hanneskipper

Brudepigekjoler!!

16 indlæg i dette emne

Lidt af et dilemma... Mine to bedårende niecer skal være brudepiger til vores bryllup, men den ene er en rigtig tøse pige og den anden er det stik modsatte, kan godt drives i en kjole, men absolut ikke en "prinsesse" kjole af dimensioner...Jeg har derfor overvejet og fået godkendt:-) at hvis jeg kan finde nogle kjoler i sølv ( satin eller andet lignende stof) vil jeg gøre begge glade. Jeg søger derfor nogle enkle kjoler i sølv der gerne må være bare en smule festlige, alternativt hvide kjoler med sølvbånd. tænker selv lidt på nogle sommerkjoler i A- facon, men mangler ideer.. dener hhv 5 og 9 år.

HJÆLP

Hanne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at fornærme nogen..Men hvorfor skal brudepiger absolut proppes ned i en kjole, hvis nu de har det bedre i et par bukser??

Den ene pige kunne jo som alternativ komme i et par eder smarte bukser med på syede palietter i sølv eller en paliet-bluse i sølv..Bare sølv er det gennemgånde tema..

Min egen pige skal nok i en kjole til sommer, hvis hun vil..Hun er på det tidspunkt knab 1 år og 9 mdr...Lige den str. hvor 1½ ikke passer og 2 år er for stort..

Min skønne knægt kommer i noget tøj han har lyst til, bare det er pænt ( det bliver nok en bluse med "cars", det er bare det store hit herhjemme lige nu)...det bliver nok ikke jakkesæt, det får jeg ham simpelthed ikke i uden mega kamp og gråd..det gider jeg bare ikke på min bryllupsdag..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ikke for at fornærme nogen..Men hvorfor skal brudepiger absolut proppes ned i en kjole, hvis nu de har det bedre i et par bukser??

Den ene pige kunne jo som alternativ komme i et par eder smarte bukser med på syede palietter i sølv eller en paliet-bluse i sølv..Bare sølv er det gennemgånde tema..

Min egen pige skal nok i en kjole til sommer, hvis hun vil..Hun er på det tidspunkt knab 1 år og 9 mdr...Lige den str. hvor 1½ ikke passer og 2 år er for stort..

Min skønne knægt kommer i noget tøj han har lyst til, bare det er pænt ( det bliver nok en bluse med "cars", det er bare det store hit herhjemme lige nu)...det bliver nok ikke jakkesæt, det får jeg ham simpelthed ikke i uden mega kamp og gråd..det gider jeg bare ikke på min bryllupsdag..

Tager det bestemt ikke som en fornærmelse og det er da absolut også en mulighed jeg vil overveje da jeg er åben for det meste, men hun har selv luftet tanken om en kjole i sølv og hvis jeg kan finde det bliver det den løsning, ellers må vi tage den derfra.

Begge mine drenge ender nok i et jakkesæt som ligner det min mand skal have på, det er et ønske fra min ældste søn på 14, havde ellers ikke regnet med at han ville have jakkesæt på, men det ville han gerne. og den mindste på 3 vil bare det samme som sin storebror:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Uha hvor jeg kender det der.. Har lige fundet kjolen til datteren efter at have ledt 4 mdr på nette, men så var den der lige skønt så er den i hus... Men jeg ledet også efter sølv farvet kjole, men synes du skal prøve at kigge på Monsoon Accessorize der kan du finde noget i sølv :-)

god jagt

Ann-Kirstine

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes godt man kan forlange at en på 5 og en på 9 tager fint tøj på til et bryllup og jeg synes faktisk også at det er en god ting at lære børn, at man klæder sig fint på til en festlig lejlighed. Men ja, man skal jo finde noget de vil føle sig tilpas i.

Synes det er svært at finde noget i sølv lige nu. Måske ville det være flot med noget hvidt og så sølv bælte/bånd og sølv blomst :unsure:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes godt man kan forlange at en på 5 og en på 9 tager fint tøj på til et bryllup og jeg synes faktisk også at det er en god ting at lære børn, at man klæder sig fint på til en festlig lejlighed. Men ja, man skal jo finde noget de vil føle sig tilpas i.

Synes det er svært at finde noget i sølv lige nu. Måske ville det være flot med noget hvidt og så sølv bælte/bånd og sølv blomst :unsure:

Men man kan vel også være klædt pænt på i andet end kjoler? Min tilkommendes søster på 20 går aldrig. aldrig, aldrig i hverken kjole eller nederdel. Det er simpelthen ikke hende. Så jeg kunne slet ikke forestille mig at hun skulle komme i kjole til vores bryllup, men jeg forventer da at hun gør mere end at komme i jeans og en gammel t-shirt. Så pænt klædt på for hende er ikke et skrud af en kjole, men måske et par lækre bukser og en flot top/bluse/skjorte.

Det kunne det vel også være for en pige på 9... Jeg har i al fald været til flere større fester iført bukser (særligt som barn), men det har altid været lækkert tøj som var købt til lejligheden og derfor matchede denne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har da ikke skrevet det skal være kjole??? Jeg har skrevet at lære større børn at klæde sig på til lejligheden... og finde noget de vil føle sig tilpas i. Men jeg er nok bare gammeldags?!!

Redigeret af Miss-Lena
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lena - nej, det gjorde du nok egentlig ikke. Det var bare for at pointere at kjole jo ikke er den eneste løsning, hvilket også blev nævnt i et tidligere svar. Og jeg forstod ikke helt din pointe i at de skulle klæde sig pænt på, for det har der vel aldrig været tvivl om at de ville/skulle...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg gammeldags og jeg forlanger ganske simpel at børnene klæder sig efter festligheden.

Det vil sige til vores bryllup er det kjole, og det er det der er købt og det er det der tages på.

JA jeg går ikke på kompromis men de brokker sig heller ikke.

Jeg er den voksne jeg bestemmer, selvfølgelig er der skiftetøj med, men mindste krav er de har det på i kirken og til receptionen.

Så jeg faktisk ligeglad med hvad andre mener, det børn og de har godt af at lære man klæder sig efter hvad man skal.

MizzT

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Juhuu så er kjolerne købt og jeg blev noget så overrasket. Jeg havde taget min ældste niece med ud på shopping igår og var i div. brudekjoleforretninger og underligt nok kunne hendes jubel ingen ende tage, hun var vild med både tyl kjolerne og stort set alle de andre kjoler. Så valget faldt ikke på en sølvfarvet kjole alligevel. Vi endte med at købe en / to kjoler i Monsoon. De er ivoryfarvede med guld top og hertil en guldfarvet bolero. Hun var bare så fin.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer