Laila

Let mad til reseptionen

16 indlæg i dette emne

Hej.

Vi skal jo holde reseption / kaffebord (kald det hva i vil :thanks: )

i tidsrummet fra ca. 15:15 til ca. 17:00...

Men vi ANER simpelthen bare ikke hvad vi skal servere :tosset:

Et eller andet LET skal der altså være for der er mange af gæsterne

der kommer langvejs fra og som sikker ikke får mad efter at de

er kørt hjemmefra.

Men hvad det skal være ved vi ikke rigtig - det skal jo ikke være noget

så bliver helt vild mæt af for vi skal jo spise kl. 17:30.

Er der nogen der har nogle gode forslag???

Laila

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hejsa!

Det kan jo være alt fra små sandwichs, til blinis med laks. Butterdejs dimser med div. fyld, pindemader, frisk frugt, agurk, gulerodsstave og meget mere

mange serverer også bryllupskage til sådan en reception!

:thanks:

p.nille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej,

Vi skal have frisk frugt -jordbær m. chokolade, melon og druer og masser af bryllupskage. Vores aftenmenu er ret tung, så vi holder det så 'let' som muligt. Har også overvejet pindemadder m. f.eks. ost/frugt/grønt, kyllingestykker på spid, feta i butterdej, snacks såsom peanuts, lidt til kaffen -feks. småkager, tapas, små pølser mm.

-Prøv evt. at søge på forskellig opskriftsbaser og cateringfirmaer på nettet, så kan du se hvad de har og evt. vælge hvad du synes om.

Hilsen

Twinklee :heppe:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja, vi er lidt i samme situation. Vi planlægger at servere bryllupskagen, men det kan jo godt være at der er nogle der er lidt småsultne -siden vi allerede skal giftes kl 13...

Problemet er bare at det ikke skal være for avanceret, siden vi skal have nogen til lave det færdigt.

Har set at man kan lave små butterdej's kiks flere dage i forvejen og putte dem i kagedåser. Så jeg planlægger at gøre det og så lave noget laksemousse, der er lige til at putte på.

Men, er der inge der har nogen andre super opskrifter, på noget der kan laves i forvejen og nemt klargøres på dagen?

Kh

Britt

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi laver forskellige ting, f.eks. bage vi en (mange) chokoladekager og trykker dem ud i hjerter (med de forme, man plejer at bruge til brunkager), det gør vi også med en lys kage (evt. sandkage)

Derudover laver grissiner (butterdej skåret i lange tynde strimler og snoet, og drysset med sesam), butterdejs trekanter med feta og oregano, og små butterdejs hjerter med frisk hakket tomat og frisk oregano samt lidt revet ost.

Der vil også være et stort udvalg af den frugt som man nu kan få i august.

Pindemadder vil blive for omfattende da vi har inviteret over 120 mennesker til receptionen.

Men måske også nogle små frikadeller og noget let dressing, til at dyppe det hele i.

Da vi regner med at det bliver meget varmt i august, laver vi nogle store bowler med hvidvinspunch (lidt mere festligt end at servere på flaske).

Der vil blive 1 abrikos bowle (hvidvin + Rose abricot, samt friske abrikoser i stykker) 1 med kiwi og en med citrus.

Derudover vil der være fadøl og dåsesodavand (dåsesodavand fordi det er lettere at håndtere med alle de mennesker).

Håber du kunne bruge det.

Vi er selv rigtig begejstrede for alle de hjerter.

Line

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej,

et lille forslag til receptionen. Vi har i min familie ofte serveret ostetoppe. Det er en anderledes lille bolle, som man kan lave lang tid i forvejen. Den er nem at lave og kan tåle at blive frosset ned.

Skal bare optøes og lunes før servering. Jeg kan skaffe opkriften her i weekenden, hvis det er noget? (min egen er pakket ned pga flytning)

:thanks: Pernille

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej

Vi skal også holde reception fra ca. 14-17.

Vi servere nogen lækre trekantsandwich som vi har bestilt hos en sandwichbar for 10 kr. pr. stk.

Så stiller vi en kæmpe frugtkurv med alt, samt et skærebræt og en kniv, så kan man selv tage/skære- gøre som man vil med frugten.

Dertil kolde fadøl, sodavand, og en bowle med hvidvin/hyldeblomst og danskvand, smager supergodt!!!

Så kan folk få lidt at spise, da mange ikke skal hjem inden middagen, og det er for længe at gå uden "rigtig" mad.

Så vi har valgt tildels at betale os fra sandwichene, og vælge den nemme frugtløsning, jeg er ikke typen der gider/orker at bage/kokkerere og alt muligt inden- jeg gider ikke stresset!!! :thanks:

Tja, men der er jo et hav af gode ideer at vælge imellem, så god fornøjelse.

H taz

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været til mange bryllupper hvor der er blevet serveret sandwich, kaffe/te, øl, vand og vin samt chps og småkager... Det har været rigtig godt.

Jeg har så fået en geniale ide, syns jeg da selv, at jeg i stedet for almindelige sandwich vil have sandwichlagkager.

Jeg har en veninde der lige er blevet udlært i et storkøkken og hun lavede det til en anden venindes bryllup sidste år. Det ser flot ud og så smager det godt.

Så kan du jo komme det fyld i du kan li - hjemmelavet tunsalat, skinkesalat, hønsesalat.... what ever....

Qnuz Melle

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det kan også være svært at finde ud af! Vi skal først holde vores bryllup i november' 18. Derfor kan man jo stadig godt fundere lidt over hvad der skal serveres. Vi serverer som noget let nogle spinatpandekager med laks - suppleret med noget hvidvin. Det tror jeg at bliver hammer lækkert :-) 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer