wuk63

Jeg vil gerne tabe mig

27 indlæg i dette emne

Jeg er 159 høj og vejede 64 kg 4 januar - imorges vejede jeg 63. Jeg har før kunne arbejde mig ned i 58 kg og holde det fint i ca et år før vægten nærmede sig de 60 kg permanent. Så skete der noget i mit liv og da jeg stod på vægten januar 2009 vejede jeg 56 kg (nok min ideal vægt men UMULIG at holde medmindre jeg ikke spiser mere end 1-2 måltider om dagen i et halvt år - eller lever af bladselleri og broccoli) derefter kørte mit liv lidt på skinner, så fik jeg et nyt elendigt job som kørte mig ned med søvnløse nætter og evig træthed, så fik jeg et nyt job, som jeg efter kort tid i, blev syg i en måned, så blev jeg rask, så blev det jul og så stod jeg på vægten den 4 Januar 2010 og havde taget 8 kg på. Jeg vil bare gerne ned og veje 58 kg igen!!! Men syntes hver dag er en kamp med mig selv

Jeg forsøger at spise fornuftigt 1 glas juice til morgen, sammen med havregryn med rosiner og mælk. En banan mellem 10 og 12, 200 g grøntsager (er sågar gået væk fra frugt) mellem 12.30 og 14.00 nogle gange sammen med noget andet, eller som en salat med tun el. lign. efter 14.00 får jeg sjældent tid til at spise, jeg arbejder i et fritidshjem og der er run på om eftermiddagen (altså sidder jeg sjældent stille i 10 min - så man kan ikke kalde det stillesiddende arbejde). om aftenen laver jeg madplaner med retter der oftest indeholder en MASSE grøntsager, og oksekødet fylder mindre og mindre i hverdagen, og vegetar retter har, til kærestens fortrydelse, fået en fast plads 1 gang i ugen. Jeg har aldrig spist meget fed mad, og min last: cola er lagt på hylden så jeg kun drikker det til festlige arrangementer, hvor det erstatter alkohollen - som jeg kun har drukket 1 gang siden nytårsaften.

Jeg forsøger VIRKELIG at holde mig fra kagen, men det er nok dér jeg fejler!!! Men det er jo ikke hver dag!!! I weekenderne sker der også noget - jeg ved ikke hvorfor, men vægten stiger ALTID i weekender - spiser jeg større portioner mad, spiser jeg mere fordi jeg har tid til at spise når jeg er sulten? jeg ved det ikke!!! hvis jeg bliver tilbudt noget lækkert (fx kage) til diverse arrangementer hos venner og familie kan jeg IKKE sige nej, hvorfor ikke? Og hvad sker der for at jeg hele tiden har en ualmindelig trang til saftevand!!! Det er sukkerafhængighed - men "Goood D......." Hvor svært er det lige det er for mig??? jeg har som sagt før kunnet tabe mig (bare ved kostændring til at starte med, og derefter motion 15 min om dagen) Jeg har levet et år uden 1 eneste glas saftevand, vin (jo ok 5 gange på 12 mdr), drinks eller sodavand der ikke var light(Nu kan jeg ikke drikke light uden at det vender sig i munden på mig!)! Hvorfor kan jeg så ikke nu???? Hvis det ENDELIG lykkes mig at sige nej til noget kredser mine tanker om det i flere timer.

Jeg forsøger at svømme, som jeg ellers ELSKER - men kan ikke lokke mig afsted, jeg render rundt med konstant dårlig samvittighed overfor mig selv, men jeg føler mig så SVAG - som om jeg ikke orker! MEN DET SKAL JEG!!!! Måske er det fordi jeg VIRKELIG anstrenger mig, men ikke kan se et resultat, som jeg kunne sidste gang. Jeg står bare stille mellem 62,5 og 63 kg. Vejet op mod alt det jeg ændrer og hvor svært det er for mig så er det jo bare ikke værd at ændre livsstilen!!!!

Jeg er god til undskyldninger omk. min manglende motion - men det skal være slut! Jeg forsøger at løbe - noget min kæreste startede, og som jeg ikke troede jeg kunne, da jeg har kronisk skinnebens betændelse - men i lørdags købte han løbesko til mig. Søndag løb jeg 1,5 km for første gang i over 8 år, idag var jeg ude igen, jeg har sjældent oplevet så meget smerte men jeg kom igennem det, forhåbentlig stærkere! DET er mit lys i mit lavpunkt af mit fysiske selvværd - DET er mit spinkle håb som jeg klynger mig til

Jeg ved godt at nogle af jer vejer meget mere end jeg, og at mange af jer endelig har tabt meget mere end de 5 kg jeg drømmer om - men for mig gør det jo ikke problemet mindre besværligt - det gør bare respekten for jer større!!!

Jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg ønsker at opnå med den her tråd, men måske skulle jeg bare lette mit hjerte! Måske har jeg brug for at andre hører mine tanker, at det at stå til ansvar overfor andre end mig selv vil hjælpe! Måske er den her tråd startskuddet til at jeg endelig kan tage mig sammen!!

Tak fordi i læste med!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Sejt du er kommet i gang med at løbe. Spørgsmålet er om det i virkeligheden ikke er nok med motionen og så fastholde den kost du spiser i dag? - Altså ikke noget med belønning for at have løbet. Motionen skulle gerne give dig nogen muskler som jo er tungere end fedt, så måske skulle du måle, lår, talje, hofter etc. så du kan se om der sker noget selv om vægten måske ikke rokker sig?

KH og pøj pøj Frk R

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kære wuk63!

Jeg kunne stort set have skrevet dit indlæg for et år siden! Jeg kender det så udemærket godt! Jeg er 164 høj og vejede 63kg. Jeg har altid spist forholdsvis sundt (drikker dog aldrig sodavand - tilgengæld er jeg glad for rødvinen!), men jeg har aldrig været god til slæbe mig ud af døren for at dyrke motion. Utroligt hvad man ikke kan finde på af undskyldninger!

Men i foråret 2009 kom der jo ligesom et bryllup i sigte (og forhåbentlig en mulig graviditet bagefter for mit vedkommende!) og det gjorde at jeg fik taget mig sammen til at give motionen endnu en chance.

Jeg havde en idé om at jeg ville begynde til spinning, da det skulle være så effektivt så effektivt - men jeg kunne da på INGEN MÅDE overskue at skulle være fysisk aktiv i EN HEL TIME! Så jeg bestemte mig for at jeg ville starte ligeså stille op med at løbe i sommermånederne, og så måtte jeg være i det bedre form til efteråret hvor jeg så kunne begynde at spinne når vejret blev for koldt til jeg gad løbe ude.

Som sagt så gjort! Jeg begyndte med iForm's løbeprogram for begyndere hvilket BARE HAR VÆRET SUPER SUPER GODT! I starten skal man kun løbe 1-2 minutter og så gå resten af tiden, så det er nemt at overskue - så man kommer hjem med succes oplevelse HVER GANG og har derfor lyst til at tage afsted igen 2 dage senere!

For at det hele ikke skal lyde alt for sukkersødt og rosenrødt, så endte jeg nok med at jeg i gennemsnit kun løb en gang om ugen, men det er også en tydeligt forbedring i forhold at jeg ALDRIG rørte mig før (har skrivebordsjob og kører i bil på arb) så selvom jeg havde 3 måneder til 10-ugers programmet kom jeg kun 2/3 ind det - før jeg begyndte til spinning i stedet.

Jeg har vedhæftet to links til iForm's hjemmeside, løbeprogrammet for begyndere er det jeg brugte, det andet er et kun med rask gang som jeg ikke kender.

Gå dig slank

Løbeprogram - begynder

Jeg vejer nu 60 kg, men jeg har aldrig været særlig fokuseret på selve vægten. Det er primært min mave jeg gerne vil have pænere - og det er den blevet!! Jeg har gået til spinning hele vinteren, hvilket jeg er blevet rigtig rigtig glad for - det er en fantastisk måde at forbrænde kalorier på!

Jeg håber for dig at du også kommer om på den anden side, hvor motion er sjovt og ikke en sur pligt!

Hmm - har lige læst mit indlæg igennem - og jeg fik faktisk slet ikke sagt hvad jeg egentlig gerne ville, som var:

Pas på du ikke presser dig selv for hårdt i starten med at løbe! Din krop har ikke godt af at blive tvunget ud til smertegrænsen med det samme, samt din motivation bliver mindre og mindre når du kommer hjem efter en alt for hård løbetur. Jeg har været rigtig glad for at bruge løbeprogrammet - i starten føles det måske lidt for nemt, så spring hveranden dag over eller start 3 uger inde, men sørg for at tage gå-ture ind i mellem - det har kroppen bedst af!

Redigeret af PiaK
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Kære wuk63!

Jeg håber for dig at du også kommer om på den anden side, hvor motion er sjovt og ikke en sur pligt!

Hmm - har lige læst mit indlæg igennem - og jeg fik faktisk slet ikke sagt hvad jeg egentlig gerne ville, som var:

Pas på du ikke presser dig selv for hårdt i starten med at løbe! Din krop har ikke godt af at blive tvunget ud til smertegrænsen med det samme, samt din motivation bliver mindre og mindre når du kommer hjem efter en alt for hård løbetur. Jeg har været rigtig glad for at bruge løbeprogrammet - i starten føles det måske lidt for nemt, så spring hveranden dag over eller start 3 uger inde, men sørg for at tage gå-ture ind i mellem - det har kroppen bedst af!

Hvor er jeg glad for du lige tilføjede det sidste, Lone! Det er så vigtigt, at man ikke ligger for hårdt ud! Både fordi det som Lone siger, dræber al motivation, men ligeså meget fordi kroppen IKKE har godt af det. At løbe med smerter er den direkte vej til varige skader. Man skal lytte til sin krop og hvis det gør decideret ondt (modsat ømhed og træthed fordi kroppen arbejder hårdere end vanligt), så skal man altså holde op med at løbe! Alt andet er at gøre sig selv en mega bjørnetjeneste :)

Men jeg synes det er sejt, at du vil give det et forsøg mere! Det er et skridt af gangen og jeg synes Lones idé med at følge et begynder-løbeprogram - især her i forårsmånederne er det jo skønt! Og tro mig, en eller anden dag, så når du et punkt hvor du ikke kan undvære det! Vi er så viseligt indrettet, at man bliver afhængig af endorfinerne :kiss:

Rigtig meget held og lykke!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis du har kroniske skinnebensbetændelser, så er løb måske ikke den bedste motionsform? Jeg er bestemt ingen ekspert, og har intet belæg for det, men løb er jo en stor belastning, så måske er rulleskøjer bedre? Eller cyklen?

Men sejt du er kommet igang!

Mit eneste forslag til din kost er at droppe juicen om morgenen. Der kan være rigtig mange kalorier i juice, så et glas om dagen bliver meget i løbet af en måned.

Et andet tip er at oprette dig på www.madital.dk Her taster du alder, højde samt vægt ind og sætter et mål. Eks. at du vil tabe 3 kg. på en måned. Så regner den ud hvor stort et kalorieunderskud du skal have.

Du kan derefter taste al den mad du spiser ind i programmet (lidt omstændigt, men en god hjælp, hvis man ikke kan finde kaloriesynderne), og den fortæller dig derefter hvor mange kalorier du har spist den dag, og om du får nok fedtsyrer, vand, fisk mm.

Taster du alt i over flere uger får man også et rigtig godt overblik over ens kostvaner uge for uge (det kan være svært den enkelte dag at have den perfekte energifordeling, men over en uge kan man lettere justere det).

Jeg har været rigtig glad for det, og det har åbnet mine øjne for hvor de skjulte kalorier er!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også rigtig gerne tabe mig, 10 kg. faktisk! Men nu mener jeg tænker på det, nu mere spiser jeg (sådan føles i hvert fald). Jeg ved at vejen til en lækker krop er motion og jeg er i perioder rigtig dårlig til at få motion, bla. pga. mit dårlige knæ og så måske fordi jeg bare bliver doven af at lave ingenting og min form stinker :). MEN nu er der jo bryllup i sigte og det har virkelig fået gang i motivationen. Jeg begyndte at lave lidt motion, gå op af trapper i stedet for elevator, cykle de steder jeg kunne, gå ture med veninderne og sådan starte i de små. Så følte jeg at jeg var igang. Jeg har været ude og løbe lidt, men det har været svært med det dårlige vejr her over vinteren og lange arbejdsdage på nyt arbejde. Men fra 1 april begynder jeg ¨på løbeprogram og skal svømme sammen med en veninde. Mit mål er at løbe 2-3 gange om ugen og svømme mindst en gang.

Selvom motion er hovedingrediensen i at slanke sig, kommer det også an på hvad jeg spiser og om mængden. Og jeg er MEGET glad for mad og spiser generelt meget (lige så meget som min kæreste som er 25 cm højere end mig hehe)!! Men mit største problem er, at jeg er rigtig glad for søde sager. Jeg er nok det man kalder sukkerafhængig. Jeg kan blive helt dårlig humør hvis jeg ikke får noget sukker og får hovedpine (lidt skræmmende faktisk). Hvis der ligger slik i skabet... ja så ryger det med det samme. Står der en skål med chips, småklager, slik osv. på bordet, så kan jeg ikke bare tage 1-3 og sige det var det. Nej så bliver jeg ved indtil skålen er tom. Jeg tænkte derfor, at det måtte jeg gøre noget ved!

Derfor har jeg lavet et væddemål med min kæreste om at jeg ikke må spise slik, chips, kager osv. frem til vores bryllup, som er i august. For hver måned jeg holder det køber han en stor buket blomster til mig som belønning. Hvis jeg falder I skal jeg invitere ham ud på 3 retters middag ude i byen, pr. gang jeg falder i. Så det kan hurtigt blive dyrt (vi har ikke fælles økonomi endnu). Det har altså været en super motivationsfaktor for mig. Jeg har ikke spist chips, kager og slik siden 1. februar (2. mdr.). Ikke nok med det siger min kæreste at mit humør er blevet meget bedre og det lader til at jeg har mere overskud. Det skal dog lige siges, at til min polterabend og når vi skal smage bryllupskagefyld så må jeg godt spise sukker uden bøde :b223: Det lyder måske lidt hårdt at skære ALLE søde sager væk, men jeg kan ikke det der med, at jeg godt må i weekenden eller hvis jeg er ude. SÅ for mig er det eneste der virker enten eller!

Jeg tænkte derfor på om du ikke kunne lave et lignende væddemål med din kæreste, din mor eller en veninde?. Så kan I jo bare vælge en belønning/ straf til dig, som er motiverende for dig?? For mig er det virkelig en sejr for hver dag der går uden sukker. Denne "sejr" motiverer mig og styrker mig til at gøre noget ved motionen. Jeg har siden februar tabt mig 3 kg. blot ved at skære kager, slik og chips væk og dyrke let motion. Og min sukkertrang er også helt væk. Jeg har ikke engang lyst til noget hvis det står fremme.

Jeg håber du finder en måde at finde motivation til at komme igang. Når du først kommer igang, så er jeg sikker på det nok skal gå. Det er altid den første tid der er det sværreste.

Pøj pøj med det :):kiss:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Derfor har jeg lavet et væddemål med min kæreste om at jeg ikke må spise slik, chips, kager osv. frem til vores bryllup, som er i august. For hver måned jeg holder det køber han en stor buket blomster til mig som belønning. Hvis jeg falder I skal jeg invitere ham ud på 3 retters middag ude i byen, pr. gang jeg falder i. Så det kan hurtigt blive dyrt (vi har ikke fælles økonomi endnu). Det har altså været en super motivationsfaktor for mig. Jeg har ikke spist chips, kager og slik siden 1. februar (2. mdr.). Ikke nok med det siger min kæreste at mit humør er blevet meget bedre og det lader til at jeg har mere overskud. Det skal dog lige siges, at til min polterabend og når vi skal smage bryllupskagefyld så må jeg godt spise sukker uden bøde :kiss: Det lyder måske lidt hårdt at skære ALLE søde sager væk, men jeg kan ikke det der med, at jeg godt må i weekenden eller hvis jeg er ude. SÅ for mig er det eneste der virker enten eller!

Jeg tænkte derfor på om du ikke kunne lave et lignende væddemål med din kæreste, din mor eller en veninde?. Så kan I jo bare vælge en belønning/ straf til dig, som er motiverende for dig?? For mig er det virkelig en sejr for hver dag der går uden sukker. Denne "sejr" motiverer mig og styrker mig til at gøre noget ved motionen. Jeg har siden februar tabt mig 3 kg. blot ved at skære kager, slik og chips væk og dyrke let motion. Og min sukkertrang er også helt væk. Jeg har ikke engang lyst til noget hvis det står fremme.

Ih - jeg bliver altså helt rørt over at din kæreste vil give dig en buket for hver måned du ikke spiser usundt! Hvor lyder han til at være dejlig!!

Og jeg har det på samme måde mht slik - man bliver helt høj over at kunne sige nej til det! Jo flere gange jo bedre!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
Derfor har jeg lavet et væddemål med min kæreste om at jeg ikke må spise slik, chips, kager osv. frem til vores bryllup, som er i august. For hver måned jeg holder det køber han en stor buket blomster til mig som belønning. Hvis jeg falder I skal jeg invitere ham ud på 3 retters middag ude i byen, pr. gang jeg falder i. Så det kan hurtigt blive dyrt (vi har ikke fælles økonomi endnu). Det har altså været en super motivationsfaktor for mig. Jeg har ikke spist chips, kager og slik siden 1. februar (2. mdr.). Ikke nok med det siger min kæreste at mit humør er blevet meget bedre og det lader til at jeg har mere overskud. Det skal dog lige siges, at til min polterabend og når vi skal smage bryllupskagefyld så må jeg godt spise sukker uden bøde :kiss: Det lyder måske lidt hårdt at skære ALLE søde sager væk, men jeg kan ikke det der med, at jeg godt må i weekenden eller hvis jeg er ude. SÅ for mig er det eneste der virker enten eller!

Jeg tænkte derfor på om du ikke kunne lave et lignende væddemål med din kæreste, din mor eller en veninde?. Så kan I jo bare vælge en belønning/ straf til dig, som er motiverende for dig?? For mig er det virkelig en sejr for hver dag der går uden sukker. Denne "sejr" motiverer mig og styrker mig til at gøre noget ved motionen. Jeg har siden februar tabt mig 3 kg. blot ved at skære kager, slik og chips væk og dyrke let motion. Og min sukkertrang er også helt væk. Jeg har ikke engang lyst til noget hvis det står fremme.

Ih - jeg bliver altså helt rørt over at din kæreste vil give dig en buket for hver måned du ikke spiser usundt! Hvor lyder han til at være dejlig!!

Og jeg har det på samme måde mht slik - man bliver helt høj over at kunne sige nej til det! Jo flere gange jo bedre!

Ja det er super dejligt at have en kæreste der støtter og hjælper en :) Han er skøn min kommende mand, hihi :b223:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at du skal passe på med at presse din krop til mere end den er klar til. Heller starte op i det små end at gå i stå.

Det næste er at du skal passe på med at fjerne alt fedt fra din kost. Hvis du får for lidt fedt i din kost så holder kroppen på det fedt den har og du taber dig derfor ikke.

Mandler er en super go måde at få det SUNDE fedt. En 20 stk om dagen fordelt som det nu passer dig bedst. Tro mig jeg kender rigtig mange piger der ikke tabte sig men som begynte at spise mandler og så begynte de at tabe sig igen.

Men husk ikke mere end 20 om dagen, for ellers går de bare ind og erstatter slikken.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:) :) :) :) :thumbsupsmileyanim:

TAK TAK TAK og atter TAK :rolleyes: Jeg er SÅ glad for jeres besvarelser! Jeg har ikke presset mig selv for hårdt, overhovedet - Jeg var ude at løbe igen igår og FUCK jeg er sej (ja ja jantelov! Men det er jeg altså!!!) jeg løb ALLE 1,5 km minus de sidste 100 meter, jeg havde ikke spor ondt, sjovt efter den anden dag hvor "Highway to hell" som jeg løb til, var et meget passende soundtrack. Næ tværtimod havde jeg bare sådan en LYST til at komme ud igen. Jeg blev også bare NØDT til at highfive med kæresten da jeg kom hjem! Jeg har heller ikke ondt idag, og løbetøjet ligger klar til at komme med i sommerhus, så en lille tur på 15 minutter derude er planlagt.

Hvis du har kroniske skinnebensbetændelser, så er løb måske ikke den bedste motionsform? Jeg er bestemt ingen ekspert, og har intet belæg for det, men løb er jo en stor belastning, så måske er rulleskøjer bedre? Eller cyklen?

Jeg tænkte præcis det samme - løb vs skinnebens betændelse = AV. Men det har overraskende vist sig IKKE at være et problem, men jeg har heller ikke mærket til det siden sidste sommer, men frygten for at det kommer igen er meget stor - jeg har levet med det siden 2003 (kan sådan noget forsvinde af sig selv?). Vi (kæresten og jeg) snakkede om at det måske er muskler der skal bygges op omkring skinnebenene og at det rigtige fodtøj gør forskellen, jeg ved det ikke

Men sejt du er kommet igang!

Mit eneste forslag til din kost er at droppe juicen om morgenen. Der kan være rigtig mange kalorier i juice, så et glas om dagen bliver meget i løbet af en måned.

Jeg vil hermed droppe juicen permanent, og en veninde sagde at hvis saftevandet er SÅ hårdt for mig at undvære, så skulle jeg gå over til light og så glemme min fobi for tilsætningsstoffer, jeg er lidt af en økologi pige, så hun mente ikke det gør den store skade. Desuden kunne det motivere mig til at drikke mindre af det

Et andet tip er at oprette dig på www.madital.dk Her taster du alder, højde samt vægt ind og sætter et mål. Eks. at du vil tabe 3 kg. på en måned. Så regner den ud hvor stort et kalorieunderskud du skal have.

Du kan derefter taste al den mad du spiser ind i programmet (lidt omstændigt, men en god hjælp, hvis man ikke kan finde kaloriesynderne), og den fortæller dig derefter hvor mange kalorier du har spist den dag, og om du får nok fedtsyrer, vand, fisk mm.

Taster du alt i over flere uger får man også et rigtig godt overblik over ens kostvaner uge for uge (det kan være svært den enkelte dag at have den perfekte energifordeling, men over en uge kan man lettere justere det).

Jeg har været rigtig glad for det, og det har åbnet mine øjne for hvor de skjulte kalorier er!

Jeg er usikker på om det er noget jeg vil få brugt, men måske bliver man bidt af det, jeg vil i hvert tilfælde kigge på det TUSIND TAK FOR DIT SVAR

Jeg vil også rigtig gerne tabe mig, 10 kg. faktisk! Men nu mener jeg tænker på det, nu mere spiser jeg (sådan føles i hvert fald). Jeg ved at vejen til en lækker krop er motion og jeg er i perioder rigtig dårlig til at få motion, bla. pga. mit dårlige knæ og så måske fordi jeg bare bliver doven af at lave ingenting og min form stinker :). MEN nu er der jo bryllup i sigte og det har virkelig fået gang i motivationen. Jeg begyndte at lave lidt motion, gå op af trapper i stedet for elevator, cykle de steder jeg kunne, gå ture med veninderne og sådan starte i de små. Så følte jeg at jeg var igang. Jeg har været ude og løbe lidt, men det har været svært med det dårlige vejr her over vinteren og lange arbejdsdage på nyt arbejde. Men fra 1 april begynder jeg ¨på løbeprogram og skal svømme sammen med en veninde. Mit mål er at løbe 2-3 gange om ugen og svømme mindst en gang.

Selvom motion er hovedingrediensen i at slanke sig, kommer det også an på hvad jeg spiser og om mængden. Og jeg er MEGET glad for mad og spiser generelt meget (lige så meget som min kæreste som er 25 cm højere end mig hehe)!! Men mit største problem er, at jeg er rigtig glad for søde sager. Jeg er nok det man kalder sukkerafhængig. Jeg kan blive helt dårlig humør hvis jeg ikke får noget sukker og får hovedpine (lidt skræmmende faktisk). Hvis der ligger slik i skabet... ja så ryger det med det samme. Står der en skål med chips, småklager, slik osv. på bordet, så kan jeg ikke bare tage 1-3 og sige det var det. Nej så bliver jeg ved indtil skålen er tom. Jeg tænkte derfor, at det måtte jeg gøre noget ved!

Det lyder lidt som mig - jeg får dog ikke hovedpine, men uh mit hoved kredser om det søde i flere timer hvis jeg ikke får det - det ender oftest med at jeg giver efter

Derfor har jeg lavet et væddemål med min kæreste om at jeg ikke må spise slik, chips, kager osv. frem til vores bryllup, som er i august. For hver måned jeg holder det køber han en stor buket blomster til mig som belønning. Hvis jeg falder I skal jeg invitere ham ud på 3 retters middag ude i byen, pr. gang jeg falder i. Så det kan hurtigt blive dyrt (vi har ikke fælles økonomi endnu). Det har altså været en super motivationsfaktor for mig. Jeg har ikke spist chips, kager og slik siden 1. februar (2. mdr.). Ikke nok med det siger min kæreste at mit humør er blevet meget bedre og det lader til at jeg har mere overskud. Det skal dog lige siges, at til min polterabend og når vi skal smage bryllupskagefyld så må jeg godt spise sukker uden bøde :) Det lyder måske lidt hårdt at skære ALLE søde sager væk, men jeg kan ikke det der med, at jeg godt må i weekenden eller hvis jeg er ude. SÅ for mig er det eneste der virker enten eller!

Jeg tænkte derfor på om du ikke kunne lave et lignende væddemål med din kæreste, din mor eller en veninde?. Så kan I jo bare vælge en belønning/ straf til dig, som er motiverende for dig?? For mig er det virkelig en sejr for hver dag der går uden sukker. Denne "sejr" motiverer mig og styrker mig til at gøre noget ved motionen. Jeg har siden februar tabt mig 3 kg. blot ved at skære kager, slik og chips væk og dyrke let motion. Og min sukkertrang er også helt væk. Jeg har ikke engang lyst til noget hvis det står fremme.

Hold da KÆFT en god idé... Jeg er ikke noget konkurrence menneske men når det gælder Anders som ALTID vinder i alt så er jeg den dårligste taber, og hvis jeg på nogen måde har mulighed for at vinde et væddemål over ham... UHHHH jeg vil danse dællerne væk af begejstring :griner:-:):bearhug: :carrot:

Jeg håber du finder en måde at finde motivation til at komme igang. Når du først kommer igang, så er jeg sikker på det nok skal gå. Det er altid den første tid der er det sværreste.

Pøj pøj med det :) :17:

Tak for dit svar og de opmuntrende ord - og så vil jeg bare lige fortælle dig hvor SEJ du er!!! Det er SÅ godt gået at du kan holde dig fra de søde sager

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har trænet og løbet de sidste 16 år af mit liv, og det er noget jeg slet ikke kan undvære.

Idag løber jeg sammen med min far hver anden dag og træner i fitness center 3-4 gange om ugen HOLD-træning.

Da jeg var barn og teenager var min sportsgren også fyldt med andre som træningspartnere (Taekwondo).

Det jeg gerne vil understrege med det, jeg skriver, er hvor vigtigt det kan være at have nogen at træne sammen med.

Holdtræning i et fitness center er suverænt. Der er fed musik og man møver bare løs indtil timen er forbi sammen med de andre. Jeg træner aldrig alene eller i maskiner.

Jeg kan love dig for, at jeg skal TVINGE mig selv, hvis min far og jeg en dag er forhindret i at løbe sammen. Jeg springer meget tit over, når det sker. Trods det at jeg altid har dyrket sport.

Så mit råd er, at du finder en at løbe med, så I har en forpligtelse overfor hinanden.

Hvis du vil ofre lidt på et fitness medlemsskab, så er der altid en holdtræning, der passer til dig.

Held og lykke..det kræver selvdisciplin hver evig eneste dag :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja selv disciplin er vist kodeordet! Men jeg kan klappe mig selv hårdt på skulderen og sige GODT GÅET!!! Ikke engang ferien har holdt mig fra at løbe - jeg føler mig SÅ sej!!! mindst 1,6 km hver anden dag - det har kørt succesfuldt indtil nu!

Og som opdatering kan jeg fortælle at der nu står en kande iskold vand i køleskabet til mig, og saftevandet er Light, men det drikker jeg kun fra morgenen af, for der tager jeg nogle piller der smager AFSKYELIGT og så hjælper saften altså på smagen.

Jeg har lavet væddemålet men Anders - ingen slik og kage (kage må jeg spise til lejligheder hvor vi har fået en officiel indbydelse fx. 50 års fødselsdag og studentergilder - men det betyder jo ikke at jeg SKAL spise det der) før brylluppet i januar 2011. for hvert HELE måned jeg kan holde det, får jeg en kæresteaften med Anders hvor vi skal hygge med hinanden på MINE præmisser! For hver gang jeg falder i koster det mig en aften som opvarter for Anders og hans venner. Jeg skal lave mad til dem, hente øl, sørge for snacks og ellers bare varte dem op og rydde op efter dem.

Jeg må ikke blive styret af vægten så næste gang jeg vejer mig er om 14 dage. Jeg håber det hele hjælper mig!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja selv disciplin er vist kodeordet! Men jeg kan klappe mig selv hårdt på skulderen og sige GODT GÅET!!! Ikke engang ferien har holdt mig fra at løbe - jeg føler mig SÅ sej!!! mindst 1,6 km hver anden dag - det har kørt succesfuldt indtil nu!

Og som opdatering kan jeg fortælle at der nu står en kande iskold vand i køleskabet til mig, og saftevandet er Light, men det drikker jeg kun fra morgenen af, for der tager jeg nogle piller der smager AFSKYELIGT og så hjælper saften altså på smagen.

Jeg har lavet væddemålet men Anders - ingen slik og kage (kage må jeg spise til lejligheder hvor vi har fået en officiel indbydelse fx. 50 års fødselsdag og studentergilder - men det betyder jo ikke at jeg SKAL spise det der) før brylluppet i januar 2011. for hvert HELE måned jeg kan holde det, får jeg en kæresteaften med Anders hvor vi skal hygge med hinanden på MINE præmisser! For hver gang jeg falder i koster det mig en aften som opvarter for Anders og hans venner. Jeg skal lave mad til dem, hente øl, sørge for snacks og ellers bare varte dem op og rydde op efter dem.

Jeg må ikke blive styret af vægten så næste gang jeg vejer mig er om 14 dage. Jeg håber det hele hjælper mig!!!

Hvor er du sej :) Jeg krydser fingre for mange kæresteaftener :)

Kan i øvrigt fortælle, at dit indlæg inspirerede mig til at komme i gang med at få tabt de sidste 3,5 kilo, så mange tak for det :hug:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

jeg blev mget rørt af din mail, det kunne tagens være mig der skrev den - du har fået en masse gode råd af en mase andre zillaer som jeg er helt enig i, jeg har bare en lille tilføjelse..

DINE LØBESKO..

jeg er nu selv løber, og lider også af frygtelig skinnebens betændelse under det meste sport.

der er 1 måneds returret på de fleste løbesko selv i sportsmaster og intersport! hvis løbet skal blive fortsat en sussec er det en rigtig god ide at få lavet en løbeanalyse (du løber en lille bitte smule i butikken på et løbebånd - hvor de kun filmer dine fødder og ser det bag efter med ekspedienten, så kan de se om du overpronere eller andet) og derved får du sko der også afhælper betændelsen - syntes jeg!

ellers bare keep up the good work og husk mandlerne og lidt rosiner når sukkertrangen melder sig, måske der imellem frokost og aftensmad så du holder stabilt blodsukker..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

HVor er det bare fedt at I kan holde jer selv i skindet og ikke spise alle de der usunde ting. STOR RESPEKT, og super sejt gået, fra mig.

Jeg vil også rigtig, rigtig gerne lave min livsstil om, men min hjerne har en eller anden DUM knap, som siger efter et par dage, uden slik, chips og alt de der, at nu må jeg godt få en lille belønning, og så er jeg tilbage i samme rille.

For det 1. er jeg en dør til morgenmad. Kan ikke rigtig finde noget jeg gider og spise mere en 2 dage af gangen, havregryn/grød har jeg prøvet at spise, uden at jeg egentlig kan li det. Så nogen gange er det ingenting, eller is eller chokolade til morgenmad! (hvor ulækkert det end lyder) Kunne nemt spise chips til morgenmad.

For det 2. er jeg MEGET madglad, og er ikke en èn-potions-pige. Og der er så mange ting som jeg er "bagnge" for at undvære. Altså at jeg nærmest ikke kan leve uden disse ting. Min kæreste har også lidt ekstra, men han vil ikke tabe sig, så for mig er det svært at ikke at spise usundt når han også gør det.

For det 3. synes tøj er et stort problem. Synes ikke der er noget til en på snart 25, som er smart, uden man ligner en på 40 ( undskyd!).

Har kigget lidt på det med væddemålet, måske det kunne røre lidt i mig. Har en masse planer den ene dag og den næste er det stort set glemt.

Min næste mulighed ku jo være en som holdt mig i hånden dagen lang, og som gav mig et stort spark bagi, når jeg vil spise usundt.

Skulle lige af med lidt, tak fordi du læste med. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvor er i søde allesammen :) og tusind tak for jeres interesse!!!

Det kører stadig for mig med min løbetræning og ruten er blevet et par 100 meter længere så nu er jeg snart oppe på 2 km. (klapper lige mig selv på skulderen igen) Jeg har endda været mere ude end kæresten der faktisk var den der begyndte hele løberiet - han løber så tilgengæld længere - men det holder mig ikke fra at være bare LIDT ekstra stolt af mig selv!!! Og så lavede jeg lige 25 maverulninger da jeg kom hjem fra løbeturen igår, det havde jeg da lige overskud til ja jeg havde så :)

Igår var vi til fødselsdag hos en kammerat og en af vores venner sad overfor mig på et tidspunkt og jeg fortalte stolt at jeg er begyndt at løbe fordi jeg gerne vil tabe mig inden brylluppet og så sagde han til mig at jeg overhovedet ikke ser ud til at have taget på siden sidste år, så det gjorde mig lidt glad og smigret, selvom jeg måtte fortælle ham at der altså var 7 kg oven i mig nu. Men må indrømme at mine bukser ikke strammer helt så meget lige nu så hvis jeg ikke har tabt mig når jeg stiller mig på vægten, ja så må der altså være nogle muskler der vejer godt til :hug:

Og så er bonussen at jeg føler jeg har mere energi - det er ikke engang en sur pligt at skulle løbe længere, det er bare SKØNT med vejret og alle de ting der springer ud og farver naturen igen Ihhhh.... total optur dag idag!!!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

hvor er du sej....

det er godt at du er kommet igang med at løbe og at det går godt for dig... men jeg vil give den person ret som skrev at du skal prøve at måle omkredsen på arme, lår og mave for den vil falde og endda måske hurtigere end vægten...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lige en lille hurtig opdatering: Jeg kunne ikke løbe igår, pga en forvreden ankel :shooter: Men så legede jeg lidt aktivt med wii'en og så ned og lave mavebøjninger, rygbøjninger og armbøjninger bagefter.

Jeg har spist 1 stykke kage, men det var til en fødselsdag og det må jeg godt - men min mor kommenterede hvor lidt jeg spiste af de søde sager (klap på skulderen) men tog for mig af frugten istedet.

Jeg har mærkbart mere energi og legede AKTIVT med min nevø og en lille "veninde" på 7 år der begge fik svingture og jeg fik sved på panden (og av min ankel) til fødselsdagen!

Mine lår er blevet mindst 1 cm mindre men min talje kan jeg ikke helt finde ud af at måle, men de "stramme" bukser er knap så stramme nu Måtte ty til bæltet imorges :blush: .

Vægten siger 62,3 :kiss::lol::) :) :):cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :cheerleader3: :thumbsupsmileyanim::) så det går den rigtige vej ENDELIG!!!!

Tak fordi i læser med og er med til at motivere mig, ved bare at læse med :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det fedt! Er rigtig glad på dine vegne! :thumbsupsmileyanim::cheerleader3:

Jeg er desværre i den anden grøft - de sidste tre uger har jeg kun været til spinning en gang om ugen (hvor jeg selv er instruktør, så det kan jeg ikke slippe for) men ellers har jeg kun været ude og løbe én gang! Ikke godt nok! Men på torsdag skal jeg til ZUMBA for første gang, det glæder jeg mig til at prøve :cheerleader3:

:cheerleader3: Det lyder til du øger din rute lige så stille, tror jeg er den rigtige vej frem! Og skidt pyt med målene, så længe du kan mærke det går fremad, så er det jo det vigtigste! Pas på du ikke falder i, og bliver utålmodig - de første kilo er altid de nemmeste at tabe!!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Et andet tip er at oprette dig på www.madital.dk Her taster du alder, højde samt vægt ind og sætter et mål. Eks. at du vil tabe 3 kg. på en måned. Så regner den ud hvor stort et kalorieunderskud du skal have.

Du kan derefter taste al den mad du spiser ind i programmet (lidt omstændigt, men en god hjælp, hvis man ikke kan finde kaloriesynderne), og den fortæller dig derefter hvor mange kalorier du har spist den dag, og om du får nok fedtsyrer, vand, fisk mm.

Taster du alt i over flere uger får man også et rigtig godt overblik over ens kostvaner uge for uge (det kan være svært den enkelte dag at have den perfekte energifordeling, men over en uge kan man lettere justere det).

HEJ

til alle jer andre, det her er en rigtig rigtig god side.. jeg var meget skeptisk og tænkte jajajajajajajajajajaja....................

men det er det.. præcis som Mille skriver, det tager lige et par dage/uger at komme ind i det, men det er virkelig en nem måde at se hvor mange kalorier man faktisk spiser hvor man måske tror man spiser sundt!!

jeg syntes selv jeg næsmest spiste så sundt som muligt og har kæmpet med 5 kg i 3år!! jeg vil sdadig have plads til en kage i ny og næ og et glas vin osv, men man kan løbende i dagens løb så hvor langt man er i sit kalorie indtag/vand indtag/grønt indtag, og derved også planlægge lidt hvis man ved man skal have lidt dessert den aften så må man spare på de andre måldtider, fx. fisk er sundt men marineret sild, laks osv. det er voldsomt fedt!

det er ret tit de samme fødevarer man har i køleren, leverpostej, agurk, peberfrugt, æg eller hvad der nu er farvorit i jeres køleskab, så man lærer også hurtigt hvor meget det vejer for du taster jo ind i gram!! og vær nu ærlig-det er kun dig selv du snyder!!!

jeg har meget hurtigt kunne se en lille foreskel på min vægt- og det ved alle det har prøvet en kur; det er den største motivator..

så bare kom igang tøser... DET ER FANTASTISK!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg var inde og kigge på det, det var bestemt ikke noget for mig - men nu går det også så godt så det er ikke så nødvendigt.

Jeg er kommet under 62 kg nu - sidst jeg vejede mig stod vægten på 61.4 så næste mål er at være under 61 til min fødselsdag sidst i maj. Jeg har ikke spist slik siden påske og jeg har fået 3 stk. kage (1 stk til min søsters fødselsdag, 1 stk til en 50 års fødselsdag og 1 stk til en venindes fødselsdag - og det stykke gik ind under bryllupskage smagning :) ) i alt siden påske - så handyret skylder mig en kæresteaften.

Juice og sukker har været mine de største skjulte syndere, for siden det er skåret ud af kosten og jeg ellers spiser som jeg har gjort siden jul + løbetræning - det er dog en uge siden jeg var ud sidst, men så gik jeg 5 km med kæresten idag i stedet - har gjort at vægtens job bliver lettere og lettere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

SÅ skete det: Kom på arbejde fredag og havde taget noget lidt mere sommerligt tøj på, og så står jeg sammen med en kollega og snakker, da hun pludselig siger "Du har godt nok smidt nogle kilo" WUHUUU.... Nå men jeg står og siger tak og ih og åh og er ikke til at skyde igennem, men skal lige op på personale stuen hvor der sidder nogen til pause og knapt er jeg trådt ind af døren før der bliver sagt "Ej Maja hvor er du blevet slank" :thumbsupsmileyanim: så jeg var lige ved at flyve op i himmelen af stolthed og begejstring - det kan ses GP jeg står lidt og siger tak og går så ud af Personale stuen, men knap har jeg fået lukket døren før en tredje kollega kommer gående fra den anden ende af huset og siger "Wauw en talje du er ved at få" :heart::balloons: :carrot: :):blink::)

Så var det pludselig ingen sag at sige nej tak til flødeboller!!!

Nå men any way så stod jeg på vægten den samme morgen og efter lang tid hvor den har stået på det samme, jamen så står vægten nu på 60,9 så har tabt 3,1 kg, siden 4 Januar. 1 kg mere så er jeg tilfreds, men med blod på tanden efter de skønne kommentarer i fredags ja så er 58 kg stadig målet.

Jeg har IKKE spist slik eller kage udover til fødselsdage og et enkelt barnedåb, men de gange har jeg spist mindre af det end jeg plejer. Igår var det min fødselsdag, så der havde jeg givet mig selv lov til at give los, men så startede vi dagen med god mad på Bones, så jeg var slet ikke sulten resten af dagen, og kagen rørte jeg slet ikke - fik kun lidt slik.

tilgengæld er jeg kommet helt ud af løbe takten øv øv, det gik ellers så godt... men måske hver anden dag er for meget for langt af mig selv??? 2 gange i ugen kan også være godt nok, og så ellers de dage jeg har overskud til en ekstra tur.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer