Sign in to follow this  
Followers 0
Nitzen1987

Idéen med blomsterfrø i favorboxes?

10 posts in this topic

Annonce ♥

jeg synes det er en utrolig sød ide at give blomstefrø, da det som sagt, gør at gæsterne kan plante et minde i deres have omkring jeres bryllupsdag, og derved kan se jeres "kærlighed" gro... :thumbsupsmileyanim: Der var en herinde fra, som også tænkte over, at blomsterfrøene skulle kunne nåes at sås efter brylluppet, det synes jeg var en god tanke. Du kan jo evt bruge blomsterfrø som kan fås i store pakker til få penge. Tænk over over hvor mange frø der skal i posen før det giver en god portion blomster. Men gå da efter de blomster du bedst selv kan lide :)

post-39594-1268679195.jpg

post-39594-1268679203.jpg

post-39594-1268679316.jpg

0

Annonce ♥

Næh det er det ikke umiddelbart. Men så kan man jo vælge frø fra stokroser eller fingerbøl eller andre stauder. De er bare også tit sværere at få til at spire hvis der ikke er en vejledning med. For eksempel skal fingerbøl gerne dækkes med et tyndt lag spagnum og holdes fugtige og det er der jo ingen der kan gætte sig til.

Ideen er rigtig sød, men hvor mange der sådan får noget til at gro ved det ved jeg ikke.

0

Annonce ♥

Man kunne også vælge at bruge Plantable Paper. Det er genbrugspapir, hvor der er puttet frø i. Man kan evt bruge dem som borkort eller til indbydelser...

Så får gæsterne noget sjovt, de kan tage med hjem og plante ud i haven, og mindes det bryllup de var til...

il_fullxfull.136253141.jpg

il_fullxfull.136377912.jpg

0

I vores er der sommerblomster.

Jeg har dryset lidt frå i en pose til hver gæst og på posen står:

Blomster frø

I kan sætte i jord

så minder fra i dag hos jeg gror

Sommerblomsterne skal plantes maj/juni mdr (vi skal giftes i juni) Og så kan de blomstre hos vores gæster hele sommeren. Syntes det er en sød ide.

0