Sign in to follow this  
Followers 0
Karina Christensen

Indslag

5 posts in this topic

Annonce ♥

En quiz eller et powerpointshow med gode barndomsminder?

En ting jeg synes man skal være opmærksom på når man laver noget andet end sang/tale er, at det ikke skal tage for lang tid. Jeg har oplevet diverse "underholdende" indslag der nemt kan tage op til ½ time - så selvom man gør det i den allerbedste mening, så husk på der også er mange andre der skal til, og lav et indslag der varer max 10 min.

0

Jeg har oplevet en speciel sang... Ud for teksten står hvornår hvem skal rejse sig op og synge, f.eks. de med rødt hår, de med overskæg osv.. Men der står ikke det samme på alle sangene. Så hos nogen står der de med boxeshorts og andre står de med kjole. Det resulterer jo i nogle sjove sammensætninger af kvinder med overskæg, mænd i dameundertøj, folk der lugter og hvad man ellers kan finde på. Efter sangen var slut fik folk så at vide at der ikke stod det samme på sangene...

0

Jeg er enig i at man skal virkelig tænke sig om hvis man laver noget der er anderledes. Synes desværre man ofte oplever indlæg der er over 10 minutter og kun er sjove for dem der laver indlægget og til nød for brudeparret. Men bør altid holde sig på max 10 min. ellers er man respektløs overfor de andre der også gerne vil komme med et indslag. (Men nu har du jo sådan set heller ikke skrevet det skal være langt :-)

Jeg holdt en kort tale til min søsters bryllup og så lavede jeg en kompatabilitets test hvor de fik et grønt og et rødt stykke papir. Grøn = ja, rød= nej og så skulle de stå med ryggen til hinanden og blev så spurgt om forskelligt. Vil bruden helst læse Laurabøger eller Anne fra Grønnebakken. Vil gommen helst undvære sin kaffemaskine eller sin PC o.s.v. Tror der var 5 spørgsmål om hver og til min store overraskelse så var de enige om alle svar.

KH Frk R

0

Annonce ♥

Jeg ved ikke om det er for sent at svare, men jeg synes det er en rigtig god idé at lave noget andet end sende en sang rundt. Jeg har været til et par brylluper, hvor der var valgt nogle alternativer som jeg synes var gode.

- en tale som var skrevet som et eventyr over brudens liv, indeholdende sjove episoder, talen/eventyret blev hele tiden fortalt med sprogbrugen fra eventyr. Talen var bygget op over "Den lille grimme ælding"

4 venner rejste sig og sang kun de 4. og Nej ingen af dem var sangfugle, men i flok blev det godt. Det giver en meget bedre underholdningsværdi end når en sang synges af hele selskabet - Undervejs afbrød de hinanden i sangen, hvis der var en af dem som måske ikke var enig i det, som blev sunget, og vedkommende som afbrød fortalte så en kort sjov historie, som gav modsatte billede af bruden/gommen andre gange afbrød en af dem for at få historien, der lå bag det de nu sang. På den måde fik tilhørernde en masse små sjove historier om brudeparret.

0