltetøjsglas til træerne ved ikke helt om jeg maler dem i passende farve udfra temaet små søde brudeslørshjerter der skal hænges på vores hegn. så har min kommende mand lovt mig og lave 2 hjetrer der hænger sammen der skal stå i indgangen til teltet som skal beklædes med mos og brudeslør En gammeldags zink kar med vand og flyde lysestager Tro det hva det ellers skriver jeg igen Håber det evt kan bruges er der noget der skal uddybes så skriv Uhh, hvor lyder det bare fint.... Har du ikke nogle billeder? :-) Jeg vil da lige prøve at give et par billedeeksempler... håber det er ok 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2010 · Report post 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted March 17, 2010 · Report post og lige de sidste se ellers også tråden med billeder omkring havebryllup 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 11, 2012 · Report post Nogle der ved hvordan de store pompom'er er lavet helt fra bunden og af hvad ? 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 12, 2012 · Report post De laves af silkepapir og der ligger en vejledning under DIY herinde... smider lige et billede: 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites
Posted May 13, 2012 (edited) · Report post Vi har valgt at holde både reception og festen her hjemme i vores have. Dette fordi vi er meget glade for det sted vi bor og syntes at som danner rammen om vores hverdag også skal danne rammen om vores fest. Vi har valgt at leje "multipavilioner" og har fundet en pakke hvor man får både service, telt, borde, opsætning osv. med i prisen. Lige som med DIY projekterne er det ikke kun et spørgsmål om at spare penge, men også hvad det er for en slags fest man gerne vil holde. Jeg har været til havebryllup, forsamlingshus bryllup, "fin restaurant" bryllup - og må sige at det ikke handler om omgivelserne, men om de mennesker som deltager - så hvis man har rammerne til at være i haven og det føles som det rigtige, kan det sagtens lade sig gøre. MHT toiletvogn, ekstra køleskab mv. så tror jeg altså at vores to toiletter er nok og jeg går udfra at kokken sørger for at maden kan opbevares koldt i det som den transporteres i. Edited May 13, 2012 by Pjuela 0 SE DANMARKS BEDSTE BRYLLUPSLEVERANDØRER - KLIK HER Share this post Link to post Share on other sites