Milje

Talen til min kommende mand

21 posts in this topic

Ja her er udkastet til mit livs første og eneste tale.

I må meget gerne komme med kommentarer. Er selv lidt i tvivl om, om det er for meget i metafoer - om folk kan følge med og ved hvad jeg snakker om.

Og inden i læser skal jeg jo nok fortælle, at de sidste par år har børn fyldt meget i vores liv. Vi har været i fertilitetsbehandling og er nu igang med at adoptere. Så et "regnbuehold" er en adoptivfamillie fordi den består af forskellige hudfarver :unsure:

Her kommer den:

Kære Søren

Jeg kunne godt holde en lang tale om dig og mig, kærlighed og venskab.

I stedet har jeg valgt at min tale skal omhandle noget, som ingen vist havde regnet med:

SPORT!

Sporten har inspirerede mig til at tænke på det, som for mig er det allervigtigste ved et ægteskab; at være et hold!

I hverdagen hører man meget om hold:

Sportshold, teambuilding, teammanagement, at stille stærkeste hold og sammen-HOLD

Ægteskabet er det ultimative hold, da det består af en medspillere man selv har valgt.

Når man gifter sig, forlader man det hold, som man er født ind i, for at danne et nyt hold.

Søren og jeg er begge allerede på nogle helt fantastiske hold:

Søren du har et hold med skønne familiemedlemmer, som har taget rigtig godt imod mig som nytilkommet holdkammerat på team Andersen.

Kære Rosa & Jørgen: Tak fordi I har fået Søren, så han har kunnet blive den mand jeg elsker og har valg at dele hold med resten af livet.

Selv kommer jeg fra et helt ubeskrivelig, fantastisk og stærkt hold og jeg ved de værdsætter som deres nye medspiller.

Kære mor & far: Tak fordi i altid er der for mig!

Selvom Søren og jeg i dag har valgt at danne et nyt hold, så skal de hold vi er født ind i, ikke sidde at frygte noget – for selvom man finder en fantastisk lokal klub at spille i – så holder vi jo alle sammen med landsholdet når de spiller.

Indtil nu, Søren, synes jeg vi har udgjort et fantastisk hold!

Det at møde dig, har gjort mig til en bedre holdspiller.

Jeg blev sjovt nok aldrig valgt først i folkeskolens idrætstimer.

Søren, tusind tak, fordi jeg er dit førstevalg!

Det betyder alverden, at du dækker min ryg.

At jeg har et hold at glædes med, og et hold at græde med.

At du griber mig, når jeg falder

Skubber mig, når jeg står stille

Får mig til at tage nye chancer, når jeg tvivler på mig selv

Og får mig til at klappe hesten, når jeg ikke gør.

Vores hold har arbejdet hårdt på at udvide til flere spiller

Den kamp har været hård og op af bakke

Men jeg ved at den kamp har gjort os stærkere

Og jeg glæder mig til vi ude i fremtiden skal være et ”regnbuehold”

Søren, vores hold er ikke altid det, der vinder

Vores hold er ikke altid det mest trendy

Og ikke altid det heldigste

Men Søren; for mig er det vigtigste at du er min medspiller

Og så det gør vel mig til den store vinder i sidste ende!

Jeg elsker dig

Nu vil jeg gerne bede jer rejse jer, og skåle for mit nye hold

Edited by Milje
0

Annonce ♥

Annonce ♥

HOLD OP en fantastisk tale blev helt rørt en rigt god måde og skrive på :unsure:

GP

Forsøgte på en anden måde først, men det blev bare lidt for sukker-sødt. Og jeg er temmelig sikker på, at jeg nok skal få svær nok ved at holde tårene tilbage og stemmen "i orden" ;) Så blev inspirreret af denne måde at bygge talen op på.

Dejligt du kan lide den :)

0

Jeg synes det er rigtig godt og en fin måde at få sagt tingene uden det bliver sukkersødt! :unsure:

Har en enkelt kommentar. I denne her sætning: "Selvom Søren og jeg i dag har valgt at danne et nyt hold, så skal de hold vi er født ind i, ikke sidde at frygte noget – for selvom man finder en fantastisk lokal klub at spille i – så holder vi jo alle sammen med landsholdet når de spiller", holder du som den eneste gang op med at snakke TIL Søren. Og det er jo stadig en tale til ham. Så måske du i stedet kunne sige, mens du kigger ned på ham: "Selvom du og jeg i dag har valgt at danne et nyt hold, så skal de hold vi er født ind i, ikke sidde at frygte noget – for selvom man finder en fantastisk lokal klub at spille i – så holder vi jo alle sammen med landsholdet når de spiller."

Bare en lille tanke for synes jo som sagt det er rigtig godt GP

0

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Puha, sidder med tårerne trillende ned af kinderne og er meget rørt, da jeg netop kan sætte mig og min kommende mand ind i denne tale også, hvis du forstår mig... Den er rigtigt flot skrevet, og eftersom jeg altid har dyrket holdsport på højt niveau (i bokstaveligste forstand) giver talen maksimal forståelse og går rent ind - godt gået, er sikker på at din mand og gæsterne i øvrigt bliver henrygte. Det er en flot beskrivelse af livet i metaforer, som alle kan forstå og relatere til.

Dejligt at du deler talen med os andre, tusind tak, skøn inspiration...

Nyd dagen og hold fast i at gennemføre talen, selvom det sikkert er svært, det fortryder du ikke men sådan et godt oplæg :heart:

Vh Marie

0

Puha, sidder med tårerne trillende ned af kinderne og er meget rørt, da jeg netop kan sætte mig og min kommende mand ind i denne tale også, hvis du forstår mig... Den er rigtigt flot skrevet, og eftersom jeg altid har dyrket holdsport på højt niveau (i bokstaveligste forstand) giver talen maksimal forståelse og går rent ind - godt gået, er sikker på at din mand og gæsterne i øvrigt bliver henrygte. Det er en flot beskrivelse af livet i metaforer, som alle kan forstå og relatere til.

Dejligt at du deler talen med os andre, tusind tak, skøn inspiration...

Nyd dagen og hold fast i at gennemføre talen, selvom det sikkert er svært, det fortryder du ikke men sådan et godt oplæg :cheerleader3:

Vh Marie

Tak for de søde ord - og ja jeg ved hvad du mener.

Det er svært at få alle livets faser i en tale uden det bliver for sukker sødt. Så derfor denne opbygning. Glad for du kan lide den og den er forståelig

Jeg er en frygtelig tude prinsesse, så for min egen skyld er jeg nød til at snakke i metaforer. Jeg VIL holde den tale, så må tårene få frit løb med den.

0

Kære alle.

Tak for de søde ord om min tale.

Jeg har øvet mig i stort stil inden brylluppet - og ikke en enste gang læste jeg den højt for mig selv uden at tårene begyndte at trille.

Men på selve dagen glæede jeg mig til at holde den. Og nervøsiteten var væk!! Jeg holdt talen kun med et par få pauser for lige at holde tårene tilbage - jeg opdagede ikke at jeg havde fåt 60% af vores gæster til at tude! Wauw hvor var jeg stolt af mig selv efterfølgende!!!

Efterfølgende kom en kammerat hen og sagde: " det der gør du aldrig igen - jeg nægter at side og tude i offentligheden en gang til" :thumbsupsmileyanim:

Så alle i tøser derude der tror i ikke kan - hop ud i det... jeg er sikker på i kommer til at holde nogle fantastiske taler!!!

0

Annonce ♥

Hold da fast, hvor var det bare en FLOT tale!!!

Puha har selv helt kuk i kasketten over at jeg skal finde på en tale - og din er da bare helt perfekt!

Håber jeg kan finde på noget der er bare halvt så godt som dit!

Heldig mand, din husbond :-)

0