Sign in to follow this  
Followers 0
Sanneriel

Tale til min mand

5 posts in this topic

Hej med jer!

Jeg har været inde på www.holdentale.dk og der anbefalder de at man i sin tale, starter med at sige noget til sine forældre og svigerforældre...

Men hvad skal man sige - Også så det får et ordentlig flow frem til talen til min mand?

Hvad gør i andre??

Mange hilsner

Sanne :thumbsupsmileyanim:)

0

Annonce ♥

Jeg har ikke skrevet min tale endnu... Men du kunne måske bygge den op på denne måde:

- Starte talen med at sige noget til dine forældre

- Inddrage ordet familie til sidst i denne del.

- Sige noget til din nye familie

- Sige tak fordi de har opdraget sådan en dejlig søn (eller noget derhen ad)

- Holde den sidste del af talen til din mand

Det var ihvertfald en idé.

Håber du finder ud af det :thumbsupsmileyanim:

0

min start er sådan her: Jeg vil starte med at takke mine forældre for at vælge at få mig ,og for at tage godt imod mig, takke mine søskende for al den kærlighed jeg har fået gennem min opvækst, en speciel tak skal lyde til min storesøster, tak fordi du altid bare har været der når det har været værst.

Tak min storebror fordi du kommet tilbage i mit liv.

Far og Mor har altid støttet mig i alt hvad jeg har foretaget mig og har begge deltaget aktivt i mine hobbyer, desværre kan vi ikke dele denne her store dag med min far,

men vi kan da tænke på ham og gøre som han ville have gjort nu, og det er ”at løsne sit slips og smide jakken og sige ”så nu kan vi have det sjovt og feste”

(bruger min mand til mannequin til denne lille seance, da det hedder sig at mændene først må smide jakken når gommen har smidt sin)

0

Annonce ♥

hejsa ja jeg syntes det var nemmest at vise dig min tale.

og jeg kan fortælle jer at der blev grint og grædt i store strømme.

håber det giver lidt hjælp

Kære skat ja så kom dagen endelig som vi begge har ventet på…

Det er dejligt at kunne stå her som din hustru…

Igennem de 8,5 år vi har kendt hinanden, har vi været ude for en del som virkelig har sat vores forhold på prøve…

Derfor er jeg også sikker på at uanset hvad livet byder os så skal vi nok komme igen det sammen.

Da vi mødte hinanden dengang 2001 ja der var det jo ikke lige kærlighed ved første blik, i hvert fald ikke fra min side, du gik i skætertøj hørte tecknomusik ikke lige min stil… men du blev ved med af jage mig trods flere afslag, men det lykkedes dig endeligt at få mig scoret med ordene GIV MIG MIN MOBIL ELLER JEG KYSSER DIG. Så selvom jeg ikke altid sætter pris på din stædighed, så vil jeg godt sige dig tak fordi du er så stædig, for ellers havde vi jo nok ikke stået her i dag.

Mor og far ja og selvfølgelig dig søs… jeg vil også gerne sige jer tak fordi i er som i er, i har altid været der for mig støttet og elsket mig.

og i er altid parat til at give en hånd, hvis der brug for det. Jeg elsker meget højt…

Jeg ved godt jeg ikke altid har været nem, når glemmer at ringe hjem, smider mine ting væk så min mor får grå hår… låser søster ude på toilettet, fordi hun udspionere mig.

Men i kender mig jo og ja jeg er ked af det men bliver nok aldrig bedre.

Så vil jeg også godt sige tak til hele svigerfamilien, fordi i har taget så godt imod mig, selvom jeg måske er lidt for hurtigt i munden en gang imellem…

Til resten af jer vil jeg gerne sige tak fordi i gider dele vores store dag med os… og så selvfølgelig tak for alle de fine gaver…

Til sidst vil jeg læse noget op for dig min skat

Jeg har jo lovet ikke at synge en sang for dig så det bliver dette i stedet…

Du er den bedste ven jeg har - og den sjoveste.

Du er mit opvågningskys kl 6 om morgenen og mit godnatkys sent om aftenen

Du er min kop te når jeg glemmer mig selv

Mit spark i røven når jeg går i stå

Ømme ord i mit øre når tårerne triller

Kærlige berøringer når temperamentet tar' over.

Dansen når lykkelige stunder passere

Du er min styrke og sårbarhed blandet sammen i én

Du er svarene på de spørgsmål jeg aldrig får stillet

Forstyrrelserne som jeg har brug for, for at udvikle mig til et bedre menneske

Sms beskeden bare for at sige du elsker mig

Du er alt jeg behøver

For jeg elsker dig min skat!

Udbringning af en

Skål for dejlig mand.

0