mibz

Lidt forskellige spørgsmål :-)

14 posts in this topic

Heeej piger :unsure:

Lidt spørgsmål fra mig, så håber på jeres meninger...

- Man kan vel godt have en Velkommen sang, uden man behøver en Velbekomme sang??

- Vil i have filmet taler til jeres bryllup??- hvorfor/hvorfor ikke?

- Hvis i vil have par- billeder af gæsterne, hvornår tager i så dem?

- Tager i alle jeres gaver med hjem om aftenen eller hvordan?

Taaak GP

0

Annonce ♥

- Man kan vel godt have en Velkommen sang, uden man behøver en Velbekomme sang??

Tja, det kan man vel sagtens. Især hvis en af jer så rejser jer op og siger velbekomme :unsure:

Har jeg ikke overvejet endnu, hvis personen har skrevet talen ned, vil jeg gerne have den. Kan godt lide tanken om at filme talen - men tvivler jeg kommer til at se dem igen??

Vi vil have ét stort fællesfoto, og det bliver taget lige inden vi skal på location (altså mellem reception og middag)

Vi har lejet en lejrskole, så alle bliver og sover om natten. Hvis det er på kro/restaurant så snak med dem om I kan få dem låst inde eller noget.

0

Taaak GP

Hejsa ;)

-Man kan sagtens have en velkommen sang og ikke en velbekommen sang...... Vi har dog valgt ikke at have nogen af dem, da vi selv siger velkommen og velbekommen ;)

-Vi får ikke filmet talerne.... grunden er at vi slet ikke skal ha filmet, men jeg tror heller ikke det er talerne man bagefter vil sidde og se på ;) jeg vil heller høre dem der evt holder tale om de kan sende mig den på skrift bagefter ;)

- Jeg tror ikke vi vil ha taget par billeder, vi vil bare sørge for at der bliver taget ned langs alle bordene, så alle gæsterne kommer med..... der vil jo også blive taget billeder af dem i løbet af aftenen når de danser m.m.

- Vi tager alle vores gaver med hjem om aftenen, da vi skal holde i et, ikke forsamlings hus, men et fælles beboerlokale (tror jeg det hedder) Vi bor meget tæt på og håber at gæsterne vil hjælpe med lige at køre dem hjem ;)

Håber det var til lidt hjælp ;)

0

Som udgangspunkt synes jeg jo at man kan gøre som man vil til sit bryllup, så hvis I kun vil have Velkommen-sang, er det bare det i gør. Vi skal ikke have nogen af delene, men der er heller ikke tradition for det i vores familie.

Vi vil gerne have filmet talerne. Min familie har det med at lave ret underholdende indslag, så jeg tror ikke det vil være det samme at få dem på skrift som at se dem på film :unsure:

Vi regner med at få taget parbilleder efterhånden som gæsterne ankommer til feststedet. Derudover får vi taget et kongebillede med alle gæsterne til receptionen.

Vi overnatter også på feststedet, så gaverne kommer med hjem dagen efter. Formentligt pakker vi også først op dagen efter. Hvis vi ikke skulle overnatte, tror jeg at vi ville have fået feststedet til at låse dem inde eller fået noget familie til at tage dem med.

Håber du kan bruge mine svar GP

0

Annonce ♥

- Man kan vel godt have en Velkommen sang, uden man behøver en Velbekomme sang?? - JA SELVFØLGELIG, DET ER JO JERES FEST!!!

- Vil i have filmet taler til jeres bryllup??- hvorfor/hvorfor ikke? - VI GJORDE DET IKKE, VI FIK SLET IKKE FILMET NOGET - VI HAR I STEDET FÅET ALLE TALERNE PÅ SKRIFT SÅ DE NU KOMMER I VORES SCRAP BOG SÅ VI ALTID KAN LÆSE DEM...

- Hvis i vil have par- billeder af gæsterne, hvornår tager i så dem? - DET VALGTE VI - VI FIK TAGET BILLEDER AF GÆSTERNE/PARRENE DA DE ANKOM TIL FESTSTEDET - EFTER VELKOMSTDRINKEN OG LIGE INDEN VI SKULLE GÅ TIL BORDS, GIK VI ALLE UDENFOR OG FIK TAGET ET PAR FÆLLESBILLEDER MED OS ALLE PÅ - HVILKET HAR VÆRET ET KÆMPE HIT

- Tager i alle jeres gaver med hjem om aftenen eller hvordan? - DET ENDTE VI MED AT GØRE DA VI FIK HJÆLP TIL AT TRANSPORTERE DEM MED HJEM (PLADS I FLERE BILER) - ELLERS HAVDE VI VED FESTSTEDET MULIGHED FOR AT LADE DEM STÅ OG AFHENTE DEM DAGEN EFTER (AFLÅST LOKALE)

Taaak GP

HÅBER DET KAN BRUGES....

KH

LOUISE

0

Taaak GP

1. Ja det kan man da godt. Det bestemmer man helt selv. :) Vi skal både have velkommen og velbekomme sang.

2. Vi har snakket om at finde en gæst med videokamera til at filme lidt, men jeg tror ikke at talerne bliver gode på film, da det sikkert er svært at høre det hele. Jeg vil gerne have optaget noget "stemning" og evt. underholdning.

3. Vi får taget parbillederne på feststedet i fuld figur. Ikke noget med halvdårlige billeder af parrene ved borderne. Dem har jeg altid selv hadet at skullet have taget.

4. Vi skal overnatte på feststedet, så de kommer selvfølgelig først med hjem dagen efter. :o

0

Jeg er egentlig i hovedtræk enige med mange af de andre, men kommer alligevel med mine kommentarer her:

Gør som I har lyst til, vi vil hverken have velkommen eller velbekomme sang, men rejser os derimod og siger det selv

Vi skal slet ikke have noget filmet, hvis vi skulle ville jeg være sikker på at taleren ikke bemærkede at det blev filmet for ikke at ødelægge stemningen....der er jo nogen som godt kan blive forlegne over at blive filmet, så det ikke bliver talen som de regenede med...håber I forstår :unsure:

Vi vil gerne have et fællesbillede af alle og så "gruppe" billeder, min familie, hans familie, søskende, venner osv. Dette vil blive gjort hvor festen holdes inden vi går til bords.

Vi skal også overnatte på hotellet hvor festen holdes, så de kommer først med hjem dagen efter. Det eneste man skal være opmærksom på er at de mange gange siger at det er på ejet ansvar, at lade gaverne "overnatte", da de ikke har forsikring der dækker i tilfælde af indbrud mm., men forhør jer på feststedet

Sanne

0

Ja det synes jeg godt man kan, og det er jo jeres bryllup, så det er op til jer, hvad i ønsker jer.

Vi valgte ikke at filme noget, men havde derimod en heldagsfotograf med. Vi gad ikke hjemmevideo, og ville ikke betale for at have en prof. fotograf til at filme

Vi fik taget par billeder, og vores toastmaster gjorde gæsterne opmærksomme på, at de skulle tages på vej op til festsalen, da vi fik vores velkomstdrinks nede i feststedet havestue.

Vi overnattet på det hotel, hvor vi holdte festen, så vi venteden med at tage gaverne med hjem, da vi kørte hjem dagen efter

Hvis du vil have lidt inspiration til brylluppet, så kig evt min bryllupsberetning, der er et link i bunden af min signatur i bunden af min besked

Taaak GP

0

Annonce ♥

Man kan vel godt have en Velkommen sang, uden man behøver en Velbekomme sang??

Ja det syntes jeg sagtens man kan :birthday:

Vil i have filmet taler til jeres bryllup??- hvorfor/hvorfor ikke?

Nej vi vil ikke have filmet taler og sange. Jeg kan ikke rigtig komme med nogen fornuftig forklaring på det, men jeg tror bare ikke jeg nogensinde vil sidde og se dem igen. Jeg vil hellere mindes med billeder og så huske på de ting fra talerne som hænger fast. Jeg håber dog at gæsterne giver mig teksterne/stikord. Jeg vil hellere læse dem end se det live.

Hvis i vil have par- billeder af gæsterne, hvornår tager i så dem?

Jeg ville tage dem enten til receptionen, ellers ville jeg tage dem på feststedet lige inden gæsterne skal sætte sig til bords. Sidstnævnte tror jeg faktisk er nemmest :birthday:

Tager i alle jeres gaver med hjem om aftenen eller hvordan?

Vi overnatter på feststedet. Jeg regner med at hotellet låser dem inde et sted. Ellers kan de komme op på mine forældres værelse. Hvis jeg ikke skulle overnatte ville jeg få mine forældre/svigerforældre til at tage gaverne med hjem :birthday: Vi åbner først gaverne ved morgenmaden dagen efter

:o:unsure::bestwishes:GP:bestwishes::)

0

Heeej piger :angry:

Taaak :cheerleader3:

1. Det bestemmer I vel helt selv. Vi skal ikke have nogle af delene.

2. Det regner vi ikke med. Man kan alligevel ikke helt fange stemningen og hvis folk bliver nervøse af det vil det være ærgeligt. I stedet håber vi at vi kan få talerne på skrift til scrapbogen.

2. Vi har købt en polaroid-pogo printer og vil bede vores gæster tage billeder af sig selv/hinanden når de skriver i gæstebogen. Så det håber vi de gør. Og det bliver så vores alternativ til parbillederne.

4. Vi skal være ude af lokalerne næste morgen inden kl. 9, så vi regner med at vores forældre, evt. søskende/nære venner rydder op om aftenen inden de lukker og slukker. Og at de tager gaverne med for os.

0

Heeej piger :angry:

Ja det kan man sagtens. Vi havde dog både en velkommen og velbekom-sang

Vi fik ikke filmet nogle taler, men har nogle taler i papirform. Dog var der mest sange i forhold til taler.

Det havde vi og det blev taget, når min stedfar lige havde tid under middagen...

Vi tog alle vores gaver med hjem om aftenen, idet vi ikke ville lade dem blive i forsamlingshuset.

Taaak :cheerleader3:

0

Annonce ♥

jeg syntes godt man kan nøjes med en velkommen sang

jeg ville ønske at de var blevet filmet, min far og mor holdt sådan en tude tale og jeg ville ønske at jeg kunne gense den, min far har aldrig holdt en tale før sådet var et meget stort øjeblik og han havde desværre ikke skevet den ned, deunden så har vi meget af bryllupsdagen filmet men det fik vi bare ikke med øv øv...

vi ville ikke have par billeder men vi fik taget nogle stemning billeder af gæsterne under middagen.

men min fætter fik taget par billeder til hans bryllup og det blev gjort da gæsterne ankom til middagen.

vi skulle med en taxa hjem, så vi havde aftalt med resturenten som vi havde lejet førstesalen hos at vi kunne hente vores gaver næste dag. det var vi meget glade for, da vi bl.a. fik en stor grill. vi tog dog alle pengegaver, samt nogle meget dyre gaver med os, min søde mor havde sørget for en lille sporttaske.

0

Heeej piger :kiss:

Taaak :)

Jeg syntes godt man vil kunne have en velkommen sang uden der behøver at være en velbekommen sang. Vi har dog valgt at udelade begge, da det ikke er vores stil.

Vi har valgt at betale fotografen for at blive til midnat, så vi får billeder af alle indslag, vi har bevidst fravalgt video, da jeg ikke tror vi får dem set og pga. budgettet!

Par billeder tager vores fotograf foran kirken, når vores gæster ankommer. Fotografen mente det var det bedste tidspunkt og at vi ikke ville få tid til det senere, hvis han skulle have nok tid til vores "on location" billeder. Vores toastmaster vil stå med en liste over vores gæster så alle gæsterne kommer forbi fotografen inden de går ind i kirken!

Mht. gaverne, så tror jeg vi lader dem stå til dagen efter, hvor vi så tager dem med hjem, inden vi skal spise brunch med de overnattende gæster! Vi skal ikke overnatte på feststedet, det er ikke muligt, men et kort stykke derfra, så jeg regner med vi kan kører der forbi inden brunchen og før restauranten får nye gæster!!!

Det kunne også være vi tog dem med hjem om natten, det har vi ikke bestemt os for endnu...

KH. Mette

0